Röportaj
ZEISS VISION CARE

ZEISS VISION CARE

ZEISS VISION CARE DACH (ALMANYA, AVUSTURYA, İSVİÇRE) GENEL MÜDÜRÜ CHRISTOPH HINNENBERG VE PAZARLAMA MÜDÜRÜ MATTHIAS WEHRLE İLE YENİ ÇEVRİM İÇİ FORMATLARI VE YENİ ÜRÜNLERİ HAKKINDA YAPILAN RÖPORTAJI SUNUYORUZ.

Günümüzde dijitalleşme, oftalmik optik üzerinde oldukça etkili oldu ve bu durum bir noktada okullara, sağlık kuruluşlarına ve bunun gibi birçok kuruma kadar ulaştı. Bir yıl önceye kadar Zeiss Vision Care’in yeni ürünlerini 2021’de çevrim içi olarak sunmamız gerektiğini kim düşünebilirdi? DOZ Optik Dergisi, Ziess Vision Care DACH (Almanya, Avusturya, İsviçre) Genel Müdürü Christoph Hinnenberg ve Pazarlama Müdürü Matthias Wehrle ile bu yeni format ve yeni ürünler hakkında görüştü. Zeiss, Sanal Ürün Tanıtımı etkinliği, 23-25 Şubat tarihleri arasında dijital bir sahnede gerçekleşti. Christoph Hinnenberg, Zeiss Vision Care DACH’in Genel Müdürü olarak, “Geçmişe bakıldığında ve korona pandemisi ile karşılaştırıldığında kişi olumlu bir şey göremiyor. Geçtiğimiz aylarda çok şey öğrendiğimiz doğrudur, içeride de bazı gelişmeler hızlandı ve her şeyden önce dijital sektörü toplum da kabul etti. Ancak, Almanya Opti Fuarı gibi kişisel temas veya ticaretin ön plana çıktığı bir ortam hala ne yazık ki yok” derken, Pazarlama Müdürü Matthias Wehrle ise, “Dijital ile gerçek arasındaki bu eşit durum gelecekte de bu bağlamda devam edecek, ancak korona salgını dijitalleşmenin daha da hızlanmasına neden oldu.  Zeiss‘in yeni ürünlerini Opti Fuarı yerine bu yıl sanal olarak kendi etkinliğinde sunmasının nedeni pandemi durumudur” diyor.

Zeiss Vision Care’in düzenlediği dijital etkinliklerin gelecekte de devam etmesi olası mıdır? Yoksa sadece pandemi durumundan mı ortaya çıktı?
Zeiss firması, fuarlarda toplantılarda büyük etkinlikler düzenlemesiyle tanınıyor ve açıkçası çaba ve masraftan kaçınmadığı da biliniyor. Pandemi döneminde alışılmadık Opti Optik Fuarı durumu nedeniyle şu anda ihtiyaç olan şey, yeni müşterilere ulaşmak ve çevrim içi olarak böyle bir etkinliği düzenleyebileceğiniz ürünler sunmaktır.

Dijital etkinlikleriniz için sektörün belirli beklentilerini takip ediyor musunuz?
Christoph Hinnenberg: Opti fuarı genellikle, müşterilerimizle olan diyaloglarımızı geliştirmek için yeni yıla mükemmel bir başlangıç ortamıdır. Maalesef bu yıl Opti yoktu. Ancak tabii ki, sektöre yönelik pek çok haberimiz, yeniliklerimiz var. Zeiss Grubu’nda çeşitli çevrim içi formatlar ve dijital etkinliklerle deneyim kazandık ve böyle bir sanal etkinliğin bu sefer ilkini yapmak için en iyi alternatif olduğu izlenimini edindik. Opti Fuarının yerine geçmez ama gözlükçülerle fikir alışverişi için bir platform olarak sunduk.
Pazarlama Müdürü Matthias Wehrle: Bu platform elbette müşterilerimiz ile irtibata geçme ve onları haberler hakkında bilgilendirme girişimidir. Dijital bir ticaret fuarı standı bizim için yeterince uygun değildi ve başlangıçta bir akşam yaklaşık bir buçuk saatlik bir açılış etkinliğiyle, hissettirmek ve bilgilendirmek amacıyla sunma biçimine karar verdik. Konuları daha derinlemesine incelemek isteyenler için daha sonra ilgili ürün veya hizmeti uzmanlarımızla detaylı olarak tartışabilecekleri randevular verdik. Çevrim içi ürün sunumları ve web seminerleri son zamanlarda gözlükçüler tarafından giderek daha fazla kullanılmaktadır.

