Röportaj
FAKOSHIMA

FAKOSHIMA

Çok Kültürlü Tasarım Anlayışı

Son yıllarda optik sektörü dev moda markalarının yanı sıra bağımsız tasarım markalarına da ev sahipliği yapıyor. İsimlerini sektörde hızla duyurmaya başlayan bu markalar oldukça yeni kurulmuş olmalarına rağmen gözlük tasarımına yepyeni boyutlar katarak ön plana çıkabiliyor. Gözlük modası ve gözlük trendleri inovatif gelişmelerle sürekli bir gelişim ve değişim sürecinde olduğundan, sözü geçen yeni tasarım markalarının da modaya yön verici etkisi tartışmasız olumlu yönde gerçekleşiyor. Gözlük tutkunlarına alternatifler sunan bu bağımsız tasarım markaları arasında 2012 yılında Moskova merkezli olarak Konstantin Shilyaev tarafından kurulan Rus marka Fakoshima, çok kültürlü tasarım dili sayesinde tüm dünyada anlaşılabilir olmayı ve oldukça büyük ilgi görmeyi başarıyor. Sürekli bir büyüme içinde olan Fakoshima on yıl önceki ilk koleksiyonuyla beraber İtalyan Anna Dello Russo gibi ünlü ve ikonik moda editörlerinin dikkatini çekmeyi başararak onların övgü dolu yazılarıyla adından söz ettiriyor. Dünya basınında Fakoshima’nın gözlük tasarımları ile ilgili olarak ‘kelimenin tam anlamıyla geleceğe bakabileceğiniz tasarımlar’ diye söz edilirken geçen süre zarfında markanın tarzı, geleceğin net ve muhteşem vizyonunu gözler önüne sermek amacıyla retrofütürizm sınırlarını aşıyor. Fakoshima gözlükleri çağdaş malzemeleri, yenilikçi formları en yeni teknolojilerle harmanlarken geçmişin yankılarını ileriye dönük bir yolcukta ara vermeksizin yeniden yorumluyor. Moskova merkezli marka, siber punk, Japon animasyonu ve bilgisayar oyunları evreninin estetiğinden ilham alarak çevrenin yeniden tanımlanabileceği tanınabilir bir kodla stillerine hayat veriyor. Fakoshima oldukça kısa bir sürede hayranlarının sayısını yükseltirken son teknolojiden yararlanarak hazırladığı tasarımlarıyla kalıplaşmış şablonları kırarak kullanıcılarına yepyeni alternatifler yaratıyor. Üstelik Róisín Murphy ve Tilda Swinton gibi ünlü avangart isimlerce de tercih edilmesiyle marka popüler kültürdeki yerini giderek sağlamlaştırıyor.  Fakoshima için çok kültürlülük kadar özgünlük kavramı da bir o kadar anlam ifade ediyor. Özgün ve eşsiz stiller hazırlamak konusunda asla ödün vermeyen marka, formlardan materyallere, renklerden dokulara kadar geniş bir alanda  orijinal uygulamaları ile diğer gözlük markalarından ayrışmayı başarıyor. Rusya kökenli marka tüm dünyada tanınabilir ve anlaşılabilir bir tasarım dili geliştirdiği için standart lüks algısının dışındaki gözlükleriyle yeni moda trendlerine yön veriyor. Optik markası olarak kurulan Fakoshima gözlük koleksiyonları yanında ilk kez 2020 yılında niş bir parfüm serisi de çıkardı. Markanın ‘Çağdaş Klasik’ DNA’sına uyumlu olacak şekilde Yaroslav Simonov ile geliştirilen ilk parfüm serisi sınırlı sayıda sadece otuz şişe imal edildi. Gözlüklerde olduğu gibi bu parfüm serisiyle de oldukça hızlı şekilde dikkatleri üzerine çeken Fakoshima geçtiğimiz yıl yeni bir parfüm serisi çıkartarak bu alanda da uzun süre var olacağının sinyalini veriyor.

Konstantin Shilyaev önderliğinde onuncu yıl
Fakoshima hem gözlük hem de parfüm markası olarak devam ettiği yolculuğunda 2022 ile beraber onuncu yıldönümünü kutluyor. Oldukça kısa sürede retrofütüristik estetik anlayışını tasarımlarının işlevsellikleriyle ideal bir şekilde dengeleyerek popüler tasarım markaları arasına girmeyi başaran Fakoshima, Kurucusu ve Kreatif Direktörü Konstantin Shilyaev’in moda ve tasarım tutkusu sayesinde başarı grafiğini giderek yükseltiyor. Grafik Tasarımcılık eğitimi almasına rağmen kariyerine birçok moda markasına koleksiyon hazırlamakla başlayan Rus tasarımcı Konstantin Shilyaev, Fakoshima’yı kurmadan kısa süre önce gözlük tasarlamanın ayrıcalıklı zevkini keşfettiğini dile getiriyor. Markasının kuruluşuyla birlikte her zaman trendlerin bir adım önünde olacak tasarım vizyonunu geliştirerek; robotlar, androidler ve yeni teknolojiler de dahil olmak üzere Fransız tasarımından, Japon mimarisinden ve Belçika’nın avangart modasından ilham alıyor. Bu sayede çok kültürlü tasarım kodunu oluşturan Konstantin Shilyaev sıra dışı, yenilikçi ve orijinal koleksiyonlarıyla onuncu yaşını kutluyor. Konstantin Shilyaev önderliğinde halen büyümekte olan Fakoshima, onuncu yıldönümünü ‘New York City Random Strangers’ kampanyasıyla taçlandırdı. New York şehrinin kozmopolit dokusundan, sokak kültüründen ve sıra dışı moda ikonlarından ilham alarak hazırlanan kampanyanın fotoğraf çekimleri de New York’da gerçekleştirildi. Kampanyanın göz alıcı fotoğraflarını kendi web sitesinde bir albüm olarak beğenilere sunan Fakoshima, yeni koleksiyonlarının gözlük tutkunlarına yakında ulaşacağının müjdesini veriyor.

Şubat 2022