Röportaj
SILHOUETTE

SILHOUETTE

COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNİN OLUŞTURDUĞU KRİZ ORTAMINI MARKA KONUMLANDIRMASINI GÜÇLENDİRMEK AMACIYLA FIRSATA ÇEVİREN SİLHOUETTE, KENDİSİYLE ÖZDEŞLEŞEN HAFİFLİĞİ YEPYENİ BİR KAMPANYAYLA OPTİK SEKTÖRÜNÜN GÜNDEMİNE TAŞIYOR.

Silhouette International, 55 yıldır son derece hassas ve kaliteli yenilikçi gözlükler üretiyor. Küçük bir girişim olarak başladığı yolculuğunda, çerçevesiz camların premium segmentinde uluslararası pazar liderlerinden haline geldi. Avusturya’daki genel merkezinde şirketin kuruluşundan bu yana yapılan yatırımlar, on yıllar boyunca şirketin birinci sınıf gözlük segmentinde kalite liderliğini geliştirmeye devam etmesini sağladı. Silhouette markasının başarısı öyküsü Anneliese ve Arnold Schmied’in vizyon ve tutkusu aracılığıyla 1964’te kurulmasıyla başladı. Şirket, içlerinde tasarımcı Dora Demmel’in de yer aldığı sadece 5 çalışandan oluşan küçük ekibiyle sektöre adım attı. Anneliese ve Arnold Schmied’in Silhouette için geliştirdiği vizyon, dünyanın en güzel gözlüklerini ortaya koyarak, ismi yüksek kaliteyle aynı anda anılacak bir marka oluşturmaktı.

Anneliese ve Arnold Schmied bu vizyonu hayata geçirmek için tüm gereken özelliklere sahiplerdi. Arnold Schmied kaliteden ödün veremeyecek kadar mükemmeliyetçi bir karaktere sahipken, Anneliese Schmied’in ise bir şirketi büyütüp ileriye taşıyacak ticari ve finanslar konularda muazzam bir yeteneği vardı. Her ikisinin yetenekleri ve tutkuları birleştiğinde gözlük sektöründe devrim yaratmaları içten bile değildi. Silhouette’nin 55 yıl önce kurulmasından bu yana üçüncü nesil Schmied’ler tarafından yönetiliyor olması, uluslararası markanın bir aile şirketi olarak hala aynı sıcaklık ve tutkuyla işletilmesinin en önemli kanıtıdır. Silhouette International, Avusturya’nın Linz kentindeki merkezinde son derece yüksek standartlardaki işçilikle, kalite ve tasarıma olan adanmışlığıyla gözlük koleksiyonları hazırlıyor. Silhouette International’ın 1 Kasım 2019 tarihinden itibaren yönetim kadrosunda CFO olarak Reinhard Mahr, COO olarak Thomas Windischbauer, CSO olarak Christian Ender ve CMO olarak ise Michael Schimed yer alıyor. 2019’da yönetim kadrosunda yapılan bu önemli değişiklikle, Silhouette International güçlü ve etkili bir liderlik ekibi kurmuş oldu ve şirketin gelecek odaklı yapısı ve uluslararası büyüme azmi katlanarak artmış oldu. Silhouette International 2020’ye gelindiğinde uluslararası optik sektöründe öncü firmalardan biri olarak bünyesinde barındırdığı markalarla, gözlük koleksiyonlarını Avusturya’dan dünyaya yaymaya devam ediyor. Silhoutte International’ın ismini verdiği markası Silhouette, gözlük koleksiyonlarındaki gücünü tasarımlarının hafif oluşlarından alıyor. Ayrıcalıklı estetik görünümlere sahip Silhouette koleksiyonları, zaman ve moda anlayışları ne kadar değişirse değişsin daima zarafetlerinden ve çekicilerinden ödün vermeden piyasalarda en çok aranan koleksiyonlardan olmayı başarıyor. Şirketin kurucularının temel hedeflerinden olan yüksek kaliteyle özdeşleşmiş bir marka olan Silhouette, trendlere zamansız ve hafiflikleriyle ön planda olan gözlükleriyle yön veriyor.

