Marka Hikayesi
LONGINES

LONGINES

19. YÜZYILIN İLK YARISINDA İSVİÇRE’DE KURULAN VE SANAYİ DEVRİMİ’NİN ETKİSİYLE FABRİKALARINDA KUSURSUZ SAATLER, PUSULULAR, ZAMAN TUTUCULAR GİBİ BİRÇOK ÜRÜN OLUŞTURAN LÜKS MARKA LONGINES, SÖZ KONUSU GÖZLÜK KOLEKSİYONLARI OLDUĞUNDA DA LÜKSTEN VAZGEÇMİYOR.

Longines, ürünlerinin zarafeti ve performansı ile tanınan dünyanın lüks saat markaları arasındaki yerini korumaktadır. 190 yıla yaklaşan geçmişiyle inkar edilemez bir şekilde saat endüstrisinde devrim yaratmaya adanmış Longines, köklü miraslarını korumalarının gururunu yaşarken  İsviçre saatçilik geleneğinin de yenilikçilerinden biri olmayı başarmıştır. Longines’ı diğer köklü markalardan, geçmişine olan bağlılığını korurken öğrenmeye ve inovasyonlara açık olması ayırmaktadır. Longines saatlerinin tarihi, Auguste Agassiz ve diğer iki ortağı tarafından 1832’de İsviçre’nin Saint-Imier kentinde Raiguel Jeune & Cie adı altında bir şirket olarak kurulduğunda başladı. 19. yüzyılın ilk yarısına denk gelen o dönemde, ön sanayileşmiş saatçilik bugün bildiklerimizden çok farklıydı. Şirket, saatçiler ve müşteriler arasında aracı görevi görüyordu. Saatlere ait ayrı parçalar, evlere parça başı işi verilerek yaptırılıyordu. Bu parçalar daha sonra montaj için saatçilere gönderecek olan şirketlere veriliyordu. Saatçiler, saat parçaları monte işlemini tamamladıktan sonra, satış için saatleri şirketlere iade ediliyordu. 1832’de Auguste Agassiz ve ortaklarının şirketi de bu işlevi görüyordu. 1846’da Agassiz şirketin başına geçti. Şirket Longines adını aldığında, Auguste Agassiz Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bağlantıları sayesinde denizaşırı ülkelerde büyük başarılar elde etti.

LONGINES SANAYİ DEVRİMİ’NE AYAK UYDURUYOR
1852’de Auguste Agassiz, yeğeni Ernest Francillon’a şirkette görev verdi ve Francillion  860’ların ortalarında şirketin Başkanlık görevini devraldı. Francillon göreve gelir gelmez, sanayi devriminin saatçiliğe nasıl uygulanabileceği üzerine araştırmalara başladı. ABD’ye yaptığı seyahatler, onu 1867’de Saint-Imier’in Les Longines olarak bilinen bir bölgede ilk Longines fabrikasını açmaya yöneltti. Longines aynı yıl ilk defa 20A referanslı ürününü fabrikasında imal etti. Saatçilik için devrimsel olan bu fabrika ve ilk ürünü büyük ilgiyle karşılaştı. Hatta Longines, bu ürünle Paris’teki Universal Fuarı’nda bir ödül kazandı. Francillon’un görevindeki ilk yıllarında Longines fabrikasında üretim hala manuel olarak yapılmaktaydı. Şirketin büyümesiyle birlikte Francillon, Jacques David’i Teknik Müdür olarak işe aldı. David, 1876’daki Universal Fuarı’ndan sonra Philadelphia’ya yaptığı bir geziden döndüğünde, deneyimleri hakkında bir rapor yazdı. Bu rapor, Longines’i endüstrinin makineleşmesinin ön saflarına koyarak, İsviçre saatçiliğinin sanayileşmesine doğru bir hareket başlatmasına olanak sağladı.

