Röportaj
OKYANUS OPTİK

OKYANUS OPTİK

SILMO İSTANBUL’UN GEÇEN YIL YAPILAMAMASINDAN DOLAYI ZİYARET EDEMEDİĞİMİZ, HER YIL DÜZENLİ OLARAK YAPILMASINI ÜMİT ETTİĞİMİZ VE MUTLAKA GİDİLİP GÖRÜLMESİ GEREKEN KALİTELİ BİR ORGANİZASYON OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

Merhaba Hena Hanım… Sektörün çok genç isimlerinden birisiniz. Kendinizden bahsedip, Okyanus Optik ile çalışmaya nasıl başladığınızdan söz edebilir misiniz? 
Merhaba ben Hena Bozkurt. 1999 yılında İzmir’in Konak ilçesinde doğdum. 22 yaşındayım ve 2019 yılının Haziran ayında İzmir Ekonomi Üniversitesi Optisyenlik bölümünden mezun oldum. Diplomamı alır almaz Okyanus Optik’te çalışmaya başladım. Burada çalışmaya başladığım günden beri daima araştırarak ve öğrenerek mesleğimi icra etmeye devam ediyorum. Her gün yeni bir şeyler öğrenip işin hem mutfağında hem de satış bölümünde bulunarak, deneyimlerimi gelen müşterilere yansıtmaya çalışıyorum.

On yıl önce kurulmuş olan Okyanus Optik’in sektörel duruşundan ve temel değerlerinden bahsedebilir misiniz?
İlk işe başladığımız günden beri daima müşteri memnuniyetinin ön planda tutulacağı bir işletme olmayı hedefledik. Bu kadar zamandır bunu başarı ile gerçekleştirip ‘Nasıl daha iyi oluruz’ sorusunun peşinden koştuk. Mağazamızda bulundurduğumuz her bir ürün için önce kendi beğenimiz ve memnuniyetimizi test ettik. Ardından bunu müşterilerimize sunduk.

Okyanus Optik’in bulunduğu lokasyonu ve bu lokasyonun avantajlarını aktarabilir misiniz?
Mağazamız İzmir’in en işlek caddesi olan Hatay İnönü Caddesi üzerinde bulunmaktadır. Konumu itibari ile birçok insanın rahatça ulaşabildiği, alışveriş yapabildiği bir mağazadır. Bu lokasyon bizi müşterilerimizle çok kolay bir şekilde bir araya getiriyor. Ulaşımı İzmir’in her yerinden kolay ve hızlı olduğu için Karşıyaka, Bornova, Narlıdere ve Gaziemir gibi birçok semtten gelen müşterilerimiz oluyor. Ayrıca devlet hastaneleri ve özel polikliniklere yakınlığımız dolayısıyla oralardan da müşteri çekebilmek bizim için avantajlı oluyor.

Turistik bir bölgemizde olan mağazanızın başka şubeleri bulunuyor mu? Pandemi dönemi sırasında veya sonrasında yeni şubeler açmayı planlıyor musunuz?
Mağazamız butik bir işletme olup başka şubeleri yoktur. Herkesin bildiği gibi çok şube ile hizmet kalitesinden ödün vereceğimizi düşündüğümüz için şubeleşmeye çok sıcak bakmıyoruz. Yine de seçeneklerimizi açık tuttuğumuz bir anlayışa sahibiz. Hizmet kalitemizden ödün vermeyeceğimiz koşullar istediğimiz yeterliliğe ulaştığında şubeleşmeyi biz de düşünebiliriz.

