Röportaj
GÜVEN GLASSES OPTİK

GÜVEN GLASSES OPTİK

SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI’NDA ÜLKEMİZİN HER YERİNDEN GELEN MESLEKTAŞLARIMIZLA BİR ARAYA GELİP TANIŞMA FIRSATI YAKALIYORUZ. BUNUN YANI SIRA YENİ BAĞLANTILAR KURUP SEKTÖREL ALANDA YENİLİKÇİ FİKİRLER EDİNİYORUZ.

Merhaba Güven Bey… Okurlarımıza kendinizi tanıtıp, sektöre nasıl giriş yaptığınızdan bahsedebilir misiniz?
Merhaba ben Güven Glasses şirket kurucusu ve aynı zamanda işletmecisi Güven Kebude, 1986 İzmir doğumluyum. 2000 yılından bu yana sektörün iyi noktalarında bulunmuş, deneyimler edinmiş ve kendi çizgimde profesyonel olarak 2018 yılında Güven Glasses markasını kurarak ilk mağazamızı İzmir Alaçatı’da açmış bulunuyoruz. 2019 yılında ikinci mağazamız Alsancak şubemizle devam etmekteyiz.

Güven Glasses ne zaman kuruldu? Mağazanızı açarken amaçladığınız temel misyonunuzdan ve değerlerinizden söz edebilir misiniz?
2018 yılında ilk mağazamızı Çeşme Alaçatı’da açtıktan 1 yıl sonra Alsancak’da diğer mağazamızı açarak müşterilerimizin hizmetine sunduk ve bu yıl da şubelerimize yeni bir tanesini daha ekledik. Amacımız ve misyonumuz kaliteli ve güvenli bir hizmet sunmaktır.

Sektöre 3 mağaza olarak hizmet verdiğinizi biliyoruz. Dördüncü bir şube açma planlarınız var mı, bahsedebilir misiniz?
Mağaza açmak kolaydır fakat güzel bir ekip kurarak ilerlemek çok önemlidir. Bizde bünyemize profesyonel çalışma arkadaşları ekledikçe büyümeyi ve daha çok noktada kaliteli hizmet vermeyi amaçlıyoruz.

Mağazanızda yer alan ürün ve marka segmentlerinden bahsedip, marka çeşitliliğine ne ölçüde önem verdiğinizi aktarabilir misiniz?
Sektörümüzde hizmet anlayışımız modanın ve tasarım ürünlerin ön planda olduğu yüksek kalite ürünleri müşterilerimiz için sergilemek ve doğru ürünlerle karşılaşmanızı sağlamaktır. Güncel markalar ve özel tasarım ürünleri ile sektör de birçok mağazada yer verilmeyen özel markaları bulunduruyoruz ve bu markaların çeşitli modellerini müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz.

Covid-19 pandemisiyle birlikte Güven Glasses olarak satışlarınızı çoğaltmak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Dünya genelinde yaşanan bu süreçte öncelikle elimiz kolumuz bağlı bir şekilde şaşkınlıkla ve endişeyle beklemeye başladık. Pandemi sürecinin uzamasıyla yeni normalleşmeye bizde ayak uydurduk ve yapım aşamasında olan internet sitemizin kurulumunu tamamladık. Temasta bulunmak istemeyen müşterilerimizi www.guvenglasses.com adresimize yönlendirerek güvenle alışverişlerini tamamlamalarını sağladık. Ayrıca çeşitli internet alışveriş platformlarında online mağaza olarak ürünlerimizin satışını başlatmış olduk.

Mağazanızla ilgili yeniliklerden ve kampanyalardan müşterilerinizi nasıl haberdar ediyorsunuz?
Mağazamızda yapılan tüm yenilik ve kampanyalardan müşterimizi sosyal medyadaki firmamıza ait hesabımızdan bilgilendirmesini yapıyoruz.

