Marka Hikayesi
BOLON EYEWEAR

BOLON EYEWEAR

BOLON EYEWEAR, PREMIUM GÖZLÜK SEÇİMİNDE EN DİRENÇLİ VE HAFİF MALZEMELERLE, HER ÇERÇEVESİ İÇİN KONFORLU, EŞSİZ VE ZARİF TASARIMLAR SUNUYOR.

BOLON’UN DOĞUŞU
‘My style, My Bolon’ sloganıyla Çin merkezli güneş gözlüğü markalarından Bolon Eyewear, dünyanın bilinen gözlük üreticilerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. 2003 yılında Xiamen Yarui Optical tarafından kurulan Bolon Eyewear’ın yüzde 50 hissesi Essilor tarafından 2013 yılında satın alınıyor ve o zamandan itibaren Bolon’un marka profili uluslararası alanda büyüyor. Optik sektöründe premium yaşam stili markası olarak konumlanan Bolon Eyewear’ın, 2015 yılında ilk uluslararası marka elçisi Fransız aktris Sophie Marceau’ydu. Bolon Eyewear Sophie Marceu ile ‘My Paris, My Bolon’ reklam kampanyasını gerçekleştirerek Fransız zarafetini ve moda bilincini onure etti ve böylece küresel çapta sesini daha iyi duyurdu.

BOLON STİLİNİN DOĞUŞU
Tüm Bolon çerçeveleri, Xiamen Yarui Optical’ın Çin’de 1.100’den fazla çalışanı olan kendi fabrikasında üretiliyor. Bireysellik ve kişisel stili benimsemeye inanan Bolon Eyewear tasarımları, kadınların ve erkeklerin tarzlarına uygun, eşsiz ve modern bir görünüm sunmayı hedefliyor. Bolon Eyewear, cebimizi çok da zorlamadan, farklı moda tasarımlarının seçimini sağlayan geniş optik ve güneş gözlüğü koleksiyonları vadediyor. Bolon çerçevelerinin rahat, ultra hafif, dayanıklı ve Asya yüz özellikleri başta olmak üzere uluslararası tüm yüz tiplerine uygun olduğu görülüyor. Güneş gözlüğü koleksiyonları, güneşe karşı en iyi korumayı sunan polarize camlarla beğenilere sunuluyor. Çeşitlilik Bolon Eyewear’ın temel değerlerinden biri olduğundan ve marka bir yaşam stili markası olduğundan, herkesin tarzına ve kişiliğine sahip çeşitliliği oluşturmanın önemine inanıyor. Klasikleri yeniden tasarlayan Bolon Eyewear, İtalya’daki tasarım ekibiyle birlikte çerçevelerinin rafine, modern detaylarla eşsiz sanat eserlerine dönüşmesi için gayret gösteriyor. Mücevherlerden, çiçeklerden, mimariden, sanattan ve modadan ilham alan Bolon Eyewear, Paris’in ünlü tarihi anıtı Eyfel Kulesi’ne atıfta bulunan bir koleksiyon dahi tasarladı. Bolon Eyewear’in en büyük amacının, konforu ve uzun ömürlülüğü garanti altına alarak, premium malzemelerle yenilikçi tekniklerinin birleştiği hafiflik ve kusursuz uyumunu yakalamak olduğu görünüyor. Bolon Eyewear’in çerçevelerinin çoğu, sadece 0.6mm kalınlığında lazerle kesilmiş, daha ince ve daha esnek çerçevelerden oluşan ithal ultra ince çelikten yapılıyor. Örneğin Eyfel serisindeki metal detay kullanıcının rahatlık seviyesini artıran, hafif ve esnek termo plastik saplarla birleştiriliyor. Çift cam koleksiyonu bu işçiliğin bir başka örneği ve Bolon’un ikonik stillerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Bu seride camlar hassas bir şekilde lazer kesimli ve kontrast renkli camlar olarak kullanılıyor.

BOLON’NUN İLK MAĞAZALARI
Markanın Şangay’daki ilk mağazasının tasarımında ise Almanya merkezli Pfarré Lighting Design firması önemli rol oynuyor. Fransa’daki reklam kampanyasıyla, uluslararası piyasaya yönelik hedefini gerçekleştirmeye başlayan Bolon Eyewear, 100m2’ye yakın ilk mağazalarının tasarımını da bu hedefle yorumladı. İkonografik raflar ve cilalı altın tavan gibi benzersiz mekansal unsurlar, markanın kendine olan güvenini ve imajını canlı bir şekilde gösteriyor. Mağazanın iç tasarımı Ippolito Fleitz Group tarafından birbirine dik açılı olarak yerleştirilmiş beyaz kare paneller ve çift camlı vitrinlerden oluşturuluyor.

