Röportaj
ÖZKAN OPTİK

ÖZKAN OPTİK

Silmo İstanbul Optik Fuarı’nda yerli ve yabancı katılımcıların son trendleri, yenilikleri ve tüm markalarıyla daha nitelikli ürünleri ile yer almaları, geçmişten günümüze Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın fazlasıyla geliştiğini bizlere göstermiş oluyor. 

Merhaba Özkan Bey. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Merhaba. Ben Özkan Çalışkan. Aslen Malatya’lı olup 1980 yılı Ankara doğumluyum. Lise öğrenimim sırasında okul harici zamanlarımı değerlendirmek amacıyla ve ilgim doğrultusunda optik sektörüne yöneldim. Farklı firmalarda günden güne deneyimlerimi artırarak devam ettim. Çalışmış olduğum firmalarda yöneticilik, insan kaynakları ve birçok farklı pozisyonda çalıştım. Bunun yanı sıra kendimi geliştirmek için hemen hemen her seminer ve eğitim programlarına katıldım. Edindiğim tecrübelerle beraber 2016 yılında Özkan Optik Çayyolu mağazamı kurmaya karar verdim.

Özkan Optik kurulma aşamasından söz eder misiniz?
2016 yılında Ankara Çayyolu semtinde Özkan Optik olarak faaliyet göstermeye başladım. 5 yıl cadde mağazası olarak devam ettiğim bu sürecin sonunda, her zaman gelişime ve büyümeye odaklı olduğum için 2021 yılı Şubat ayında Armada Avm’de ikinci şubemi açtım. Fakat pandemi dolayısı ile bir süre kapalı kalmak durumunda oldu. Şimdilerde her iki mağazamda da pandemi kurallarına uygun özenli bir şekilde hizmet vermekteyiz.

Mağazalarınızın yerini belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Öncelikle müşteri ihtiyaçları doğrultusundaki ürün yelpazemizle birlikte günümüz şartlarında toplu taşıma ile ulaşım ve otopark bulunan konumları seçmeye özen gösteriyorum.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Müşterileriniz tarafından seçilen bu markaların tercih nedenleri ne olabilir?
Güneş gözlüğü olarak en çok Fendi, Cristian Dior ve Serengeti tercih ediliyor. Optik gözlük olarak Lindberg, Lunor, Tom Ford, Flair tercih ediliyor. Bu markaların tercih edilmesi marka bilinirliği ve ürünlerinin kalitesinden kaynaklı oluyor.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Mağazalarımızda çeşitli fiyat aralıklarında ürün bulunmaktadır. Bulunduğumuz lokasyonlara göre bu fiyat gruplandırmaları farklılık göstermektedir.

Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Sosyal medyanın da etkisi ile yeni tasarımcıların ürünleri rağbet görmektedir. Bizde mağazalarımızda ve web sitemizde bu ürünleri bulundurmakta ve talepleri karşılamaktayız.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Her üründe olduğu gibi optik sektöründe satın alınan ürünlerde de belirli bir garanti süresi bulunmaktadır. Bu süre 2 yıl olarak belirlenmiştir. Fakat bizim satış politikamız gereği bu süre aşıldığında da her zaman müşteri memnuniyeti odaklı olmaktadır. Mağazalarımız ve web sitemizden alınan bütün ürünlerimiz için tamir ve bakımları süresiz olarak yapılmaktadır.

Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?
Her iki lokasyon için de farklı tercih sebeplerim var. Cadde mağazası benim gözümde hızlı pratik bir alışveriş sunmaktadır. AVM mağazası ise daha fazla vakit ayırılan bir alışveriştir.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Genellikle müşterimize, telefonla arayarak veya sms yoluyla ulaşıyoruz. Onun dışında mağazalarımızdaki görselleri sürekli güncelleyerek ve sosyal medyadan paylaşımlarla bilgilendirme yapıyoruz.

Büyük şehirlere göre Anadolu’da mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Optik sektörü ihtiyaca dayalı bir kurum olduğu için Anadolu veya farklı bir yerleşim yerinde olmasının bence avantaj ve dezavantajları yoktur.

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Farklı alanlardaki gibi optik alanında da serbest bir piyasa bulunmaktadır. Fiyat rekabetinin gerekli olduğunu fakat ürünü değersizleştirecek boyutlarda olmaması gerektiğini düşünüyorum.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Vizyonumuz gereği sürekli gelişime açık olduğumuz için sektör içi yapılan eğitimleri yakından takip ediyoruz. Mağazalarımızda da belirli aralıklarla bu gelişmeler doğrultusunda eğitimler düzenliyoruz.

Sektöre yıllardır hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının arttırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Ülkemizde maalesef gözlük kullanım oranı çok düşük halkımızın bu konuda bilinçlenmesi gerekiyor. Okul çağında görme bozukluğu olan çocukların derslerinin zayıf olduğu görme bozukluğu düzeltildikten sonra çocukların derslerinde iyileşme sağladığı bilimsel bir gerçektir.  Bu sebeple gözlük kullanımının artması için öncelikli olarak okul çağındaki çocukların, velilerin bilinçlendirilmesi ve çocukların muayenelerinin yapılması gerekmektedir. Güneş gözlüğü kullanımı içinde öncelikle Uv ışıklarının sadece yazın değil kış aylarında da olduğunun farkına varmamız gerekiyor. Güneş gözlüğünü dışarıya çıktığımız her zaman takmamız gerekmektedir. Ancak gözlerimizi koruyacağız diye Uv koruması olmayan ve sokaklarda satılan güneş gözlüğü tercih edilmemelidir.

Gözlük trendleri bu sene ne yönde?
2022 yılı trendlerinde kemik gözlükler yine ön planda olup, zincir aksesuarlar ve net karakteristik modeller bizi karşılıyor.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Optik fuarları her zaman ilgimi çekmektedir. Ürün çeşitliliği ve bununla birlikte yeni ürünleri tanımak anlamında geliştirici bir hizmet olarak buluyorum. Yurtdışında gerçekleştirilen Silmo ve Mido uluslararası fuarlarına düzenli olarak katılıyorum.

18-21 Aralık 2021 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul’un birçok fuarına katıldım. Bu yıl ki yerli ve yabancı katılımcıların, daha nitelikli ürünleri ile fuarda bulunmaları, geçmişten günümüze Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın fazlasıyla geliştiğini bizlere göstermiş oluyor.

Dergimiz “4 your eyes” ile ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir?
Sektör hakkındaki gelişmeleri ve haberleri bize aktarması yönünden beğenerek takip ettiğimiz bir dergidir. Bu sayısında Özkan Optik’e yer verdiği için çok teşekkür ediyoruz.

Aralık 2021