Röportaj
KARAT OPTİK

KARAT OPTİK

ÜLKEMİZDEKİ EN GENİŞ ÇAPLI OPTİK FUARI OLAN SILMO İSTANBUL’DA ÜRÜNLERİMİZİ TANITMA FIRSATI BULMAK VE ULUSLARARASI ARENADA SEKTÖRÜMÜZÜN TEMSİLCİLERİYLE BULUŞMAK GURUR VERİCİ...

Merhaba Eyyüp Bey... Kendinizi tanıtıp, uzun yıllara dayanan optik sektörü deneyiminizden kısaca bahsedebilir misiniz?
1979’dan beri optik sektöründe faaliyet göstermekteyiz. Sektöre ilk adımımızı Diyarbakır’da attık. Çıraklık dönemi sonrası perakende mağazamızı açtık. Akabindeki 30 sene içerisinde Diyarbakır, çevre iller, Bursa ve İstanbul’da perakende mağazacılık alanında şubeleşmeye başladık. 2008 yılında ise optik çerçeve üretimi için sanayiciliğe adım attık. Sanayicilikte hedeflerimize ulaşabilmek ve üretime odaklanabilmek için 2011 yılında perakende faaliyetlerimizi sonlandırdık. Sanayicilik alanında ilk yılımızdan beri çeşitli markalar oluşturup bir kısmını günümüze kadar getirirken, bir kısmını devrettik. 2016 yılında Karat Optik çatısı altında amiral gemimiz olarak ‘Airlite’ markamıza odaklanarak, bu marka üzerine reklam ve tanıtım çalışmalarımızı sürdürdük. Halen bünyemizdeki 3 markamızla birlikte üretim faaliyetlerimize ve çalışmalarımıza devam etmekteyiz.

2016’da Karat Optik adını alan firmanızın kuruluş aşamasını, vizyon ve misyonlarını paylaşabilir misiniz?
2016 yılında yeni şirketimiz Karat Optik Sanayi ile bugün faaliyette olan üretim ve ihracat odaklı tesisimizi kurduk. Ürettiğimiz ürünlerde kalite konusunda Avrupa ile rekabet edebiliyorken, aynı zamanda fiyat konusunda Çin’le de rekabet edebiliyoruz. Bugün 40’tan fazla ülkeye ihracat yapmanın yanında iç pazarımızın taleplerini dışa bağımlılıktan azaltabiliyor olmanın gururunu yaşıyoruz.

Karat Optik’in üretim tesisinin lokasyonundan, kapasitesinden ve imalat faaliyetlerinizden bahsedebilir misiniz?
Tesisimiz İstanbul’un en büyük ilçelerinden olan Beylikdüzü’nde Organize Sanayi bölgesinde yer almaktadır. Yerli ve yabancı müşterilerimizin toplu taşımayla bile rahatça ulaşılabilir olduğu bir konumda yer alıyoruz. Tesisimizde yaklaşık 50.000 adet gözlük çerçevesi üretimini aylık olarak yapabilme kapasitemiz bulunmaktadır.

Bünyenizde kaç marka bulunuyor? Markalarınızın genel özelliklerini aktarabilir misiniz?
Bünyemizde 3 adet marka bulunuyor. Bunlar; Airlite, Philip Morgan, Renato Balestra. Kısaca değinirsek yerli üretimini yaptığımız TR90 gözlüklerimizi Airlite markası altında satışa sunuyoruz. Yine yerli üretim olarak güneş gözlüğü üretimimizi Philip Morgan markası adı altında piyasaya sürüyoruz. Müşterilerimizin taleplerini karşılayabilmek için asetat ve metal gibi farklı materyale sahip gözlük çerçevelerinin ithalatını yaptığımız Renato Balestra markamız var. Bunun yanı sıra birçok markanın fason üretimini de yapmaktayız. Kendi tesisimizden çıkan ürünler aynı zamanda farklı markalar adı altında alıcı buluyor.

Markalarınıza ait koleksiyonları hangi kriterlere göre belirliyorsunuz?
Koleksiyonlarımızı belirlerken birçok faktörü göz önünde bulunduruyoruz. Bunlardan en önemlisi piyasanın ve müşterilerimizin talepleriyken, bir diğer kıstasımız da modaya uygun ve yenilikçi tasarımlar olmalarıdır. Aynı zamanda ihracat yaptığımız ülkelerin özelinde moda ve kültür anlayışlarını takip ediyor ve bu kriterlere göre koleksiyon oluşturuyoruz.

Yakın gelecekte firmanız bünyesindeki markalara yenilerini eklemeyi planlıyor musunuz?
Karat Optik olarak her geçen gün yenilik peşinde koşuyoruz. Hedeflerimiz sadece markalarımızı artırmak değil, aynı zamanda ürün gamımızı, hedef kitlemizi, model ve renk seçeneklerimizi farklılaştırmak ve farklı materyallerde üretim sağlayabilmektir.

