Röportaj
SAGA OPTİK

SAGA OPTİK

SILMO İSTANBUL, KENDİMİZİ TANITABİLECEĞİMİZ, KALİTE, MODEL VE MODA ANLAYIŞIMIZI SERGİLEYEBİLECEĞİMİZ TEK FUAR OLMAKLA KALMAYIP; DIŞ PAZARLARA HİTAP EDEN, GÖZLÜK İHRACATININ YAPILDIĞI ÜLKEMİZ EKONOMİSİNE DESTEK OLAN BÜYÜK BİR ORGANİZASYONDUR.

Merhaba Sebat Bey... Kendinizi okurlarımıza tanıttıktan sonra, sektöre giriş hikâyenizi paylaşabilir misiniz?
Merhabalar... Ben Sebat Gür, Işık Üniversitesi Optisyenlik Bölümü yanı sıra, İşletme Fakültesi mezunuyum. Mesleğe daha küçük yaşlarda yaz tatillerinde aile mağazasına giderek, yani işin mutfağında başladım. Meslek hayatım boyunca optik sektörünün perakende, toptan satış ve çerçeve üretim gibi temel alanlarında çalıştım. Saga Optik’in iki kurucu ortağından biriyim.

Saga Optik’i kurma kararını nasıl verdiniz, kuruluş süreci nasıl gerçekleşti?
Saga Optik’teki Kurucu Ortağım Avni Bey öncelikle eğitim hayatı için gittiği Amerika Birleşik Devletleri’nde bir yandan da çalışma hayatının içinde yer almıştır. Yurtdışında bulunduğu süre boyunca moda ve tasarım alanındaki bazı marka ve ürünlerin pazarlama ve satış bölümlerinde çalışmıştır. Avni Bey, Türkiye’ye döndükten sonra Kenmark Eyewear markalarının ve ürünlerinin kalitesinden bahsedince; ürünleri inceledik, markaların hikayelerini, kullanıcı kitlesini, kalite ve modellerini öğrendikten sonra bu kalitedeki modellerin Türkiye pazarına sunulması yönünde kesin bir karar aldık. Firmamızı birlikte kurduk ve ilk piyasa tepkileri bize doğru yolda olduğumuzu net bir şekilde gösterdi.

Firmanızın temel değerlerinden ve üstlendiği misyondan bahsedebilir misiniz?
Saga Optik, paydaşlarıyla doğrudan iletişim kuran, çalışanlarına yeteneklerini göstermeleri için inisiyatif alıp yenilikler üretecekleri bir çalışma ortamı hazırlamayı ve istikrarlı bir şekilde büyümeyi misyon edinmiştir. Temel değerlerimizi; dürüst ve emin bir şirket olmak, müşteri memnuniyetini koşulsuz sağlamak, yenilikçi ve dinamik olmak, kaliteyi ön planda tutmak ve ekip çalışmasına inanmak olarak sıralayabiliriz.

Bize kendi markanız olan Rochelle gözlüklerinin yapısından, tasarım anlayışından ve kullandığınız materyallerinden söz edebilir misiniz?
Rochelle bizim housebrand markamız. ‘Herkese Uyumlu’ sloganıyla oluşturduğumuz Rochelle markasında, klasik panto metal gözlük stillerinin de bulunduğu koleksiyonumuz yer almaktadır. Rochelle, çok marjinal olmayan ama ilgi çekeni asetat ürünlere, asetat ve metal materyallerini harmanladığımız çok çeşitli tasarımlardan oluşan bir koleksiyona sahiptir. Ayrıca koleksiyonumuzu hazırlarken yurtdışından destek aldığımız bir gözlük tasarımcısı arkadaşımız bulunmaktadır. Bu vesileyle ona da teşekkürlerimizi sunarız.

Saga Optik bünyesinde distribütörlüğünü yürüttüğünüz diğer markalar hangileridir? Bu markaların özellikleri hakkında okurlarımızı bilgilendirebilir misiniz?
Saga Optik bünyesinde dünyaca ünlü ve moda dünyasında en popüler tasarımcılar Vera Wang ve Zac Posen’in kendi adını taşıyan markaları başta olmak üzere, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da kadın giyim üzerine kendini kanıtlamış trend dünyasının bir parçası olan Kensie’nin ve kendine özgün klasik tarzı bulunan Paradigm markalarının distribütörlüğünü yapmaktayız. Distribütörlüğünü yaptığımız markaların yanı sıra, kalite, moda ve tasarım anlayışı ile modellemelerini oluşturduğumuz kendi markamız Rochelle ürünlerinin üretimini ve satışını kendimiz yapmaktayız.

Firma bünyesinde bulunan markalarınızın koleksiyonlarını belirlerken öncelikleriniz nelerdir?
Günümüzde modanın çok hızlı değiştiğini ve etkili bir şekilde insanların ilgisini çekebildiğini biliyoruz ve Türkiye’de yaşayan her kesimin ilgilendiği moda algısını iyi anlayıp, analiz ederek bu doğrultuda #görünüşünüdeğiştir etiketiyle kullanıcılara en doğru ürün, en kalite ürün ve en moda ürün ilkesi ile koleksiyon ve modellerimizi belirliyoruz.

