Röportaj
ACIBADEM OPTİK

ACIBADEM OPTİK

“HER YIL YENİ KATILIMCILAR İLE SEKTÖRÜMÜZÜN VİZYONU VE BAKIŞ AÇISI İÇİN YENİLİKLER SAĞLAYAN SILMO İSTANBUL’U SEKTÖRÜMÜZÜN BAYRAMLAŞMA FESTİVALİ OLARAK GÖRMEKTEYİM.”

Merhaba Murat Bey... Kendinizi okurlarımıza tanıtıp, optik sektörüne nasıl adım attığınızdan bahsedebilir misiniz?
Öncelikle 4 your eyes dergisine, kendimizi optik sektörüne tanıtma fırsatını verdiklerini için Acıbadem Optik ailesi olarak teşekkür ederiz. İsmim Hilmi Murat Çağlayan, 1974 İstanbul doğumluyum. Ülkemizin farklı üniversitelerinden lisans düzeyinde birkaç diplomam olmakla birlikte sektörümüz ile ilgili olarak Biruni Üniversitesi Optisyenlik Bölümü mezunuyum. Optik sektörüne giriş hikâyem İstanbul’da başlamıştır. Optik sektörümüzün perakende ve toptan alanında çalışma imkânını yakaladıktan sonra, yılların deneyimi ile bu birikimi kullanıcıların daha iyi bir görüş performansı elde etmeleri adına perakende alanında ilerleyerek Acıbadem Optik mağazamızı kurduk.

Acıbadem Optik’in kuruluş hikâyesini paylaşabilir misiniz?
Acıbadem Optik mağazamızın kuruluşu 90’lı yılların sonlarına dayanmaktadır. Mağazamızın isminden de anlaşıldığı gibi İstanbul’un en nezih ilçelerinden olan Acıbadem’de kurulmuştur. 1999 yılında şu anki adresine çok yakın bir lokasyonda kurulan işletmemiz, semt mağazacılığı anlayışında samimi havası ile müşterilerinin beğenisini kısa zamanda kazanmıştır. Bulunduğu lokasyonda 22 yılını gururla doldurmuştur.

Firmanızın temel değer, misyon ve ilkelerinden bahsedebilir misiniz?
Acıbadem Optik olarak birincil hedefimiz, insan sağlığına yönelik çalışmalar ve hizmetler sunmak ve bu doğrultuda gözlük kullanıcılarımıza mükemmel bir görüş performansı sağlamaktır. Öncelikle ve özellikle işimizin ve emeğimizin sağlık olduğu bilincinde olarak misyonumuzu halkımızın görme sağlığının maksimum düzeyde tutulması olarak belirlemekteyiz.

Mağazanızın başka şubeleri bulunuyor mu? Yakın hedeflerinizde yeni şubeler açmak var mı?
Acıbadem Optik olarak şu an için başka bir şubemiz bulunmamaktadır. Temel fikrimiz optik gözlük kullanıcısının optisyen - gözlükçü nezaretinde ürünü elde edebilmesi olduğu için hakim olamayacağımız ürünü kullanıcıya teslim etmeme kanısındayız. Kullanıcının taleplerini, ihtiyacını en mükemmel şekilde karşılayabilmek için odağımız şu an için tek bir mağazadadır. Elbette doğru zaman, doğru hizmet anlayışı ve ileriye dönük aynı kalitede hizmet sunabileceğimiz mağazaları açma hedefimiz vardır.

Acıbadem Optik’te sunduğunuz markaların genel özellikleri nelerdir? Marka çeşitliliği sizin için ne kadar önemli?
Elbette marka çeşitliliği bir perakende mağaza için olmazsa olmazlardan. Fakat Acıbadem Optik olarak anlayışımız daha çok butik ve kendine özgü nitelikleri olan markalar ile çalışarak kullanıcının sadece bir markaya ödeme yapmayacağını aynı zamanda ürünün hikâyesine, kalitesine ve el işçiliğine ödeme yapacağının taahhüdünü sağlamaktır.

Mağazanızda müşterilerinize sunduğunuz hizmet anlayışınızdan söz edebilir misiniz?
Öncelikle günümüz insanlarının, yaşam tarzı, görüş ihtiyacı ve bu doğrultuda görmeyi anlama ve beklentilerinin de değiştiğini belirtmek isteriz. ‘Her insan eşsizdir’ anlayışı ile Acıbadem Optik ailesi olarak gözlük kullanıcılarımıza hizmet vermeyi hedefliyoruz. Kullanıcıların görüş ihtiyacını ve yaşam tarzını anlayarak, kendilerine en uygun gözlük cam tasarımını ve çerçeveyi sunmaktayız.

