Röportaj
HOYA OPTİK TÜRKİYE

HOYA OPTİK TÜRKİYE

GLOBAL OPTİK DEVİ HOYA, HEM İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE OLDUĞU TÜM OPTİK MAĞAZALARINI HEM DE KULLANICILARINI DAHA GÜÇLÜ BİR İLETİŞİMLE KUCAKLAYACAK YENİ BİR DÖNEME GİRİŞ YAPIYOR.

‘Vizyonerler İçin’ mesajını içeren bu yeni dönemin ana fikri nedir?
Göz Sağlığı Uzmanları ile iş ortaklığı, Hoya’nın şirket olarak çalışma prensibidir ve DNA’mıza işlenmiştir. En başından beri her zaman optikçiyi ve de optik sektörünü desteklemeye odaklandık, oluşturduğumuz iş planlarımızda optikçileri ilk sıraya koyduk ve onların başarısını bizim başarımız olarak gördük. Bu stratejimiz kalıcıdır. Yeni konumlandırmamız ‘Vizyonerler İçin’ her zaman sahip olduğumuz aynı ortak yaklaşımın duygusal, çekici ve de akılda kalıcı bir ifadesi olacak şekilde tasarlandı. Değerlerimizi ve temel inançlarımızı ortaya koyuyor. Vizyon sahibi, daha ileriyi gören ve sonrasında insanlığa yardım etmek için daha büyük bakış açısını kullanan kişidir. Hangi alanda olurlarsa olsunlar, tüm gerçek vizyonerlerin paylaştığı üç temel nitelik taşıdığına inanıyoruz: Öngörü, bilgi ve özen...Vizyonerler gelecek hakkında düşünür ve buna hazır olduklarından emin olurlar, böylece onu daha iyi hale getirmeye yardımcı olabilirler. Bu öngörüdür. Öngörü tam bir zanaat bilgisine dayanmalıdır; ancak sadece teknolojilerin kendileri değil, onları kullanan insanların hayatlarını nihai olarak nasıl etkilediklerini de öngörmelidir. Bu da ‘bilgi’ gerektirir. Vizyonerler dünyayı ve çevrelerindeki insanları önemserler ve uzmanlıklarını işleri daha iyi hale getirmek için kullanırlar. Bu, bir vizyoneri basit bir uzmandan ayıran en önemli özelliktir: Başkalarının öngörü ve bilgilerinin faydalarını deneyimlemesine yardım etme arzusu da, ‘özen’dir.

Hoya ‘Vizyonerler İçin’ mesajının çatısı altında neleri kucaklamaktadır?
Hoya, dünya çapında 60 yılı aşkın süredir optikçilere hizmet vermiştir ve her zaman optikçilerin uzun vadeli bağlılıklarından ilham almıştır. Zanaatlarını geliştirmek için binlerce saat mesai harcadıktan sonra, insanların görüş konforuna ulaşmalarını sağlama adına daha da fazla zaman harcayan göz sağlığı uzmanları için ‘vizyoner’ in doğru tanım olduğuna şüphemiz yok. Göz sağlığı uzmanlarımızın sıkı çalışmalarını, bağlılıklarını ve onlarla uzun süredir devam eden ortaklığımızı ifade etmek için bundan daha iyi bir zaman olmadığına inanıyoruz. ‘Vizyonerler İçin’ sloganımız, iş ortaklarımızın devam eden bağlılığını, desteğini ve uzun vadeli başarılarını vurgulamaktadır. Göz sağlığı endüstrisi diğerleri gibi, pazar konsolidasyonundan yeni teknolojilere ve değişen müşteri yaşam tarzlarına kadar bir dizi faktör nedeniyle bir süredir bir geçiş dönemindedir. Bunlar mevcut zorlukların yanı sıra iş ortaklarımız için fırsatlar sunmak ve onları destekleyerek bu değişiklikleri yönlendirmelerine yardımcı olmak için buradayız. Pandemi, işin değiştiğini ve değişmeye devam edeceğini de açıkça ortaya koydu. Bu nedenle, dünya nasıl değişirse değişsin, Hoya’nın zorlu dönemlerde her zaman yaptığımız gibi optikçilerin yanında olduğunu yüksek sesle ve net bir şekilde belirtmek istiyoruz. Sadece yaptıkları işe saygı duymuyoruz, dünyayı onların gözünden görüyor ve onların vizyonu düşünülerek tasarlanmış ürünler, eğitim ve destekler sunuyoruz. Bizi benzersiz yapan da budur.

