Marka Hikayesi
SERENGETI

SERENGETI

100 YILA AŞKIN SÜREDİR CAM TEKNOLOJİLERİ KONUSUNDA ÖNCÜ OLAN AMERİKA MERKEZLİ GÖZLÜK UZMANI SERENGETİ, PAZARDAKİ USTALIĞINI ESTETİKLE BULUŞTURUYOR.

Lüks segmentte ürünler veren dünyaca ünlü Serengeti Eyewear, cam imalatı firması olarak sektöre girişini gerçekleştirdikten sonra günümüzde en çok beğenilen güneş gözlüğü markalarından biri olarak moda dünyasındaki yerini koruyor. 160 yılı aşkın süredir dünya çapında cam imalatı yapan Corning firmasının bir bölümü olarak açılan Serengeti Eyewear, teknolojiden ve kaliteden ödün vermeden koleksiyonlar hazırlamaya devam ediyor. Corning firması 1964’de parlak güneş ışığında koyulaşabilen, az ışıklı ortamlarda ise rengi açılabilen fotokromik camları icat etti. Corning, böylelikle güneş gözlüğü sektöründe adını duyuran belirgin bir oyuncu olmayı başardı. Serengeti markasının varoluş temelleri de Coring firmasına ve firmanın gerçekleştirdiği teknolojik yeniliklere dayanmaktadır.

GÖZLÜK MACERASI
Serengeti’nin güneş gözlüğü macerası çok da güçlü bir şekilde başlamadı. Özellikle premium camların kulanılması, güneş gözlüklerinin fiyatlarının da standartların üzerine çıkmasına neden oldu. Özellikle ilk yılın sonunda Corning firması Serengeti güneş gözlükleri bölümünü kapamaya karar verdi. Bununla birlikte firmanın yönetimine gelen Zaki Mustafa, bu durumun yeniden değerlendirilmesi gerektiğine karar verdi. Zaki Mustafa’nın hazırladığı finans raporlarıyla ileriki yıllarda kar marjı olarak ve artan satış oranlarıyla, Serengeti güneş gözlükleri bölümüne tekrar yatırım yapılmaya başlandı. Zaki Mustafa sadece 52 çalışanla, 1985 yılında 5 milyon Dolar olan Serengeti satışlarını, 1992 itibarıyla 62 milyon Dolara çıkarttı. 2000 yılında Serengeti Eyewear’ın Bushnell Cooperation’a satılmasıyla, Serengeti premium ve yüksek kalitede güneş gözlükleri elde etmek için kullandığı ileri teknoloji uygulamalarını artırdı. Sonuç olaraksa bugünün gözlük severlerine ve optisyenlerine göre Serengeti dünyanın en iyilerinden biri olmayı başardı. Serengeti Eyewear günümüzde Bollé Brands portfolyosundeki markalardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Gözlerin korunmasına odak noktası yapan marka, araştırma ve geliştirme teknolojilerini, fotokromik camlar, polarize camlar, spektral kontrol gibi alanlarda yoğun olarak kullanıyor.

SERENGETI KOLEKSİYONLARI
Legend Koleksiyonu

100 yıldan fazla süren araştırma ve inovasyona dayalı bakış açısından sonra Serengeti Eyewear markası 1982 yılında doğdu. En iyi koruma ve en net görüş kalitesini premium olarak en yüksek kalitede sunmayı amaçlayan Serengeti, konfor ve rahatlıktan da asla vazgeçmedi. İnovasyon ve yüksek performansa vurgu yapmak adına, tasarım aşamasının başlangıcından itibaren güçlü ve ikonik bir marka olarak cesur, zamansız ve kusursuz ürünler oluşturmaya odaklandı. Markanın Legend koleksiyonu da bu temel tasarım anlayışıyla birlikte markanın tanınan DNA’sını ve eşsizliğini ön plana çıkarmayı başarıyor.

Signature Koleksiyonu
Serengeti Eyewear yıllar içerisinde araştırma ve geliştirmeye yönelik güçlü ve yakın ilişkisi sayesinde, bir koleksiyonda bulunması gereken her detayı, camlara ait olması gereken tüm unsurları ve çerçevelerin estetik tasarımlarını düşünerek, titizlikle hareket ediyor. Yüksek kaliteye ve yenilikçi ürünlere olan bitmek bilmeyen tutkusu ile kullancılarının Serengeti’nin yaratıcı yanını devamlı olarak keşfetmelerine olanak sağlıyor. Serengeti’nin dikkate değer ve eşsiz konseptler ortaya koyduğu Signature koleksiyonu da, markanın zamanla yarışarak güneş gözlüğü pazarında doğru konumlanması adına önemli bir rol oynuyor. Markanın felsefesini sembolize eden ve markanın uzmanlık ve becerilerini temsil eden Signature koleksiyonu, beğenilere sunulduğu günden itibaren gözlük modasını takip edenlerin gündeminden düşmüyor.