Silhouette markasının yanı sıra 2016’da Silhouette International’ın bünyesine dahil olan Neubau Eyewear ise yenilikçi ve çevre dostu yapısıyla, Avusturya’nın şehir hayatından esinlenerek dünya geneline çarpıcı gözlük koleksiyonları hazırlıyor. Neubau Eyewear oldukça yeni bir marka olmasına rağmen Silhouette International’dan aldığı destekle ve yüksek kalitedeki doğal materyal kullanımından aldığı öz güvenle optik sektöründe kendine yer edinmeyi hızla başardı. Premium kalitede hazırladığı optik ve güneş gözlükleri koleksiyonları Silhouette International’ın Avusturya’daki atölyelerinde tasarlanıyor geliştiriliyor ve dünyaya dağıtılıyor. Silhouette International bünyesindeki bir diğer marka Evil Eye ise tasarlanma aşamasından üretimine kadar yine yüksek kaliteyi baz alan spor ve performans gözlük koleksiyonları ile adını piyasaya yazdırmayı başardı. Kullanıcılarına hareket kolaylığı, kusursuz netlik ve yüksek işlevsellik vadeden Evil Eye, Silhouette International’ın vizyon ve değerlerini birebir yansıtıyor. Silhouette International tüm yönetim kadrosu olarak çalışanları arasında sağlıklı bir denge kurmayı amaç edinmiştir. Çevreye ve ekonomik konulara hassasiyet göstererek güçlü bir konuma gelmeyi başarmıştır.

Geleceği şekillendirme fırsatı veren iş atılımları yaparak, önümüzdeki nesillerin yaşamaya değer bir dünyaya sahip olmalarını hedeflemiştir. Silhouette International’ın Kurucularından Arnold Schmied “Avusturya’daki merkezimizde yüksek kaliteyi markalarımızın en temel özelliği yapmayı başardık. Elde ettiğimiz finansal bağımsızlık sayesinde kâr etme kaygısı duymadan sorumluluk sahibi işlere imza atabildik” diyor. Şimdilerde ise Silhouette International’ın markalarından Silhouette, kendisiyle özdeşleşen hafifliği yepyeni bir kampanyayla yeniden optik sektörünün gündemine taşıyor. Silhouette, hafifliğin gözlüğe kattığı değeri yeni kampanyasıyla bir kez daha vurguluyor. Avusturya merkezli markanın Marka Direktörü ve Silhouette International’ın Yönetim Kurulu üyesi Michael Schmied ile kampanya ile ilgili gerçekleştirilen röportajı sunuyoruz.

İçerisinde bulunduğumuz Covid-19 pandemisi sürecinde müşterilerinizle ilişkilerinizi nasıl yönetiyorsunuz?
Pandemi başlar başlamaz, güçlü bir ekip tarafından yönetilen etkili bir b2b iletişim stratejisi geliştirdik. Linz’deki merkez ofisimizde ve dünya genelindeki 1.500’den fazla çalışanımızla devamlı olarak iletişim halinde kaldık. Önemli bilgilendirmeleri, güncellemeleri, ipuçlarını, krizlerin fırsat ve yeni başlangıçlara dönüşmelerine dair pozitif mesajları onlara yönlendirmeye devam ettik. Bu iletişim stratejisini 13 adet olan alt kuruluşlarımızın da desteğiyle 22.000’den fazla müşterimiz ve iş ortaklarımızla da yürüttük. Markamızın son kullanıcıları ve takipçileri de böyle zorlu bir süreçte müşterimizle olan bağımız sayesinde marka konumlandırmamızı her zamankinden daha güçlü hale getirdiğimizi fark ettiler. Bu nedenle son aylarda markamıza olan ilginin daha da arttığını görüyoruz. Covid-19’dan önce müşterilerimize sunduğumuz kalitenin, içeriğin ve ilettiğimizin mesajın, pandemi sırasında da devam etmesini sağlamak en büyük amacımızdı. Yeni kampanyamızı da bu iletişim stratejisinin bir parçası olarak bu yüzden hayata geçirdik.

