Röportaj
FAD OPTİK LENS

FAD OPTİK LENS

SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI, ASYA’YI AVRUPA’YA BAĞLAYAN BİR KÖPRÜ OLDUĞUNDAN, SADECE TÜRKİYE VE İSTANBUL İÇİN DÜŞÜNÜLMEMELİDİR.

Merhaba Fırat Bey... Kendinizi kısaca tanıtıp, optik sektörüne nasıl başladığınızı okurlarımızla paylaşabilir misiniz?
Öncelikle optik camiasında çok önemli bir yer teşkil eden, bizleri dünyaya, dünyayı bize yakınlaştıran 4 your eyes dergisine ve tüm çalışanlarına bu röportajı sundukları için hem firmamız adına hem de şahsım adına çok teşekkür ederim. 3 Nisan 1975 yılında İzmir’de doğdum. İlk, orta ve lise öğrenimimi İzmir’de tamamladım. Şu anda ikinci üniversite olarak Optisyenlik bölümünü de okumaktayım. Eşim Münevver Hanım ile 2010 yılında evlendim. 2 kız ve bir erkek babasıyım. 1997 yılında optik sektörü ile tanıştım 2 yıla yakın toptan tedarikçi firmasında çalıştım. Türkiye’nin birçok optik mağazasına hizmette bulundum. 1999 yılında optik perakende sektörüne atıldım.

Fad Optik Lens’in kuruluş aşamasından ve lokasyonundan bahsedebilir misiniz?
Fad Optik ailesi 20 yıllık bir birikimin ürünüdür. 20 yıl İzmir’imizin güzel semtlerinden olan Balçova’da bir optik mağazasında yöneticilik yaptım. Bu yöneticiliğim sırasında bana hem kardeş hem de yoldaş olan sevgili dostum Enis Bey ile beraber 2017’nin ilk aylarında çalışmış olduğumuz mağazamızdan ayrılarak, Balçova’mıza yeni bir çehreyle ve yeni bir anlayışla hizmet etmek üzere Fad Optik mağazamızı açtık. Mağazamız lokasyon olarak İzmir’imizin güzel sahil şeritlerinden, doğa güzelliklerle iç içe olan teleferiğiyle ünlü, nadide tatil beldelerinden Urla-Mordoğan-Karaburun-Çeşme’ye yakınlığı ile bilinir.

Bildiğimiz kadarıyla tek mağazanız bulunuyor. Yeni şubeler açmayı planlıyor musunuz?
Nisan 2017’de sektöre Fad Optik olarak adım attığımızda adeta toprağa yeni düşen bir meyve tohumuyduk. 3 yıl içerisinde 20 yılın getirdiği birikimler ve sektörü yakın takip etmemizin getirdiği faydalarla çok güzel yerlere geldik. Bu birikimlerimizi ve bilgilerimizi en güzel şekilde İzmir’imizin farklı bölgelerinde şubeleşerek devam ettirmeyi düşünüyoruz. Ancak şunu belirtmek isterim ki; birden fazla şube açmaktan daha öncellikli olanın, açacağınız her şubede aynı hizmet ve kalite anlayışıyla yola devam etmenin daha önemli olduğuna inanıyorum.

Butik bir işletme olarak mağazanızda hangi segmentteki markalara yer verdiğinizden bahsedebilir misiniz? Marka çeşitliliği sizin için önemli mi?
Fad Optik olarak ürün segmentlerimizde zamanın konseptine ve müşterilerimizin tercihlerine çok önem veriyoruz. Bu harman içerisinde dünyada marka olarak öne çıkan hangi ürünler varsa bunların birçoğunu mağazamızda bulunduruyoruz. Konsept olarak her markadan sayı ve adet olarak çok fazla ürün bulundurmaktansa, butik olarak makul bir seviyede göze ve farklı yüz tiplerine hitap edebilecek modellere önem veriyoruz. Bakış açımız, mağazamıza gelen kim olursa olsun, göz ve gönül zevkine hitap edecek her türlü marka ve ürünü bulundurmaktır.