Ippolito Fleitz Group tarafından, Bolon’un bağlı olduğu şirket Xiamen Artgri Optical’a önerilen Münihli Pfarré Lighting Design, mağazanın aydınlatma sistemini ustaca kullanınca, mağazanın görsel etkisi daha da artıyor. Pfarré Lighting Design Başkanı Gerd Pfarré “Tasarımları ışıkla geliştirdik, ürünleri mümkün olan en iyi şekilde sunduk. Genel aydınlatmayı dikkatle inceledik. Ürün sunumunu bozmamakla birlikte, tavandaki armatür miktarını minimalize ettik. İstediğimiz yerde gölge, kontrast ve yansıma oluşturduk” diyor. Mağazadaki her gözlüğe arka plandan aydınlatma yapan Pfarré Lighting Design, böylece gözlük camlarının rengini etkin bir şekilde vurgulamış oldu. Gözlüğe yöneltilen LED spot ışığı, dikey panelden süzülerek modelleri daha da ön plana çıkardı.Bolon Eyewear, ilk butiğini ise Singapur’daki ikonik alışveriş merkezi Orchard Road’da açtı. Marka, Singapur’daki tek butiğinde mağaza-müşteri ilişkilerini geliştirmenin yanında markanın varlığını pazarda daha iyi inşa etmek açısından da bir şans yakalamış oldu. Bolon Eyewear 2017 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu ve çocuklara özel serisini ilk olarak bu butikte beğenilere sundu.

BOLON ÖDÜLLERİ
Bolon Eyewear, modaya uygun şık bir görünüm için retro ve çağdaş stili kusursuz bir şekilde birleştiren tasarımların peşinden gidiyor. Bolon Eyewear’in tasarım ve kaliteye odaklanmasının bir kanıtı olarak, hem 2011 hem de 2014’te ‘Yılın En İyi Güneş Gözlüğü’ ödülü ile ödüllendirilmesini gösterilebilir. Ayrıca
Bolon,  2014’te ‘En İyi 500 Asya Markası’ arasında yer aldı. Bolon Eyewear Avustralya/Yeni Zelanda Marka Müdürü Emilie Compagnon “Bolon’da yenilikçi çerçeve tasarımımız, yüksek kaliteli malzemelerimiz ve mükemmel işçilik, uygun fiyatlı lüks bir marka olarak anılmasına yardımcı olan üç önemli avantajdır” diyor.

BOLON MARKA ELÇİLERİ
Bolon Eyewear Avustralya’da sadece bir yıl önce beğenilere sunuldu, ancak İtalya’da tasarlanan marka kendisi için zaten isim yapmıştı. Bolon’un erkekler ve kadınlar için yarattığı çerçevelerin zarif stilini, yüksek kalitesini ve uygun fiyatını göz önüne aldığınızda bu pek şaşırtıcı görünmüyor. Bolon Eyewear’ın marka elçilerinin her biri kendi kişilikleri ve iyi tanımlanmış moda ve stil anlayışlarıyla ön plana çıkıyor. Marka her elçisini çeşitli pazarlara hitap edecek şekilde seçiyor. Bolon Eyewear kendini, herkesin ihtiyacını karşılayacak farklı stiller sunarak, küresel bir kitleye hitap eden bir marka haline getiriyor. Markanın Sophie Marceau, Anne Hathaway, Hailey Baldwin ve Davika Hoorne gibi yüksek profilli marka elçileri de bu durumu kanıtlar nitelikte duruyor.

2016’nın başında Bolon’un marka elçisi olan Amerikalı aktris Anne Hathaway, markayı Asya ve Pasifik pazarları ve Orta Doğu için desteklemeye devam ediyor. Bolon Eyewear, Amerikalı süper model Hailey Baldwin’i 2017 yılının Eylül ayında Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Çin’deki (Hong Kong ve Makao dahil) marka elçisi yaptı. Amerikalı süper model Hailey Baldwin, Bolon Eyewear’ın Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’daki lansmanında marka elçisi ve yüzü olarak boy gösterdi. Yükselen bir yıldız olan Baldwin, Instagram’da dokuz milyondan fazla takipçisi olan popüler bir figür olarak Bolon tarafından “Markayı cazibe ve kadınlıkla temsil etmek için mükemmel bir isim” olarak nitelendirdi. Bolon Eyewear, 21 yaşındaki İtalyan asıllı top model Vittoria Ceretti’yi marka yüzü olarak belirlediğini duyurdu. Markanın 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun marka yüzü olan Vittoria Ceretti, zarif ve asil duruşuyla Bolon Eyewear’nın DNA’sındaki ışıltıyı gözler önüne seriyor. Bolon’nun yüksek kalitedeki, Made in Italy imzalı başarılı optik ve güneş gözlüklerinden oluşan 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, Ceretti’nin sunumuyla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Farklı zevkleri ve moda stillerini ayrıcalıklı tasarımlarıyla bir araya getiren yeni koleksiyon; Bolon Eyewear felsefesini, cesur ve güçlü karakterlere vurgu yaparak ortaya çıkarıyor. Koleksiyonda yer alan her model, inovasyon ve işlevselliği ön planda tutarken, kendilerine özgü hikayelerinden de ödün vermiyor. Bolon Eyewear’in 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonu detaylara verilen önemi ve zamansızlığın cazibesini tüm modellerinde yansıtıyor.