Yeni kampanyanızın hedefleri nelerdir?
Hafiflik onlarca yıldır Silhouette markasının ayrıcalıklı özelliklerinden biri olmuştur. Bu ayrıcalıklı iddiamızı karşıt görsellerle ve çeşitli anlamlarda ortaya koyan bir kampanya oluşturmak istedik. Sonuçta, hafiflik en ideal şekilde karşıtı olan ağırlıkla açıklanmaz mıydı? Bu kampanyayla Silhouette’nin optik ve güneş gözlüklerini veya çerçevesiz gözlüklerini daha çok istenilen hale getirmek istedik. Diğer bir hedefimiz de markamızın kendine özgü temel değerlerini yansıtmak, şirketimizi özel kılan tüm niteliklerini bir arada sergilemekti.

Silhouette olarak hafiflik duygusunu bu kampanyayla nasıl görünür ve anlaşılır hale getiriyorsunuz?
Hafiflik, birçok farklı çağrışımı uyandıran kendine özgü bir duygudur. İnce bir fular görüntüsü böyle bir çağrışım yaptırabilir.  Hafiflik düşüncesini tanımlayabilmek için en ideal yöntem zıttı olan ağırlığı referans noktası olarak kullanmaktır. Hafif ve ağır olan arasında görsel bir zıtlık oluşur. Dayanıklı titanyum çerçeve ile ince, ağırlıksız görünen kumaş arasında böyle bir bağ vardır. Bu sebeple yüksek kalitede, yüksek standartlarda titanyum dikkatin Silhouette çerçevelerine yönelmesini sağlıyor. Aynı zamanda ustalıkla işlenmiş Silhouette gözlüklerinin sunduğu konfora paralel oluyor. Silhouette’nin titanyum materyaliyle çalışması hafifliğinin sırrını ifşa ediyor. Gözlüklerin titanyum yüzeylerinin kusursuzca işlenmesi, onlara cezbedici bir görünüm ekliyor. Ayrıca pleksiglas havayı sembolize ederek Silhouette ürünlerinin hafifliğine transparan bir dokunuş sağlıyor. Özetle kampanyamız Silhoutte gözlüklerinin ‘Hiçbirşey Silhouette Gibi Hissettiremez’ mottosuna vurgu yapıyor. ‘Dene. Kullan. Sev’ kampanyamızın odaklandığı noktayı en iyi özetliyor. Kampanyanın verdiği mesajı kampanyada kullanılan görseller, seçilen renkler, zıtlıklar ideal bir şekilde aktarıyor. Göz alıcı minimalist çizgilerden, doğal şekillerden, hafifliği görünür kılacak zıtlıklardan yararlandık. Marka kimliğimize vurgu yapan her detayı titizlikle yeni kampanyamızda ele aldık.

Kampanyayı hangi yöntemlerle yaymayı planlıyorsunuz?
Kampanyamız şimdiden dünya genelinde seçili optik mağazalarda ve satış noktalarında görünür hale getirildi. Tabii ki önümüzdeki dönemde, daha doğrusu 2020 yılının sonuna kadar kampanyamızı sürdürmeyi ve yaymayı planlıyoruz. Kampanyamızın dijital versiyonunu da online platformlar için hazırladık. Covid-19 pandemi sürecinde markamızın konumunu ve iletişimini güçlendirmek için oluşturduğumuz hafiflik odaklı bu kampayamızın dijital iletişim ortamlarında büyük ilgi toplayacağına hiç şüphemiz yok.

Kaynak: www.wmido.com

 

Ekim 2020