Okyanus Optik’in ürün çeşitliliğine önem verdiğini biliyoruz. Mağazanızda tercih ettiğiniz markalar ve segmentleri hakkında okurlarımızı bilgilendirebilir misiniz?
Firmamızı kurarken kaliteden ödün vermeyeceğimizi hedeflemiştik. Bu doğrultuda kurulduğumuz günden itibaren cam ve çerçevelerde hep iyi ve öncü markaları bünyemizde bulundurduk. Mağazamıza birçok insanın daima kolay ulaşabileceği kaliteli markaları getirdik. Bunlardan bazıları olarak Turkuaz grubundan Moncler, Tom Ford, Dsquared2, Balenciaga; Ser Optik grubundan Silhouette, For Art’s Sake, Mykita’yı sayabilirim. Bunların yanı sıra, Luxottica grubundan tüm üst segment ürünleri ve diğer birçok grubun iyi markalarını daima müşterilerimizle buluşturmaktayız. Yenilikten asla vazgeçmiyoruz.

Pandemi kısıtlamaları sebebiyle müşterilerinizden gelen ilginin azalmaması için ne gibi çalışmalar yaptınız?
Bu dönem herkesin ciddi olarak kötü yönde etkilendiği bir dönemdi. Bu sağlık krizinin zorunlu hale getirdiği kısıtlamalar kısmen hala devam ediyor olsa da hem ilk zamanlarda hem şu dönem, müşterilerimizin bizi unutmaması adına sosyal medya üzerinden sürekli olarak yayınlar ve kampanyalar yaparak bu zor dönemi atlatmaya çalışıyoruz. Bundan sonra da aynı şekilde sosyal medya üzerinden iletişimi koparmadan müşterilerimizle bir arada olmaya çalışacağız.

Bu zorlu süreçte yaptığınız kampanya ve yeniliklerle ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendirmektesiniz?
Bu zorlu süreçte yaptığımız yenilikler ve kampanyalar hakkında müşterilerimizi sosyal medya aracılığı ile bilgilendirip, sürekli paylaşımlar ile onları haberdar etmekteyiz. Ayrıca mağaza içerisinde yaptığımız indirimleri ve kampanyaları, mağazamıza gelen müşterilerimize kısa bilgilendirmeler ve hatırlatmalarla paylaşıp, onların da bu fırsatlardan faydalanmasını sağlıyoruz.

Okyanus Optik’i bulunduğu bölgedeki diğer optik mağazalardan öne çıkaran özellikleri nelerdir?
Okyanus Optik olarak kendi mağazamızı açtığımız ilk günden itibaren sürekli güncel modelleri takip edip, yenilikleri ara vermeden müşterilerimizle buluşturma aşkıyla hareket ettik ve her daim güncel olan dekorumuzla hep komşularımızdan bir adım önde olmaya çalıştık. Bunları yaparken müşterilerimizden de hem model hem marka çeşitliliği konusunda çok güzel dönüşler aldık ve almaya devam ediyoruz. Bu da bizi rakiplerimizden bir adım önde tutuyor.

Okyanus Optik olarak müşterilerinize sunduğunuz satış esnası ve sonrası hizmet anlayışınızdan bahsedebilir misiniz?
Öncelikle müşteri konusunda ayrım yapmadığımızı belirtmek isterim. Her gelen müşteriye en iyi şekilde hizmet vermek için mağaza içerisinde birbirimizle yarışıyoruz. Müşterilerimizin uygun fiyatlı veya yüksek fiyatlı ürünler tercih etmesi onlara olan hizmetimizde değişiklik göstermiyor. Satış sonrasında ise müşterilerimizle iletişime geçerek ürünlerimizden memnuniyet durumlarını öğreniriz. Eğer müşterilerimizin ürünlerimizle ilgili yaşadıkları problemleri olursa, onları mağazamıza davet edip sorunu en hızlı şekilde çözmeye çalışırız. Müşterilerimiz ürünlerini teslim aldıktan sonra yaşanan tamirler, ayarlar ve bakım işlemleri için ekstra özen gösteririz.