Pandemi kapsamında müşterilerinize daha güvenli ve sağlıklı hizmet   sunabilmek için ne gibi tedbirler aldınız?
Pandemi sürecinde müşterimizin kendilerini güvende hissetmeleri için gerekli hijyenik ortamı sağlıyoruz, mağazamızın girişinde dezenfektan standı ve maske bulunmaktadır. İçeriye giren müşterilerimizin ateş ölçer ile ateş ölçümü yapıldıktan sonra HES kodu ile içeri alınmaktadır. Mağaza içerisinde mesafe ve kişi sayısına önem verilmektedir. Denenen her gözlük mutlaka ayrı bir alanda tutulup dezenfekte edildikten sonra vitrindeki yerine konulmaktadır.

Mağazanızı bulunduğu mecradaki diğer optik mağazalar arasında öne çıkaran temel özellikleri nelerdir?
Mağazamızın önceliği ‘Güven’dir. Müşterilerimize sunmuş olduğumuz kaliteli hizmet ve tecrübe ile her zaman bizlerden memnun kalmalarını sağlıyoruz. Satış danışmanlarımızın yıllardır bu sektörden olması en büyük avantajımız gerekli tüm donanınım ve bilgiye sahip olmaları sayesinde müşterilerimizin akıllarındaki her türlü soruyu rahatlıkla cevaplayabilmektedirler.

Dünya çapındaki optik fuarların iptal olması veya dijital olarak gerçekleşmesi sizce optik sektörü geneline nasıl yansıyor?
Yapılan fuarların iptal olması sektör açısından kötü oldu çünkü fuarlara katılıp sektör adına yapılan yenilikleri, yeni marka ve modelleri canlı olarak görüp fikirler ediniliyordu. Dijital olarak gerçekleşmesinin iyi yanı ise daha hızlı hizmet alınıyor olmasıdır.

Pandemiyi de göz önünde bulundurduğunuzda Türkiye optik perakendecilik alanıyla ilgili gelecek öngörüleriniz nelerdir?
Pandemi sürecinde tüm sektörler gibi bizim sektörümüzde kötü etkilendi. Türkiye’nin güncel pandemi durumuna bakıldığı zaman bir süre daha bu şekilde devam edeceğini düşünmekteyiz. Yeni normali benimseyip gözlükçüler odası bu yönde gerekli proje ve çalışmalar ile sektörü hareketlendirebilir.

2021 Sonbahar döneminde sizce optik ve güneş gözlüğü trendleri ne yönde olacak, ipuçları verebilir misiniz?
Pandemi; tasarımcılarımızın hayal gücünü olumsuz etkilemediği gibi ortaya sıra dışı modeller çıkarılmasını bile sağlamıştır. 2021 Sonbahar döneminde klasik tarzın yanında çarpıcı modeller ve tasarımlarda göz önünde olacak. Neon renklerin, altın kaplamaların ve değerli taşların gözlüğe işlendiğini görebiliriz.

Her geçen yıl yükselen ivmesiyle yerli ve yabancı sektör profesyonellerini buluşturan Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Silmo İstanbul Optik Fuarı’nda ülkemizin her yerinden gelen meslektaşlarımızla bir araya gelip tanışma fırsatı yakalıyoruz. Bunun yanı sıra yeni bağlantılar kurup sektörel alanda yenilikçi fikirler ediniyoruz. Birçok firmanın hazırlamış olduğu yeni modelleri birebir görme şansına sahip oluyoruz. Silmo İstanbul Optik Fuarı sektörümüz adına önemli bir rol oynamaktadır.

Optik sektörünün temel yayınlarından olan dergimiz ‘4 your eyes’ hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Sektörümüzün tanınması adına yapmış olduğunuz yayınların aydınlatıcı ve bilgilendirici oluşu bizim için büyük bir şans. Bu sayıda bize tanımış olduğunuz öncelik için teşekkür ederiz.


 

Haziran 2021