Röportaj
ÖZLEM OPTİK

ÖZLEM OPTİK

SILMO İSTANBUL, İLK ORGANİZE EDİLDİĞİ TARİHTEN BUGÜNE KADAR SEKTÖREL YENİLİKLERİ VE TEKNOLOJİK GELİŞİMLERİ TAKİP ETMEMİZE ARACILIK EDEN ÇOK ÖNEMLİ BİR MECRA DURUMUNDADIR.

Merhaba Tahsin Bey... Bize kendinizden bahsedip, optik sektörüne giriş hikayenizi paylaşabilir misiniz?
Özlem Optik 1983 yılında babam Mehmet Semiz tarafından kuruldu. 10 yaşımdan itibaren optik sektörünün içerisindeyim. 32 yıldır mesleğin çıraklığı, kalfalığı ve ustalığını yaptım. İşin mutfağından, atölyeden yetiştim. Şu anda 2 kardeşimle  birlikte toplam 3 mağaza ile inegöl ve çevre ilçelere hizmet vermekteyiz.

Özlem Optik’in temel değer ve ilkelerinden bahsedebilir misiniz?
Öncelikle müşteri velinimetimizdir anlayışıyla yola çıkarak müşteri odaklı çalışmak en temel değerimizdir. Elde ettiğimiz konumu çok daha üst seviyelere taşımak adına dürüstlük, güvenilirlik ve şeffaf olmak gibi değerleri herşeyin temeline koymaktayız.

Bildiğimiz kadarıyla 3 mağazanız bulunuyor. Mağazalarınızın lokasyonlarından ve genel özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Merkez mağazamız bir cadde mağazasıdır. Şehrimizin en işlek caddesi olan Atatürk Bulvarı üzerinde bulunmaktadır. Bu mağazamızda dünya markalarının yanında butik ürünlere de yer veriyoruz. İkinci şubemiz devlet hastanesi karşısında hizmet vermektedir ve mağazamızın konumu gereği daha çok optik gözlükler ağırlıklı çalışmaktayız. 2019 yılında İnegöl AVM içerisinde Özlem Optik premium mağazamızı açarak bünyemize yeni bir şube eklemiş olduk. AVM içerisindeki bu mağazamız bizim için yeni bir pazar diyebiliriz. Burada daha çok üst segment ürünlere yönelen müşterilerimize hitap ediyoruz. Müşterilerimiz burada genel olarak bizden ilk defa alışveren yapan bir kitle olduğundan müşteri portföyümüz de genişlemiş oldu.

Farklı lokasyonlarda mağazaları bulunan biri olarak cadde üzeri veya AVM içerisinde yer almanın avantajları ve dezavantajları sizce nelerdir?
Günümüzde şehirlerimizin en büyük problemlerinden biri insanların araçlarını bırakabileceği uygun bir yerin olmamasıdır. Maalesef cadde mağazamızda müşterilerimiz için böyle bir sorun var iken AVM mağazamızda bu büyük bir avantajdır. Bunun haricinde AVM bünyesinde gerçekleştirilen sosyal aktiviteler, aile ve çocuklar için güvenlik tedbirlerinin alındığı bir alan olması ve AVM içerisindeki ürün çeşitliliği ile insan yoğunluğunu olumlu etkilemektedir. Dolayısıyla insan yoğunluğunun fazla olması AVM içerisinde potansiyel müşterimizin de fazla olmasının yolunu açmaktadır.

Mağazalarınızda hangi segmentte markalar bulunduruyorsunuz? Ürün ve marka çeşitliliği sizin için ne kadar önemli?
Doğru ürünü doğru müşteriyle buluşturabilmek adına ürün ve marka çeşitliliğine özen gösteriyoruz. Marka tercihi, mağazalarımızın lokasyonu ve müşteri portföyü göz önüne alınarak yapılıyor. Hangi marka ya da model, hangi mağazamızda kaç adet satmış diye kullanmış oduğumuz optik programdan karşılaştırmalı olarak bakıyoruz. Tercihlerini bizden yana kullanan değerli müşterilerimizin hem sağlığına hem de hem de imajına katkıda bulunmayı fazlasıyla önemsiyoruz. Bazen küçük dokunuşlar, bazense cesur tercihlerle müşterilerimizin bambaşka imajlar oluşturmasına yardımcı olmak bizim için büyük bir mutluluk kaynağı oluyor. Çünkü farklı bir açıdan baktığımızda yaptığımız işin modayla da bir ilişkisi olduğu tartışılmaz bir gerçek.