Mağazanızı İzmir’deki diğer optik müesseselerden ayıran temel özellikleri nelerdir?
Optik sektörü, model ve çeşitlilik açısından çok zengin bir konsepte sahip olduğundan, bu konseptin ve çeşitliliğin ötesine geçerek, sektöre farklı bir giriş yapmak hem farkındalık açısından hem de akılda kalmak açısından bizim için çok önemliydi. Bizi farklı kılan bu düşünce ve hayalle yola çıkmak oldu. İnanın bazen hayal ettiğinizden daha öte şeyler ile karşılaşıyorsunuz. Biz bunu firmamızı açarken fazlasıyla yaşadık. Ailemizin birer ferdi gibi gördüğümüz müşterilerimizin, mağazamızı ziyaret ettiğindeki tepkileri ve yorumları da bize emeklerimizde başarılı ve doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Mağazamızın gerek iç tasarımı gerekse de samimi hizmet anlayışımızın bir formül olarak tutması, standartların dışına çıkabilmemiz ve bir farkındalık oluşturabilmemiz açısından bizi çok mutlu ediyor.

Mağazanızda satış sırası ve sonrası sunduğunuz hizmetlerden bahsedebilir misiniz?
Satış bizim için sadece müşterimize herhangi bir optik ya da güneş gözlüğünü beğendirmekten ibaret değildir. Müşterinize satış esnasında kullanacağı cam ve çerçeve hakkındaki tüm teknik bilgileri, karşı tarafı sıkmadan ve anlayabileceği şekilde aktarabilmek de çok önemlidir. Firmamız olarak satış öncesinde bu konulara fazlasıyla önem vermekle beraber, teknolojinin optik sektörü için geliştirmiş olduğu gerekli materyalleri de kullanmaktayız. Satış sonrasında ise müşterimize gerekli kullanım şekillerini ve almış olduğu ürünün uzun süreli sağlıklı kullanabilmesi için gerekli olan bakım şekillerini detaylı bir şekilde anlatmaktayız. Sistemli bir şekilde ayda en az bir kereye mahsus olarak gerekli kontrollerin yapılması için mağazamıza uğramalarını istemekteyiz. Ayrıca gerekli sms ya da aramalarla herhangi problemin olup olmadığını sorarak takiplerini de yürütmekteyiz.

Fad Optik Lens olarak yaptığınız yenilik ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Teknoloji o kadar ilerledi ki, sosyal medyada haberler çok kısa sürede yayılabiliyor. Bu nedenle Fad Optik olarak teknolojiyi kullanmayı önemsiyoruz. Sosyal medya kanalları aracılığıyla müşterilerimize yeniliklerden haberdar ediyoruz. Güncel olarak her türlü modeli, markayı ve markaların yaptığı yenilikleri paylaşıyoruz. Sosyal medyaya uzak olan müşterilerimizin de güncel yenilik ve kampanyalardan haberdar olabilmesi için sms ile bilgilendirme yapıyoruz.

Dijital bir dönem yaşıyoruz. Satışlarınızın bir kısmını e-ticaret üzerinden gerçekleştirmeyi düşünür müsünüz?
Dünyada ticaret anlayışı o kadar çok değişti ki, artık yüz yüze satıştan çok internet satışları daha ön planda olmaya başladı. Sektörel anlamda internet üzerinden ulaşamayacağınız ürün neredeyse kalmadı. Bu durumda kişiler de dışarı çıkıp alışveriş yapmaktansa internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih eder oldu. İster istemez bu cazibeli durum alıcının yanı sıra satıcıyı da etkilediğinden dolayı e-ticaretin cazibesi bizi de bu geniş platforma yöneltti. Fad Optik olarak e-ticarette yeniyiz ancak konsept olarak iddialı olduğumuzu söyleyebiliriz.