‘Vizyonerler İçin’ sloganının mantığı çerçevesinde, Hoya müşterilerine nasıl bir anlayışla yaklaşıyor ve müşterilerine sunduğu hizmetler nelerdir?
Bir göz sağlığı uzmanı, sabahları dükkanının kapısını açtığı andan itibaren, şirket olarak her zaman onların yanındayız. Dünyayı onların gözünden görüyor ve müesseselerini işletmek için ne kadar çok çalıştıklarını anlıyoruz. Onları desteklemek ve başarılarının üzerine inşa etmek için buradayız. Müşterilerimizin işlerini verimli bir şekilde yürütmek için ihtiyaç duydukları bilgi ve anlayışa sahip olmalarını sağlamak adına farklı hizmetler ve eğitimler sunuyoruz. Göz sağlığı uzmanlarının, ziyaret öncesi ve sonrası müşterileri ile etkileşim kurmalarına yardımcı olmak için pazarlama desteği sağlıyoruz. Optikçilerin müşterileri için uygun ve özel önerilerde bulunmasını sağlamak için kullanıcı danışmanlık desteği sağlıyoruz. Siparişleri takip etme özelliği ile sorunsuz bir sipariş süreci sağlıyoruz. Doğru zamanda doğru bilgiyi sağlamaya özen gösteriyoruz. Göz sağlığı uzmanlarına karmaşık siparişleri, sormak istedikleri soruları veya ihtiyaç duydukları herhangi bir konuda yardımcı olmak üzere Hoya müşteri hizmetlerimiz ve satış ekibimiz, gün boyunca optikçilerin en iyi yaptıkları şeye odaklanmalarına ve kusursuz görüş sunmalarına olanak tanır.

‘Vizyonerler İçin’ kapsamında Hoya’da neler değişecek?
Sektör değiştikçe biz de değişiyoruz. Ayrıca sürekli değişen optik pazarının ve optikçilerin ihtiyaçlarının bir adım önünde olmak için proaktif bir yaklaşım kullanarak vizyoner olmamız gerekir. İş ortağı yaklaşımımızı daha da geliştirmek için tekliflerimizi ve hizmetlerimizi sürekli iyileştirmeye çalışıyoruz. Kullanıcılar için yenilikçi ürünleri yaratırken, başarımız sonuçta optikçilerin seçiminin Hoya olmasına bağlıdır. Mevcut iş ortaklarımız ürünlerimizin yanı sıra, hizmet ve desteğimizi doğrudan deneyimleyerek başarılarını ne kadar desteklediğimizi biliyorlar. ‘Gerçek ortak’ taahhüdümüzü daha ilerleterek, işlerini büyütmelerine ve gelişmelerine yardımcı olmak için bu tür uzun vadeli bir ortaklık arayan daha fazla optikçiyi çekmeyi amaçlıyoruz.

Hoya ailesine katılacak yeni optik mağazalara neler söylemek istersiniz? Neden ‘Vizyoner’ olmalılar? 
Bugün, birçok göz sağlığı uzmanı değişen sektöre nasıl uyum sağlayabileceklerini düşünüyor ve işlerini geleceğe hazırlamanın yollarını arıyor. Şimdi her zamankinden daha fazla, kendi geleceklerine olduğu kadar müşterilerinin geleceğini de düşünüyorlar. Hoya ekibi olarak pazardaki değişimin nabzını daha iyi tuttuğumuzu, onların stratejik ve uzun vadeli vizyonlarını paylaştığımız için işlerini güvende tutmalarına yardımcı olmaya gönüllü olduklarını bilmelerini istiyoruz.

Optikçilere pazar bilgileri, eğitim ve öğretim sağlamak her zaman sunduğumuz hizmetin bir parçası olmuştur. Bu iş süreçlerinde, optiklere satış iç görülerini sunma yöntemimizi sürekli olarak yeniliyor, teslimatımız ve süreçlerimizi iyileştiriyoruz. Ayrıca müşteri konsültasyon araçlarımızı, optiklerin iş süreçlerine mümkün olduğunca sorunsuz bir şekilde uyacak şekilde geliştiriyoruz. Bu iş birliğine dayalı bir yaklaşımdır. Onları dinleriz ve başarılı olmak için ihtiyaç duydukları şeyi sağlamak için gereken eylemleri gerçekleştiririz.

Aralık 2020