Röportaj
ARTİSAN METAL

ARTİSAN METAL

“SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI, GEREK YURT İÇİNDEN GEREKSE YURT DIŞINDAN KATILIMCILARI İLE SEKTÖRÜMÜZE VE YERLİ SANAYİMİZE FIRSATLAR SUNAN ETKİLİ VE GÜZEL BİR ORGANİZASYONDUR.”

Merhaba Abbas Bey… Uzun yıllara dayanan bir iş hayatı tecrübeniz var. Kendinizi yeni okuyucularımıza tanıtıp, optik sektörü ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?
Merhaba ismim Abbas Budak, Artisan Optik’in ortağı ve Genel Müdürüyüm. Çocukluğumdan beri çalışma hayatının içindeyim. Yurt içinde ve yurt dışında hem okuma hem de çalışma imkanlarım oldu. Üretim ve pazarlama alanlarında uygulamalı ihtisas yaptım ve her ikisini de çok severim. Uluslararası çalışan üretici-ihracatçı grup olarak; ihracat yanında ‘ithal ikame’ alanında ‘yurdumuzda üretimi eksik olan ne gibi ürünleri üretebiliriz’ sorusuyla ilgili arayış sonucunda optik sektörü ile yollarımız kesişti.

Artisan Optik’i hangi felsefe ve temel değerlerle kurduğunuzdan söz edebilir misiniz?
Üretime gönül vermiş kişileriz. Optik sektöründe Türkiye’nin ihtiyacını nitelik ve nicelik olarak karşılayacak ‘gözlük üretimi’ yok idi ve ‘Biz yurdumuzda gözlük üretiriz’ iddia ve felsefesi ile Artisan Optik firmasını kurduk. Artisan Optik olarak, bu farkındalık ile Türkiye’de gözlük üretiminde bir değer oluşturmak üzere yola çıktık. Bu kolay bir çalışma değil. Birçok değişkeni çok iyi takip edip, hızlı reaksiyon gösterebilmeyi, çok iyi bir ekip ve çok iyi bir sistem kurmayı gerekli kılıyor. Ancak işin başı, doğru hedef ve doğru değerlerle yola çıkmak. Ülkemizi ve yerli sanayimizi gururla temsil edecek markalar ile dünyada trend oluşturacak bir seviyeye gelmek bizim hayalimiz.  Kalite ve sağlamlıktan asla taviz vermeden, güvenilir bir iş ortağı olarak, iş ortaklarımızın beklenti ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak ve sürekli bir gelişim içinde olmak sureti ile bu hedefe doğru yürüyoruz.

İmalatlarınızı gerçekleştirdiğiniz tesisteki üretim sürecinizin işleyişini aktarabilir misiniz?
Metal ürünlerin tasarımı ve imalatı konusunda oldukça tecrübeli bir firmayız. 12 yıldır optik sektöründe hizmet veriyoruz. Bu süreç içerisinde yaptığımız AR-GE ve ÜR-GE faaliyetleri ile çok yol kat ettik, birçok zorlu engeli başarı ile aştık. Artık hedeflerimizi gerçekleştirmeye çok daha yakın olduğumuzu biliyoruz. Tasarım konusu bizim odağımızda. Değer oluşturmanın yolu, kullanıcı mutluluğunu esas alarak fark oluşturan, problemi tespit eden ve probleme yönelik çözüm üreten, trend oluşturabilecek tasarımlar yapmaktan geçiyor. Alanında uzman bir tasarım ekibimiz var. Tasarım ekibimiz gerek masa başı, gerekse sahada aktif olarak yaptıkları çalışmalar ile kullanıcıların ve iş ortaklarımızın ihtiyaçlarını tespit etme konusunda sürekli olarak veri topluyorlar. Bu veriler ışığında tasarım süreci başlıyor. Önce karakalem çizimle hayalden gerçeğe yaklaşan tasarımlarımız, 2 ve 3 boyutlu çizim ve modellemeler ile son halini alıyor. Bilgisayar ortamında foto-gerçekçi sunumları yapılan tasarımlar, üretim kabiliyetlerimiz sayesinde ürünün ilk örneği olarak değerlendirebileceğimiz prototiplere dönüşüyor. Metal gözlük üretiminde 60’ın üzerinde istasyonda çok ciddi bir el emeği ve işçilikle üretilen gözlüklerimiz, iş ortaklarımıza sunumu yapılmak üzere yola çıkıyor.

Optik sektörüne kazandırdığınız markalar ve bu markaların öne çıkan özelliklerini paylaşabilir misiniz?
Flare, Netali, Albedo ve Faceon, bugüne kadar iş ortaklarımızla buluşturduğumuz markalarımız. Flare’nin ekonomik segmentte üretimini yapıyor olmamıza rağmen kalitesiyle ve kırılmaya karşı yüksek direnciyle büyük beğeni topladığını ve iş ortaklarımızın vazgeçilmezi haline gelen markalarımızdan olduğunu söyleyebilirim. Orta segmente yönelik ürettiğimiz Netali ve Faceon ise sağlamlıkları kadar estetik ve tasarımlarıyla da ön plandadır. Bu markalarımız ile iş ortaklarımız için daha verimli bir satış imkanı sunmaktayız.

