Röportaj
PERSOL & A.P.C.

PERSOL & A.P.C.

%100 İTALYAN YAPIMI LÜKS SEGMENTTEKİ GÖZLÜKLERİYLE ÇIĞIR AÇAN PERSOL, FRANSIZ GİYİM MARKASI A.P.C İLE 649 MODELİNİ YENİDEN YORUMLUYOR.

Fotoğrafçı ve aynı zamanda Berry Opticians’ın sahibi Guiseppe Ratti 1917 yılında Torino’da küçük bir atölyede başladığı rahatlık, koruma ve optimum görüş kolaylığı arayan pilot ve sporcuların ihtiyaçlarını karşılayacak gelişmiş gözlüklerin üretimiyle uluslararası bir başarıya imza atacak Persol macerasına başlamıştı. İşte böylece yuvarlak, isli camlı, lastik kenarlı ve elastik bantlarla başı saran koruyucu gözlükler doğmuş oldu. Bu gözlükler çok geçmeden silahlı kuvvetler ve İtalyan Askeri Havacılık bölümündeki pilotlar tarafından kullanılmaya başlandı. Persol’ün koruyucu gözlükleri sezgi, yaratıcılık, yenilik ve kaliteleri sayesinde Amerika Birleşik Devletleri de dahil olmak üzere dünya genelinde çok sayıda Hava Kuvvetleri Biriminin seçimi haline geldi. Kaliteli kullanım kolaylığı açısından gerçek anlamda yenilikçi güneş gözlükleri yaratmak için sezgi ve kararlılıkla şekillendirilen modeller üzerinde 1930’lu yıllarda yapılan geliştirmeler, Persol ticari markasını yarattı. Persol ‘Güneş için’ anlamına gelen ‘per il sole’ ifadesinden gelmektedir.

Aslında Persol’ün kelime anlamı güneş ışınlarına karşı gözlüklerin üstlendiği koruma görevini vurgulamaktadır. Düzgün tasarımı, kristal camları hem işlevsel bir detay hem de dekoratif bir öge olan Gümüş Ok ve çerçeve kollarını daha esnek yaparak maksimum rahatlık sağlamaya yönelik oluşturulan Meflecto sistem patenti, devrim yaratan bu ürünün olağandışı özellikleri arasındaydı. Gözlerini hava ve toza karşı koruyacak geniş gözlüklere ihtiyaç duyan Torinolu tramvay şoförleri için tasarlanan 649 modeli, 1957 yılında Persol tarafından yaratıldı. Bu modelin tasarımda göze çarpan yenilikler, gözlüğü oldukça başarılı bir ürün yaptı. Yıllarca rakip firmalar tarafından taklit edilen 649 modeli, 1961 yılında Marcello Mastroianni’nin İtalyan Usulü Boşanma adlı filminde kullanıldı ve bir efsane başlamış oldu. Çok sayıda patent ve tescilli markayla korunan 649 modeli, günümüzde de çeşitli koleksiyonlarda yerini taze tutmaktadır ve Persol tasarımının eşsiz sembolünü temsil etmektedir. 1994 yılında yayımlanan Fransızca bir kitapta, dünün ve bugünün yaratıcı İtalyan dehasını en önde temsil eden nesneler arasında kendine özgü özellikleriyle 649 isimli modele de yer verilmişti. 1995 yılının Nisan ayında Persol, Luxottica Group bünyesine dahil oldu. Böylece Persol, kökleri ve bağlılığını gelenek ve kaliteyle besleyerek dünya çapındaki gözlük sektöründe en önemli markalardan biri haline geldi. Luxottica, Persol gözlüklerini her zaman olduğu gibi özen ve dikkat göstererek Lauriano Torino’daki tarihi fabrikada üretmeye devam ediyor. Fransız giyim markası A.P.C ise 1987 yılında Jean Touitou tarafından, özgün, kolay ulaşılabilir moda stilleri yaratmak felsefesiyle kuruldu. İlk kez ham denim kumaşından oluşturdukları klasik jeanleriyle ünlü olan A.P.C, sade ve rahat bir zarafet sunan ve eşsiz tarzlar meydana getirdikleri hem kadın hem erkeklere özel giyim ve aksesuar koleksiyonlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Fransız markanın Kurucusu Jean Touitou, markasının Kreatif Direktörlüğünü yürüten eşi Judith Touitou ile birlikte çalışıyor. Her şeyden önce minimalist bir tasarım anlayışını benimseyen marka, ürünleri için öze dönüşü sembolize eden bir tasarım dili kullanmayı tercih ediyor. Günlük yaşamdaki her türlü unsurdan kolaylıkla ilham alabilen marka, şıklığı rahatlık ve konforlukla harmanladığı stilleriyle büyük ilgi görüyor. Jean Touitou klasikleşmiş ve asil materyalleri, zamansız kesimli, kaliteli parçalara dönüştürerek moda tutkunlarına sunuyor. A.P.C, üretim ve yaratıcılık atölyelerinde adeta şaha kalkıyor. Bu iki efsanevi markanın güçlerini birleştirerek işbirliğine gitmesi ve özellikle Persol imzalı 649 isimli modeli yeniden yorumları sektörel dikkatin üzerlerine yoğunlaşmasını sağladı. 1957’de ilk kez tramvay şoförleri için üretilen ve efsanevi bir İtalyan filmi ile popüleritesini katlayan 649 modeli, yaklaşık 60 yıl sonra Persol x A.P.C işbirliğiyle yeniden gündeme geliyor. Bu değerli işbirliğiyle ilgili olarak Persol’ün Marka Direktörü Niels van Geet ile gerçekleştirilen röportajı sizlerle paylaşıyoruz.