Distribütörlük ve satış ağınızın yapısı ve işleyişinden söz edebilir misiniz?
Yurtdışındaki satış ağımızı Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan iş ortağımız takip ederken, Türkiye’deki satış ağımızı ise Saga Optik bünyesinde bulunan ekip arkadaşlarımızla yönetiyor ve her noktaya ulaşmaya çalışıyoruz. Günümüzde artık olmazsa olmaz olan online sipariş için bayilerimizi B2B satış portalı üzerinden de destekliyoruz.

Firmanıza eklediğiniz yeni marka ve koleksiyonların tanıtımını hangi mecralar üzerinden yapmayı tercih ediyorsunuz?
Günümüzde tabletler ve akıllı telefon kullanımı ciddi şekilde çoğaldı. Böylece sosyal medya vazgeçilemez bir tanıtım ağı haline dönüştü. Müşterilerimizle yazılı ve görsel medya üzerinden iletişim sağlıyoruz. Bunun yanı sıra, bazı sponsorluk çalışmalarımız devam ediyor. Ancak bizim asıl tanıtım anlayışımız; ürün kullanıcılarımızdan gelen olumlu yorumlar ve onların deneyimlerini çevresi ile paylaşmasıdır.

Saga Optik’ten 2021 yılı için ne gibi sürprizler ve yenilikler beklemeliyiz?
Dünya çapında oldukça durağan geçen 2020 yılında bizim de düşünmeye ve düşündüklerimizi hayata geçirmeye zamansal olarak fırsatımız oldu. Firma olarak bu dönemde çalışmalarımıza ara vermeden hemen her noktaya ulaşmayı hedefledik ve gördüğümüz eksiklikler ve talepler doğrultusunda 2021 yılında bayilerimize yeni ve tarz bir koleksiyon hazırladık.

Pandemisi sürecinde satışlarınızdan istediğiniz verimi alabiliyor musunuz, bu krizi nasıl yönetiyorsunuz?
Covid-19 pandemisi bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de hayatı olumsuz etkiledi. Moda dünyası durma noktasına geldi. Hatta üretimler durdu ve tedarik zinciri aksadı. Bu süreci yönetebilen firmaları ileride ciddi başarılara imza atacak olan firmalar olarak değerlendirebiliriz. Biz de Saga Optik olarak bu süreci doğru ve sabırlı bir şekilde yönettiğimize inanıyoruz. Maddi ve manevi zor geçen bu günlerde biz sektördeki eksiklikleri, gözlük dünyasındaki gelişmeleri, model anlayışını, satış, pazarlama stratejilerini ve bunlar gibi birçok konuyu ele aldık ve üzerinde çalışmalar yaptık. Devam eden bu süreçte çalışmalarımızı hayata geçireceğiz.

Bu dönemde müşteri ilişkilerinde dijital kanalları kullanma sıklığınız arttı mı?
Her sektörde olduğu gibi bizim sektör ve firmamız içinde yüz yüze müşteri ziyaretleri en asgari süre ve sayıya düştü. Tabii ki esas olan sağlık olduğundan online satış platformumuzu hayata geçirdik ve bayilerimizi bu kanala yönlendirdik.

Saga Optik olarak Covid-19 kapsamında çalışanlarınızın ve müşterilerinizin güvenliğini sağlamak için ne gibi önlemler alıyorsunuz?
Bir önceki soruda da cevapladığımız gibi sağlık en önemli unsurdur ve sağlık için aramıza sosyal mesafe koysak da iletişimsel olarak asla mesafe koymadık. Alınması gereken tüm tedbirleri, Saga Optik olarak fazlasıyla almaya çalıştık ve saha arkadaşlarımıza müşterilerle sosyal mesafeyi korumalarını, en ufak bir şüphe halinde çalışmayı durdurmalarını, ürünlerin sterilizasyon işlemlerini aksatmamalarını sağladık. Evden çalışma sistemi de aldığımız tedbirler arasında yer alıyor.

2020 yılı içerisinde yurtdışında gerçekleştirilen optik fuarlarının iptal edilmeleri, sizce küresel optik endüstrisinin işleyişine nasıl yansıdı?
2020 yılı içerisinde optik fuarlarının iptal edilmesi üzücü bir durum çünkü fuarlar bütün yeni modelleri, farklılıkları, son teknolojileri bir arada görüp mesleğimizi bir adım daha ileri götürmek için yeni fikirler edindiğimiz organizasyonlardır. Önceliğimiz sağlık olduğu için 2021 itibarı ile pandemi sürecinin bitmesini ve sağlıklı bir şekilde tekrar fuarlarda tüm sektör paydaşları ile bir araya gelmeyi umut ediyoruz.

Sektörün en önemli dinamiklerinden olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı sektörümüz açısından kendimizi tanıtabileceğimiz kalite model ve moda anlayışımızı sergileyebileceğimiz tek alan ayrıca dış pazarlara hitap eden, gözlük ihracatının yapıldığı ülkemiz ekonomisine destek olan büyük bir organizasyondur. Silmo İstanbul’u destekliyor ve bekliyoruz…

Optik sektöründeki öncü dergilerden olan ‘4 your eyes’ ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
4 your eyes uzun yıllardır takip ettiğim ve mutlaka her sayısını incelediğim bir dergidir. Ülkemizdeki tek optik dergisi olması sebebiyle de, 4 your eyes’ı sahiplenmemiz gereken gerektiğini düşünüyorum ve çalışmalarınızdan dolayı teşekkür ediyorum. 2021 yılının bütün okurlarınıza öncelikle sağlık, huzur ve mutluluk getirmesini diliyorum.

 

Şubat 2021