LONGINES’İN GELİŞİMİ HIZ KAZANIYOR
Longines, köklü tarihi boyunca saatçilikte birçok ilerlemeye öncülük etmiştir. 1878’de şirket ilk kronograf mekanizması olan 20H’yi üretti. Bu mekanizma, hassas zamanlama için mükemmeldi. Mekanizmanın doğruluğu, Longines’in günümüzde bile ürününden gurur duymasını sağlamaktadır. Bu özgün mekanizma sayesinde Longines binicilik sporları dünyasına girdi ve bu gelişme markayı daha da popüler hale getirdi. Francillon, bu yükselen popülerlik sayesinde işletmenin duruşunu güçlendirdi ve Longines’i ticari bir marka olarak tescil ettirdi. Longines, markasının ismini 1889’dan beri değiştirmeden halen kullanan en eski ticari markalar arasındadır. Longines, 1927’de yine yeni inovatif gelişmelerin ön saflarında yer aldı. Longines, bir ABD Donanması subayı olan Philip Van Horn Weems ile iş birliği yaparak bir dizi seyir cihazı hazırladı. Cihaz, kullanıcının ikinci eli bir GMT sinyali ile senkronize etmesine izin veren hareketli bir disk içeriyordu. Hareketli disk, ünlü pilot Charles A. Lindbergh ile birlikte 1931’de Lindbergh Hour Angle  saatinin oluşturulmasına yardımcı oldu. Model, bir pilotun coğrafi konumunu tam hesaplamaya yardımcı oluyordu. Bu inovatif gelişme havacılık dünyasında devrimsel bir etki yarattı. Longines ilk otomatik mekanizmasını 1945’te piyasaya sürdü. Bu aynı zamanda, yeni rotor sarma mekanizmasının büyük ölçekli endüstriyel üretime ilk kez uyarlandığı tarihti. 1954 yılında Longines bir kameraya bağlı olan ilk kuvars saatini geliştirdi. Kuvars saat, spor yarışmaları sırasında hakemlere ve jüri üyelerine sporcuların bitiş çizgisini geçerkenki hareketlerini daha doğru bir şekilde izlemelerine olanak tanıyan, saniyenin her 100’de 1’inde alınan sabit bir görüntü veriyordu. Kuvars saat ve kamerası, Bluebird II isimli yüksek hızlı otomobili 1964’te dünya kara hız rekorunu kırarken belgelemek ve zamanlamak için de kullanıldı. Longines tarafından 2015 yılında at yarışı teknolojisinde devrim yaratan yeni bir zaman tutma ve izleme sistemi başlatıldı. Sistem, atların tam konumu, sıralaması ve hızı hakkında bilgi sağladı.

LONGINES DAİMA SPORLA İÇ İÇE
Longines, 1880’lerin sonlarından beri spor dünyasıyla iç içe olmuştur. Bu köklü gelenek günümüzde de devam etmektedir. Longines, 1926 yılına kadar binicilik sporlarıyla ilgileniyordu. Marka, 14 yılı aşkın süre Royal Ascot ile resmi ortaklık içinde oldu ve Royal Ascot’un resmi zaman tutucusu oldu. Markanın binicilik dünyasındaki bu şöhreti, 2015’te piyasaya sürülen Longines Equestrian koleksiyonuyla iyice artmıştır. Marka, 1982 ve 1992 yılları arasında Formula 1 yarışlarının resmi zaman tutucusu seçildi. 1985 yılında da Longines Uluslararası Jimnastik Federasyonu tarafından düzenlenen tüm artistik ve ritmik jimnastik yarışmalarının resmi zaman tutucusu olarak seçildi.

