Marka Hikayesi
GAP

GAP

Sportif Kalitedeki Başarı

Gap’e Genel Bakış

Gap, 1969’da daha fazlasını yapma kararlılığına uyan basit bir fikirle kuruldu. Bu kuruluş fikri, tüketiciler için bir kot pantolon bulmayı kolaylaştırmaktan oluşuyordu. O zamandan bu yana geçen 50 yılda şirket büyüyerek, yedi markaya ev sahipliği yapar hale geldi ve daha fazlasını yapma konusundaki DNA’sına kazınan ilk hedefini, eşitlik, kapsayıcılık ve sürdürülebilirliği savunmak için küresel bir tutku haline dönüştürdü. Gap kurulduğu günden bu yana müşterileri ve gezegenimiz için en doğru olanı tercih ederek müşterilerinin sevdiği ürünleri hazırlamaktan gurur duyuyor. Yaygın olarak Gap Inc. veya Gap olarak bilinen firma dünya çapında ün kazanmış bir Amerikan giyim ve aksesuar markasıdır. Gap, 1969 yılında Donald Fisher ve Doris F. Fisher tarafından kurulmuştur ve merkezi San Francisco, Kaliforniya’dadır. Şirket Gap, Banana Republic, Old Navy, Intermix, Hill City ve Athleta olmak üzere altı ana markayı işletmektedir. Gap, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük özel perakendecidir ve tüm uluslararası lokasyonlarda Inditex Group ve H&M’in ardından üçüncü sırada gelmektedir. 2008 yılının Eylül ayı itibarıyla şirket yaklaşık 135.000 çalışana sahiptir ve dünya çapında 2.406’sı Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere 3.727 mağazayı işletmektedir. Bu rakamlar markanın büyümesiyle birlikte daha da artmış durumdadır. Günümüzde Donald ve Doris F. Fisher, hisselerinin çoğuna toplu olarak sahip olarak şirketle olan derin bağlantılarını devam ettirmektedirler. Donald Fisher, 2004 yılına kadar Gap’in Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenmeyi sürdürdü ve o zamanki CEO Millard Drexler’in 2002’de görevden alınmasında rol oynadı. Donald Fisher, 27 Eylül 2009’da ölümüne kadar Yönetim Kurulu Başkanlığında kaldı. Fisher’ın eşi ve oğulları Robert J. Fisher da aynı zamanda Gap’in Yönetim Kurulunda görev yapmaktadır. Robert J. Fisher, 2004 yılında babasının yerine başkan olarak geçti ve Robert J. Fisher, 2007 yılında Paul Pressler’in istifasının ardından geçici olarak CEO olarak görev yaptı. Ardından 2014 yılına kadar Glenn K. Murphy Gap CEO’luğu görevini üstlendi.  Şubat 2015’ten Kasım 2019’a kadar Art Peck, şirketin CEO’suydu. 2020 yılının Mart ayında Sonia Syngal şirketin yönetimini devraldı.

Gap Eyewear’de yeni bir dönem başlıyor
Gözlük endüstrisinde dünya liderlerinden biri olan De Rigo Group, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Meksika ve Brezilya’da Gap markasının imzasını taşıyan optik ve güneş gözlüklerinin tasarımı, üretimi ve dağıtımı için bir lisans anlaşması gerçekleştirdi. 1969 yılında Donald ve Doris Fisher tarafından San Francisco’da kurulan Gap, Amerika Birleşik Devletleri’nde lider yaşam tarzı markalarından olarak, modern Amerikan iyimserliğini bünyesinde barındırıyor. Gap, her durum için zamansız, çok yönlü temeller sunarak nesilleri ve çağları aşan tarzıyla dünya çapında hayranlık uyandırıyor. IMG’nin aracılık ettiği De Rigo ile yapılan anlaşma, Gap’in erkekler, kadınlar ve çocuklar için hazırlanacak gözlük koleksiyonları aracılığıyla markanın yaşam tarzı konseptinin evriminde önemli bir adımı işaret ediyor. De Rigo bünyesinde oluşturulacak koleksiyon, Gap’in yüksek kalitede, incelikle tasarlanmış ve titiz bir şekilde ortaya konmuş gözlüklerini markanın DNA’sıyla uyumlu olarak beğenilere sunacak.

