Röportaj
ELEGANCE BY YEDİ OPTİK

ELEGANCE BY YEDİ OPTİK

HER YIL TÜM OPTİK SEKTÖRÜNDEKİ MESLEKTAŞLARIMIZIN İHTİYAÇLARINI KARŞILADIĞI GİBİ YENİ TRENDLERİ TAKİP ETMEMİZE OLANAK SAĞLADIĞINDAN, SILMO İSTANBUL’UN SEKTÖRÜMÜZ AÇISINDAN ÇOK ETKİLİ BİR PLATFORM OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

Merhaba Mine Hanım... Kendinizi okurlarımıza tanıtıp, optik sektörüne girmeye nasıl karar verdiğinizden bahsedebilir misiniz?
Merhaba, ben Mine Aygün Subaş. Bakırköy doğumluyum. Bakırköy Sağlık Meslek Lisesi’ni hemşire olarak bitirdikten sonra, Haliç Üniversitesi İlk ve Acil Yardım bölümünden mezun oldum. Optik mağazamızın yanı sıra, özel bir şirkette eğitim hemşiresi olarak çalışıyorum. Optik sektörüne girişimiz, bu sektöre hizmet veren birçok meslektaşımızdan biraz farklı oldu. Yedi Optik aslında farklı sektörlerde hizmet veren Yedi Group şirketinin en yeni üyesidir. Kuruluş amacı ise diğer şirketlerimizden ayrı olarak sadece kadın girişimciyi desteklemek ve kadınların her sektörde olduğu gibi optik sektöründe de aslında ne denli güçlü olabildiklerini kanıtlamaktır.

Bir kadın girişimci olarak farklı bir sektöre geçme sürecinde neler hissettiniz ve yaşadınız?
Hayalimiz olduğu için çok heyecanlı, ilk deneyimimiz olduğu için biraz endişeli, kadın girişimci olduğumuz ve kadın istihdamına az da olsa katkıda bulunacağımız için çok mutluyuz.

Elegance By Yedi Optik’i geçtiğimiz Temmuz ayında açtınız. Öncelikle hayırlı olsun. Mağazanızın kuruluş hikayesini okurlarımızla paylaşabilir misiniz?
Evet, mağazamızı pandemi ile hepimizin çok yeni tanıştığı fakat bizleri nelerin beklediğini çok az da olsa tahmin ettiğimiz bir dönemde açtık. Bu süreç içerisinde çok fazla zorlukla başa çıkmamız gerektiğini biliyorduk ve öyle de oldu. Fakat bahsettiğim üzere kadınların ne kadar güçlü ve ayakları üzerinde durabileceğinin de aslında çok büyük bir örneği oldu. Tüm tasarım ve öyküsünü ablam ile hazırladığımız, çizimlerini kara kalem ile yaptığımız ve inşa sürecinde birlikte çalıştığımız, çok sevdiğimiz ve hayallerimizi gerçekleştirdiğimiz mağazamızı oluşturduk.

Mağazanız ile yansıtmak istediğiniz sektörel bakış açınızdan ve misyonunuzdan bahsedebilir misiniz?
Kadın girişimci ve bir sağlıkçı olarak kalıpları yıkıp daha yenilikçi daha modern ve kişinin kendini bulduğu, kendine yakışanı ve sağlık açısından da sorularının yanıtlandığı bir optik mağazası olmak her zaman öncelikli hedefimizdir. İnsan ilişkilerinde, dinlemek ve hissederek anlamak mesleğimin bana en büyük kazancı olmuştur ve bu yüzden mağazamızı ziyaret eden misafirlerimizin isteklerini en kısa sürede karşılayıp memnuniyetlerini sağlamak ve memnuniyetle onlara hizmet veriyor olmak birinci önceliğimizdir.

Elegance By Yedi Optik’in lokasyonu için cadde üzeri yerine AVM tercih etmenizin sebepleri nelerdir?
Öncelikle cadde mağazalarının çok daha geleneksel olmasının optik sektörü için güzel ve yeri doldurulamaz bir girişim olduğunu düşünüyoruz. Çünkü hemen hemen herkesin cadde üzerinde konumlandırılmış yıllarca müdavimi olduğu mutlaka bir optik mağaza tercihi bulunmaktadır. Fakat Yedi Optik olarak önceliğimiz bu kültürü AVM’ler içeresinde de hayata geçirmeyi sağlamaktır. Bir diğer sebep ise bir tek mağaza ile hayatımızı devam ettiriyor olmak değil şubeleşmek için yeterli ivmeyi kazanıyor olmaktır.

Mağazanızda bulundurduğunuz ürün segmentleri ve markalar hakkında bizleri bilgilendirir misiniz? Bu konuda özellikle özen gösterdiğiniz bir yaklaşımınız bulunuyor mu?
Mağazamızda dünyaca ünlü ve bilinirliği yüksek birçok markaya ulaşabilirsiniz, fakat bu konudaki yaklaşımımız bir segment mağazası oluşturmak değil, her misafirimizin rahatlıkla kendine yakışanı bütçesine uygun fiyatlar ile satın alabilmesine fırsat veriyor olmaktır.

Covid-19 pandemisi sürecinde AVM’ler mağazacılık için dezavantajlı olabildi. Siz bu dönemi yeni bir optik mağaza olarak nasıl geçirdiniz?
Maalesef pandemi süreci sadece optik sektörü için değil birçok sektör için çok olumsuz bir yıl geçirmemize sebep oldu. Aslında birçok yönden olumsuz etkilerinin birkaç yıl boyunca daha süreceğini ön görebiliyoruz ve bizim için de oldukça yorucu geçtiğini söyleyebiliriz. Fakat hem müşterilerimiz hem de çalışanlarımız için tüm standartlarımızı korumaya fazlası ile özen gösterip bunu başarabildiğimizi düşünüyoruz.

