Marka Hikayesi
BMW

BMW

‘BAVARIAN MOTOR WORKS’ NAM-I DİĞER BMW, YÜKSEK KALİTEDEKİ TEKNOLOJİ VE MÜHENDİSLİKLE ÜRETTİĞİ OTOMOBİLLERİYLE GÖNÜLLERİ FETHETMEYİ SÜRDÜRÜRKEN, BİR YAŞAM STİLİ MARKASI OLARAK ÜRÜN YELPAZESİNDEKİ GÖZLÜKLERİYLE DE ÇOK KONUŞULUYOR...

1916’DA BAŞLAYAN ‘HIZLI’ YOLCULUK
BMW günümüzde her ne kadar yüksek kalitedeki lüks otomobilleriyle tanınsa da, markanın ilk yıllarına uçak motorları imalatı yaparak başladığı pek bilinmez. BMW, 1923’e gelene kadar motorlu araçlar üretimine başlamamıştır. Markanın ilk motorlu aracı ise şimdilerde efsaneleşmiş olan R23 kodlu motosikletidir. Bu motosiklet, BMW’nin sadece motor üretişinden, tamamen kendi ürünü olan motorlu araç üretimine geçişini simgelemektedir. 1928 yılı BMW için belirleyici ve önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor. Bu yıl şirket ilk otomobillerini üretmeye başladı. Dönemin ekonomik ve siyasi zorluklarına rağmen mühendislik alanında zirvede olan BMW, faaliyetlerine hız kesmeden devam etmeyi tercih etti. İki Büyük Dünya Savaşı geçirmiş Almanya, BMW’nin en önemli müşterisiydi. Bu zorlu dönemlerde otomobillerine azalan talebi artırmak için ürün serisini geliştirmek ve genişletmek zorunda kaldı. Dünya Savaşlarını takip eden 10 yıllar içerisinde BMW en saygın moturlu araç üreticileri arasındaki konumunu hızlı bir şekilde güçlendirdi. Şirket Almanya’daki ana merkezinden hiç vazgeçmeden geliştirme, üretim ve dağıtımını dünya çapından genişletti. Bugün BMW Group faaliyetlerinin 150’nin üzerinde ülke için koordinasyonun sağlandığı ve ikonik mimari görünümüyle cezbedici olan ana merkezi Münih’te yer alıyor. BMW günümüzde dahi en çok satan lüks otomobil markası unvanını koruyor ki buna ek olarak şirket Almanya’nın en güçlü markası olması özelliğini taşırken, ülkenin en meşhur teknolojik ve inovatif uygulamalarını da gerçekleştiriyor. 100 yılı aşan uzmanlığı ve bilgisiyle çok güçlü bir marka olan BMW, iş sahasını motorlu taşıtlar yanında diğer lüks ürünler de üreterek geliştirmeyi sürdürdü. Bu kararın sonucunda günümüzde, ikonik BMW logosunu ve Bavyeralı rengi mavi ile beyazı kalemlerde, şapkalarda, şemsiyeler de hatta gözlüklerde bile görebiliyoruz.

MODERN ÇAĞ LÜKSÜ
BMW’nin DNA’sı, temel değer ve misyonu yıllarca aynı kalmayı başardı. Yüksek teknoloji, güçlü ve çizgilerin ötesinde bir tasarım anlayışı, dinamik formlar ve hepsinden önemlisi hız BMW’yi temsil ediyor. İster kendine özgü mühendislik ürünü bir otomobili, isterseniz de tasarım uzmanlığı ile ürettiği bir mürekkepli kalemini olsun; tek bir göz atışınızda ürünün BMW’ye ait olduğunu bu sayede anlayabilirsiniz. Ürünlerinin yüksek kalitede ve kusursuz olmalarını sağlamak adına sayısız saat ve emek harcayan BMW, diğer tüm çalışanlarının yanı sıra, özellikle en yetenekli mühendisler, tasarımcılar ve ustalarla çalışma konusundaki disiplininden asla vazgeçmemektedir. BMW’nin marka felsefesini tek kelimeyle açıklamak gerekirse, kesinlikle inovasyon demeliyiz. İnovatif bir iş anlayışı olan her şirket gibi, BMW de ürün geliştirme ve satış arasındaki hayati bağa titizlikle önem veriyor. BMW’nin ürünleri ilk bakışta bazen aşırı derecede fütüristik görünebilse de, dikkatli bir gözlemciyseniz zarif metal tasarımların barındırdığı tutkulu inovatif ruhu fark edebilirsiniz. Dünya çapında marka bilinirliliği ve konumu bu kadar güçlü bir marka olmasına rağmen, BMW duruşu itibarıyla başarısıyla övünmeye ihtiyaç duymuyor. Hızını hiç kesmeden üretmeye, geliştirmeye ve keşfetmeye odaklanıyor. En lüks markalar hakkında gençlerle yapılan anketlerde, lüksü ve yaşam stili duruşu ile öne çıkan diğer bir çok marka, gençlerin daha ekonomik oluş ve ekolojik bilinçle üretim beklentilerini karşılayamazken, BMW gençlerin seçimleri arasında ilk sıralardaki yerini koruyor.

