Marka Hikayesi
EMMANUELLE KHANH

EMMANUELLE KHANH

FRANSIZ VİZYONER MADAM EMMANUELLE KHANH’IN KURDUĞU HAZIR GİYİM VE AKSESUAR MARKASI, ALTIN YILI’NI ERKEKLERE ÖZEL HAZIRLADIĞI İLK GÖZLÜK SERİSİYLE KUTLADI. MARKAYA AİT SÜRPRİZLER İSE HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR...

PARİS’TE DOĞDU, DÜNYAYA YAYILDI
1950’lerde düzgün vücut ölçülerine sahip genç ve güzel bir model; Balenciaga, Givenchy, Cacharel gibi özel tasarım ürünler ortaya koyan ve moda dünyasında isim yapmış markalar için çalışmaya başladı. Bu model, Emmanuelle olarak da bilinen Paris doğumlu Renée Georgette Jeanne Mézière’den başkası değildi. 1957 yılında sonradan Quasar ismiyle tanınan mühendis ve ünlü mobilya tasarımcısı Vietnamlı Nguyen Manh Khanh ile evlenerek Khanh soyadını alan Emanuella, moda dünyasıyla olan güçlü bağını koparmadan stilist ve tasarımcı olarak kariyerine devam etti.  Dönemin birçok önemli modaeviyle işbirliği yapan Madam Khanh, 1969 yılında tamamen kendi tasarımlarından oluşan kadınlara yönelik ilk hazır giyim koleksiyonunu beğenilere sundu. Madam Khanh’ın bu ilk hazır giyim koleksiyonu, haute couture’nin, küçük terzilerin ve konfeksiyon ürünlerinin daha ön planda olduğu Fransız moda dünyasında büyük yankı uyandırdı. Hazır giyimin Fransa’da yaygınlaşmasında aktif rol alan Madam Khanh, dönem kadınlarının stillerine hem devrimsel tasarım çizgisiyle hem de kullandığı yenilikçi materyallerle yepyeni bir bakış açısı getirdi.

1972 yılında hazır giyim tasarımlarına gözlük tasarımlarını da ekleyen Madam Khanh, heykel görünümlü, iri ve kalın çizgilere sahip, oversize modelleriyle gözlük dünyasında da tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı Hazır giyim ürünleri ve gözlüklerden sonra çanta, eldiven, şapka, gözlük zincirleri vb. gibi sayısız aksesuarı da markasına ekleyerek büyümeyi sürdürdü. Madam Khanh için ayrı bir tutku kaynağı olan gözlük segmenti, ikonik ‘EK’ logosuyla Fransa’nın Jura bölgesindeki atölyesinde el yapımı olarak yüksek kalitede üretiliyor ve Khanh’ın yaratıcılığı ile harmanlanan Paris şıklığını dünyaya yaymaya devam ediyor. Madam Khanh, moda dünyasına duyduğu tutku ve vizyoner kişiliği sayesinde 1971 yılında ‘Emmanuelle Khanh Paris’ şirketini 1987 yılında Emmanuelle Khanh International’a dönüştürdü. Fransa’dan sonra, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri’nin moda otoritelerini etkilemeyi başaran Emmanuelle Khanh, 1990’lı yıllarda sorunlar yaşasa da,  günümüzde dünya çapında adından söz ettiren markalar arasındaki yerini koruyor.

1937
Emmanuelle Khanh, 12 Eylül 1937 tarihinde Paris’te doğdu.

1954
Emmanuelle Khanh henüz 17 yaşındayken Balenciaga ve Givanchy gibi büyük moda evlerinin özel tasarım defilelerinde modellik yapmaya başladı.

1957
Emmanuelle Khanh, Quasar Khanh ile evlendi. Quasar Khanh, mobilya tasarımında devrimler gerçekleştirmiş bir tasarımcı, mühendis, kaşif ve sanatçıydı. Özellikle 60’lı ve 70’li yıllarda keşfettiği yenilikçi materyallerle, dünyada üne kavuşan isimlerden biri haline geldi.