Covid-19 pandemi süreci işlerinizi ne yönde etkiledi? Bu dönemi nasıl geçiriyorsunuz?
Umarım en yakın zamanda sağlıklı günlere hızlıca kavuşuruz ve herşey normale döner. 1 Aralık 2019 tarihinde Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkan ve kısa sürede tüm dünyayı olumsuz yönde etkisi altına alan Covid-19 pandemisi, iş süreçlerini ve ticari hayatları etkileyen yeni bir düzeni ortaya çıkardı. Örneğin pandemi sürecinde ‘Hayat Eve Sığar’ ve ‘Evde Kal’ mesajları, tüketicileri evde kalarak, online mağazalardan alışverişe yönlendirdi. Ayrıca, dünya genelinde etkisini gösteren koronavirüs pandemi sürecinde devletimiz tarafından alınan tedbirler neticesinde polikinliklerde hasta kabulünün kısıtlanması sonucu tüm optik sektörünün olumsuz etkilendiğini söyleyebiliriz. Biz de Özlem Optik olarak bu dönemde yeni normale adapte olmaya çalışıyoruz.

Lüks gözlük ve cam markalarına eğilim, pandemi süreci nedeniyle sekteye uğradı mı?
Geleceğe yönelik belirsizlik ve güvensizlik duygusunun hakim olduğu bu süreçte lüks gözlük ve cam markalarına olan eğiliminin azaldığını söyleyebiriz. Bu konuda müşterilerimize marka odaklı değil de, fayda odaklı pazarlama yaklaşımında bulunarak daha nitelikli cam ve çerçeve satışları yaptığımızı söylebilirim.

Mağazanızda pandemiden en az etkilenmek için aldığınız tedbirler nelerdir?
İnsan sağlığı için çok büyük risk teşkil eden koronovirüs sebebiyle, müşterilerimizin ve çalışma arkadaşlarımızın sağlığını korumak bizim için birinci sırada geliyor. Bu sebeple mağazamızda maske, mesafe, hijyen olarak belirlenen kuralların hepsine riayet ediyoruz. Denenmiş ürünleri hemen dezenfekte edip müşterilerimizin gönül rahatlığıyla alışveriş yapabileceği bir ortam hazırlıyoruz.

Mağazanızda gerçekleştirdiğiniz kampanyalar ve yeniliklerle ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Size dönüşlerden memnun musunuz?
Mağazalarımızın reklam ve tanıtımlarına titizlikle yaklaştığımız için alanında başarılı bir ajansla çalışmayı tercih ettik. Sosyal medyayı aktif olarak kullanıyoruz ve genel olarak dönüşlerden memnun olduğumuzu söyleyebilirim. Zaman zaman AVM içerisinde bize ayrılan reklam bilboardlarını da kullanıyoruz.

Özlem Optik’i bölgedeki diğer optik mağazalar arasında öne çıkaran temel özellikler nelerdir?
Çarşı, hastane ve İnegöl AVM şubemizle insanların ulaşabileceği önemli noktalardayız. Mağazalarımızın dekoru, ürün çeşitliliğimiz, eğitimli güler yüzlü personelimiz, sunduğumuz kaliteli hizmetler ve müşterilerin rahat edeceği bir ortamda alışveriş yapmalarına olanak sağlamamız, Özlem Optik’i diğer optik mağazalardan ayıran temel özelliklerimizdir.

Pandemi sürecini de göz önüne aldığınızda optik sektörünün bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Pandemi sürecinin en kısa zamanda bitmesini temenni ediyoruz fakat bir gerçek var ki salgının kontrol altına alınması yakın zamanda zor gibi gözüküyor. Bu durumun ticaretle uğraşan herkesi tedirgin ettiği aşikar. Zor bir süreç bizleri bekliyor.

Sonbahar/Kış 2021 sezonu optik ve güneş gözlüğü trendleriyle ilgili ne gibi ipuçları verebilirsiniz?
Metal çerçeve modası bir müddet daha geçerli olacak gibi gözüküyor.  Özel tasarım el yapımı ürünlerin ön plana çıktığını söyleyebiliriz. Açık renkli camlar yine kış ayının vazgeçilmezleri arasında yer alacak.

Optik sektörünün en önemli dinamiklerinden olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı ziyaret ettiniz mi? Fuar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı her sene olduğu gibi geçen yıl da ziyaret ettim. Çok faydalı bir organisazyon olduğunu düşünüyorum. Fuar ilk organize edildiği yıldan bugüne sektörel yenilikleri ve teknolojik gelişimleri takip etmemize aracılık eden çok önemli bir mecra durumundadır. Ayrıca bütün markaları bir arada görebileceğimiz ve yıllık planlamalarımızı yapabildiğimiz güzel ve kaliteli bir organizasyon. Bu yıl pandemi dolayısıyla yapılamaması üzücü. İnşallah önümüzdeki yıl tekrar kaldığı yerden devam eder.

13 yıldır optik sektörüne hizmet veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
Yıllardır mağazamıza ulaşan derginizi büyük bir beğeni ile inceliyoruz. Mesleğimize kattığınız değerden dolayı sizleri tebrik ediyoruz. Ayrıca bu sayınızda bizlere de yer verdiğiniz için emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

 

Kasım 2020