Röportaj
MERVE GÖZLÜK CAMI

MERVE GÖZLÜK CAMI

TÜRKİYE OPTİK CAM SEKTÖRÜNÜN YERLİ SERMAYELİ KURULUŞU HAWKPLUS, DİJİTAL DÖNÜŞÜM İLE KULLANICI DENEYİMİNE AĞIRLIK VERİYOR. KONUYLA İLGİLİ OLARAK MERVE GÖZLÜK CAMI KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİCİSİ TUĞBA GÜRGÜN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJI SUNUYORUZ.

Merve Gözlük Camı güçlü bir firma olarak HawkPlus markasını sektöre kazandırdı. Firmanızın ve HawkPlus’ın başarısını hangi etkenlere bağlıyorsunuz?
Değişen piyasa koşullarına uyum sağlamak gelişim için gerekli koşulların önünde geliyor. Gözlük camı piyasası da oldukça  dinamik ve canlı bir piyasa olarak karşımıza çıkıyor. HawkPlus markası ile ‘Türkiye’nin gözlük camı’ sloganı altında her zaman üst düzey kalitede, dünya standartlarında ürünler üretiyoruz. Sektörün taleplerini karşılarken iş ortaklarımızın bağlılığını ürün portföyümüzün kalitesine borçluyuz. Sürdürülebilir bir başarı ancak yüksek müşteri memnuniyeti ile sağlanabilir. Tüm iş süreçlerimizi görüş ihtiyaçlarını esas alarak geliştirirken optik mağazalar ile de işbirliği içinde çalışmaya önem veriyoruz. Uzun vadede başarılı, vizyon sahibi mağazalar oluşturmak hedeflerimiz arasında yer alıyor. Başarının yolu da inanmaktan geçiyor. Tüm iş ortaklarımızın ve çalışma arkadaşlarımızın bizimle aynı inanç içinde ortak hareket etmesi her yıl bir önceki yıla oranla daha fazla müşteriye ulaşmamızın en büyük etkenidir.

HawkPlus, optik sektörüne yerli sermaye ile fark yaratan teknolojik ürünler sunuyor. Yeni ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Firma olarak iş ortaklarımızı müşteri memnuniyetine giden yoldaki durak noktalarımız olarak görüyoruz. Onlardan aldığımız dönüşler ve piyasa koşullarını göz önüne alarak her yıl bünyemize yeni ekipmanlar katmaya özellikle önem veriyoruz. Optik mağazalarda kullanıcının görüş ihtiyaçlarına uygun gözlük camı seçiminde belirleyici olacak tüm etmenler; gözlük camından alacağı verim ve konfor ayrıcalığını kullanıcının deneyimlemesini sağlıyoruz. Smart Touch, I-Console ve N-Vision Center isimli dijital tanıtım ve odak alma cihazlarımız ile sunduğumuz ürün anlatımlarımız aracılığıyla; kullanıcı, gözlük camının kişiye özel bir ürün olduğunu öğrenerek yaşam şekline en uygun yüksek kalitede gözlük camını test edip deneyimleme şansı yakalıyor. Her optik mağazaya uygulanabilir tasarımlara sahip dijital tanıtım konseptlerimizi, iş ortaklarımızın ve gözlük camı kullanıcılarının deneyimleme ayrıcalığını yaşayabilmeleri için sektöre kazandırmış olmaktan mutluluk duyuyoruz.

Optik mağazalar için oluşturduğunuz dijital tanıtım ve odak alma cihazlarınızın genel özelliklerinden bahseder misiniz?
Teknoloji geliştikçe optik sektöründe de revizyonlar ve inovasyonlara ayak uydurma neredeyse zorunlu hale geldi. Dijitalleşmenin artması ile göz sağlığı konusunda bilinçlenme durumu ve farkındalıklar arttı ki bunun da Türkiye optik sektörü için oldukça sevindirici olduğuna inanıyoruz. İş ortaklarımızın müşterilerine kişiselleştirilmiş ürün kavramını detaylı ve somut olarak göstermelerini sağlamak için Smart Touch dijital masayı geliştirdik. Böylece kişiye özel üretilen gözlük camını müşterinin kendisinin deneyimleyerek görmesini sağlamış olduk. Mümkün olan en net görüş kuşkusuz doğru odak alma ile gerçekleşir. Bunun için N-Vision Center ve N-Vision Miror odak alma cihazlarımızı geliştirdik. Dijital masa ile uyumlu olan bu odak alma cihazlarımız, müşterinin ürün tanıtımından ölçüm alma işlemlerine kadar tam bir bütün halinde hareket edebilmesine olanak sağladı. Yine I-Consol adını verdiğimiz tanıtım masamız ile de gözlük camına dokunarak, hissederek ve test ederek gözlük camının çeşitli özelliklerini test etme imkanı sunduk.

