Marka Hikayesi
POMELATO

POMELATO

GELENEKSEL MÜCEVHER DÜNYASINA YARIM YÜZYIL ÖNCE YEPYENİ BİR BAKIŞ AÇISI GETİREREK DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKEN POMELLATO... İTALYAN MODASININ İNCELİKLERİNİ VE TASARIM ZARAFETİNİ OPTİK VE GÜNEŞ GÖZLÜĞÜ KOLEKSİYONLARINA DA YANSITMAYI BAŞARIYOR.

Pomellato’ya genel bakışSon derece geniş bir vizyon, özgür ve derin avangart bir yaşam tarzı ile karakterize edilen Pomellato, moda endüstrisindeki tüm dinamiklerin ve göz alıcı yaratıcılığın Milano’yu hazır giyim başkenti yapmak için buluştuğu bir dönemde Pino Rabolini tarafından 1967 yılında Milano merkezli olarak kuruldu.

Sanattan ve elegant tasarımların zarafetinden ilham alan Pino Rabolini, döneminin geleneksel mücevher dünyasına yepyeni bir bakış açısı getirerek hazır giyim mantığında mücevher koleksiyonlarını moda sektörünün beğenisine sunmaya başladı. Moda sektöründe mücevherlerin giyim eşyaları gibi günlük olarak değiştirebilecek birer aksesuar olmasında öncü hareketlerden birini başlatan Pino Rabolini, döneme göre sıra dışı kabul edilebilecek şirketini geliştirerek ve büyüterek önemli başarıların temelini oluşturdu. Pomellato, bir mücevharat markası olarak ilk adımlarını atmaya başladığında, benzersiz tasarımları, yenilikçi taş kesme ve yerleştirme teknikleriyle birleştirerek ikonik stilleri tamamlayan renkli aksesuarlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Günümüzde en lüks ve kaliteli küresel çapta isim yapmış aksesuar markalarından birine dönüşen Pomellato, tüm mücevherlerini yaratıcı tasarım ekibinin titiz çalışması ile geliştirebildiği ve üretebildiği için moda sektöründe daima öz güvenli bir marka duruşuyla ön planda olmuştur. Pomellato çalışanlarına ve ustalarına daima bir aile samimiyeti ile yaklaşan yönetim sistemi sayesinde kemikleşmiş kadrolara sahip, güçlü bir marka olarak karşımıza çıkıyor. Çalışanlarına duyduğu saygıyı ve minnettarlığı, başından sonuna kadar her bir mücevher parçasını kendi elleriyle oluşturan kuyumcu ve zanaatkarlarına yaşatan Pino Rabolini’nin vizyoner ve yenilikçi bakış açısı, markayı diğerleri arasında hem daha samimi bir yere koyuyor hem de marka yüksek kalitedeki kusursuz işçiliğin kapılarını hiç kapatmamış oluyor.

Çevreye duyarlı bir marka felsefesi
Pomellato, çevre dostu bilince verdiği değerle gelecek nesiller için de çalışmalarını aralıksız sürdürürken, kullandığı materyallerin kalitesinden ve çevreye zararlı olmayışlarından emin hareket ediyor. Mücevherlerinde altına da yer vermeye başlayan Pomellato, kullandığı yeni materyaller için geri dönüşüm yolları keşfederken bir yandan da renkli taşların ve elmasların izlenebilirliğine yatırım yapmaya devam ediyor. Pomellato üretimlerinde tutarlılığı ve işçilik kalitesini en yüksek seviyede tutmak için Milano merkezli bir kuyumculuk okuluyla iş birliği bağlarını koparmıyor. Sosyal sorumluluk ve çevre dostu bilince sahip bir marka olarak gerçekleştirdiği projelerde; sürdürülebilirliği, kadın eğitimini, kadınların kariyer gelişimini ve daha sağlıklı bir iş ile yaşam dengesini savunan felsefesiyle küresel açıdan dünya refahının önemini savunmaya ve desteklemeye özen gösteriyor.