Sport Koleksiyonu
Serengeti’nin Sport Koleksiyonu dinamik çizgiler ve keskin tasarımlarla zarif bitişlere sahip modelleri bir araya getiriyor. Markanın Sport koleksiyonundaki modeller, PhD™ 2.0 camları sayesinde mükemmel görüş kalitesi ve optimal fiziksel performans için en uygun son dokunuşu özenle temin ediyor. Koleksiyonda ortaya çıkan modeller, sportif ve modern oluşlarıyla doğa ve macera tutkunları için zorlu koşulların sınırlarını ortadan kaldırıyor. Reçeteli camlar için de uygun olan modeller Serengeti’nin premium kalitesini bir üst seviyeye taşıyor.

Classic Koleksiyonu
Serengeti Eyewear’in harikulade asetat desenlerden oluşturduğu premium kalitedeki zamansız çerçevelere yer verdiği Classic koleksiyonu, markanın çeşitliliğe verdiği önemin de altını bir kez daha çizmiş oluyor. Classic koleksiyonunda numaralı camlara da uygulanabilen, berrak ve net görüş garantisi sunan mineral camlar başrolü elinde tutuyorlar.

1877
Corning®, aşırı sıcaklık değişiklikleriyle aşırı ısınmaya ve kırılmaya eğilimli demiryolu sinyal lambalarında kullanım için geliştirilmiş mekanik ve termal dayanıklılığa sahip bir camın patentini aldı.

1908
Amerika Birleşik Devletleri optik endüstrisinin ilklerinden biri olan Corning’in araştırma laboratuvarı kuruldu ve bu labotuvarda uygulamalı optik araştırmalarına büyük bir öncelik verildi.

1912
Corning® ani sıcaklık değişikliklerine dayanabilecek Borosilikat cam geliştirdi. Bu teknolojideki geliştirmeler daha sonra ünlü PYREX® ürünleri için kullanılacaktır.

1939
Dünya Fuarı’na hazırlanırken, cam içine kalıcı olarak görüntü kaydederek fotoğrafik bir tabak gibi davranan ışığa duyarlı cam üzerinde araştırmalar başladı. Bu teknoloji nihayetinde Fotokromik teknolojinin gelişmesine yol açtı.

1964
Güneşin UV ışınlarındaki değişikliklere sürekli olarak ayarlanan ilk gerçek Fotokromik borosilikat cam, oftalmik endüstrisindeki en uyarıcı yeniliklerden biri olarak icat edildi ve beğenilere sunuldu.

1980
Serengeti® patentli Spectral Control® filtre mercek işlemi, görüntü netliğini azaltan dikkat dağıtan mavi dalga boylarını filtreleyerek kontrastı aynı anda artırmak ve parlamayı azaltmak için geliştirilmiştir. Bu gelişme, Serengeti Eyewear’ın kurulmasına yardımcı oldu.

1982
Serengeti®, özel Fotokromik ve Spectral Control® cam teknolojilerini güneş gözlüğü pazarına lanse etmeye başladı. 1982’de Serengeti güneş gözlükleri Fortune dergisi tarafından Amerika Birleşik Devletleri’nin en iyi 100 ürününden biri olarak tanındı.

1985
Serengeti®, Serengeti Drivers® camın piyasaya sürülmesiyle gözlük fikrinin göz bakımı konusunda ciddi bir adım oluşunun öncülüğünü yaptı. Bulundukları 10 yılı kapsayacak en önemli yeni güneş gözlüğü olarak piyasadaki yerini aldı.

2002
PPG, oftalmik endüstrisine Trivex® malzemesini piyasaya sürdü. Aynı yıl Intercast, premium, mineral olmayan güneş camları için hızla yeni standart haline gelen NXT®’i beğenilere sundu.

2009
Serengeti®, Polar PhD™ cam ile güneş gözlüğü üreticisi için bir ilk olan Silmo d’Or  performans ödülünü kazandı.

2017
• Polar PhD™ 2.0 camı beğenilere sunuldu. Bu cam NXT® teknolojisi ile üretilmiştir ve darbelere, sıcaklık değişikliklerine dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Trivex malzemesinden yapılmıştır. Bu cam görme keskinliği ve fiziksel performansın mükemmel dengesini sağlamaktadır.
• Volare modeli ile katlanabilir tasarımların lansmanı yapıldı. Hem zarif hem de güçlü Serengeti® Volare bir an önce şaşırtıcı derecede küçük ve gizli bir aksesuara dönüşür. Premium katlanabilir güneş gözlükleri için yeni bir standart oluşturan bu imza parçası, el işçiliğiyle naylon ve titanyumdan yapılmıştır.

2019
Bollé Brands markalarından olan Serengeti Eyewear iki yeni modelini beğenilere sundu. Tamamen doğal pamuk, selüloz propiyonat ve asetat kullanılarak üretilen iki model de estetik duruşları ve kaliteleriyle göz dolduruyor.

 

Ağustos 2020