Röportaj
SOLMAZLAR OPTİK

SOLMAZLAR OPTİK

SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI’NA HER YIL DÜZENLİ OLARAK KATILMAKTAYIZ. ULUSLARARASI BİR FUAR OLMASI SEBEBİYLE DÜNYADAKİ VE ÜLKEMİZDEKİ TÜM OPTİK SEKTÖRÜNÜN BİLGİ BİRİKİMİNDEN FAYDALANMA İMKANI SUNUYOR.

Merhaba Ramazan Bey... Kendinizi tanıtıp, optik sektörüne nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
Merhaba ismim Ramazan Solmaz, 1964 Malatya doğumluyum. Atatürk Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum. Optik sektörüne başlamam, sektörde halihazırda çalışan arkadaşlarım aracılığı ile gerçekleşti. Zamanla işimle alakalı deneyimler edindim. Her geçen gün daha iyi hizmet verebilmek için işimle alakalı seminerler, eğitimler v.b toplantılara mümkün oldukça katılıp tecrübe edindim. Bu bilgi birikimini müşterilerimize daha konforlu daha sağlıklı bir şekilde aktarabilmek için yeni mağazamızda hizmete devam ekmekteyiz.

Sektördeki 35 yılı aşan deneyiminizle, Solmazlar Optik’in sektörel duruşundan ve temel değerlerinden söz edebilir misiniz?
35 yılı aşkın süredir sektörde hizmet vermekteyim. Her geçen gün işimi, gerek mağazalarımı  büyüterek gerekse de yeni teknolojilere ayak uydurarak devam etmeye özen gösterdim. Solmazlar Optik olarak yıllar içerisinde yerleştirmeye çalıştığımız en önemli temel değerlerimiz; güler yüz, kaliteli hizmet ve dürüstlüktür.

Yakın zamanda yeni şubenizi açtınız. Öncelikle hayırlı olsun. Pandeminin kötüleştirdiği ticari ve ekonomik koşullarda yeni bir şube açmaya nasıl karar verdiniz?
Teşekkürlerimizi sunuyorum. Biz firma olarak planlı ve bir sonraki adımımızı hesap ederek ilerliyoruz. 2020 planlarımız içinde ise yeni bir şube açmak vardı. Tabii pandemi süreci bizi her ne kadar zorlasa da, planlarımızı bozmadan veya ertelemeden devam etme kararı aldık. 2021 baharında bu pandeminin tamamen biteceğini ve sektörümüzün tekrar yukarı yönde bir ivme kazanacağını düşündüğümüz için bir bakıma krizi fırsata çevirip yeni yüzümüzle müşterilerimize daha iyi hizmet etmek için şubemizi açtık.

Bu zorlu süreçte satışlarınızı güçlendirmek için nasıl bir strateji uygulamayı düşünüyorsunuz?
Bu zorlu süreçte satışlarımızı güçlendirmek için müşterilerimizle olan iletişimimizi en yüksek seviyede tutmaya çalışıyoruz. Tanıtım amaçlı e-mail, sms gibi iletişim yollarını sıkça kullanıyoruz. Ayrıca müşterilerimizin en doğru seçimi yapmalarına yardımcı olmak için personellerimizle sıklıkla eğitim toplantılarımızı gerçekleştiriyoruz.

Yeni mağazanızın lokasyonundan, yapısından ve genel özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Yeni mağazamız ortalama 200 metrekare gibi geniş bir alana sahiptir. Şehrin merkezinde 9 metrelik cephesiyle, iç acıcı bir görünümü olan bir cadde mağazasıdır. Dışardan bakıldığında bile içeride sergilediğimiz tüm ürünleri rahatça görmek mümkündür. Kovid-19 ülkemizde ve dünyada bir çok sektörü olumsuz etkiledi. Pandemi sürecinde hastanelerin de normalden farklı olarak hizmet verdiğini ve birçok hastanenin sadece pandemi hastanesi olarak çalıştığından reçete sayılarımızda büyük düşüş oldu. Fakat biz firma olarak planlı bir şekilde hedeflerimize doğru emin adımlarla ilerliyoruz. Bu hedefler doğrultusunda yaptığımız anlaşmaları sekteye uğratmamak adına zorda olsa yeni mağazamızı müşterilerimizin hizmetine sunduk.