Tarihi gelişmeler…
Pomellato, 1967 yılında hazır giyim (prêt-à-porter) mücevher kavramını tanıtarak, mücevherlerin sadece bir statü sembolü değil, günün her anında kullanılabilecek ve kıyafet gibi değiştirilebilecek bir aksesuar olduğu fikrini tanıtarak faaliyetlerine başladı. 1990’lı yıllarda Pomellato özellikle materyal olarak ‘renkli taşlar kullanmaya odaklandı. Şirket aynı dönemlerde zincir üretimine de geçerek bu alana da adeta damgasını vurdu. 1995 yılına gelindiğinde Pomellato, kendi çatısı altında ikinci bir marka olarak Dodo’yu piyasaya sürdü. Dodo doğayı korumayı temel misyonu edinmiş bir marka olarak çalışmalarına başladı. 2007 yılında Pomellato 40. yıldönümünü kutlamak amacıyla “Pom Pom” ismini verdiği koleksiyonunun lansmanını gerçekleştirdi. Lüksün tam tanımı olan bu üst düzey koleksiyon 40 parçadan oluşuyordu ve bu parçaların satışı New York, Paris, Milano ve Monte Carlo gibi önemli moda merkezi şehirlerde randevu sistemiyle yapıldı. Pomellato bu özel koleksiyonuyla ve reklam kampanyasıyla birlikte 40. yıldönümünde küresel olarak adından güçlü bir şekilde söz ettirmeyi yeniden başardı. 2009 yılının Ekim ayında Andrea Morante, Pomellato ve Dodo markalarını kontrol eden CEO ve Rabolini ailesine ait olan Holding Şirketi RA.MO’nun azınlık hissedarı oldu.  Döneminde başarılı işlere ve koleksiyonlara imza atılmasına öncülük eden Andrea Morante’nin yönetiminde, 2013 yılının Temmuz ayında Pomellato’yu Kering Group satın aldı. Küresel yapısı ve lüks segment ürünleriyle dikkat çeken Kering Group; Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander Mcqueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux ve Kering Eyewear gibi ünlü moda evlerini ve firmalarını bünyesinde bulundurmaktadır. Yaratıcılığı stratejisinin merkezine yerleştiren Kering Group, moda evlerinin yaratıcı ifadeleri açısından yeni perspektifler oluşturmalarını sağlarken, yarının lüksünü sürdürülebilir ve sorumlu bir şekilde işliyor. Kering Group, temel felsefesi ve değerlerini ‘Hayal Gücünü Güçlendirmek’ mottosuyla yansıtmaya devam ediyor. Kerin Group, Pomellato’yu satın aldığı dönemde Pomellato Group’un 2012 yılı net geliri 146 milyon Euro’ya ulaşmıştı. Güçlü uluslararası konumu ile Avrupa’nın en önemli mücevher Group’larından olan Pomellato’nun başarısı, yarattığı renklerin, taşların ve sıra dışı şekillerin harmanlanması ve ince işçiliğinin benzersiz kişiliği ile benzersiz tarzına dayanıyordu. Kering Group Pomellato Group’u satın aldığı dönemde, birincisi kaliteli mücevher segmentinde, ikincisi erişilebilir mücevher segmentinde konumlanan Pomellato ve Dodo markaları karlı ve büyüyen bir İtalyan işletmeleri olarak tüm dikkatleri üzerine çekmekteydi. Pomellato Group’un dağıtım ağı, 45’i Pomellato’nın 41’i Dodo’nun kendi markalarına ait mağazalarını ve dünya çapında yaklaşık 600 bağımsız satış noktasını içermektedir. Pomellato butikleri Milano, Paris, Kapri, Barselona, Monte Carlo, Taype, Venedik, Roma, Singapur, Moskova, Verona, Floransa, Antwerp, Dubai, New York, Torino, Kuveyt, Londra, Miami, Münih, Hamburg, Chicago ve Beyrut gibi dünyanın önde gelen şehir ve ülkelerinde yer almaktadır. 2015 yılının Aralık ayında ise Sabina Belli Pomellato Group’un CEO’su olarak başladığı görevini günümüzde de sürdürmektedir.

Pomellato’nun stili…
Yaratıcılık ve renklerle eş anlamlı olan Pomellato, Pino Rabolini’nin ailesinden kalan kuyumculuk mirasını 1967 yılında çok daha çağdaş ve modern bir mücevhercilik girişimine dönüştürmesiyle birlikte Milano’da ziynet eşyalarına olan algının ve bu aksesuarların üretim şekillerinin değişmesine de öncülük etmiş oldu. Pomellato hazırladığı mücevher koleksiyonlarıyla yeni trendlerin belirleyicisi konuma ulaştı. Trend belirleyen bu konumu ise avangart stile vurgu yaparak orijinal bir tasarım yaklaşımıyla gerçekleştirdi. Pomellato’nun kullandığı sofistike renklerdeki taşların birbirleriyle olan sıra dışı kombinasyonları ve özel kesimleri vizyoner tasarımcılığın ürünleri haline geldiler. Geçen yıllar içerisinde temel yaratıcılık değerlerinden kopmadan ve kusursuz bir şekilde evrimleşen Pomellato mücevherleri, dünya genelinde kendine özgü tarzından dolayı hemen tanınan modern oldukları kadar alışılmamış güzellikleri somutlaştırmış yapılarıyla da markanın hayranlarını ve kullanıcılarını asla hayal kırıklığına uğratmadı.
Bir mücevherin kullanıcısında yaratacağı duyguyu yakalamak için tasarım sürecinde içgüdüler önemli bir rehber haline gelir. Pomellato’da esinlenmelerin tümü, her biri adeta bir icat olan mücevherlerin, merak ve markanın özgün tarzının kombinasyonuyla hazırlanmış mükemmel, minik heykeller gibi olmaları için onların şekillerinde hayata geçirilir. Geleneksel tasarım anlayışına mesafeli duran ve daha çağdaş, özgün stillerin peşinde olan Pomellato, mücevherlerinde alternatif çözümler ve bakış açıları yaratarak, onları özgünlüğünün dokunsal ve görsel nitelikleriyle estetiksel açıdan göz alan tasarımlara dönüştürür.