Acıbadem Optik olarak yaptığınız yenilik ve kampanyalar hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Müşterilerimizi SMS yoluyla bilgilendirmekteyiz. Bildiğiniz üzere optik müesseselerin son kullanıcıları doğrudan herhangi bir kampanya hakkında bilgilendirmesi yasal olarak kabul edilmemektedir. Acıbadem Optik olarak kampanya bilgilendirmelerinden çok belirli aralıklarla kullanıcılarımızı, çerçevelerin rutin bakımı hakkında mağazamıza davet etmekteyiz ve elbette müşterilerimize bu ziyaretlerinde güncel kampanyalarla ilgili bilgi vermekteyiz.

Acıbadem Optik’i diğer optik mağazalar arasında öne çıkaran temel özellikler nelerdir?
Teknolojinin gelişimi ile birlikte perakende sektörü gün geçtikçe kendini yeniliklere adapte etmektedir. Burada da Acıbadem Optik ailesi olarak sürekli mağazamızı yeniliklerle ve inovatif çözümlerle geliştirmekteyiz. Her optik mağazası kendine özgü hizmet anlayışına sahiptir. Bizim buradaki temel anlayışımız, mağazamıza gelen misafirlerimizin görüş performansını nasıl arttırabiliriz fikrine dayalıdır. Her insan eşsizdir düşüncesi doğrultusunda sadece kullanıcının reçete bilgilerine ve gerekli minimum iki önemli parametrelerine (PD ve montaj yüksekliği) göre değil, aynı zamanda kullanıcının kullanım koşullarına göre olan diğer önemli parametreleri de (Vertkes Mesafesi, Pantoskopik Açı, Çerçeve Eğim Açı) dikkate alarak kullanıcının görüş performansını maksimum seviyeye taşımaktır. Öte yandan müşterilerimizin tüm datalarını kaydettiğimiz özel işletme programımız ile müşterilerimizin gözlük cam ve lens numaralarını, çerçeve bilgilerini, reçete kayıt tarihleri ile muayene zaman ölçümlerini, alışveriş tarihlerini ve ödeme şekillerini saptayarak farkındalık ortaya koymaya çalışmaktayız.

Covid-19 pandemi süreci mağazanızı ve işlerinizi ne yönde etkiledi? Bu kriz sürecini nasıl yönetiyorsunuz?
Elbette Covid-19 süreci her sektörde olduğu gibi optik perakende sektörünü de sekteye uğrattı. Hastanelerin birçoğu pandemi hastanesi olarak hizmet verdiğinden ve zaman zaman sokağa çıkma yasağı olduğundan reçete sayılarımızda her optik mağazada olduğu gibi bizde de ciddi azalmalar oldu. Şirket anlayışımız olarak hiçbir zaman gereğinden fazla stok tutmama stratejisi ile ilerlediğimiz ve tedarikçi anlaşmalarımızı kısa dönemli yaptığımız için ödemeler konusunda iyi bir yol izlediğimizi düşünebiliriz. Aynı zamanda mağaza personellerimizin bu zorlu süreçte gelir düzeylerini dengelemek için şirket olarak ciddi çalışmalarımız oldu.

