Marka Hikayesi
BOLLÉ

BOLLÉ

KÖKLÜ TARİH, UZMANLIK, YENİLİKÇİ VE VİZYONER YAKLAŞIM, TAM 133 YILDIR BOLLÉ ÜRÜN GELİŞTİRME STRATİJİLERİNİN TEMELİNİ OLUŞTURUYOR.

Seraphin Bollé tarafından bir aile işletmesi olarak 1888 yılında Fransa’nın Oyonnax şehrinde kurulan Bollé, başlangıç yıllarında doğal boynuzdan tarak ve saç aksesuarları tasarımı ve imalatı yapıyordu. 1936 yılına gelindiğinde Bollé önce Celluloid’den daha sonra Rhodoid’den optik ve güneş gözlüğü üretimine geçtiklerini duyurdular. İkinci Dünya Savaşı sonrası Bollé kalıba dökülmüş naylon materyalinden ürettiği dönemin en yüksek standartlardaki ürünleriyle öncü firmalar arasındaki yerini aldı. Kayak gözlükleri ve maske gözlükler ise Bollé ürün yelpazesine 1950’lerin başında dahil oldu. Bollé markasının spor macerası ise 1960’larda, Bollé ilk kayak gözlüklerini beğenilere sunduğu zaman başladı. Bu süreçte Bollé markasının bölümlerinden biri olan Bollé Safety Fransız Kara, Hava ve Deniz Kuvvetleriyle yakından bir işbirliği içerisinde çalışmaktaydı. Yenilikçi ürünleriyle optik endüstrisinin liderlerinden olan Bollé, 19. yüzyılın sonlarında sahip oldukları küçük atölyelerinde yaptıkları üretimi hızla büyüterek, günümüzde kaliteli gözlük kategorisinde dünyanın öncü küresel üreticileri arasındaki yerini korumaktadır.  Bollé, bünyesine eklediği diğer gözlük markalarıyla da birlikte ürünlerini dünya geneline dağıtarak küresel çapta kullanıcılarına ulaştırmaktadır. 130 yılı aşkın süre önce kurulan Bollé, performansı, tasarımı ve inovasyonu stratejisinin merkezine koyarak gözlük endüstrisinin liderlerinden olmayı başarmıştır. Marka günümüzde hala spor ve yaşam stili güneş gözlükleri, kayak gözlükleri, kayak ve bisiklet kaskları konusunda imalattaki öncülüğünü elinde bulundurmaktadır. Estetik ve ileri düzeyde teknolojik ürünler ortaya koyan Bollé, küresel piyasalara en yeni inovasyonlarını entegre ederek ürünlerinin performansını yükseltmeyi başarıyor. Bollé’nin koruyucu gözlük kolu olan Bollé Safety de, alanında bir diğer lider olarak karşımıza çıkmaktadır.  Bollé Safety, Bollé’nin marka imajından yararlanarak yıllar yılı büyümesine hız katmış olarak, kendi dağıtım ağına sahip ve kendi bağımsızlığını kazanmış bir marka haline gelmiştir. Günümüzde Bollé Safety, 90’nın üzerinde ülkede 15 milyondan fazla çalışanıyla koruyucu gözlükler kategorisine kendi imzasını atmayı başarmıştır. Bollé Safety takdire değer bir spor-koruma sinerjisi oluşturmuş oldu.