Dijital cihazlarınızın teknik özelliklerini ve yararlarını detaylandırarak anlatabilir misiniz?
Dijital dönüşüm ile alışılmış yöntemleri geride bırakan yeni nesil N-Vision Center odak alma cihazı, en doğru ve hatasız ölçümün alınması için tasarlandı. Ölçüm aracına yerleştirilen HD kamera sistemi ile 2 aşamalı ölçüm alma işlemi gerçekleştiriliyor. Müşterinin göz hizasına göre ayarlanabilir otomatik kamera yüksekliği ve yan aydınlatmaları sayesinde net görüntü alınmasını sağlıyor. Kişiselleştirilmiş camların teknik özelliklerinin ve karşılaştırmalı anlatımlarının da yer aldığı arayüzü ile gözlük kullanıcılarına eşsiz bir anlatım sunuyor. Müşteriler için optik mağazasının cazibesini de arttıracak N-Vision Center aynı zamanda her optik mağazaya uygulanabilir ölçülere sahip. Yeni nesil Smart Touch akıllı masa ise müşterilere son teknoloji camların teknik özelliklerini dokunmatik ekran üzerinden kolaylıkla erişimine olanak sağlıyor. Müşterilere akılda kalacak bir deneyim sunan dijital masalar yüksek kalitedeki camların satışı için artık vazgeçilmez bir tanıtım aracı durumundalar.

HawkPlus kalite anlayışına uygun dijital tasarımlarınıza yakın zamanda yenilerini eklemeyi planlıyor musunuz?
Optik mağazaların ihtiyaçlarını ve tüketicilerin sürekli değişen yaşam koşullarına uyum sağlamaları için  görüş ihtiyaçlarını analiz ediyoruz. ilerleyen dönemlerde yeni tasarımlar yapmak planlarımız arasında yer alıyor. HawkPlus marka anlayışına uygun, kalite algısından ödün vermeyen tasarımlara yenilerini katmak için bizler de araştırmalarımıza devam ediyoruz.

Pandemi nedeniyle dijitalleşmenin her alanda hızla çoğaldığı bir süreci yaşıyoruz. Bu dönemde ürünlerinizin satışına yönelik nasıl bir yol izliyorsunuz?
Pandeminin başlaması ile birlikle dünyada yaşanan dijitalleşme inanılmaz bir hız kazandı. Hem bireyler olarak hem de işletmeler olarak birçok alanda bu dönüşümü yakalayıp kullanır duruma geldik. Görüş konforunun ne demek olduğunu daha iyi anladığımız bir zaman diliminden geçtiğimizi söyleyebiliriz. Bu doğrultuda bizler de dijital yaşamın getirdiği yeni alışkanlıklarımızı gözden geçirme fırsatı bulduk. Progresif dizaynlarda birçok ürünün yanı sıra, yeni tasarımlar üzerinde de araştırmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Göz sağlığını tehdit eden zararlı mavi ışığa karşı dijital cihaz kullanıcıları için geliştirdiğimiz V-Shock.40 Blue kaplamanın RX üretimlerine de başlayarak tüm gözlük kullanıcılarının rahat ve sağlıklı görüşe kavuşmalarını planlıyoruz.

