Röportaj
SAYGIN OPTİK

SAYGIN OPTİK

SILMO İSTANBUL’UN FARKLI BİNLERCE MARKAYI AYNI ANDA İNCELEME FIRSATI VERİYOR OLUŞU, GELECEK SEZON PLANLAMALARI AÇISINDAN BİZLERE ÇOK FAYDALI OLUYOR.

Merhaba Hüseyin Bey... Kendinizi kısaca tanıtıp, optik sektörüne nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
1974 doğumlu, evli ve bir kız çocuğu babasıyım. Optik sektörüne başlamamın ilginç bir hikayesi var. 1992 senesinde gözlükçü bir arkadaşım, yanındaki yardımcı çalışanı işi bırakınca, sadece bir kaç gün için yeni çalışacak kişi gelene kadar mağazasına göz kulak olmamı rica etti. Bu ricadan bu yana 28 yıldır bu sektördeyim. Gözlükçülüğün insan ilişkilerindeki önemi, sağlık ve moda sektörünün bir araya geldiği nadir branşlardan birisi olması çekici geldi.

Saygın Optik’in kuruluş aşamasını, vizyon ve temel değerlerini paylaşabilir misiniz?
İnsan mesleki birikimlerini, tecrübesini, insan ilişkilerinde geldiği noktayı hayatının bir parçası haline getirip, bunu işyeri çatışı altında toplayarak müşterileri ve kendisi için daha iyi olacağına inandığı zamanı yaşamaya başladığında bir mağaza açması kaçınılmaz oluyor. Meslekte geçirdiğim 23 yılın ardından artık bu zamanın geldiği kanaatıyla 2015 yılında mağazamı açtım. İşimi güzel bir vitrin, iyi bir mağaza, bol çeşitin ötesinde bir anlayışla açtım. Bunlar gerekliydi ama en önemlisi işi iyi bilmeli ve iyi yapmalıydınız. Benim için temel değerlerimiz bu şekilde anlatılabilir.

Bildiğimiz kadarıyla tek mağazanız bulunuyor. İlerleyen dönemlerde yeni şubeler açmayı planlıyor musunuz?
Evet bugün için tek mağazamız var. İş profesyonelliğimiz gereği birden çok mağazalı sisteme geçmeyi planlı olarak organize etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Planlı ilerleyen bir büyüme  ile açtığımız ve açacağımız mağazaların öncelikle kendilerini ispatlamaları gerektiğine inanıyorum. Ancak böyle bir mantık içerisinde yeni mağaza açılışları yapmanın doğru olduğu kanaatındayım. Açıkçası 2020 yılı içerisinde yeni bir şube açmayı planlıyorduk. Fakat içinde bulunduğumuz pandemi süreci pek çok branşta olduğu gibi bizde de temkinli olmayı, temkinli düşünmeyi ve temkinli davranmayı gerektirdiğinden açılışımızı ertelemeyi uygun gördük.

Saygın Optik’in lokasyonundan, yapısından ve genel özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Saygın Optik bir cadde mağazasıdır. İzmir’in nadide semtlerinden biri olan Alsancak lokasyonunda yer almaktayız. Dekorunda sıcak renklerin hakim olduğu, insanı sıkmayan ‘bizim mağazamız’ diyebileceğiniz bir mağazadır. Çok büyük metrekareleri olmadan da aradığınız ferahlığı, rahatlığı ve sıcaklığı bulabileceğiniz bir mağazayız.

Mağazanızda hangi segmentten markalara yer veriyorsunuz? Marka tercihlerinizi nelere göre belirliyorsunuz?
Bulunduğumuz lokasyon ve müşteri portföyümüz açısından daha yakın olduğumuz üst grup ürün segmentlerini mağazamızda satışa sunuyoruz. Üst grup segmente bakışımız, bu ürünleri sadece fiyatlarıyla değerlendirmek kesinlikle değildir. Müşteriye sunduğumuz ürünün tasarımı, kalitesi, marka değeri; ürünün varoluşundan yapımına ve bizden nihai tüketicinin eline geçen ana kadar ki emek basamakları (hikayesi) bizim için çok önemli ve ön plandadır.

Yapmış olduğunuz yenilik ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Günümüzdeki bilişimin gücü ve sosyal medya üzerindeki yaratıcılığı yadsıyamayız. Artık ilanlarınızı ve yeniliklerinizi iletmek, tanıtmak istediğinizde size sınırsız seçenekler sunuluyor. Müşterilerimizi bilgilendirmek amacıyla takip ettikleri basılı yayın araçlarının yanı sıra, Intagram, Facebook, e-mail gibi dijital ortamları da kullanıyoruz.