1962
• Emmanuelle Khanh, 60’lı yılların başlarında stilistiğe geçiş yaptı. Dönem, moda trendlerinin tamamen değiştiği bir zamana denk geliyordu. Kadın vücutları daha serbet bırakılmış, moda demokratikleşmiş ve genç insanlar güçlerinin farkına varmaya başlamıştı. Bir vizyoner olan Emmanuelle Khanh, daha modern, özgür ve dinamik kadınlar için gardrop hazırlama tutkusunu hiç kaybetmedi.
• La Redoute kataloğunun ‘Designer’ bölümü için model tasarlayan ilk kadın olma özelliğini kazandı. Elle dergisinin Kurucu Ortaklarından olan Müdürü Hélène Lazareff, bu tasarımları fark ederek, dergideki ilk makalelerini Emmanuelle Khanh’a adadı.
• Hazır giyim alanında ünlenen Maïmé Arnodin, Emmanuelle Khanh’ın ilk tasarımlarını satın aldı ve ona “Isidore Dumail” şirketinde stilist olarak ön saflarda bir pozisyon teklif etti.

1969
• Emmanuelle Khanh kendi adını taşıyan kadınlara yönelik hazır giyim ürünleri hazırlayan markasını beğenilere sundu. Modanın, Parisli özel giyim salonlarının sınırlarının ötesine geçmesi gerektiğine inanan Emmanuelle Khanh, form ve materyalleri özgürleştirerek modayı sokaklara taşımak istedi.
• Zamanının modasına devrim yaparak, kadınların hareketlerini başka bir yerde bulamayacakları kadar kolaylaştıran denim ve likra gibi materyallerle çalıştırarak tasarımlarıyla fark yarattı. Tasarımcı eşi Quasar Khanh’tan ilham alarak tasarladığı kıyafetler için yenilikçi materyal araştırmalarını hiç bırakmadı.

1971
Emmanuelle Khanh ilk gözlük koleksiyonunu görücüye çıkardı. Madam Khanh bu koleksiyon için güçlerini Henri Guillet ve Fransa’nın Jura bölgesinde yer alan Oyonnax’taki en iyi atölyelerle birleştirdi. Böylece Emmanuelle Khanh imzası taşıyan ve moda aksesuarı olarak göz dolduran ikonik ve zarif gözlük koleksiyonlarının tasarım ve üretimine başlanmış oldu.

1973
Emmanuelle Khanh, Fransız Terzilik Fedarasyonu’nun bir parçası olan Terziler ve Moda Tasarımcıları Odası Birliği’nin kuruluşunda aktif rol oynadı. Moda Tasarımcıları grubu, zengin ve elit tabakaya hizmet veren haute couture ile geniş bir dağıtım ağı potansiyeli olan hazır giyim arasında kendilerine yer buluyordu. Emmanuelle Khanh, kendi imzasını taşıyan, moda trendlerine yön verecek, yüksek kalitedeki ürünlerini ulaşılabilir fiyatlarla ve modern sosyal konseptlerle “yeni burjuva” sınıfına hitaben hazır giyim olarak hazırlıyordu.

1977
Emmanuelle Khanh ilk mağazasını Paris’in altıncı bölgesindeki 2 rue de Tournon’da açtı. Bu mağazada hazır giyim ürünleri ve gözlük koleksiyonları yanı sıra, bitki desenlerinden esinlenerek veya seramik gibi yeni materyaller kullanılarak oluşturulmuş mücevharat koleksiyonlarına da yer veriliyordu. Bu ürünlere kısa zaman içinde çanta, eldiven ve şapka gibi markanın silüetini tamamlayan diğer aksesuarlar da eşlik etti.

1990’lar
• Emmanuelle Khanh International, 90’lı yıllardaki gerileme döneminden sonra yeniden beğenilere sunuldu.
• Madam Khanh’ın stilini en açık şekilde ortaya koyduğu gözlükler, yeniden doğan markanın hazırladığı ilk koleksiyonlar arasındaki ilk sırayı aldı. Emmanuelle Khanh International, DNA’sına uygun ve köklerine en çok yakışan, güçlü çizgilere sahip oversize çerçevelerini, zengin materyallerle, cesur renklerle ve el yapımı üretimle yeniden beğenilere sunmaya başladı. Markanın tarihinde önemli bir yeri olan ikonik gözlük formları yeniden yorumlandı ve Héritage isimli eşsiz, ayırt edici karakterize özellikleri olan koleksiyon piyasaya sürüldü.