Pomellato ustalığı…
Pek çok uzman teknik arasında, Pomellato ustaları çoğunlukla mikrofüzyon tekniğini kullanırlar. Kayıp balmumu dökümü olarak da bilinen süreç, M.Ö. 3500 yılına kadar uzanıyor ve üretim süreci Pomellato’nın dünyaca tanınmasını sağlayan yumuşak çizgilere sahip, hacimli, akıcı şekillerinin ortaya çıkmasına izin veriyor. Pomellato’nun kullandığı bu kuyumculuk sanatı, neşe verici, lüksü yaşatan ve çağdaş Pomellato mücevherleri yaratmak için giderek daha cazip görülen ve ‘yeni değerli’ taşlar olarak bilinen yarı değerli taşları tasarımlarına yerleştirmek için kullanılıyor. Kendi bünyelerinde gerçekleştirdikleri kuyumculuk çalışmaları, Milanolu markanın kimliğinin ve yıllar içerisinde küresel çapta edindiği şöhretin önemli bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. Markanın takı yapımı konusundaki engin deneyimi, gerçekleştirdikleri inovatif deneyler, titiz materyal seçimlerine ve usta el işçiliğine destek sunmaktadır.

Sürdürülebilir kaynaklar…
Çevre ve doğaya yönelik yüksek farkındalıkla hareket etmeyi misyon edinen Pomellato, Kering Group tarafından her yıl yayınlanan Çevresel Kar ve Zarar Raporu aracılığıyla çevreye yönelik bıraktığı etkisini düzenli olarak takip edip, değerlendirmektedir. Pomellato Group bu bağlamda, 2019 yılının sonunda yenilenen ‘Sorumlu Mücevherat Konseyi Sertifikasını’ aldı. Kering’in ‘Responsible Gold’ sistemi aracılığıyla altını %100 sorumlu kaynak olarak kullanma hedefine ulaşmıştır. Şirket, bu temel hedefin yanı sıra, sürekli olarak sürdürülebilir gümüş kaynakları arayışına devam etmektedir. Ayrıca elmas ve renkli taşların şeffaf ve izlenebilir bir şekilde satın alınmasına özen göstermektedir. Pomellato Group ayrıca, yalnızca Fairmined sertifikalı altın kullanarak hazırladığı bir kapsül koleksiyonunu da beğenilere sundu.

Pomellato ‘Önce İnsan’ diyor…
Pomellato marka kültürü merkezine insanı alarak, insan haklarına koşulsuz saygıyı DNA’sının temel unsurlarından biri yapmıştır. Bu sebeple markanın hem yöneticileri hem de çalışanları merkeze konmuş bu etik değerleri paylaşmaktadır. Çalışanlarının şirketlerine sadakatle bağlı olmasına olanak tanıyan bu yaklaşım sayesinde, marka başarısının sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamının sürekliliğinden geldiği ve iş ortamında refahı sağlamanın anahtar olduğu bir kez daha Pomellato ile kanıtlanmaktadır.

Pomellato Eyewear, mücevher gibi zarif ve ışıltılı
Kering Group bünyesindeki Kering Eyewear, ilk Pomellato gözlük koleksiyonunu 2015 yılının sonunda beğenilere sundu. O tarihten itibaren mücevher tasarımlarındaki avangart, genç ve dinamik olan stillerini hazırladıkları optik ve güneş gözlüklerinde de hayata geçirmeye başlayan Pomellato, göz alıcı koleksiyonlarını kendine özgü lüks çizgisi, özgün ve orijinal tasarım dili ile küresel çapta gözlük severlerin ilgisine ve beğenisine sunmaya devam ediyor. Markanın optik ve güneş gözlüğü koleksiyonları, Pomellato mücevherlerinin ikonik, renkli ve trendlere yön veren estetiğini yansıtmakla beraber, zanaatkarlık ve zamansız zarafet arasındaki kusursuz dengeye göre çarpıcı şekillerini ve değerli özelliklerini tasarımcı ekibinin tutkulu seçimleriyle yeniden yorumluyor.

Temmuz 2021