BOLON VE ESSILOR İŞBİRLİĞİ
2017 yılında Türkiye pazarına Mercan Optik aracılığıyla giriş yapan Bolon Eyewear, yükselişi ile dikkatleri üzerine çekti. Essilor’un markalarından Costa Sunglasses ve Bolon Eyewear, 2019 yılında Miami’de bir etkinlikte yeni koleksiyonlarını beğenilere sundu. Bolon’un bireyselliğe vurgu yapan ‘I See Me’ kampanyasının marka yüzü Hailey Baldwin’di. Hailey Baldwin “Koleksiyona gerçekten bayılıyorum. Koleksiyonun model çeşitliliği ve her stile uygun olması çok hoşuma gidiyor” dedi. Markanın Shadow Play isimli gözlük serisi günbatımından ilham alan renklerden oluşurken, Cool Attitude isimli serisi gözlük kullanıcılarına konfor sunuyor.

Cool Attitude serisinde yer alan gözlük saplarının uçlarındaki Swarovski taşları da dikkat çekiyor. Florida merkezli güneş gözlüğü uzmanı Costa, Batı Yakası stilini gözlüklerinde yansıtarak çeşitli ürün seçenekleri sunuyor. Suya olan tutkusu uzun zamandır bilinen marka ‘balıkçılar tarafından, balıkçılar için’ mottosuyla gözlükler geliştirdi. Costa, zengin renk seçenekleri ve zararlı mavi ışığı emerek UV ışığına karşı %100 koruma sağlayan Costa 580 camlarıyla biliniyor. Costa’nın Uluslararası Pazarlama Müdürü Michelle Gullette “Seyahat perakende satışı dünyaya açılan penceredir. Başka hiçbir dağıtım kanalı markamızı seyahat perakendeciliği kadar görünür kılamaz. Bu kanal için hedefimiz, küresel marka bilinirliğinin artmasına devam etmek ve performans gözlüklerinde en iyi oyuncu olmaktır. Kısa vadede, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki varlığımızı arttırmayı hedefledik. Uzun vadede ise diğer bölgelere yayılmayı ve alt kanallara daha fazla odaklanmayı istiyoruz” diyor. Bolon Eyewear’ın Çin’de başlayan gözlük yolculuğunu uluslararası arenaya taşıması, birbirinden çarpıcı, sıra dışı işbirliklerine ve gözlük koleksiyonlarına imza atmaya devam edeceğini gösteriyor.

2003
Bolon Eyewear kuruluyor.

2011
‘Yılın En İyi Güneş Gözlüğü Markası’ ödülüne ev sahipliği yapıyor.

2014
• ‘Yılın En İyi Markası’ ödülünü kazanıyor.
• İlk 500 Asya markası arasına giriyor. Asya gözlük endüstrisindeki en etkili marka ünvanını kazanıyor.

2015
• Bolon Eyewear Asya Pasifik bölgesinde listelendi.
• Sophie Marceau, Bolon’un ilk uluslararası marka elçisi oldu.
• Bolon’un ilk büyük mağazası açılıyor.

2016
Anne Hathaway, Bolon’un marka elçisi olarak Silmo Paris’teki lansmanına katıldı.

2017
• Hailey Baldwin, Bolon’un marka elçisi olarak Milano’daki Mido uluslararası lansmanına katıldı.
• Bolon Eyewear’in Türkiye distribütörlüğü Mercan Optik tarafından yapılmaya başlandı ve lüks markanın modelleri seçkin perakende mağazalarındaki yerini aldı.

2018
Optik ve güneş gözlüğü koleksiyonunu beğenilere sundu.

2019
Essilor’un markalarından Costa Sunglasses ve Bolon Eyewear, Miami’de bir etkinlikte yeni koleksiyonlarını beğenilere sundu.

2020
• Bolon, Almanya’da genç tasarımcıları destekledi. Çin merkezli gözlük markası Bolon Eyewear, Almanya’nın en büyük uygulamalı bilimler üniversitelerinden biri olan Fresenius’un Tasarım Fakültesi’ne bağlı Amd Moda ve Tasarım Enstitüsü’nin mezuniyet töreni için özel bir defile düzenledi. Özel bir geceyle kutlanan mezuniyet töreninde enstitü öğrencilerinin yaklaşık 100 sıra dışı tasarımından oluşan defile kombinleri, Bolon Eyewear imzalı güneş gözlükleri eşliğinde podyumdaki yerlerini aldı.
• Bolon Eyewear’in yeni marka yüzü belirlendi. Bolon Eyewear, 21 yaşındaki İtalyan asıllı top model Vittoria Ceretti’yi marka yüzü olarak belirlediğini duyurdu. Markanın 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun marka yüzü olan Vittoria Ceretti, zarif ve asil duruşuyla Bolon Eyewear’nın DNA’sındaki ışıltıyı gözler önüne seriyor.
 

Temmuz 2020