LONGINES GÖZLÜKLERİ DE ZAMANSIZ
Longines Eyewear koleksiyonları, markanın üç farklı segmentte yansıtılan geleneksel değerlerinden ilham alıyor. Klasik zarafet, uyumlu çizgiler ve zamansız incelikten oluşan bu değerler, Longines gözlüklerini diğerlerinden farklı bir noktaya taşıyor. Longines’ın sahip olduğu köklü tarihi, optik ve güneş gözlüklerinin; sofistike estetik görünümler sunmasına ve tasarımların mükemmelliğe odaklanmasına olanak sağlıyor. Sporun birçok dalına hizmet etmiş, sporla iç içe olan bir marka olarak Longines gözlüklerinin spor segmenti de, markanın sürekli yenilik ve üstün performans arayışına atletik bir bakış açısıyla yaklaşıyor. Marka, kurulduğu günden bu yana rafine detaylarıyla dikkat çeken klasik, kalıcı koleksiyonlar geliştirerek değerlerini yaşatıyor. Aynı şekilde Longines’in gözlük koleksiyonları da zanaatkarlık mirasını yakından yansıtıyor ve detaylara olağanüstü dikkat göstererek ayırt edilen stilleri içeriyor ve bu da en yüksek düzeyde kalite ve standartlarla sonuçlanıyor. Longines çerçeveleri için özel materyallerin birleşimden yararlanıyor ve benzersiz bir tasarım yaklaşımıyla gözlüklere adeta hayat veriyor. Kum saati logosu, saat kadranı ibreleri ve sembolik kadran motifi gibi ikonik ayrıntılar, Longines saat ve gözlük koleksiyonlarının kimliğini belirleyerek bu koleksiyonların aralarında kalıcı bir bağ kuruyor. Longines, 2019 yılında gözlük devlerinden Marcolin Group ile imzaladığı küresel lisans anlaşması sonucunda, kadın ve erkeklere yönelik optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarının tasarım, üretim ve dağıtımını Marcolin Group iş birliği ile gerçekleştiriyor. Longines Eyewear, 2021’in gelişini onurlandırmak için hazırladığı yeni kampanyası ve 2021 marka elçisi olarak da ‘Zarafet Elçisi’ olarak isimlendirdiği ünlü İngiliz Hollywood aktristi Kate Winslet ile iş birliği yapıyor. ‘The Reader’ (Okuyucu) filmiyle 2009 yılında En İyi Kadın Oyuncu Akademi Ödülü yanında, Emmy, Tony ve Grammy Ödülleri gibi birçok ödülün sahibi olan başarılı, güzel aktris Kate Winslet; şimdi de zarafetten ödün vermeyen Longines Eyewear’ın yeni gözlük kampanyasının yüzü oluyor. Longines Eyewear yeni koleksiyonu için hazırladığı kampanyasında, markanın ustalıktaki mirasını ve gözlük tasarımlarındaki detaylara verdiği sıra dışı dikkati bir kez daha gözler önüne seriyor. Longines Eyewear’ın yeni kampanyasında Kate Winslet markayı en ideal şekilde yansıtan ve zarif estetiksel görünümünü göz alıcı bir şekilde gözler önüne seren Longines’in 3 stiliyle karşımıza çıkıyor. Bu 3 stilde oversize formlar, feminen şekillendirmeler göze çarpıyor.

TARİH 2021’İ GÖSTERİYOR
Longines, 190 yıla yaklaşan lüks saatçilik ve zaman işleyişi dünyasına öncülük eden büyük markalardan biridir. Zaman içerisinde kanıtlatmış uzmanlıkları, DNA’sına işleyen kusursuzluk, eşsizlik kavramları ve cesurca daima zamana uyumlu bir şekilde modernize ettikleri teknolojisi ile günümüzde saygınlığı ve bilinirliği en yüksek markalar arasında olmayı hak etmektedir. Gurur duyacağı ürünler sunmanın yanı sıra, binicilik, jimnastik, dağ kayağı, okçuluk gibi spor dünyasındaki zamanlamayı ayarlayan yapısıyla da dikkatleri üzerine hep çekmiştir. Günümüzde Swatch Group bünyesindeki markalar arasında yer alan Longines, 150’den fazla ülkede satış noktalarına sahiptir.

1832
Longines, Auguste Agassiz ve iki ortağı Henri Raiguel ve Florian Morel tarafından kuruldu.

1874
Longines 1874’te bile sahte ürünlerle mücadele etmek zorunda kalıyordu. Şirket Müdürü Ernest Francillon, kendi kuruluşunun saatlerinin ve saat mekanizmalarının Longines ismini ve kanatlı kum saati şeklindeki logosunu taşıdığını belirten bir duyuru yayınladı.

1894
Longines, astmometre saati için patent aldı. Saat birim zamandaki nefes sayısının hızlı ve kolayca belirlenmesini sağlıyordu.

1902
Ocak ayında ünlü Revue Internationale de l’Horlogerie, Longines fabrikasına ve yıldızı tam olarak parlayan Saint-Imier kasabasına ait tam bir makale yayınladı. Saat üretimlerinin mekanizasyonu kalitenin simgesi haline gelmişti.

1916
Prizmatik pusulalar Longines’de Britanya ve Amerikan silahlı kuvvetleri için tam kapasite üretimdeydi. Bu çeşitlilik fabrikanın I. Dünya Savaşı boyunca işgücüne tutunabilmesini sağladı.

