Marka Hikayesi
MCM

MCM

İSTER ‘MICHAEL CROMER MÜNCHEN’ İSTER ‘MODERN CREATıON MÜNCHEN’ OLARAK İSİMLENDİRİLSİN; MCM KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE LÜKS YAŞAM STİLİ MARKALARI ARASINDAKİ YERİNİ KORUMAYI VE GÜÇLENMEYİ HEP BAŞARDI.

BİR ALMAN MARKASI OLARAK DOĞDU
MCM, 1976’da yılında Münih’te Mara ve Michael Cromer çifti tarafından lüks ürünler sunan bir marka olma amacıyla kuruldu. Mara ve Michael Cromer, Alman kalitesini ve işçiliğini ön plana çıkarak lüks markaları aracılığıyla, öncelikle müşterilerine bavul ve çanta gibi deri ürünler sunmayı hedeflediler. Louis Vuitton gibi yaşam stili haline gelmiş markalara alternatif olmak amaçları arasındaydı. ‘Michael Cromer München’in baş harflerinin kısaltması olan MCM logosunun üzerlerinde yer aldığı markanın tüm lüks ürünleri böylelikle piyasaya sunulmuş oldu. MCM yüksek kalitesi ve özelikle Michael Cromer’in başarılı yönetimiyle hızla adından söz ettirmeyi başardı.

MICHAEL CROMER İLE MCM’İN YÜKSELİŞİ
Michael Cromer markasını kurmadan önce ekonomi okuyarak, uzun süre model ve aktör olarak eğlence ve moda sektöründe çalışmış biri olarak karşımıza çıkıyor. Modellik ve aktörlük yaptığı dönemlerde edindiği şöhret, iletişim yeteneklerinin gelişmiş olması ve vizyoner kişiliği, ismini verdiği markasının sağlam temellerle ve bağlantılarla kurulmasını sağlamış, MCM’in hızlı yükselişinde öncelikli neden haline gelmiştir. Moda editörleri, Michael Cromer’in MCM’in başarısındaki ve hızlı yükselişindeki en önemli kişi olduğununun ve ürünlerinin hızla tanınır olmasında ünlüler dünyasındaki bağlantılarının büyük rol oynadığını vurguluyorlar. Sammy Davis, Cindy Crawford gibi dönemin en dikkat çeken ünlü isimlerinin MCM markasının yüzü olmaları ve markanın dünya çapındaki reklam kampanyalarında yer almalarını sağlayan da yine Michael Cromer’in ünlüler dünyasıyla olan yakın ilişkileriyle açıklanıyor. Michael Cromer’in aynı zamanda pazarlama ve satış konusunda bir duayen olduğunu belirten moda editörleri, birçok insanın gönlünü hızla kazanan lüks ve özel bir yaşam stili markası yaratmasını, bir çok önemli dünya şehrinde 240’dan fazla mağaza açmasını ve Louis Vuitton’dan sonra tercih edilen ikinci marka haline gelebilmesini ayakta alkışlanacak bir girişimcilik başarısı olarak görüyorlar.

MCM’DE KARA BULUTLAR DOLAŞIYOR
Michael Cormer ile MCM’in yükselişi 1990’lı yıların ortalarına kadar devam etti. Bu döneme kadar MCM her yıl 500 milyon Alman Markı’nın üzerinde gelir elde eden güçlü bir markaydı. Ancak bu tabloyu canlı tutmak epey zordu. Michael Cromer’in markasının başarısında önemli bir rol oynayan ünlüler dünyasıyla yakınlığı, pahalı özel partiler ve lüks otomobillere zaafı; MCM’in adının düzenli olarak skandallara karışmasına sebep oluyordu. Skandallarla yıpranan markanın, tek problemi de bu değildi. MCM ürünlerinin Asya ülkelerinde taklit edilerek pazara sunulması da, markaya büyük miktarlarda finansal sorunlar yaşattı. Markasını kurtarmak için İsviçre bankalarından ve yatırımcılardan borç almak zorunda kalan Michael Cromer, eşi Mara Cromer’in yorumuyla yanlış kişilerin eline düştü. 1997 yılına gelindiğinde bankalardan ve yatırımcılardan aldığı borçları geri ödeyemeyen Michael Cromer, vergi daireleriyle büyük problemler yaşadı. Cromer, geri dönülmesi zor bir sürece girerek, markasının tüm ticari haklarını kaybetti. Hakkında birçok dava açılan Michael Cromer, tüm davaları ve şirketini kaybetmiş oldu. Michael Cromer’in eşi Mara Cromer tüm bu büyük kayıpların temel sebebi olarak eşinin sağlık problemlerini gösterdi. Skandallar ve aleyhine açılan davalarla markasını kaybeden Michael Cromer, 4 Eylül 2009 yılında organ yetmezliğinden hayata gözlerini yumdu. Hastanede geçirdiği uzun dönem boyunca kendi bakış açısıyla ‘Michael Cromer München’in Hikayesi’ adlı kitabını yazdı.

