Röportaj
OPTİK ZOOM

OPTİK ZOOM

SILMO İSTANBUL İLE VİZYON GELİŞTİRİCİ VE UFUK AÇICI BİR DENEYİM YAŞIYORSUNUZ. ORADAKİ İP UÇLARINDAN YOLA ÇIKARAK DA YILLIK PLANLAMANIZIN BİR KISMINI RAHATLIKLA ORGANİZE EDEBİLİYORSUNUZ.

Merhaba Onur Bey... Optik sektörüne farklı alanlarda hizmet vermiş bir aileden geliyorsunuz. Kendinizi kısaca tanıtıp, sektöre giriş hikayenizi paylaşabilir misiniz?
Merhaba. Arnavut göçmeni tüccar ve zanaatkar bir aileden gelmekteyim. Aslen  ticaret alanımız saatçiliktir. Soyadı Kanunu zamanında Güngenci soyadını almamızın asıl sebebi de bu aslında. Geçmiş zamanda dedem ani karar değişikliği ile bir gecede mağazasını saatçiden gözlükçüye çevirmiş ve o zamandan beri ailenin bir yarısı saatçi bir yarısı gözlükçü olarak kalmış. Bende o gözlük ile ilgili yarının içine doğdum. İlk olarak Bilkent üniversitesinden mezun oldum ardından da Altınbaş Üniversitesinde Optisyenlik bölümünü tamamladım. Bu sektör içerisinde dördüncü nesil bir optisyen olmak ciddi anlamda çok hoş bir harmoniye sahip. Elbette ki bu aktarımı sağlayan, bana ticaretin geçmişi ve geleceğini bir harman olarak sunan ve beni her daim doğru yönlendiren babam Mehmet Güngenci sayesinde bende üstadların üstad olduğu o yolun en başında küçük bir adım attım. Bu küçük adımı sevgili ortağım ve çalışma arkadaşım Mustafa Doğan ile attık. Babamın desteği ve ortağımın da yol arkadaşlığı ile umuyorum ki Optik Zoom olarak son derece başarılı işlere imza atacağız. 

Optik Zoom’u açmaya ne zaman karar verdiniz, lokasyonunu belirlerken nelere dikkat ettiniz?
Biz iki ortak olarak bir süredir bu düşünce içindeydik. Fakat hiç bahsi geçmediği için birbirimizin düşüncesinden haberimiz yoktu. Bir ortam içerisinde tamamen şans eseri bu projeden bahsettiğimizde daha ciddi adımlar atabilmek için bizde alan araştırması, market araştırması, hedef kitle araştırması ve ürün segmenti araştırması gibi kritik ve temel bazı konular hakkında bir dizi toplantı gerçekleştirdik. Mağazanın ismi de dahil olmak üzere birkaç doneyi bir dizi anket yaparak belirledik. Bir nokta da hizmet verecekseniz o noktada ki hedef kitlenin ne talep ettiği ne görmek istediği ve ne almak istediğini belirlemek zorundasınız. Bu fizibilite raporunu ortağım Mustafa Doğan’ın 20 yıllık tecrübesi (çıraklık-kalfalık-ustalık) ve gerek aile temelli bilgilerim gerekse yurtdışı deneyimlerim ile harmanlayıp şu an ki Optik Zoom Optik olabildik. Her ne kadar yenilikçi-geleneksel anlayışa sahip oldukça yeni bir firma olsak da, başarılı bir düzlemde ilerlediğimizi misafirlerimizin geri bildirimlerinden rahatlıkla hissedebiliyoruz. 

Mağazanızın yönetimiyle ilgili temel anlayışınızdan ve sektörel vizyonunuzdan bahsedebilir misiniz?
Biz temelde insan odaklı bir anlayış sistemine sahibiz. Biraz açmak gerekir ise ‘Yaşat ki yaşayasın’ felsefesinden yola çıkarak misafirlerimize samimi ve dürüst bir hizmet sağlama çabasındayız. Oluşabilecek olumsuz bir durumda, problemin ne olduğu ile ilgili değil; nasıl çözümlenebileceğinin üzerinde daha çok mesai harcıyoruz. Elbette ki bu emeğin karşılığı memnuniyet geribildirimi olarak bize dönüyor. Çünkü temel bir alışverişi çoğu insan gerçekleştirebilir ancak mağaza ve misafir arasında gerçek bir bağ oluşturabilmek biraz daha farklı bir anlayış gerektiriyor. 

Mağazanızda hangi ürün segmentlerini bulunduruyorsunuz, marka çeşitliliği sizin için önemli mi?
Bulunduğumuz konumdan ve bu konumun hedef kitlesinden dolayı belli başlı skaladaki ürünleri mağazamızda bulundurma gereği hissediyoruz. Ancak çoğu mağazaya göre daha butik bir anlayışa sahip olduğumuz ve profesyonelliği bire bir aktarabilmemiz için hedef kitleye ve konumumuza uygun özel model ve renk seçimleri ile koleksiyonumuzu oluşturuyoruz.

Butik bir anlayışla kurduğunuz mağazanızı, Ankara’daki diğer optik mağazalardan ayıran özellikleri nelerdir?
Bir optik mağazası düşünün: öyle ki hem butik mağazacılık anlayışına sahip, bire bir ilgi ile servis veren hem de soğuk ve ulaşılamaz gibi görünmeyip tam aksine sıcak ve samimi bir ortamın yansımasını en iyi şekilde gerçekleştirip memnuniyeti yakalayan. İşte biz tam da bu dengeyi kurmayı başardık. Hatta o kadar başarılı olmuşuz ki bizden sonra açılan bazı mağazalar bizim tasarımımıza yakın kurulumlar ile piyasaya giriş yapmıştır. Bunu bir tür akım olarak kabul ediyoruz, bu sektörde pozitif yönde bir değişimdir. Bu yüzden aslında duruşumuzdan çok memnunuz.