1924
Longines fabrikası Saint-Imier’de düzenlenen askeri kayak yarışlarının saat ekipmanlarını hazırladı. Bu etkinlik, Longines’in kayak etkinliklerinde zaman tutuculuğunda bilinen ilk katılımıydı.

1937
Longines’in 13ZN kalibre manuel kurmalı kronograf saat mekanizması koleksiyonerler tarafından tüm zamanların en iyi saati olarak kabul görüyordu. 2016’nın Mayıs ayında siyah göstergeli bir 13 ZN Cenevre’deki bir açık artırmada 118.750 İsviçre Frangı’na satıldı.

1946
1946 yılının Ocak ayının yedinci günü bir Pazartesi gününe denk geliyordu. Longines personelinin Yeni Yıl tatilinden sonra işlerine devam ettiği gündü. İsviçre’de saat üreticileri 1947’den beri tatil günlerinde ücret alma hakkına sahiptir.

1955
18 ayar altın lansmanından birkaç ay sonra 6641 referanslı kol saati, 9 ayar olarak da piyasaya sürüldü. Saatin yuvarlak ve klasik tasarımı dönemin özelliklerini yansıtıyordu. Manuel kurmalı mekanik mekanizma Longines kalibre 23Z (1948) ile donatılmıştı.

1965
Longines yönetimi Club Longines’ı hayata geçirdi. Halen varlığını sürdüren kulüp, şirket çalışanlarına futbol, tenis, binicilik, satranç, masa tenisi ve doğa yürüyüşü gibi farklı türde etkinlikler sunmaktadır.

1973
Longines, 100. yılını kutlamak için Lucerne’deki İsviçre Ulaşım Müzesi’nde planetaryum yapılmasına katkıda bulundu. Longines Planetaryumu 1 Temmuz 1969’da açıldı ve 24 Temmuz 1973’te 1 milyonuncu ziyaretçisini ağırladı.

1989
Longines, 19 Eylül 1989’da markanın tescillenmesinin 100. yıldönümü şerefine Ephemerides adlı modelini beğenilere sundu.

1999
2000’li yıllara girerken ipi önde göğüslemek için telekomünikasyon alanındaki yeni teknolojilerden yararlanan Longines, 29 Ekim 1999 günü telefon santralini yeniledi. Çalışmalar kapsamında Longines firmaya 120 dijital telefon, 57 cep telefonu ve 21 anten getirdi.

2008
Antiquorum Müzayede Evi 16 Ekim 2008’de ünlü fizikçi Albert Einstein’a ait olan Longines bilezikli saati satışa sunuldu. 1929 tarihli, altından zarif bir parça olan saat 596.000 Amerikan Dolarına alıcı bularak, Longines’in bir müzayedede satılan en pahalı saati oldu.

2009
Son gelişmelerin kadın kol saatlerini ihmal ettiğini fark eden Longines, kadınlara adanan Longines PrimaLuna koleksiyonunu lanse ederek bu boşluğu doldurdu.

2010
Longines, 2010’dan itibaren Sevgililer Günü anısına butiklerinin vitrinleri için evrensel aşk temasına dayanan uygulamalar ve özel sergilerin olduğu güzel dekorasyonlar ekledi.

2012
Longines, 180. yaş günü kutlamaları kapsamında kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu özel günde ziyaretçiler atölyeleri keşfetme şansı yakaladı. Günün bir diğer önemli anı da Longines Müzesi’nin yeniden açılışıydı. Müzenin yeni tasarımı çok beğenildi.

2015
Longines at yarışlarında saat hakemliği ve izleme teknolojisinde oyun değiştiren bir gelişme açıklar. Longines Konumlandırma Sistemi denen yeni sistem, bir yarış sırasında atların tam konumu, yarış sıralaması, atlar arasındaki mesafe ve hızları hakkında anında veri sunar.

2019
Longines ve Marcolin Group, Longines optik ve güneş gözlüklerinin tasarımı, üretimi ve dağıtımına yönelik küresel lisans anlaşması imzaladı.

2020
Longines Eyewear, 2021 marka zarafet elçisi olarak ünlü Hollywood yıldızı Kate Winslet’i seçti.

Mart 2021