MCM KÜLLERİNDEN YENİDEN DOĞUYOR
2005 yılına gelindiğinde MCM’in İsviçreli yatırımcılar tarafından yönetilen ticari hakları Güney Kore merkezli Sung Joo Groop’un Kurucusu ve CEO’su Sung Joo Kim tarafından satın alındı. Başarılı bir iş kadını olan Sung Joo Kim, MCM’i tamamen satın aldıktan sonra markanın adını Modern Creation München olarak değiştirdi ve 2006 yılında MCM markasını Berlin’de açtığı yeni mağazayla birlikte tekrar beğenilere sundu. Berlin mağazasının açılışını, New York, Toronto, Paris, Londra, Singapur, Tokya, Çin ve daha bir çok önemli şehirdeki mağaza açılışları takip etti.2011’e gelindiğinde Sung Joo Kim MCM’in en büyük mağazasını Hong Kong Eğlence Merkezi’nde açtı. Yeni mağaza açılışlarıyla adını yeniden duyuran MCM, MCM Kreatif Direktörlüğüne Adidas’da uzun yıllar emek veren, deneyimli isim Michael Michalsky’nin getirilmesi ile de sportif, dinamik, gençleri cezbeden yeni görünümüne kavuştu. MCM’in satışlarının %70’i Asya ülkelerine, %30’u da Avrupa ve diğer dünya ülkelerine ağırlıklı olarak yapılmaya başlandı. Gelirlerinin çoğunu Çin, Kore ve Japonya gibi Asya ülkelerinden elde eden marka, Avrupa’nın önemli noktalarında açtığı mağazalar ve butikleriyle yatırım alanlarını genişletti. Sung Joo Kim, MCM’in elde ettiği başarının lüks marketin temel gelişmelerini doğru anlayarak yorumlamadan kaynaklandığını belirtirken; Forbes, Asiaweek, BBC, CNN ve CNBC gibi dünyaca ünlü yayınlarda dünyanın en güçlü uluslararası iş kadınlarından seçilip, girişimci kişiliğiyle dikkatleri üzerine çekmeyi sürdürdü. 21. yüzyılın küresel algılarına ve ihtiyaçlarına cevap veren MCM markası, ağırlıklı olarak milenyum gençlerine hitap eden yeni bir tür lüks anlayışını moda sektörüne kazandırdı. Sung Joo Kim röportajlarında, çoğunlukla Asya ülkelerine satış yapmasına rağmen MCM’i Güney Koreli ya da Asyalı bir marka olarak tanımlamadığını söylerken, MCM’in tasarım ve üretimini temel olarak Almanya ve İtalya’da gerçekleştirdiğini ve MCM’i Alman köklerinden uzaklaştırmak niyetinde olmadığını açıklıyor. Sung Joo Kim, Chanel gibi Gucci gibi moda sektörünün liderliğini elinde bulunduran markaların bile tasarımlarında Asya’ya özgü elementlere yer verdiklerini, bunun da 2020’lere geldiğimiz şu dönemlerde Asya ve Rusya’da zengin bir tüketici potansiyelinin oluşmasından kaynaklandığını söylüyor.

MODERN CREATION MÜNCHEN
İlerici, yaratıcı ve ikonik stilleriyle küreselleşen dünyanın moda alanında ihtiyaç ve taleplerine karşılık veren lüks bir yaşam stili markası MCM, yüksek kalitedeki materyalleri, en yenilikçi teknolojilerle birleştirerek kullanıcılarına modern konforun kapılarını aralıyor. Klasik çizgileri, milenyum gençlerinin beklenti ve arayışlarına cevap verecek şekilde, dinamik ve canlı unsurlarla birleştiren MCM, geçmişten güç alırken geleceği şekillendirmeyi kendine misyon edinmiş bir durumda. Alman tasarım anlayışını, İtalyan işçiliği ile renkli ve fütüristik ürünlerinde ortaya koyan marka, moda, eğlence, müzik, sanat ve teknolojiden ilham alıyor. Cesur, şaşırtıcı ve yenilikçi tasarımlarıyla gün geçtikçe daha çok beğeni toplayarak, ulaştığı kitleleri genişletiyor. Kendilerini kullandıkları ürünlerle daha iyi ifade etmek isteyen üniversal kullanıcılarına yeni nesil giyim ve aksesuarlar sunuyor. Günümüzde 40’dan fazla ülkede 400’ü aşkın mağazasıyla ve Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, İtalya ve Rusya gibi kilit pazarlardaki prestijli perakendecilerle ve güçlü dijital kanallarıyla satışlarını sürdürüyor.