130. YILDÖNÜMÜNÜ KUTLADI
Bollé, kurulduğu tarihten itibaren atletlere, koşuculara, kayakçılara, bisikletçilere, yelkencilere, golfçülere, motor tutkunlarına ve dünya çapındaki tüm sporculara uygun; moda unsuru olan ve konfor sağlayan, sporcuların performanslarını artırıp korunmalarını sağlayacak yüksek kalitede güneş gözlükleri ve performans gözlükleri üretiyor.  2018 yılı itibarıyla optik sekötründeki köklü tarihini onurlandırdığı 130. yıldönümü kutlayan Bollé, yüzyılı aşkın misyonunu ‘Doğru kullanım için Doğru Teknoloji’ mottosuyla tanımlıyor. Bollé’nin köklü ve zengin mirası, markanın yeniliğe, yaratıcılığa ve devrimsel tasarım anlayışına olan daimi tutkusundan beslenmeye devam ediyor. Optik sektörü ve gözlük modası dünyası içerisinde sportif performans gözlükleri ile dünyanın ilgisini çeken Bollé, ürünlerinin kalitesi ve asla ödün vermediği konfor ve dayanıklılık gibi temel unsurlar sayesinde başarısını daima katlayarak sürdürüyor. Bollé ürünlerinlerin stil ve performans açısından sahip olduğu kusursuz nitelikleri, 130. yılını kutlayan markanın vazgeçilmezleri arasındaki yerini alıyor. Koleksiyonlarındaki gözlüklerdeki her detaya verilen özen ve işçiliğe verilen önem, Bollé tasarımcılarının söz konusu spor dalları olduğunda ne kadar yaratıcı olduklarını ve tasarım dillerini ne kadar iyi bir platforma yerleştirdiklerini sembolize ediyor.

1888
Bollé, Seraphin Bollé tarafından Fransa’nın Oyonnax şehrinde kuruluyor. Bollé ürünlerinde yeni bir tür celluloid kullanan firmalardan biri oluyor. Bu materyal, Bollé’nin ilk yıllarında ürünleri için kullandığı temel materyal haline geliyor.

1915
Bollé ilk fabrikasını açıyor.

1918
Seraphin Bollé’nin oğlu Georges Bollé, Bollé ürünlerini İngiltere’de beğenilere sunuyor.

1934
Bollé reçeteli camlarla optik gözlük üretimine başlıyor.

1936
• Bollé ilk güneş gözlüğü koleksiyonunu beğenilere sundu. Kalıba dökülmüş naylondan ürettiği yeni güneş gözlükleriyle yüksek standartlarda koruma elde ederek, alanında dünya öncülerinden olmayı başardı.
• Bollé güneş gözlüklerine yönelik, pazara ve modaya attığı ilk adımı 136 metrelik mayın temizleme gemisinden dönüştürülmüş bir teknede showroom açarak attı. Tekne, Londra’daki Big Ben saat kulesinin yanına demir atmıştı.

1937
• Georges Bollé ve İngiliz arkadaşı H. Thurgar işbirliği yaparak Thurgar Bollé konseptini geliştirdi. Bu sayede markanın üretim ve dağıtım ağı genişledi.
• Georges Bollé ilk koleksiyonunu oluşturdu. Koleksiyonun reklam kampanyasının sloganı ‘Güneş ne zaman parlarsa, Thurgar Bollé’yi orada göreceksiniz’ idi.

1945
İkinci Dünya Savaşı sonrası Bollé, kalıba dökülmüş naylon materyalini en yüksek standartlara getirerek dünyada bu materyalin yayılmasına öncülük etti.

1950
Koruma gözlükleri ve kış gözlükleri Bollé koleksiyonlarına eklendi.

1956
• Georges Bollé markayla özdeşleşen naylon cat-eye güneş gözlüklerini oluşturdu.
• Artık Bollé, Ray Ban gibi Vuarnet gibi ‘En Çok Tanınan Tedarikçi Markalar’ arasındaki yerini aldı.

1958
Fransız bisiklet şampiyonu Louison Bobet, Bollé markasının ilk marka elçisi oldu. Bobet Bollé’nin marka elçisi olarak ‘nylon grand sport’ isimli modelle Fransa Turu’na katıldı.

1960
• Bollé kayak gözlüklerini ilk defa piyasaya sundu.
• Ürünlerine yaptığı inovasyonlarla endüstride lider markalardan olan Bollé ailesi, premium gözlük üretiminlerini dünyada kalıcı hale getirdiler.

1970
• Saf kuvarsla korunan ilk polikarbon cam olan Carbo-Glas beğenilere sunuldu.
• Bollé ilk uluslararası ödülünü klips adapte edilebilen spor gözlüğü S.O.S ile Silmo’da aldı.
• Yeniliği ve inovasyonu stratejisinin temeline yerleştiren Bollé’nin vizyoner yaklaşımı markanın başarısını açıklamaya yetiyor. Gözleri korumak adına geliştirdiği camlarla araba farlarının ışıklarından koruyan camları bu vizyonuyla üretti.