Özellikle kısıtlamaların olduğu dönemde mağazanızda satışlarınızı güçlendirmek için ne gibi çalışmalar yaptınız?
Kısıtlamaların başlaması ile maalesef çok kısa bir süre mağazamızda hizmet veriyor olabildik.  Bu süreç içeresinde AVM trafiği sayılarında %70’e yakın bir düşüş gözüktü. Bununla birlikte bir eylem planı oluşturarak birçok kurum ile anlaşma sağladık. Şirket bünyeleri içerisinde çalışanlarına özel kampanyalar düzenleyerek mağazamızda ve ticaret sitemizde ağırlama fırsatı bulduk.

Mağazanızda yaptığınız yenilik ve kampanyalardan müşterilerinizi nasıl haberdar ediyorsunuz?
Mağazamızda yapmış olduğumuz tüm etkinlik ve kampanyalarımızı birçok kanal ile müşterilerimize bildiriyor ve bir etkileşim yaratabiliyoruz. Özellikle sosyal medya tercih ettiğimiz en etkili iletişim kanalları arasında yer alıyor.

Elegance by Yedi Optik’i diğer optik mağazalardan ayıran en önemli farklılıkları nelerdir?
Daha önce de belirttiğim gibi tamamen kadın girişimcilerin emeklerini ve hayallerini birleştirme çabasıyla oluşturulmuş bir mağaza olmasından ötürü diğerlerinden ayrıştığımızı düşünüyoruz. Hedeflerimiz ve hayallerimiz büyük ve bu hedefleri gerçekleştirmek için elimizden geleni tamamen yapıyor olacağız. Şubeleşip her misafirimize hitap eden seviyeye ulaşabiliyor olmak ise en büyük hedefimizdir. Yüksek kar marjları hedeflemeden misafirlerimizin kendi evlerinde gibi hissedecekleri mağazalar oluşturup, sosyal sorumluluk projelerine destek sağlayabildiğimiz “iyilik mağazaları” mottosu ile hayatını devam ettiren bir yapı kuruyor olmanın ise en önemli farklılığımız olacağına inanıyoruz.

Yeni kurulan mağazanız ve sunacağı hizmetler açısından yakın gelecek için ne gibi hedef ve planlarınız var?
Yedi optik çok yeni ve zor bir dönemde dünyaya geldi. Pandemi öncesi hayalini kurduğumuz birçok projemiz vardı fakat bir süre daha bizimle kalmaları şu an için belki de en doğrusu, sağlıkla kucaklaşacağımız ve rahatlıkla bir araya gelebileceğimiz dönemde ise bunları sizinle paylaşıyor olmak çok daha keyifli olacaktır. Fakat çok değerli bir planımızı da okurlarınızla keyifle paylaşmak isterim. Aslında kadın ve kadın girişimci olmanın farklı açılara da kendini adapte edebilmesi ve grup şirketimizin en büyük destekçimiz olması bizi daha da çok cesaretlendiriyor. Bu proje kar marjını çok fazla düşünmeden kazancının bir kısmını sosyal sorumluluk projelerine adamış ve entegre olmaya hazırlanan bir yapı oluşturuyoruz. Kadın girişimcilerin kurmuş olduğu ‘iyilik mağazaları’ zinciri ile bir ilk olmak en yakın gelecekteki planlarımız arasında yer alıyor.

Türkiye optik mağazacılığın bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Aslında çok değerli, hepimizin müdavimi olduğu ve ailenin bir parçası olan optikçi büyüklerimizin içerisinde yer aldığı optik sektörü mutlaka bundan önce olduğu gibi bundan sonrada sapa sağlam ayakta durmaya devam edecektir. Bugünkü sistemleri, yenilikleri ve zorlukları görüyoruz, yakın gelecekte ise daha çok e-ticaretin artması ile birlikte birçok insanın rahatlıkla ulaşabileceği trendlerin ve fiyat politikaların tercihlerde ve alımlarda çok daha etkili olacağı bir döneme gireceğimizden şüphem yok.

2021 İlkbahar/Yaz sezonu için optik ve güneş gözlüklerindeki trendlerden ipuçları verebilir misiniz?
2021 yılı içeresinde keskin hatlı ve ayna formlu gözlük tercihleri ön planda olacaktır. Birkaç sezondur bizlerle birlikte olan Retro ve kedi gözü modasının da çok etkili olacağını ön görüyoruz. Daha çok renkli ve beyaz çerçeve ile yüzü kaplayan büyük çerçevelerin ise dikkatleri üzerine çekeceklerini düşünüyorum.

Sektörel tüm yenilikleri, gelişimleri takip edebileceğiniz Uluslararası Silmo İstanbul Fuarı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı, her yıl tüm optik sektöründeki meslektaşlarımızın ihtiyaçlarını karşıladığı gibi yeni trendleri takip etmemize olanak sağladığından, fuarın sektörümüz açısından çok etkili bir platform olduğunu düşünüyorum.

Optik sektörüne 14 yıldır hizmet eden dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
Sektöre giriş yapmayı düşündüğümüzden itibaren ilgiliyle takip ediyoruz. Optik sektörünün en önde gelen dergilerinden biri. Sektörle ilgili birçok haber, yeni trendlerden haberdar olmamızı sağlıyor. Emeği geçen tüm ‘4 your eyes’ ailesine teşekkür ederim.


 

Nisan 2021