Markalarınıza ait koleksiyonları belirlerken öncelik verdiğiniz etmenler nelerdir? 2021 koleksiyonlarınızın genel estetik ve materyal özellikleri nelerdir?
Her markamızın bir kimliği ve karakteri var. Koleksiyonlar hazırlanırken marka kimliğini göz önünde bulundurarak birçok farklı kriterle birlikte değerlendirme yapıyoruz. “Ürünümüz kime, hangi kullanıcı gruplarına hitap edecek? Ürünümüzün sunacağı değer ve faydalar neler olacak? Koleksiyonumuzun iş ortaklarımız için daha verimli olmasını nasıl sağlarız?” gibi sorulardan yola çıkarak koleksiyonlarımızı hazırlıyoruz. Orta segment ürün kategorisinde, yepyeni renklerle ışıldayan, metal, lazer kesim, orijinal çift renk enjeksiyon ve kombine ürün koleksiyonlarımız ile 2021 yılı için özellikle iddialı olduğumuzu söyleyebilirim. Materyal olarak ise metal ürünlerde orijinal Alman menşeli monel profil, enjeksiyon ürünlerde ise orijinal Grilamid TR90 hammadde kullanıyoruz. Diğer tüm aşamalarda da her zaman en kaliteli hammadde ve malzemeler ile çalışarak, sağlamlığı ve estetiği ile ön planda olan yüksek kalitede gözlük çerçeveleri üretiyoruz.

Koleksiyonlarınızın sunum ve tanıtımları için özellikle hangi mecraları tercih ediyorsunuz?
Şu an Türkiye’nin her bölgesinde aktif olarak iş ortaklarımızı ziyaret eden çok güçlü bir satış temsilcisi ekibimiz var. Gerçekleştirdiğimiz düzenli ziyaretler ile ihtiyaçları yerinde tespit ediyor, marka ve ürünlerimizin sunumlarını gerçekleştirerek satış ve satış sonrası destek hizmetlerimizi iş ortaklarımıza kendi ortamlarında sunmaya devam ediyoruz. Ürünlerimizi e-ticaret sitemiz üzerinden de 7/24 bayilerimize sunuyoruz. Bunun yanında sosyal medyayı da aktif olarak kullanıyor, yeni ürün ve hizmetlerimizin tanıtımını tüm sosyal mecralardan gerçekleştiriyoruz.

Zorlu bir 2020 yılı geçirdik. Pandemi süreci üretim faaliyetlerinize nasıl yansıdı, aksamalar yaşamamak için ne gibi çalışmalar yaptınız?
Bu süreç içerisinde gelecek olan güzel günlerin ümidi ile hiç boş durmadık diyebilirim. Sektörümüz ve iş ortaklarımıza daha iyi ürün ve hizmetler sunma amacı ile sürekli bir gelişim içerisinde olduk. Geçen sene her şeyin durduğu Nisan ve Mayıs aylarını fırsata çevirerek, ülkemizde üretimi olmayan ürünleri yapabilmek için fabrikamızda ek yatırımlar yaptık. Şimdi daha geniş alanda, daha geniş ürün koleksiyonu ve daha nitelikli ürünler yapabilme imkanlarına sahibiz. Bayilerimize uygun fiyatlı ve nitelikli ürün sunabilmenin huzurunu yaşıyoruz.

Tecrübeli bir iş insanı olarak pandemi sürecinde Artisan Optik ekibinin çalışma koşullarında değişikliklere gittiniz mi? Sağlık tedbirleri kapsamında neler yaptınız?
Evet, bu süreç içerisinde evden çalışabilecek arkadaşlarımız için uzaktan çalışma sürecini başlattık. Kapanma yaşanan aylarda bizler de fabrikamızda yenilenmeye giderek, sosyal mesafe alanını genişletip arkadaşlarımıza işyerinde güvenli bir ortam hazırladık. Sektörümüzde bir tedarik problemi yaşanmaması adına normalleşme süreci ile birlikte, tüm önlem ve tedbirleri alarak yeniden üretime başladık. Sosyal mesafenin korunması, düzenli maske kullanımı, mesai öncesi fabrika girişlerinde ateş ölçülmesi, düzenli olarak el dezenfektasyonu, çalışma ortamları ve deponun düzenli olarak dezenfektasyonu gibi önlemler aldık.