Peki yeni müşteriler edinmek için ne gibi çalışmalar yaptınız?
Wehrle: Konuklara açık olmamızla tanınırız ve Opti Fuarındaki standımız da herkese her zaman açıktır. Elbette bu çevrim içi platform da herkese açık olmalı, bu yüzden farklı şekillerde reklamını yaptık. ZeIss sanal fuarından haberler Zeiss Vision Care, yeni ürünlerin nasıl sunulacağını hakkında oldukça başarılı. Şimdiye kadar yeni ürünleri ve hizmetleri en iyi şekilde sunmaya çalıştı. Bu yıl, korona pandemisinin yol açtığı belirsiz durum nedeniyle Almanya Opti Fuarı iptal oldu. Bu yüzden, Aalen şehrinde bulunan şirket merkezindekiler, yeni ürünler, geliştirilmiş fikirler ve yeni haberleri bu yıl içinde olabildiğince en erken nasıl kamuoyuna açıklayabileceklerini düşündüler. Sonuç olarak, dijital ortamda gerçekleştirilen bir sanal müşteri etkinliği konseptine karar verildi. Üç gün boyunca Zeiss sadece müşteriler ve konuklarla ilgilenmekle kalmadı, aynı zamanda önümüzdeki aylarda gözlükçülere sunulacak dört konu ve haber sundu.

ZEISS VISUFIT 1000 ODAKLAMA CİHAZINDA YENİ GELİŞTİRMELER
Zeiss 2018 yılında dünya pazarında Visufit 1000 dijital ölçüm cihazını bir platform olarak piyasaya sürdü. Kaydedilen verilerle oluşturulan müşteri görüntüsünün, 3D avatar teknolojisi ile önden 3D merkezleme verilerinin alınmasını ve daha fazlasını mümkün kıldı. Avatar, müşteri kafasının dijital ikizi gibi bir görüntü veriyor ve gözlükçüler artık sanal olarak mağazada olan marka çerçeveleri tüketici yüzünde deneyebiliyor. Zeiss’e göre optik mağazaları, mağaza dışında bulunan müşterilere de gözlük çerçeveleri önerebilecek ve sanal çerçeve kataloğunu kullandırabilecekler.
Hinnenberg: Ancak bir kez daha açık olmak gerekirse: Stratejimiz hala değişmedi, tüketiciyi her zaman gözlükçü mağazasına yönlendiriyoruz. Eğer çevrim içi gözlük satın almak bu kadar başarılı olsaydı neden tüm çevrim içi online gözlük satışı yapan portaller Almanya’da perakende mağaza açıyor sorusu akla gelirdi. Tüketici olarak Zeiss gözlük camlarından mükemmel sonuçlar elde etmek istiyorsam, bunun gözlükçüden mağazada satın alma ile ancak mümkün olacağını bilmem gerekiyor. Çok kanallı satın alma imkânları kesinlikle olacaktır. Sanal çerçeve provası, avatar teknolojisi, mükemmel bir yaklaşım ve müşteriyi gözlükçülere aktaran ultra bir çözüm. Gözlükler daima açıklama, servis gerektiren bir ürün olarak kalacak, tüketici anlayacağı, iletişim kuracağı bir uzmana ihtiyaç duymaya daima devam edecektir.

MAVİ IŞIK VE GÜNEŞ KORUMASI
Tam UV koruması da dahil olmak üzere ön yüzeyde son derece estetik ve çok hafif ayna yansıma etkisine sahip yeni güneş koruma camları; Nisan ayından itibaren Zeiss DuraVision Flash UV adı altında Zeiss gözlük camı portföyünün sunulan bir parçası olacak. Bu etkinlik için şirket ayrıca mavi ışığa karşı koruma için yeni BlueGuard Gözlük Camlarını da tüketicilerin beğenisine sunuyor. Mavi ışığı azaltma özellikleri ilk kez gözlük camı hammaddesine entegre edildi ki, bu da korumaya ek olarak camda eşsiz özel bir netliğe, şeffaflığa da yol açmaktadır. İyi bilinen işlevsel iyileştirmeler ile Antirefle kaplama yoluyla mavi ışığı azaltırken, artık yeni teknolojide cam malzemesi, kendisi mavi ışığın bazı kısımlarını emmektedir. BlueGuard gözlük camlarını DuraVision Platinum UV veya DuraVision Silver UV antirefle kaplamaları ile kullanmak artık mümkün. Bu sayede daha düşük bir yansımayla çok daha estetik ve şeffaf gözlük camları kullanırsınız.