İçerisinde bulunduğumuz zorlu dönemde yeni mağazanızın tanıtımını nasıl gerçekleştirdiniz?
Pandemi sürecinde kalabalık alanlardan uzak durmamız gerektiği bilinciyle olası bir kalabalık oluşturmamak için yeni mağazamıza açılış töreni düzenlemek istemedik. Bunun yerine yerel basında ilan vererek ve daha önceki kemikleşmiş tüm müşterimizlerimizi bilgilendirmek için kısa mesaj göndererek tanıtım çalışmalarımızı gerçekleştirdik.

Solmazlar Optik olarak mağazalarınızda daha çok hangi segmentte gözlüklere ve ürünlere yer veriyorsunuz? Marka çeşitliliği sizin için ne kadar önemli?
Solmazlar Optik olarak yeni mağazamızda genelde üst segment markalara daha çok yer veriyoruz. Yer verdiğimiz markalarla sunduğumuz hizmetin karşılığını aldığımızı, müşterilerimizin memnuniyetlerinden anlayabiliyoruz. Bu durum da bizi mağazamızda bulundurduğumuz ürünlerin kalitesinden şaşmadan daha iyi hizmet vermeye teşvik ediyor.

Solmazlar Optik’i bulunduğu bölgedeki diğer optik müesseselerden ayıran başlıca özellikleri nelerdir?
Biz Solmazlar Optik ailesi olarak her zaman hizmetimizle, sunduğumuz ürünlerle, konseptimizle, müşterilerle olan yakınlığımız ve samimiyetimizle en iyi şekilde hizmetimizi sunmaya çalışıyoruz. Farklılığımızı ise müşterilerimizin takdirine bırakıyoruz.

Covid-19 kapsamında çalışanlarınızın ve müşterilerinizin sağlığını korumak adına mağazalarınızda ne gibi tedbirler alıyorsunuz?
Pandemi sürecinde bilim kurulumuzun önerdiği ve devletimizin aldığı bütün tedbir kararlarına eksiksiz uyarak müşterilerimizin ve çalışanlarımızın sağlığını korumaya özen gösteriyoruz. Mağazamızı düzenli bir periyotta dezenfekte ediyor, müşterilerimizin denedikleri bütün gözlükleri dezenfekte ettikten sonra reyonlara kaldırıyoruz. Personellerimizin kişisel hijyenlerini sağlamaları için tüm imkanları fazlasıyla sağlıyoruz.

Yeni yılın ilk aylarında en çok satışını yapacağınızı düşündüğünüz optik ve güneş gözlüğü stillerinden bahsedebilir misiniz?
Yeni yılın ilk aylarından itibaren bundan sonraki sezonlarda daha çok vintage modeller ayrıca normalden daha büyük ekartmanlı ve göz çevresini tamamen dolduran gözlüklerin satışının daha hızlanacağını düşünüyoruz. Aynı zamanda modası devam eden retro, altıgen ve cat modellerin de bu sene revaçta olacağını düşünüyoruz.

Bir optisyen olarak Türkiye optik sektörünün bugününü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Tabii sektörünüm konumunda pandeminin büyük etkisi var. Fakat pandemi olmadığını düşünürsek bile sektörümüzdeki başıboşluk en büyük sorun olarak karşımıza çıkıyor. Belirli bir fiyat politikamımızın olmayışı bizlerin en büyük handikapı. Ayrıca yabancı sermaye olan zincir mağazalarında yaptıkları haksız rekabette bir türlü engellenemiyor. Bu konuda seçimleri ve yapılanmaları kısa süre önce tamamlanan odalarımızın yapacakları çalışmalarla optik sektörünün hak ettiği değere kavuşacağını ümit etmekteyim.

Optik sektörünün en önemli dinamiklerinden olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı ziyaret ettiniz mi? Fuar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı’na her yıl düzenli olarak katılmaktayız. Uluslararası bir fuar olması sebebiyle dünyadaki ve ülkemizdeki bütün optik sektörünün bilgi birikimlerinden faydalanma imkanı sunuyor. Ayrıca bütün firmaların bir arada olması sebebiyle o yılın bütün trendlerini bir arada görmemizi ve planlamamızı ona göre yapmamızı sağlıyor.

Optik sektörüne hizmet veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
‘4 your eyes’ yakinen takip ettiğimiz ve sektör ile ilgili bilgileri gayet anlaşılır ve tarafsız bir şekilde bizlere ileten bir dergi. Optik sektörünün önemli kaynakları arasında görüyorum. Bizlere de bu önemli kaynakta yer verdiğiniz için ayrıca teşekkür ederim.

 

Aralık 2020