1969
Don ve Doris, San Francisco’daki 1950 Ocean Bulvarı’nda ilk Gap mağazasını açıyor. Burada sadece erkekler için Levi’s kot pantolonları satılıyordu.
1970
İkinci Gap mağazası San Jose’de açılıyor. 6.500 metrekarede, alanın yarısı bir stok odası olarak yapılandırılmıştır. Gap, kadınlar için Levi’s satmaya başlıyor.
1972
Gap, üçüncü kuruluş yıldönümünde bir mağazadan 25’e yükseldi.
1974
İlk Gap etiketli ürünler satışa sunulmaya başlıyor.
1978
Gap’in kendi bünyesinde ürettiği kot pantolon ve fitilli kadife etiketli ‘Gap Fashion Pioneers’ piyasaya çıkıyor.
1983
Gap, 1978’de Mill Valley, Kaliforniya’da kurulan iki mağazalı safari ve seyahat temalı perakende mağaza işletmesi Banana Republic’i satın alıyor.
1984
Gap, ikonik Pocket-T’yi 21 renkte sunuyor.
1985
Michael J. Fox, Geleceğe Dönüş filminde Gap Pocket-T’yi giyiyor.
1986
İlk GapKids mağazası San Mateo, Kaliforniya’da açılıyor.
1987
Gap, Londra’da birkaç mağaza açarak ilk kez Amerika Birleşik Devletleri dışında genişliyor.
1988
1969’dan beri kullanılan ikonik mavi kare Gap logosu,  yuvarlak, küçük harflerin yerini alarak yıl ortasında değişiyor.
1991
Gap, 1991’in sonunda Levi’s ürünlerinin artık Gap mağazalarında satılmayacağını duyurdu.
1992
Gap’in beyaz pantolon ve dokuma gömleklerini taşıyan süper modeller Vogue Dergisi’nin 100. yıldönümü sayısının kapağını süslüyor.
1994
• Başarılı prototip Gap Warehouse’a dayanan ilk Old Navy mağazası Colma, California’da açıldı. Markanın yeni adı
Paris’teki bir bardan ilham alıyor.
1995
Gap ve GapKids mağazaları, Tokyo’daki Hankyu mağazasının içinde açılıyor.
1997
Old Navy, yıllık satışlarda 1 milyar dolara ulaşıyor.
1999
San Francisco Chronicle isimli gazete, Gap’i Kuzey Kaliforniya’daki en iyi 500 şirket arasında ‘Yılın Şirketi’ olarak adlandırıyor.
2000
İlk Old Navy Outlet mağazası açılıyor. OldNavy.com web sitesi alışverişe açılıyor.
2001
Old Navy uluslararası olarak genişliyor ve Kanada’da mağazalar açıyor.
2003
Madonna ve Missy Elliot, Sonbahar sezonunun fitilli kadife ve kot pantolonlarını tanıtmak için bir Gap reklamında birlikte rol alıyor.
2005
Banana Republic ilk mağazasını Japonya’da açıyor.
2006
Gap, Bono ve Bobby Shriver tarafından kurulan Red markasıyla ortak olup, karın yarısının Afrika’daki hastalıklarla mücadele programlarını desteklediği bir ürün serisini piyasaya sürüyor.
2008
1998 yılında kurulan bir kadın spor giyim kataloğu şirketi olan Athleta, Gap Inc. tarafından satın alınıyor.
2013
• Gap, 1993 yılında Khajak ve Haro Keledijan kardeşler tarafından kurulan, Kuzey Amerika’da 32 mağazalı lüks butikler zinciri Intermix’i satın alıyor.
2018
Gap, Hill City isimli yüksek performanslı bir erkek yaşam tarzı markasının lansmanını yapıyor.
2019
• Gap 50. yılını kutluyor.
• Üst düzey bir çocuk mağazası olan Janie ve Jack, Gap tarafından satın alınıyor.
2020
Gap, milyar dolarlık yaşam tarzı markalarını büyütmek için 2023 stratejisini açıklıyor.
2021
• Gap, 2023 stratejilerinin bir parçası olarak erkek performans markası Hill City’yi kapatıyor. Janie ve Jack’i Global Retail’e,  Intermix’i ise Altamont’a satıyor.

 

Eylül 2021