Covid-19 pandemisi işlerinizi nasıl etkiledi? 2020’nin diğer yarısından beklentileriniz ne yönde?
Sektör olarak hastanelerle bağlantılı olduğumuz için muayenelerinin kısmi anlamda durması ve belli yaş gruplarına yapılan sokağa çıkma yasağı uygulaması, işlerimizin epey bir yavaşlamısına sebebiyet verdi. Bu süreç içerisinde ürün tedariğimizi sağlayan firmalarımızla yapmış olduğumuz görüşmeler ve firmaların Covid-19 süresince uygulamış olduğu kampanyaları müşterilerimize yansıtarak ayakta durmaya çalıştık. 2020 yılının ilk yarısında geçirdiğimiz bu kriz dönemi ve pandemi sürecinin kısmi anlamda yavaşlamış olması bizleri belli oranda rahatlatsa da, 2020 yılının ikinci dönemine yönelik endişelerimiz azalmış durumda değildir. Ancak ilk yarıda yaşadığımız sıkıntılardan ders alarak hareket edersek, son yarı dönemi iyi geçireceğimizi düşünüyorum.

Pandemide ‘yeni normalleşme’ süreciyle birlikte optik perakendeciliğin bugünü ve yakın geleceği ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Global krizlere sebep olan Covid-19’dan sonra gerek optik sektörü gerekse diğer sektörler açısından bir tahminde bulunmak zor olsa da normalleşme sürecinden sonra hiçbir şeyin geride bıraktığımız gibi olmayacağını düşünüyorum. Ancak bu durum bizi yavaşlatmamalı. Bizler optik sektörü olarak, yeniliklere her daim açık bir camiayız. Geleceğe dönük çalışmalarımızı daha da hızlandırmalı ve sektörümüzü daha üst seviyelere taşımalıyız.

Optik ve güneş gözlükleri için 2020 yazı trendlerinden bahsedebilir misiniz?
Tasarımda ufak kalem oynamalarıyla 90’lı yıllar günümüze taşınacak. Güneş gözlüklerindeki bu değişiklikler güzel ayrıntıları ortaya çıkaracak. Genel anlamda bakıldığında cat-eye tarzı modeller fazlasıyla ön plana çıktığı gibi oversize modellerin hakimiyeti devam edecek. Optik olarak da çizgiler değişecek ve metal, yuvarlak modeller ile 90’ların çift köprülü modelleri de ufak tefek tasarım değişiklikleriyle yüzlerimizde yer alacaktır.

Geçtiğimiz Kasım ayında yedinci kez gerçekleştirilen Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili düşünce ve yorumlarınız nelerdir?
Silmo İstanbul‘u bundan önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da ziyaret ettim. Camiamızdaki tüm yenilikleri Silmo İstanbul ile takip ediyoruz. Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı sadece Türkiye ve İstanbul için düşünmek çok yanlış olur çünkü Asya’yı Avrupa’ya bağlayan bir köprüdür. Gerek Avrupa’daki moda ve tasarım yeniliklerini gerekse firmaların optik camiamıza katmış olduğu farklılıkları, tedarikçi firmaları; güneş gözlüğünden optik çerçevelere, camdan optik sektörünün vazgeçilmezi olan teknik enstrümanlara kadar aynı çatı altında toplayan sıcak samimi bir yuvadır.

Optik sektörünün lokomotifi ‘4 your eyes’ Optik Magazin Dergisi hakkında neler söylemek istersiniz?
Samimiyetle ve içtenlikle hazırlanmış, sektörümüzde ve dünyada olup biten ne varsa bizleri onlara, onları bizlere yaklaştıran, Türkiye genelindeki 7.000’ne yakın optik müesseseye her ay düzenli bir şekilde ulaşan 4 your eyes dergisini tebrik ediyorum. Derginizde emeği geçen tüm çalışanlara teşekkürlerimi sunarım.

Temmuz 2020