Okyanus Optik olarak 2021 yılının geri kalanında en yüksek verimi alabilmek için yaptığınız hazırlıkları öğrenebilir miyiz?
Öncelikle mağazamızda küçük dokunuşlarla dekorumuzda yenilikler yaptık. Sonrasında ise 2021 yılı koleksiyonlarını tek tek inceleyerek en güncel modelleri kreasyonumuza ekledik. Mağaza ekibimizle küçük toplantılar yaparak hizmet kalitemizi daha yukarıya çekebilmek adına fikir alışverişlerinde bulunduk. Pandemi döneminde öğrenciler uzaktan eğitim dolayısıyla bilgisayar başında çok vakit geçirdiler ve göz sağlıklarında bozulmalar yaşandı. Bu sebeple özellikle öğrencilere yönelik özel camlı bilgisayar gözlükleri hazırladık ve onların beğenisine sunduk. Bu ürünler mağaza içerisinde en çok ilgi gören ürünler arasında yer aldı.

Genç bir optisyen olarak Türkiye optik sektörünün yakın geleceğine dair beklentileriniz ne yöndedir?
Mesleğimizin göz sağlığı gibi hassas bir alanı kapsamasından ötürü diğer mesleklerden biraz daha kıymetli olduğu inancındayım. Fakat optisyenler olarak kendi ellerimizle mesleğimizin kalitesini düşürmek için adeta emek sarf ettiğimizi düşünüyorum. Bu kötümser gibi görünen düşüncem, beni mesleğimizin kalitesini yükseltmek için neler yapabiliriz sorusuna cevaplar bulmaya yönlendiriyor. Optik sektöründe hizmet veren tüm optisyenlerin ve gözlükçülerin bireysel hareket ederek, mesleğin bundan 30 yıl önceki hürmet gören haline gelmesinin sağlanabileceğine inanıyorum. Okyanus Optik’te bu amaçla hareket edip gerek müşterilerimize yaklaşımımızla gerek fiyat politikamızla gerekse de vadettiklerimizi gerçekleştirerek sektörün kalitesinin tekrar yukarıya çıkması için çalışıyoruz. Her meslektaşımızın aynı titizlikle hareket etmesini bekliyoruz.

Yeni sezon optik ve güneş gözlüğü trendleri ile ilgili neler söylemek istersiniz?
2021 yılı güneş gözlüğü trendlerinde şeffaf kemik çerçeveler ön planda yer alıyor. Dar ve kalın saplı kemik çerçevelere tekrar dönüş olacağını düşünmekteyim. Küçük metal çerçeveler hala gündemdeki yerini koruyor. Optikler de ise kemik optik çerçevelerin satışlarının azalmasıyla metal optik çerçevelere ilginin biraz daha fazlalaşacağını düşünüyorum.

Okyanus Optik olarak sektörün en önemli dinamiklerinden olan Silmo İstanbul Optik Fuarı’na daha önceki yıllarda ziyaretleriniz olmuş. Fuar hakkında görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Fuarlar tüm sektörlerde olduğu gibi bizim için de inanılmaz öneme sahip. Silmo İstanbul birçok markaya ev sahipliği yaparak markaların bizimle buluşmasını sağlıyor. Geçen yıl yapılamamasından dolayı ziyaret edemediğimiz, her yıl düzenli olarak yapılmasını ümit ettiğimiz ve mutlaka gidilip görülmesi gereken kaliteli bir organizasyon olduğunu düşünüyorum. Silmo İstanbul gibi fuarlar sayesinde birçok insan bir araya gelip hasret gideriyor aynı zamanda sektöre yönelik uzun sohbetler oluşuyor. Biz de bu ortamları özledik ve umarız bu yıl Silmo İstanbul 2021 Optik Fuarı gerçekleşir.

Optik sektörüne uzun yıllardır hizmet veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Yıllardır mağazalara ulaşan derginizi biz de yakından takip ediyoruz. Sektörümüze yenilikleri tanıtma konusunda büyük bir yere sahipsiniz. Bu özverili çalışmalarınızdan ve bu sayınızda bize yer verdiğinizden dolayı tüm 4 your eyes ekibine teşekkür ediyoruz.

 

Mayıs 2021