Pandemi sürecinde üretimine başladığınız V-Shock.40 Blue kaplamanızın sunacağı ayrıcalıklı özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Pandemi sürecinde yüz yüze görüşmeler artık yerini dijital görüşmelere bıraktı. Uzaktan çalışma ve uzaktan eğitim gibi uzun süreli dijital cihazlardan yayılan mavi-mor ışığa maruz kalmak yaş grubu fark etmeksizin başlıca göz sağlığı problemlerini de beraberinde getirdi. Yoğun dijital cihaz kullanımında göz rahatlığını sağlamak için UV ışığını %100 oranında filtre ederek göz sağlığını korumaya yönelik satışını yaptığımız V-Shock.40 Blue kaplamamızın RX üretimlerine de bu dönemde başladık. Amacımız, dijitalleşme çağında gözlerimizin de bu değişime ayak uydurabilmesi ve mavi ışıktan doğan göz sağlığı problemlerinin önüne geçebilmek. V-Shock.40 Blue eşsiz dayanıklı yapısı ve inceliği ile yüksek numaralı camlarda dahi en iyi net görüşü sunuyor. RX olması ayrıcalığı ile her indexte ve ayrıca uygulanabilir yansıma önleyici kaplamalar ile de mükemmel görüş konforu sağlıyor.

Daha önceki yıllarda farklı illere ziyaretlerde bulunarak ürünlerinizin tanıtım seminerlerini yaptınız. Dijital platformlarda benzer eğitimlere destek verecek misiniz?
Elbette. Merve Gözlük Camı ailesinde yer alan tüm satış ekibimiz düzenli aralıklarla yeni ürünlerimiz ve mevcut ürünlerimizin doğru ürün, doğru tüketici anlayışı çerçevesinde satışının gerçekleştirilmesine dair eğitimlerini almaktadırlar. HawkPlus Türkiye genelinde 2.500 aktif müşteriye hizmet veriyor. Farklı illerde yaptığımız seminerlerimiz ile daha önce ulaşmadığımız optik mağaza sahipleri ile görüşme imkanı bulmuş olduk. İlerleyen süreçlerde eğitimlerimizi daha geniş kitlelere de sağlayabilmek için çalışmalarımız devam ediyor. Bizim de bu noktada ticari olarak farklı stratejilerimiz ve buna uygun eylem planlarımızın hazırlıkları sürüyor. Bizlerin de oldukça fazla önem verdiği ürünlerimizin kalitesini tüm iş ortaklarımızın da kabul ediyor olması HawkPlus markasına duydukları güveni her zaman taze tutmamızı sağlıyor.

Sektördeki optik mağazalar ile yürüttüğünüz çalışmalarınızdan söz edebilir misiniz?
Öncelikle en önemli prensibimiz kaliteli ürün ile güvene dayanan iş birliği ortamı oluşturmaktır. Koşulsuz müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi ve çözüm odaklı çalışma prensibimiz sayesinde iş ortaklarımızın her zaman yanında olup başarılarını destekliyoruz. Her bir optik mağaza bizim için oldukça değerlidir. Optik mağazaları diğer mağazalardan ayırt edecek,  gözlük camının önemini destekleyecek hizmetler sunmaya önem veriyoruz. Tüm optik mağazalarda tamamıyla tüketici ihtiyaçlarına yönelik hazırlanan dijital anlatım olanakları ile bu mağazaların yeniliklere uyum sağlayarak müşterilerine kaliteli satış ortamı oluşturmalarını hedefliyoruz.

Her yıl düzenli olarak katıldığınız Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki değerlendirmeleriniz nelerdir?
Merve Gözlük Camı olarak HawkPlus markamızı tüm sektör ile buluşturmak için fırsat yaratması sebebiyle Silmo İstanbul Optik Fuarı bizim için oldukça önemli bir yere sahiptir. Silmo İstanbul’da her yıl katılımcı ve ziyaretçi sayısında artış olmasının da sektörün kendisini geliştirmeye açık olduğunun bir kanıtı olduğunu düşünüyoruz. HawkPlus markası altında her yıl bizler de yeni ürünlerimiz ve mağaza konseptlerimiz ile iş ortaklarımızla buluşmaktan ve yenilikleri yerinde gözlemlemekten heyecan duyuyoruz. Sağlıkla yeniden bir araya gelebileceğimiz Silmo İstanbul 2021 Optik Fuarı’nda görüşmeyi diliyoruz.

Sektörün nabzını tutan dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Sektörün güncel haberlerini ve teknolojik gelişmelerin nabzını yakından takip ettiğiniz ve  her zaman güncel bilgileri paylaşmayı hedeflediğiniz için öncelikle teşekkür ediyoruz. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarınızın başarılarının daim olmasını dileriz.

Mart 2021