Merhaba Niels... Kendini okurlarımıza kısaca tanıtıp, Persol ile yollarınızın nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misin?
Merhaba, benim adım Niels van Geet. Hollanda asıllıyım ancak 2004 yılından beri İtalya’da yaşıyorum. Persol’ün de aralarında bulunduğu Lüks House Brand Direktörüyüm. Persol’de yaklaşık 1,5 yıldır görev yapmaktayım.

A.P.C ile ilk defa bir işbirliği yapıyorsunuz. Neden bir Fransız markayla çalışmayı tercih ettiniz ve Persol ile A.P.C’nin ortak özellikleri nelerdir?
Persol olarak çevremizde olup bitenlerden daima ilham alıyoruz. Bu ilhamı gerek insanlardan gerek kültürel etkinliklerden gerekse de markaların kendilerinden alabiliyoruz. Marka olarak güçlü bir mirasa sahip olduğumuz için müşterilerimiz için büyük önem arz eden değerlerimizi yapılandırabiliyoruz. Tamamen ve gerçek anlamda özgün bir marka olmak ve 100 yılı aşkın süredir İtalya’da el işçiliği ile üretim yapmak, yaptığımız herşeyin kalbine kalite ve estetiği yerleştirmemizden kaynaklanıyor. Bu felsefemiz ve inancımızla bizden oldukça farklıymış gibi görünen bir markayla çalışmamız şaşırtıcı değil, çünkü gerçekte pek çok konuda ortak özelliklerimiz mevcut. A.P.C, minimalist tasarımlarını net çizgilerle, sade desenlerle harmanlayan güçlü bir karakteri olan değerli bir Fransız yaşam stili markası. Bu durum da bizim zengin İtalyan tasarımı mirasımızla birebir örtüşüyor.

İşbirliğiniz Persol ile özdeşleşmiş efsanevi model 649’un yeniden yorumlanmasını içeriyor. Persol ve A.P.C olarak 649 modelinde ne gibi değişiklikler gerçekleştirdiniz?
A.P.C tamamen zamansız olan ve gerçek Persol DNA’sını yansıtan ikonik modelimizle çalışmaktan büyük zevk aldı. Belirgin bir modeli yeniden yorumlamak oldukça zahmetli bir iştir. A.P.C ile birlikte 3 yeni asetat rengi üzerinde çalıştık. Bunları transparan yeşil ve gradyan kahverengi camlarla, trasnparan kahverengi ve gradyan yeşil camlarla ve mat beyaz ve gri gradyan camlarla olarak sıralayabiliriz. Ortaya çıkardığımız güneş gözlüklerini kanvas ve kahverengi deri kutu ve çantalarla beğenilere sunduk.

Efsanevi bir modelinizi yeniden beğenilere sunma kararını nasıl aldınız?
649 modelinin 1957’de ilk kez beğenilere sunulmasından sonra, modeli zamansız kılmak adına zaman içerisinde 649 ile ilgili çalışmalarımızı sürdürdük. A.P.C ile yaptığımız işbirliği 649 modelini canlı ve gerçek tutabilmenin en önemli yollarından biriydi. Modeli biraz daha modernize ederek, tam bizim aradığımız dokunuşları yaptılar.

Lansman kampanyasının görsel dili Persol 649 modelini en ideal şekilde yansıtan benzersiz bir duruş sağladı. Kampanyayla hangi ruh halini yansıtmayı, hangi mesajı vermeyi istediniz?
649 modeli son 60 yıla damgasını vurmuş, birçok çizgiyi aşan bir tasarım olarak karşımıza çıkıyor. Orijinal olarak tramvay şoförleri için İtalya’nın Torino şehrinde üretildi, fakat Marcello Mastroianni’nin 1961’de sinemaya aktardığı İtalyan Usulü Boşanma filmiyle birlikte efsaneleşti. Bu nedenle kampanyamızda o hikayenin ruhunu yansıtıyor. Persol ve A.P.C olarak kampanyanın tüm detaylarına titizlikle özen gösterdik. Kampanyada Jean Touitou’ya yer vermemizin, her iki markanın bu işbirliğine olan adanmışlığını da ideal bir şekilde sembolize ediyor.

649 üniseks bir model ve tam bir Persol klasiği. Bu işbirliği ile oluşturduğunuz yeni renk paletleriyle nasıl bir hedef kitleye ulaşmayı planlıyorsunuz?
A.P.C ile yaptığımız bu işbirliği sonucunda Persol’e çok da yakınlığı bulunmayan bir hedef kitleye de ulaşabileceğimize inanıyoruz. Bu kitlenin Persol ile temasa geçerek İtalyan gözlük uzmanlığını temsil eden benzersiz modellerini keşfedeceğini düşünüyoruz. Kullandığımız yeni renk paletleri ise 100 yıllık bir marka olan Persol’ün yaşlanmaya hiç niyeti olmadığını vurgulayacaktır.

Gelecekte bizi neler bekliyor? Persol işbirlikleri için bir 50 yıl daha beklememiz mi gerekiyor?
Size söz veriyoruz bir sonraki işbirliğimiz için bu kadar uzun süre beklemek zorunda kalmayacaksınız. Yakın dönem planlarımız arasında yapmayı hedeflediğimiz sürprizlerimiz var ancak şimdilik halihazırdaki bu işbirliğinin tadını çıkarmak istiyoruz. Gerçek anlamda harika bir tecrübeydi ve bu işbirliğinin Persol için yepyeni sayfalar açacağından eminiz.

Kaynak: Spectr

 

Ağustos 2020