Marka Hikayesi
TOD'S

TOD'S

Kusursuzluğa Oynuyor

Tod’s kuruluyor…
20. yüzyılın başında, Filippo Della Valle, baba mesleğini özen ve özveriyle sürdüreceği küçük bir ayakkabıcılık atölyesi kurdu. İşe olan tutkusuyla hareket eden Filippo, ayakkabıcılık işini zaman içinde geliştirerek mükemmellik düzeyine yükseltti ve becerilerini çocuklarına aktardı. Tod’s Group’un gerçek doğum günü, Dorino Della Valle'nin orta İtalya bölgesindeki Marche'deki memleketinde yeni bir ayakkabı imalat işi başlatmaya karar verdiği 1920'lere dayanmaktadır. Bu özgün stil ve kalite kodları, o zamandan beri Tod’s Group için temel değerler haline geldi ve bugün hala Group’un DNA'sını karakterize ediyor. Tod's Group, yıllar içinde prestijli markaları piyasaya sürerek ve satın alarak üretimini genişletti. Ancak her zaman benzersizlik ve tavizsiz kaliteden oluşan orijinal ilkelerine sadık kalmıştır. Diego ve Andrea Della Valle'nin rehberliğinde gelişen bu net vizyon, Tod’s Group’un uluslararası lüks pazarında trendleri belirleyen markalar oluşturmasını sağlamıştır. Tod’s Group, zanaatkarlık geleneklerini yenilikçilikle ustaca birleştirerek lüks ayakkabı, deri eşya, giysi ve aksesuarların üretim ve dağıtımında kilit bir oyuncu olmuştur.  İtalya'nın köklü üretim geleneklerinin küresel bir elçisi olarak, sahip olduğu itibar ve eşsiz kalitesi ile İtalyan yaşam tarzının bir sembolü haline gelmiştir. Arkasında asırlık bir geleneğe sahip en ünlü İtalyan lüks moda evlerinden biri olan Tod's, şirketin her yıl yaklaşık 800 milyon Euro kazanmasını sağlayan dünya çapında yaygın bir pazar ile küresel olarak lüks ve zarafetin eş anlamlısı olarak görülmektedir. Tod's Group’un bünyesi altında, tümü ayakkabı, deri eşya ve aksesuar üretiminde uzmanlaşmış olan kendisiyle aynı adı taşıyan tescilli marka Tod’s da dahil olmak üzere, Hogan, Fay ve Roger Vivier'i markaları bulunmaktadır.


Tod’s Group için dönüm noktası…
Tod’s Group için dönüm noktası ise 1970’li yıllara dayanmaktadır. Dorino'nun büyük oğlu Diego Della Valle, ailenin küçük atölyesinin yönetimini devralarak, bu atölyeyi gerçek bir ayakkabı imalat fabrikasına dönüştürdü. Ünlü ve patentli ‘Gommino’nun on yılın sonunda piyasaya sürülmesi, Tod's'u uluslararası başarının zirvesine çıkardı. Ayakkabının simgesi haline gelen İtalyan moda evinin Gommino isimli bu özel ürünü, tabanında 133 kauçuk çakıl taşı bulunan erkeklere özel zarif makosen olarak İtalyan ayakkabıcılığının en beğenilen ürünlerinden biriydi. Gommino’yu özel kılan şey, bu zarif erkek ayakkabısının en resmi ortamlardan günlük yaşama kadar her türlü farklı ortam ve durumlarda giyilebilmesiydi. Gommino ile elde edilen önemli başarının ardından Diego Della Valle çanta sektörüne de ayakkabılarınkine benzer bakış açısıyla açılmaya karar verdi. 1990 yılların sonuna gelindiğinde Tod’s yine erkekler için modaya uygun ve kullanışlı çanta koleksiyonlarını beğenilere sunmaya başladı. Tod’s ayakkabı ve çantalardan sonra diğer deri ürünleri yanı sıra, erkekler, kadınlar ve çocuklara özel olmak üzere yüksek moda standartlarında, lüks çizgileri ile dikkatleri çeken, takı, saat, optik ve güneş gözlüğü gibi aksesuarlar da üretmeye ve dünyanın beğenisine sunmaya başladı. Tüm ürünlere yönelik koleksiyonlar, Tod’s Group bünyesindeki markalar tarafından titizlikle ve özenle hazırlanıp, piyasaya sunulmaktadır.