Son dönemlerde ön plana çıkan designer markalara bakış açınız nedir, mağazanızda bu tip markalara yer vermeyi düşünüyor musunuz?
Her zaman yeniliğin ve gelişimin takipçisiyiz. Bundan ötürü elbette bazı özel tasarım sahibi ürünleri bünyemizde barındırıyoruz. Çok daha fazlası için gerek Silmo Paris gerek OptiMunich gerekse de Mido uluslararası fuarlarında takibimiz sürüyor. Ancak pandemi sebebi ile ziyaretlerimize kısa bir ara vermek zorunda kaldık.

Satış sırası ve sonrası hizmetlerinizden bahsedebilir misiniz?
Bizler için satış ve sonrası diye iki ayrı algı mevcut değil. Bizler mağazamız bünyesindeki en iyi hizmeti vermeyi en iyi alışveriş olarak görüyoruz. Optik Zoom Optik mağazasında bizler için sağlık en önemli unsur. Sağlığı trend ile sunmak açısından büyük gayret gösteriyoruz. Bizim için en önemli sıralama Sağlık-Teknik-Trend. Bu bakış açısından ötürü de beş duyu organımızın yüzde 80’lik oranını oluşturan göz ve sağlığını, konu ile hiçbir alakası olmayan profesyonellik dışı ve gerek akademik gerek alaylı bilgi sahibi olmayan kozmetik, giyim, market v.b. gibi işletmelerde  satışta olmasını doğru bulmuyoruz.  Bu bilinç dışı satışlara umuyoruz ki en kısa sürede son verilir ve gözlüğü sadece optik mağazaları servis eder.

Oldukça yeni açılmış bir mağaza olarak, Covid-19 pandemi sürecinden nasıl etkilendiniz? 2020’nin diğer yarısından beklentileriniz ne yönde?
Evet pandemi tüm dünyanın şu andaki en büyük sorunu. 2020 yılı maalesef ticari açıdan sonlanmış durumda. 2021’in ilk çeyreğinde 2022’nin nasıl olacağını az da olsa tartabiliriz diye ümit ediyoruz. 

Mağazanızda yaptığınız yenilik ve kampanyalar hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Sosyal medya sizce etkili bir mecra mı?
Doğru kullanıldığında sosyal medya inanılmaz bir güç. Bu gücü en verimli şekilde kullanmaya çaba gösteriyoruz. Bu aksiyonu da özellikle Instagram sayfamız üzerinden gerçekleştirmeye özen gösteriyoruz.

İçinde bulunduğumuz pandemi sürecini de göz önüne alırsak, optik perakendeciliğin bugünü ve yakın geleceğiyle ilgili yorumlarınız nelerdir?
Sadece optik sektörü değil her sektörün kesinlikle orta-dönem planlamasını yapması gerek. Pandemi çok belirsiz ve düzensiz seyir ediyor. Bundan ötürü işletmelerin bir adım atmadan evvel, iki değil en az beş defa düşünmesinde fayda var. Ne kadar çok plan o kadar çok kesinlik kazandırır. Bu kesinlik ile işletme geleceği direkt etki altına girer. 

Yaklaşan Sonbahar/Kış sezonunda optik ve güneş gözlüğü trendleri açısından bizleri neler bekliyor?
Şu anda küresel trend çok ince yapılı kemik kasa, retro dizayn, metal-kemik kombin. Muhtemelen bu akım bir süre daha kendisini hissettirecek. Ancak bir metale dönüş var ve bu metale dönüşte başı altın sarısı kaplama çekiyor. Ardında da farklı renk kombinleri parlak-mat olarak karşımıza çıkıyor. Bir süre daha metal ağırlıklı modellemeler olacağını düşünüyoruz. Henüz tam ve kalın kemiklere dönüş için erken. Sadece klasik kemik olan bazı modeller bu metalin hakim olduğu dar alanda hareket edebiliyor.

Bu yıl sekizincisi gerçekleştirilecek olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı hiç ziyaret ettiniz mi? Fuarla ilgili görüşleriniz nelerdir?
Gerek ziyaretçi gerekse katılımcı olarak Silmo İstanbul Optik Fuarı’na bir kaç kez katılım gerçekleştirdik. Pandemi sebebi ile uluslararası fuarlardan biri olan Mido fuarını ziyaret edemedik. Ancak inanıyorum ki en kısa sürede eskiden olduğu gibi fuar ziyaretlerine ve katılımlarına başlayacağız. Katılım çok önemli özellikle de uluslararası olanlara. Çünkü bir işletme olarak trendin ve tekniğin optik sektörünün her alanında ne yönde ilerlediğini açık bir şekilde gözlemleyebiliyorsunuz. Bir nevi vizyon geliştirici ve ufuk açıcı deneyim halini yaşıyorsunuz. Oradaki ip uçlarından yola çıkarak da senelik planlamanızın bir kısmını rahatlıkla organize edebiliyorsunuz.

Optik sektörünün temel dinamiklerinden olan “4 your eyes” Optik Magazin dergisi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Sektör hakkında kişileri, olayları, gelişmeleri gerek teknik gerek trend odaklı profesyonelce harmanlayıp okurlarına taşıyan, başarılı ve vizyon sahibi bir dergi. Bu da ulusal bağlamda doğru bilgi paylaşımına neden oluyor ki, bu çok pozitif bir olgu. Tüm ekibinize teşekkürlerimizi sunarız.

Ağustos 2020