Mağazanızda Covid-19’dan korunma kapsamında aldığınız önlemleri paylaşabilir misiniz?
Covid-19’dan korunma önlemlerimizi; Genel mağaza, giriş, kasa, servis alanı ve çerçeve seçim & ayarlama olmak üzere beş bölüme ayırdık. Genel mağaza önlemlerimizde; mağazada sosyal mesafe ve sağlık kurallarını dikkate almak için randevulu çalışmayı teşvik ediyoruz. Mağaza girişinde ateş ölçümünden ve el dezenfektanı bulundurmaktan, tüm mağaza personellerimizin kararlı bir şekilde aynı mesajı verdiğinden emin oluyoruz. Bu doğrultudaki iletişim ve kararlılık ile hem çalışanlarımıza hem müşterilerimize karşı güven sağlamak bizim için önemli. Giriş, kasa ve servis alanlarında; tüm mağaza çalışanlarımızın maske kullanması gerektiğini ve maskede herhangi bir hasar olduğunda değişmelerini öneriyoruz. Masalarımızı her servisten sonra dezenfekte etmeyi, temassız ödeme yöntemlerine teşvik etmeyi, sandalyelerimizi birbirinden 1.5m uzak tutmayı ve müşterilerimiz ile tokalaşmadan selamlaşmayı dikkate alıyoruz. Çerçeve seçim & ayarlama bölümünde ise; maske takmayı, herhangi bir ayarlama yapmadan önce mutlaka ellerimizi dezenfekte etmeyi, ayarlama esnasında kullandığınız tüm ekipmanları dezenfekte etmeyi, kişiye özel parametre ölçümlerinde dijital cihaz kullanımını arttırmayı ve gözlük teslimatı için masaları ve kasayı temiz tutmaya önem gösteriyoruz. Çerçeve seçimlerinde de ellerimizi mutlaka dezenfekte ediyoruz. Müşterimizin denemek istediği çerçeveyi belirledikten sonra çerçeveyi vitrinden biz çıkarıyor ve seçilen çerçeveleri dezenfekte ediyoruz. Müşterilerimiz gittikten sonra denenmiş olan tüm çerçeveleri de dezenfekte etmeye önem gösteriyoruz.

Deneyimli bir optisyen olarak Türkiye optik sektörünün bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Günümüz optik sektörümüzün en büyük zorluklarından bir tanesi, reçete sayılarının az olmasıdır. Burada bizlere optik mağaza olarak düşen en büyük görev ise son kullanıcı ile göz doktoru arasında köprü görevini üstlenmektir. Son kullanıcının eşsiz bir görüş performans deneyimi elde etmesi için göz hekimlerimiz tarafından uygulanan refraksiyon tespiti ne kadar önemli ise aynı zamanda bu refraksiyon değerlerinin doğruluğunun mükemmel bir montaj ile tamamlanması gereklidir. Bunu dışında belirtmek isterim ki, progresif gözlük cam satışların neredeyse %50 oranındaki satışları turizm bölgelerinde (Antalya ve Bodrum) gerçekleşiyor. Bu da demek oluyor ki, aslında progresif gözlük camları da olması gereken seviyelerde değildir. Yakın gelecekte ise gözlük cam tedarikçi firmaların, göz hekimlerimizi, gözlük camları, gözlük cam kaplamaları, gözlük cam tasarımları ve progresif gözlük camları hakkında bilgilendirme çalışmalarına ağırlık vereceğini düşünüyorum. Ancak bu bilgilendirmeler sayesinde Türkiye optik sektöründe reçete sayılarımızın artacağı kanaatindeyim.

Sonbahar/Kış 2020-21 sezonu optik ve güneş gözlüğü trendleri hakkında ne gibi ipuçları verebilirsiniz?
Bu yıl, özellikle çerçeve ile cam arasında boşluk olan gözlükler çok modern olarak karşımıza çıkıyor. Bunun dışında kedigözü formundaki güneş gözlükleri yine bu yıl da oldukça tercih edilen modeller arasında yer alıyor. Son olarak çift köprülü çerçeveler bu yıl neredeyse birçok markada ister metal ister asetat çerçevelerde görülmektedir.

Optik sektörünün önemli bir dinamiği olan Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı daha önce ziyaret ettiniz mi? Fuar hakkındaki genel yorumlarınız nelerdir?
Elbette. Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı ilk yılından bu yana her yıl ziyaret etme fırsatım oldu. Açıkçası şunu belirtmek isterim ki, Silmo İstanbul Optik Fuarı her yıl yeni katılımcılar ile sektörümüzün vizyonu ve bakış açısı için yenilikler sağladı. Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı sektörümüzün bayramlaşma festivali olarak görmekteyim. Silmo İstanbul sayesinde Türkiye’mizin birçok noktasında bulunan optik müesseslerini bir araya getirerek, uzun zamandır görüşemediğimiz büyüklerimiz ve kardeşlerimiz ile buluşma imkanı yakalıyoruz.

2007 yılından bu yana sektörün nabzını tutan dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
4 your eyes dergisini yıllardır yakinen takip etmekteyim ve gerçekten her yıl yeni sayfa içerikleri ile kendisini geliştirmeye devam ediyor. Derginiz sayesinde birçok uluslararası gözlük cam, çerçeve ve kontakt lens firmalarının yenilikleri hakkında bilgi sahibi olma fırsatını yakalıyoruz. Ekibinizi güzel çalışmalarından dolayı tebrik ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum.

Ekim 2020