Tod’s Group markalarına dair…
Tod’s Group bünyesi altındaki ünlü lüks ayakkabı markası Hogan, 1980'li yıllarda ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri ve İtalya'da piyasaya sürüldü. Hogan imzalı yüksek kalitedeki spor ayakkabılar, İtalya'da yapılan en ünlü moda ürünlerinden biri haline geldi. Hogan'ın kilit noktası deri ürünler olurken, Fay markası daha çok erkek, kadın ve hatta çocuklar için klasik ve zamansız giyim ürünlerine odaklanmaktadır. İtalyan tasarımcı Bruno Frisoni'yi Kreatif Direktörü olarak işe alan lüks ayakkabı üreticisi Roger Vivier markası ise 1990'lı yıllarda Tod’s Group tarafından satın alınan son markaydı. Frisoni ve diğer birçok ünlü stilistin yaratıcı liderliğinde, Tod's Group’u başarıdan başarıya taşıyan Roger Vivier, klas ve zarif ürünleriyle uluslararası moda panoramasını adeta işgal etti.

Tod’s ve ünlüler…
Tod's Group, yıllar boyunca sadece ünlü moda tasarımcılarıyla değil, aynı zamanda İtalyan markanın popülaritesini artırmaya katkıda bulunan fotoğrafçılar ve ünlülerle de işbirliklerine imza atmıştır. İngiliz Kraliyet ailesinin Kate Middelton veya Princess Diana gibi önemli isimleri; Gwyneth Paltrow, Halle Berry, Kate Winslet, Renee Zellweger, Michael Douglas, Sienna Miller, Julia Roberts, Jessica Alba, Katherine Heigl veya Jennifer Garner gibi Hollywood aktörleri; Gwen Stefani gibi pop yıldızları ve uluslararası jet sosyete üyeleri lüks İtalyan moda Group’un büyük başarısının bir göstergesi olarak Tod’s markalarının koleksiyonlarını tercih ettiler.

Gelenek, kalite, ustalık…
Tod's’un yaratıcı deri ürünleri ve ayakkabılarının ardındaki ilham, çoğunlukla İtalyan geleneklerinden ve sanatlarından geliyor. Yeni koleksiyonlar piyasaya çıktıkça resim ve sanatın İtalyan moda evine nasıl damgasını vurduğunu net bir şekilde görebiliyoruz. Bu karşılıklı ilişki göz önüne alındığında, Tod's Group’u kendini kültürel girişimlere adadı, sergilerden tiyatro temsillerine kadar farklı türde etkinliklere sponsor oldu ve bunları teşvik etti. İtalyan lüks markası, Tod's’un ayakkabılarının yapım hikayesini bir bale aracılığıyla anlatan iki kısa filmi bile reklam kampanyası olarak beğenilere sunarak tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Tod’s Group’unda değerlerin nesilden nesile aktarılması şirketin temelini oluşturur. Tod’s geleneğinin bıraktığı miras, şirketin çağdaş vizyonunu yönlendirirken, inovasyona yönelik geniş araştırmalarına ilham kaynağı olmaktadır. Tod's Group bünyesindeki her markanın karakteristik özelliği olan kalite, koleksiyonları farklı kılan ve kusursuzluğa oynayan ürünler geliştirme konusunda motivasyon veren temel özelliktir. Tod’s Group’unun yaptığı her şeyi bir araya getiren değerler dizisi ve güçlü DNA’sı, ürünlerinin benzersiz ve ihtişamlı olmalarına öncülük etmektedir. Etik ve sorumlu eyleme dayalı bir yaklaşımın öncüsü olan Tod’s Group, sürekli olarak insanları, çevreyi ve kültürel mirası önemsemek ve korumak için tasarlanmış projelere kendini adamıştır. Tod’s Group'un üretim sürecini en önce ve en saf haliyle zanaatkarlık ruhu tanımlamaktadır. Tod’s Group’un kendine özgü olan mükemmellik kodları, tüm ikonik ürünlerinde ayırt edici bir özellik olan İtalyan ustalığının eşsiz teknik bilgisi ile bağlantılıdır.