YENİ ANTİVİRAL VE ANTİBAKTERİYEL KAPLAMA
İnsanlar ortalama olarak en az üç dakikada bir yüzlerine dokunurlar ki bu, özellikle sadece korona salgını için değil ama dikkate değer bir gerçektir. Virüsler ve bakteriler hakkındaki tartışma ve insanların yeniden oluşan hijyen bilinci, Zeiss Vision Care’de araştırma geliştirme departmanında gözlük camı yüzeyindeki virüsleri ve bakterileri inaktive eden görünmez antimikrobiyal gümüş içeren bir yansıma önleyici paketin geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Zeiss Vision Care Genel Müdürü Christoph Hinnenberg, “ISO standartlarına uygun olarak, diğer iş ürün geliştirme ortaklarıyla gerçekleştirilen antiviral ve antibakteriyel etkinlik testleri açıktır: Kaplama ile gözlük camı üzerindeki mikrobiyal kontaminasyonu azaltıyoruz” diyor.

Bir antiviral gözlük camı korona ile mücadelede sonuna kadar yardımcı olabilir mi? Pandeminin genel olarak Zeiss Vision Care’deki yeni ürünlerin geliştirilmesi ve sunulması üzerindeki etkileri nedir?
Hinnenberg: Bu yeni gözlük camının mücadele için küçük bir katkısı olabilir, ancak bu cam kaplaması günlük hayatta bize biraz daha koruma, daha fazla hijyen getiriyor. Pandemik dönemlerdeki tüketiciler haklı olarak buna çok daha fazla önem veriyorlar. Elbette, pandemide belirleyici ve belki de daha hızlı geliştirme adımını atan tam da bu yeniliklerdir. Zeiss olarak, geliştirilen bir ürünün insanoğluna gerçek katma değer sunduklarını geçerli bir şekilde eğer kanıtlayabilirsek, ürünleri hizmete sunmaktan geri duramayız. İnovasyon söz konusu olduğunda asla yapmamanız gereken bir şey var: Frene basmak! Özellikle salgın döneminde! Gözlükçülerin de yeni konulara ihtiyacı var, iletişim kurabileceği ve müşterilerine söyleyeceği yeni ürünlere ihtiyacı var: Yenilikler devam ediyor.
Wehrle: Zeiss Smartlife Gözlük Camları aynı zamanda günümüzle uyumludur, belki şimdi korona krizinden önceki zamandan bile daha çok. Ürün teknolojisi açısından her zaman tüketici isteklerini araştırdık.

Zeiss genel olarak krizden nasıl geçti?
Hinnenberg: Elbette, 2020 yılındaki hedeflerimize tam olarak ulaşamadık ve geçen yılın baharındaki ilk yasaklar ile birlikte rakamlar başlangıçta geride kaldı. Daha sonra bir toparlanma sürecine girildi. Çalışanların ve müşterilerin sağlığı ve güvenliği, ürünleri zamanında teslim etme kabiliyetini sağlamak ve tabii ki ekonomik sonuçları en aza indirmek, tüm bunlar Zeiss’te önceliklerdi. Hızlı ve doğru tepki verdik ve ev ofisinin mümkün olduğu her yerde ayrı ekipler oluşturduk. Sonuç olarak, tüm portföyün tamamını her an sunabilen ve müşterilerimize tam hizmet verebilen bir gözlük camı üreticisi olduk. Ayrıca üç yıl sürmesi planlanan dijital eğitim tedbirlerimizin planlamasını da altı ay içinde tamamladık. Pandemi burada bize bir destek de verdi. Sanal olaya bir kez daha döndük ve ilgilendik.

Yakın geçmişte yaşanan deneyimler ve gelişmeler sonucunda sektördeki etkinlik takviminin gelecekte kökten değişeceğini düşünüyor musunuz?
Wehrle: Canlı iletişim bizim için şarttır. Ancak çevrim içi olarak derinleştirilebilecek her şey veya uzman bilgisi söz konusu olduğunda çevrim içi olarak da yapılabilir. Bu tür formatlar kesinlikle daha fazla kullanılır hale gelebilir ve muhtemelen yüz yüze etkinliklerin bazı bölümlerinde yerini alabilir.
Hinnenberg: Daha önceki bölgesel etkinlikler de çevrim içi olarak yerini bulabilirdi, bu bağlamda çevresel hususları da hesaba katmak zorundayız. Opti gibi fuarların sonunun geldiğini düşünmüyorum, takvim için çok erken olmasa bile yılın başlangıcı için ideal bir zaman fuar günleri. Ve her iki veya üç yılda bir büyük uluslararası etkinliklerimiz, dünya çapındaki müşterilerimiz için bir dayanışma, iletişime geçme noktasıdır, bu tür etkinlikleri yapamamak istemeyeceğimiz bir durumdur.

Röportaj Ingo Rütten tarafından yapıldı.
 

Haziran 2021