Dağıtım ve satış ağınızın işleyişinden bahsedebilir misiniz?
Ülkemizde her bölgede satış ve pazarlama ekibimiz bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, dijitalleşen dünyaya uyum sağlayarak online satış yapabileceğimiz web sitemiz de bulunuyor. Sadece optik müesseselerine hizmet veren web sitemiz üzerinden tüm ürünlerimiz detaylarıyla incelenebilir ve müşterilerimiz sipariş listelerini oluşturup bizlere kolayca ulaştırabilirler. Bu konuda güvenilir bir altyapıya sahibiz. Dağıtım ağımız ise üretim tesisimizle aynı lokasyonda bulunan depomuzdan sağlanmaktadır. Anlaşmalı kargo şirketleri ve müşterilerimize en uygun olabilecek uluslararası lojistik şirketleriyle dağıtımlarımızı sorunsuz gerçekleştiriyoruz.

Karat Optik olarak sektörel gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri yakından takip etmek için neler yapıyorsunuz?
Sektörel yenilikleri ve gelişmeleri farklı mecralar üzerinden yakinen takip ediyoruz. Yurtiçi ve yurtdışı fuar organizasyonları ile yerel ve ulusal dergiler başta olmak üzere her türlü inovatif gelişmeyi merakla inceliyor, şirketimiz ve müşterilerimizin talepleri doğrultusunda uygulamaya özen gösteriyoruz.

Bayi ve müşteri memnuniyetini sağlamak için ne gibi adımlar atıyorsunuz?
Yüksek kalite standartlarını gözeterek üretim yaptığımız için ürünlerimize 2 yıl garanti veriyoruz. Ürünlerimizi birçok kontrolden geçirdikten sonra müşterilerimize sunuyoruz. Son tüketiciye satışımız olmamasına rağmen, son tüketiciden gelen şikayet olursa bayilerimizden bize iletmelerini ve hiçbir şekilde ne müşterinin ne de bayimizin mağduriyetine mahal vermemek üzere çalışıyoruz.

Türkiye’deki odalaşma süreci hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Odalaşma durumunu memnuniyetle karşılıyoruz. Meslek grubumuzun toplu kararlar alabilmesi, meslektaşlarımızın haklarının korunabilmesi için oda statüsünde bir mecra tarafından temsilin önemli olduğuna inanıyoruz.

Karat Optik Covid-19’dan ne yönde etkilendi? Önümüzdeki süreçteki hedefleriniz nelerdir?
Küresel ölçekte tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemi süreci bilindiği üzere ilk etkilerini Çin’de gösterdi. Bu dönem tabiri caizse ayağı Çin’e alışmış, ‘başka ülkelerde üretici yokmuş’ algısının yıkılmasına ve tüm dünyadan tedarikçileri farklı pazarlardan mal tedariği arayışına yöneltmiştir. Bu durumda tedarikçiler için Türkiye’deki üreticiler en makul tercih olmuştur. Ülkemizdeki sanayiciler için iyi bir reklam fırsatı olduğuna inanıyorum. Diğer yandan deyim yerindeyse hayatın durma noktasına geldiği, ithalat işlerinin zor gerçekleştiği günümüzde Karat Optik olarak üretimimizi durdurmayıp, yerel pazarımızın ve dış ülkelere yaptığımız ihraacatların en ufak aksaklığa uğratmayışımızın gururunu yaşıyoruz.

Covid-19 pandemi sürecini göz önünde bulundurduğunuzda optik sektörünün bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Öncelikle pandemi sürecini ve/veya benzeri felaketleri dünyanın hiçbir yerinde bir kez daha yaşanmamasının temennisi içindeyiz. Bilindiği üzere optik sektörü sağlık alanıyla direkt ilişkili bir sektördür. Bu sürecin optik sektörümüzü çok derin bir sarsıntıya uğratmasını beklemiyoruz. Nitekim optik sektörü hem sağlığa hem de modaya dayalı ihtiyaçları karşılamaktadır. Tabii ki sokağa çıkma yasakları, işletmelerin bir süreliğine kapalı olmaları geçici bir dönem aksamalar yaşattı ancak kısa süre içerisinde toparlanma olacağına inanıyorum.

Optik sektörünü bir araya getiren Silmo İstanbul 2019 Optik Fuarı’nın bu yıl katılımcıları arasındaydınız. Fuar sizin için nasıl geçti, genel görüşleriniz nelerdir?
Tüm dünyada başarılı organizasyonlara imza atan ve sektörümüzün yeniliklerinin reklam yüzü olan Silmo ailesinin bir parçası olduğumuz için çok memnunuz. Ülkemizdeki en geniş çaplı optik fuarı olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nda ürünlerimizi tanıtma fırsatı buluyor, uluslararası arenada sektörümüzün temsilcileriyle buluşuyoruz. Bu durum bizler için gurur verici, yakın zamanda diğer Silmo organizasyonlarında yer almayı da hedefliyoruz.

Sektörün önemli aktörlerinden olan dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Yeniliklerin tanıtıldığı fuarlar kadar önemli bir diğer reklam aracı olarak tabii ki dergileri görüyoruz. Dergiler; biz üreticiler, tedarikçiler, toptancılar, satış mağazaları hatta son tüketiciler için bir buluşma noktası oluyor. Optik sektöründe gerek hedef kitlesi, gerek ise yapılan çalışmaların başarısından dolayı ‘4 your eyes’ dergisini beğenerek takip ediyoruz.

Eylül 2020