Pandemi süreci boyunca optik mağazalara verdiğiniz hizmetlere devam ettiniz mi? Bu konuda optik mağazalara verimli olmak adına nasıl bir strateji uyguladınız?
Evet, pandemi süreci boyunca da optik mağazalarımıza verdiğimiz hizmetlere devam ettik. Pandemi sürecinde uzaktan iş yapmanın önemi de arttı. İş ortaklarımızın 7/24 ürün alımlarını gerçekleştirecekleri e-ticaret sitemiz mevcut. İş ortaklarımız e-ticaret sitemizden tüm koleksiyonlarımızı inceleyip, kolaylıkla sipariş vermenin rahatlığını yaşıyorlar. Yine geçen yıl devreye aldığımız online tahsilat sistemi sayesinde ödemelerini kolaylıkla uzaktan yapabiliyorlar.

İmalat ve uluslararası ticarette uzman bir firma olarak yakın gelecekte sizden ne gibi sürprizler beklemeliyiz?
Kendi bünyemizde üretmiş olduğumuz orijinal çok renkli enjeksiyon ve lazer kesim gözlük koleksiyonlarımızı iş ortaklarımızın beğenisine sunduk ve çok güzel dönüşler aldık. Bu bizi daha da cesaretlendirdi. Tasarım ekibimiz, tarzı ve tasarımı ile çok dikkat çekecek yeni bir koleksiyonun hazırlıklarına başladı. Çok yakında yepyeni bir marka ve konsept ile çıkacak bu yeni koleksiyonu, iş ortaklarımızın beğenisine sunacağız. Ülkemizde yerli üretimin çok daha iyi seviyelere gelmesi için çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye’de üretim yapmanın bazı zorlukları ve kısıtları var. Öncelikle ülkemizde gözlük yan sanayii gelişmiş durumda değil. Gözlük imalatı, bilhassa metal gözlük imalatı gerçekten çok detaylı bir el işçiliğine sahip ve çok farklı süreçlerin birleşmesi ile oluşuyor. Gözlüğün ardında çok yoğun bir emek var. Bu emeğin değerli hale gelmesi gerekiyor. Bu da markalaşmak ile mümkün. Tabii bu aynı zamanda ölçek ekonomisi ile alakalıdır. İç piyasa için ürün üretmek ülkemize bir değer kazandırsa da, ihracat yolu ile ülkemize çok daha fazla değer kazandırabilir, ölçek ekonomisi oluşturabilir, dünya pazarında da ürünümüzü değerli kılarak, sürekli gelişmeye devam edebiliriz.

Trendleri takip eden değil belirleyen firmalardan olma hedefinde olduğunuzu biliyoruz. Pandemi düşünüldüğünde Artisan Optik için yakın gelecek beklentileriniz ne yöndedir?
Aktardığım gibi biz bu süreçte iş ortaklarımıza daha iyi hizmet vermek üzere sürekli kendimizi geliştirmeye devam ettik. Özellikle orta segmentte, metal, lazer, enjeksiyon ve kombine ürün çeşitliliği ile iddialı bir koleksiyon sunarak trendleri belirlemeye devam edeceğiz. Tüm bu çalışmalarımızın önümüzdeki dönemde meyve vereceğini, iş ortaklarımızla birlikte daha verimli bir yıl geçireceğimizi umuyoruz.

Sektörel gelişmeleri yakından takip eden, AR-GE çalışmalarıyla yeniliklerin peşinde olan bir firmanın sahibi olarak optik sektörünün bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Devam etmekte olan pandemi sürecinden tüm sektörler gibi sektörümüz ve paydaşları da olumsuz etkilenmeye devam ediyor. Pandemi süreci boyunca dijital ekran kullanımı çok fazla artmış durumda. Bu sebeple göz muayenelerini erteleyen tüketiciler, normalleşme ile birlikte ertelemiş oldukları ihtiyaçlarını karşılamaya başlayacaklar ve bu durum sektörde bir hareketliliğe neden olacaktır. Bu sebeple umutlu olalım, güzel günler yakındır.

Optik sektörünün tüm unsurlarını bir araya getiren Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili görüş ve yorumlarınız nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı, gerek yurt içinden gerekse yurt dışından katılımcıları ile sektörümüze ve yerli sanayimize fırsatlar sunan güzel bir organizasyondur. İnşallah 2021’de normalleşme ile birlikte çok güzel bir fuar ortamı yaşayacağımızı temenni ediyorum.

Sektöre 2007 yılından beri hizmet eden dergimiz ‘4 your eyes’ hakkında neler söylemek istersiniz?
‘4 your eyes’ kaliteli yayıncılık anlayışı ile gerek ülkemizde gerekse dünyada yaşanan sektörel gelişmeleri bizlere sunan çok kıymetli bir değerdir. Sektörümüze olan katkılarınızdan dolayı Artisan Optik ailesi olarak sizlere teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını diliyoruz.

Temmuz 2021