HER DÖNEMİNDE LÜKSÜN TANIMINI DEĞİŞTİRİYOR
MCM, Münih’in Altın Çağı olarak kabul edilen dönemde kurulduğunda, Michael Cromer’in insanlar hakkındaki ilk izlenimde çantaların fikir veren önemli unsurlardan olduğunu düşünürek ‘yeni modern’ denilen bir anlayışla çantalar üretmesi tamamen yenilikçi bir girişimdi. Bu sebeple, MCM çantalarını takip eden cüzdanlar ve seyahat edenlere özel tasarlanan lüks deri bavullar; hızla uluslararası jet sosyetenin ilgisini çekti. Mick Jagger, David Bowie ve Freddie Mercury gibi tarzlarıyla dönemin gençlerini büyüleyen sanatçılar, Münih’te doğup büyüyen MCM markasını daha ileri bir boyuta taşıdılar. SungJoo Group tarafından satın alındıktan sonra dahi Alman mirasından ve geçmiş köklerinden Sung Joo Kim sayesinde koparılmayan MCM, sınırları zorlayan, trendleri belirleyen tasarım felsefesinden ödün vermeden ünlülerin arasındaki popülerliğini korumaya devam etti. Her döneminde çağın gerekliliklerine uygun tasarımlar hazırlamayı başaran MCM, lüksün tanımının şekillenmesinde rol oynayan markalar arasındaki yerini koruyor. Günümüzde halen Cristiano Ronaldo, Beyonce ve Rihanna gibi birçok dünya yıldızı MCM ürünleriyle boy göstermeyi tercih ediyor. Henüz 18 yaşında olmasına rağmen Spotify müzik uygulanmasında yazdığı ve söylediği şarkılarla tıklanma rekorları kırarak büyük şöhret yakalan Billie Eilish de, MCM markasının müdavimleri arasında yer alıyor. MCM imzalı tasarımlarla kameraların karşısına sık sık çıkan Billie Eilish, belki de MCM markasının milenyum gençlerine hitap ediyor oluşunun en sembolik örneklerinden birini oluşturuyor. MCM’in 2005 yılından itibaren başarı ivmesinin sürekli yükselişte olmasında, gündemden düşmeyen ünlülerce tercih edilmesinin ve ünlü tasarımcı ve sanatçılarla işbirlikleri yapmasının payının büyük olduğunu yadsıyamayız.

MCM LÜKS GÖZLÜK PAZARINA GİRİYOR
SungJoo Group bünyesinde Asya başta olmak üzere dünya genelinde yeniden hızlı bir yükselişe geçen Modern Creation München, marka kimliğini daha da güçlendirmek amacıyla yeni alanlarda da önemli adımlar atmaya başladı. Küresel optik sektöründeki gözlük devlerinden Marchon Eyewear ile 2015 yılında dünya çapında bir lisans anlaşması imzalayan MCM, optik ve güneş gözlükleri kategorisinde de lüks markalar arasındaki yerine almaya hazırlanmış oldu. Marchon Eyewear ile imzaladığı lisans anlaşması aracılığıyla ‘Made  in Italy’ konseptli lüks segment optik ve güneş gözlüklerini dünya genelinde beğenilere sunmaya başladı. Tasarım, üretim ve küresel çaptaki dağıtımından Marchon Eyewear’ın sorumlu olduğu MCM imzalı lüks gözlük koleksiyonları ilk olarak 2015 yılının Mart ayında kapsül koleksiyon olarak görücüye çıktı. Bu kapsül koleksiyon Marchon ve MCM arasındaki işbirliğinin ilk adımını simgeliyordu. MCM’in ikinci gözlük koleksiyonu ilk olarak 2015 yılının Eylül ayında sadece Asya pazarında, 2016 yılının Ocak ayından sonra da küresel olarak beğenilere sunuldu. Günümüzde halen Marchon Eyewear ortaklığı ile lüks gözlük koleksiyonları sunan MCM, tasarım çizgisi olarak bazen retro dokunuşları, bazense daha modern vurguları tercih ediyor. Ancak markanın gözlüklerini öne çıkaran en önemli tasarım özelliği olarak Roma rakamlarıyla 1900 olarak okunan (MCM) ve modern çağın başlangıcını temsil eden bu tarihi tüm gözlüklerinin sap kısımlarında logo olarak çarpıcı bir şekilde yerleştirmesi gösteriliyor. Özellikle genç nesili ve ünlüler dünyasını büyülemeyi başaran MCM markası yenilikçi lüks bir yaşam stili markası olarak adından söz ettirmeye devam edecek gibi görünüyor.

Kasım 2020