Satış sırası ve sonrası hizmetlerinizden bahsedebilir misiniz?
Müşteriye servis sırasında gösterilen güler yüz, ilgi ve alaka günümüzde mesleğimizdeki en kolay kısım olarak kaldı. Asıl hizmetin müşteri ile geçen süre içerisinde müşteri ihtiyaçlarını tam olarak karşılayabilecek bilgi, donanım ve bunu aktarabilecek beceriye sahip olunması olduğunu düşünüyorum. Sunum bilincinin satış sonrası müşterinin talaplerini karşılamış olmasının da doğru satış ve doğru satış sonrası hizmet olduğuna inanıyorum.

Saygın Optik’i diğer optik mağazalarından ayıran başlıca özellikleri nelerdir?
Sektörel gelişmeleri yakınen takip etmekteyiz. Çok yeni bir firma olmamıza rağmen ben ve çalışma arkadaşlarım yurt içi ve yurt dışı eğitimlere, seminerlere katılmaya özen gösteriyoruz. Kişisel ve mesleki gelişim ile bilgi ve tecrübelerimizi arttırarak müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmeye çalışmaktayız. Aynı zamanda firmamızda kullandığımız ölçü alma ve uygulama sistemleri en ileri noktadadır diyebiliriz. Bu bağlamda teknolojik olarak Avrupa’daki meslektaşlarımızla yarışır durumdayız.

Sektörel gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri nasıl takip ediyorsunuz?
Sektörel gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri öncelikle yurt dışındaki ve yurt içindeki sektörel fuarlardan takip ediyoruz. Ayrıca çalıştığımız firmaları yurt dışı ziyaret ve tanıtım gezilerimiz ile de yakınen takip etmekteyiz. Aynı zamanda sizin gibi basılı yayınlar aracılığıyla da gerek sağlık gerek teknolojik gerek moda anlamında aydınlanıyor, sektörü takip etmiş oluyoruz.

Covid-19 pandemi süreci mağazanız için nasıl geçiyor? Pandemiden ne yönde etkilendiniz?
Öncelikle umuyor ve diliyoruz ki bir an önce sağlık endişesi yaşamadığımız günlere döneriz. Ülkemizi ve dünyayı etkisi altına almış olan bu pandemi sürecini en az kayıplarla atlatırız. Pandemi süreci ile ülkemizin yeni tanıştığı aylarda salgına tedbir olarak müşterilerimizi, çalışanlarımızı ve kendimizi korumak adına çalışmalarımıza bir süre ara vermek zorunda kaldık. Tekrar çalışmaya başladığımız bu süreçte de salgının bulaşma risklerini ortadan kaldırır bir anlayışla hareket ediyoruz. Maskeli çalışma düzeni, her müşteriden sonra gözlüklerin dezenfekte edilmesi, temasların en aza indirilerek mecbur kılındığı anlarda hijyen kurallarıyla hareket edilmesi gibi uygulamalarla alabileceğimiz tüm tedbirleri hayata geçiriyoruz.

2020 Sonbahar sezonu optik ve güneş gözlüğü trendleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
2020 optik gözlük sezonunda daha ince kemik modeller trend olurken, güneş gözlüğünde ise artık daha zamansız ve klasik ince modeller, flat ve renkli camlar olarak ön planda yer alıyor. Kemik ve metaller tercih sebebiyken, aşırı iddalı modeller biraz daha az tercih ediliyor.

Deneyimli bir optisyen olarak sektörün bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Sektörümüz durağan bir zamandan geçiyor. Özellikle pandemi tedbirleri kapsamında yurt içi ve yurt dışı fuarlarının iptal edilmesi yeni trend çizgilerinin hayata geçişini olumsuz etkiledi. Yatırımsal anlamda da sıkışan ekonominin tedbir mantığıyla yenilikleri bekletir hale getirmiş olması, bugünlerde sektörümüzü bir daralmaya itmiş olsa da özellikle pandemi sürecinden sonra özlenen bir ivmeyle yukarı tırmanacağına inanıyoruz.

Sektörün vazgeçilmezi olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı ziyaret ettiniz mi? Fuar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Fuara katılımımız oldu. Öncelikle sektörümüzün gelişiminde çok büyük önemi var. Silmo İstanbul’un farklı binlerce markayı aynı anda inceleme fırsatı veriyor oluşu, gelecek sezon planlamaları açısından bizlere çok faydalı oluyor.

Son olarak 13 yıldır optik sektörüne hizmet eden dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
Sektörümüzün aydınlatıcı ışıklarından biri olduğunu düşünüyorum. Sektördeki yenilikler, sağlık konuları, sektörel tanıtım gibi sektörü ayakta tutan parçaların taşınması ve tanınmasındaki faydası tartışılmaz. 4 your eyes sektörümüzün nabzını, hızını, trendlerini takip ediyor ve bizleri de yeniliklerden haberdar ediyor. Mesleğimize olan katkınız ve emeğiniz için teşekkür ediyoruz.

Eylül 2020