Tod’s Group’un genel merkezi…
İtalya'nın Marche bölgesinin yeşil tepeleri arasında yer alan Tod’s Group'un genel merkezi, doğal çevresiyle uyum içinde inşa edilmiş, etkileyici ancak göze batmayan bir yapıya sahiptir. Tod’s genel merkezi, şirket DNA'sının bir parçasını oluşturan gelenek ve yeniliğin karışımını yansıtır. Merkez, Brancadoro'da Civitanova Marche'nin yakınında yer almaktadır. Beyaz mermer bina, ışığın içeri girmesine izin veren devasa pencerelere sahiptir. İç mekanlar, Ron Arad tarafından tasarlanan dalga şeklindeki görkemli bir çelik merdiven de dahil olmak üzere muhteşem bir çağdaş sanat koleksiyonu ile dekore edilmiştir. Japon sanatçı Jacob Hashimoto tarafından pirinç kağıdı, bambu ve ipten yapılmış, sanatçı Igor Mitoraj'ın bronz bir heykeli, Giovanni Manganelli'nin mermer bir timsahı ve Anselm Kiefer ve Vanessa Beecroft'un eserleri binada sergilenmektedir. Genel merkezle aynı lokasyonda bulunan üretim tesisi de kendine özgü mimari konseptiyle benzersizdir ve şu anda İtalya'daki en büyük lüks ayakkabı üretim merkezidir. Yaklaşık 65.000 m2 açık yeşil alana bakan, 55.000 m2'lik iki katlı bir dış kare yapıya sahiptir. Bu istisnai ortamda ofislere ve teknik atölyelere geniş yer verilmiştir. Tod’s Group profesyonellerinin üretimin her aşamasında gösterdiği özen ve dikkat sayesinde, şirketin markalarına ait koleksiyonlar bu ayrıcalıklı ortamda üretilmeye devam etmektedir.

Tod’s Group’tan son gelişmeler…
Tod’s Group 2015 yılının Kasım ayında Roger Vivier ayakkabı markasına ait daha fazla hisseyi 415 milyon Euro karşılığında satın aldı. Böylece daha önce sahip olduğu yüzde 57.5’lik hisse, yüzde 60.7’ye yükselmiş oldu. Tod’s Group 2021 yılının Nisan ayında ise İtalyan influencer Chiara Ferragni’yi Yönetim Kuruluna dahil etti. Tod’s Group’un 2021 Mayıs ayı itibarıyla piyasa değeri 1.6 milyar Euro olarak açıklandı. Tod’s Group, 2021 yılının başlarında LVMH Group’taki yatırımını 89.9 milyon Dolar karşılığında yüzde 3.2’den yüzde 10’a çıkardı.

Tod’s Eyewear…
Tod's, zamansız rafinelik ve zarafet sonucu, gelenek, yüksek kalite ve modernliği özel bir fonksiyonel tasarımla birleştirerek optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarını dünyanın beğenisine sunuyor. Tod’s markasının tartışmasız kahramanı, tüm tonları ve işlemesiyle deri olarak gösterilmektedir. Tod's, piyasadaki her zaman maksimum yüksek kaliteli nihai ürünü garanti etmek için dünyanın en iyi tabakhanelerinden gelen en prestijli derileri işlemektedir. Aynı kalitede olan ayrıcalıklı tasarımlar, markanın temel değerleri ve ‘Made in Italy’ etiketi ile güçlü bir şekilde bağlantılı olan Tod's Eyewear koleksiyonlarına da yansımaktadır. Tod’s Group ilk olarak 2008 yılında Marcolin Group ile Tod’s ve Hogan markalarının optik ve güneş gözlüklerinin tasarımı, üretimi ve dünya çapındaki dağıtımı üzerine beş yıllık küresel bir lisans anlaşması imzaladı. Bu lisans anlaşmasının ilk meyvesi de Tod’s Eyewear imzalı 2010 İlkbahar/Yaz gözlük koleksiyonunun beğenilere sunulmasıyla toplandı. Bu koleksiyon derinin başrolde olduğu ve prestijli materyallerle zenginleştirilmiş, sofistike ve eşsiz gözlük tasarımlarından oluşuyordu. Marcolin Group ve Tod’s arasındaki uzun soluklu ve başarılı işbirliği en son olarak 2018 yılının Temmuz ayında erken yenilenen lisans anlaşmasıyla birlikte beş yıl daha uzatıldı. İşbirliği 2023 yılının Aralık ayına kadar sürecek. Tod’s’un optik ve güneş gözlüğü koleksiyonları, titiz işçiliği her zaman ön planda tutmak adına İtalyan zanaatkarlar tarafından saplara elle dikilen ve markanın ikonik bir unsuru olan özel örgülü deri ile süslenmektedir.

Ekim 2021