2016
• Eva Gaumé, Emmanuelle Khanh modaevinde Kreatif Direktör olarak göreve başladı. Eva Gaumé’nin ilham kaynağı günün kadınlarıydı. Eva Gaumé, yüksek kalitedeki işçilik ve zengin, ayrıcalıklı marka mirasına olan bağlılıkla markanın günümüz tarihini yazan kişiler arasındaki yerini aldı. Eva Gaumé, Madam Khanh’ın estetiksel vizyonunu ve ünlü oversize çerçevelerini ebedileştirdi. Kreatif Direktörün hazırladığı optik ve güneş gözlüğü tasarımları; oversize veya ekstra ince, koyu veya parlak, asetattan veya titanyumdan oluşuyordu.
• Emmanuelle Khanh International, kadınlara yönelik hazır giyim koleksiyonlarını da yeniden piyasaya sürmeye başladı. İlk hazır giyim kapsül koleksiyonun ardından, modaevinin yenilenmiş stiliyle oluşturulmuş mevsimsel koleksiyonlar bir biri ardına görücüye çıktı. Hazır giyim ürünleri ve gözlükler yanında markanın diğer aksesuarlarına ait tasarımlar da, Eva Gaumé’nin cesur hamleler yapması ve Madam Khanh’ın izinden giderek günün modasında beklenmedik materyaller tercih etmesiyle büyük ilgi odağı olmayı başardı.

2017
• 2017 yılının kış mevsiminde Madam Khanh Paris’te hayatını kaybetti. Kadın modasında ve hazır giyim modasında gerçekleştirdiği devrimsel nitelikteki yeniliklerle, dünya moda literatüründe kendine önemli bir yer edinmeyi başaran Emmanuelle Khanh, gelecek nesillere kadının gücünü hatırlatacak tasarımlar ortaya koydu.
• Aynı yılın İlkbahar döneminde Emmanuelle Khanh markası, Japonya’da el yapımı olarak üretilen gözlüklerden oluşan ilk Studio koleksiyonunu sundu. Markanın DNA’sına kazınmış yeni materyaller ve yeni formlarla çalışma tutkusunun bir ürünü olan Studio koleksiyonu, materyaller ile aydınlatma efektlerinin zıtlıklarını temel alıyor. Koleksiyondaki titanyum yapılar, asetatla buluşuyor. Bu koleksiyonda sunulan yepyeni görünüm, Emmanuelle Khanh’ın marka hikayesinin inovatif bir parçası haline geliyor.

2018
2018 yılının İlkbahar döneminde marka mücevherlerden yapılmış gözlük zinciri koleksiyonunu beğenilere sundu. Bu koleksiyon modası geçmiş trendlere yepyeni bir boyut kazandırdı. Marka, gözlük koleksiyonlarının ikonik hale gelmiş kodlarına yeni bir vizyon kazandıran; değerli, şık ve zarif gözlük zincirleriyle dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Kolyeye de dönüştürülebilen bu mücevherli aksesuarlar gözlük modasında adeta çığır açtı.

2019
• Emmanuelle Khanh, moda ve stildeki Altın Yılını kutladı. Marka, 50. yıldönümü onuruna, tasarım stüdyosu Dreams Office ile işbirliği yaparak zarif desenlerden oluşan bir monogram hazırladı. Markaya ait bu yeni imza, modaevinin tarihini onurlandıran bir gönderme niteliği taşıyor.
• Aynı yılın Sonbahar/Kış sezonunda marka, erkeklere yönelik olan ilk gözlük koleksiyonunu 2019 Silmo Paris Optik Fuarı’nda görkemli bir lansmanla beğenilere sundu. Bu koleksiyon için Kreatif Direktör Eva Gaumé, güçlü, zarif ve hassas erkeklerden ilham aldı. Koleksiyondaki çerçeveler 1cm’lik kalın asetat kullanılarak, ışığı doğru yansıtacak şekilde üretildi.

2020
Marka 51. yılında da dikkatleri üzerine çekmeyi başaran yeni gözlük koleksiyonunun lansmanını gerçekleştirdi. Markanın Kreatif Direktörü Eva Gaumé’nin liderliğinde, modaevinin özünü yansıtan, oversize çerçevelere, cesur çizgilere ve cömert ölçülere sahip gözlük tasarımları bu koleksiyonda bir araya getirildi. Benzersiz ve ikonik Emmanuelle Khanh’ın farklı kombinasyonlara yer veren yeni koleksiyonu, geleneksel gözlük zanaatı titizliği ile el yapımı olarak Fransa’daki Jura bölgesinde yer alan Oyonnax’daki atölyede üretildi.

Aralık 2020