1968
Bollé, prestijli atletlerle güçlü sponsorluk bağları kurmayı yoğunlaştırdı. Bu tarihten itibaren ve sonrasında marka kayak, bisiklet gibi temel spor alanlarında sporcular ve takımlarıyla sponsorluk anlaşmaları imzaladı.

1973
Bollé, optik, güneş ve kayak gözlüklerine anti-sis özellikli camlar ekledi.

1984
Bollé ek koruma katmanı sağlayan filtreleri olan camlarını ekranların zararlı ışınlarından korunmak amacıyla oluşturdu.

1986
• Bollé ikonik bisiklet gözlüğü modeli Chronoshield’i beğenilere sundu.
• Bollé Brigitte Bardot güneş gözlüğü koleksiyonunun lansmanını gerçekleştirdi.
• Tenis oyuncularından Bjorn Borg Bollé’nin marka elçisi oldu ve aynı yol sporcuya adanmış bir koleksiyon piyasaya sürüldü.
• Onlarca yıldır Banesto, Once veya Orica Greenedge gibi takım ve sporcularla yaptığı güçlü işbirliklerinden sonra, Bollé ilk bisiklet kaskı koleksiyonunu beğenilere sundu. Marka günümüzde bisiklet, dağ bisikleti ve şehir içi bisikletleri için ürünlerini geliştirerek piyasaya sunuyor.

2007
Bollé ilk kayak kasklarını piyasaya sunarak, kış sporları alanında ön sıralardaki yerin sahibi oldu. Bollé DNA’sına uygun olarak yenilikçi ve yaratıcı seçenekleri oluşturmaktan korkmadığını bir kez daha kanıtladı. Günümüzde Bollé imzalı kayak kaskları kış teknolojileriyle uyumlu olmalarıyla hem amatör hem profesyonel sporcuları memnun ediyor.

2014
Bollé Spor Koruma programı dahilinde Tony Parker markanın yeni elçisi oldu ve program beğenilere sunuldu. Bollé Spor Koruma programıyla, spor kategorisinde Silmo D’oR ödülünün sahibi oldu.

2018
Bollé en modern cam teknolojisi olan Phantom’u beğenilere sunuyor. Essilor Sun Solution işbirliği ile oluşturulan Phantom cam teknolojisi görüş kalitesini yeniden tanımlıyor.

2019
Bollé Brands Spy Optic markasını satın aldığını duyurdu. Bu satın almayla birlikte Bollé Brands’in Bollé, Bollé Safety, Serengeti, Cébé ve H2Optic’den oluşan marka portföyüne Spy Optic de eklenmiş oldu. 1994’te kurulan Spy Optic markası Güney Kaliforniya merkezli olup, premium nitelikte güneş gözlüğü, spor gözlükleri, kask ve reçeteli gözlük tasarımı ve dağıtımı yapıyor.

2020
Bollé Brands sektördeki konumunu güçlendiriyor: Bollé, 2020 yılında spor ve optik ürünleri sektöründeki konumunu güçlendirecek yeni yatırımlar yapmaya devam ediyor. 2019’un sonlarına doğru Spy Optic’i satın alarak büyüyen şirket, müşteriye öncelik veren ve dijitalleşme odaklı yeni projeleri olduğunu da duyurdu. Bu bağlamda şirket, Damien Hars’ı Dijital Pazarlama Uzmanı olarak yeni görevine başlattı.  Bollé Brands’ın CEO’su Peter Smith “Müşteriye Öncelik isimli programımız ile tüm perakendecilerimize premium kalitede hizmet ve sistemler sunmayı amaçlıyoruz. Nihai tüketicilerimize en iyi tecrübeyi sağlamak amacıyla yeni bir Kurumsal Kaynak Planlaması sistemi geliştirdik. Geriye kalan tek eksiğimiz, işletmeler arası ve işletme ile müşteri arası ticaret platformlarımızı tasarlayacak dijital alanında uzman birisiydi” dedi. Bollé Brands; Damien Hars’a yanında Alexandre Israel’i Küresel Pazarlama Müdürü, Nicolas Berges’i ise Fransa Satış Müdürü olarak takımına kattığını duyurdu.

 

Ocak 2021