GÖZLÜKLER DE YOLCULUĞA KATILIYOR
Dünya çapındaki müşterilerine daima yüksek kalitede ürünler sunmayı hedef edinen ve ürün yelpazesini motorlu araçlardan, golf aksesuarlarına kadar genişleterek daha birçok ürüne imza atıp 1916’da başlayan hızlı yolculuğunu günümüzde yaşam stili markalarından biri olarak sürdürüyor. Marka itibarı ve bilinirliği bu kadar yüksek olan bir yaşam stili markasının, özellikle geniş ürün yelpazesine önem verirken, gözlükler söz konusu olduğunda arka planda kalması da zaten beklenmezdi. Böylece BMW kendi marka değerlerini birebir yansıtan ve yüksek kalitedeki mühendislik ile işçilik üzerine kurulu vizyonunu gözlükleriyle sembolize etmekten geri durmadı. En iyi noktadaki teknolojiyi, en iyi kalitedeki materyal kaynaklarını kullanarak kusursuzluğa oynayan gözlük koleksiyonlarında hayata geçirdi. Böylece BMW imzası taşıyan optik ve güneş gözlükleri, markanın vazgeçmediği ve asla ödün vermediği standartlarını karşılayarak oluşmaya ve beğenilere sunulmaya başlandılar. BMW optik ve güneş gözlükleri ile hız kesmeden devam ettiği yolculuğunda titantum, TR 90 karışımı materyallere de, daha birçok yenilikçi materyale de yer verdi. Markanın gözlük koleksiyonları için temel amacı, kaliteli materyallerin kombinasyonlarını kullanarak en dayanıklı, en esnek ve gözlük severleri en tatmin edecek ürünleri sunmak oldu. BMW ilk gözlük koleksiyonlarında orijinal olarak Amerika Birleşik Devletleri ordusu için  geliştirilmiş Trivex’den üretilmiş NXT camlarını dahi kullandı. Saplarında dünyaca ünlü BMW logosunu beyaz ve mavi ikonik renkleriyle taşıyan optik ve güneş gözlükleri, koleksiyonlardaki ve piyasalardaki yerlerini hızla aldılar. Müşteri memnuniyetini garantileyen BMW ürünleri gibi gözlükleri de hafiflikleri, dayanıklılıkları, esneklikleri, anti-reflektif ve çizilmeye karşı kaplamalarıyla gözlük severlerin günlük ihtiyaçlarını karşılarken, BMW hızından ve kalitesinden vazgeçemeyenlerinden de stillerini yenilemeye devam ediyor.

1916
BMW, Bavyera Uçak Motorları Şirketi’ni Almanya’da kurdu.

1917
İlk BMW amblemi oluşturuldu.

1923
İlk BMW motosikleti (Model R23) piyasaya sunuldu.

1928
BMW otomotiv üretimine başladı.

1941
II. Dünya Savaşı boyunca, BMW savaş malzemeleri üretimi yaptı.

1952
1948’de beğenilere sunduğu savaş sonrası ilk aracı R24 kodlu motosikletinden sonra, 501 kodlu 6 koltuklu ilk savaş sonrası otomobilini beğenilere sundu.

1959
BMW 700 küçük otomobilinin başarısı şirketi farklı bir şirkete satılmaktan kurtardı.

1961
BMW 1.500 tur aracından oluşan lansmanını gerçekleştirerek, BMW şirketini yeniden başarılı bir otomobil firmalarından biri yaptı.

1967
BMW tam kapasitesiyle çalışarak Dingolfing ve Landshut fabrikalarını kurdu. Dinggolfing fabrikası onlarca yıl BMW’nin en büyük fabrikası işlevini gördü.

1970
Eberhard von Kuenheim BMW Group CEO’su oldu ve görüvenine 1993 yılına kadar devam etti. Kuenheim, Group’un küresel saygınlığında büyük payı olan bir isimdir.

1972
BMW Almanya dışındaki ilk fabrikasını Güney Afrika’nın başkenti Pretorya’da açtı.

1990
BMW, Münih’te tüm Ar&Ge çalışmalarını 9.000 çalışanıyla birlikte yürüteceği Araştırma ve İnovasyon Merkezi’nin açılışını yaptı.

1994
BMW, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ilk fabrikasını açtı. Bu fabrikada günümüzde halen X3, X4, X5 ve X6 serilerinin üretimi yapılmaktadır.

2001
Yeni Mini BMW Group tarafından Avrupa’da beğenilere sunuldu.

2003
• BMW, Rolls-Royce Motor Cars’ın tüm haklarını satın aldı. Goodwood Rolls-Royce fabrikasında üretilen ilk model yeni Phantom beğenilere sunuldu.
• BMW, F1 Team Williams ile işbirliği yaparak ilk güneş gözlüklerini görücüye çıkardı.

2007
İlk defa tamamen elektrikli olan BMW i3 beğenilere sunuldu.

2013
BMW, Aspex ile işbirliği yaparak çok özel bir gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu.

2014
BMW, akıllı gözlük geliştirdiğini duyurdu.

2019
Bu yılın Kasım ayında BMW, Marcolin Group ile optik ve güneş gözlüklerinin tasarım, üretim ve dağıtımının BMW, BMW M ve BMW M Motorsport markaları adı altında dünya çapında yapılacağına dair küresel bir lisans anlaşması imzaladığını duyurdu. İmzalanan anlaşmaya göre BMW gözlükleri 2020 itibarıyla vitrinlerdeki yerini bulacak.

2021
BMW Eyewear, erkek ve üniseks tasarımlardan oluşan 2021 İlkbahar/Yaz optik ve güneş gözlüğü koleksiyonunu beğenilere sundu.

 

Şubat 2021