Röportaj
MILANO OUTLET OPTİK

MILANO OUTLET OPTİK

SON YILLARDA SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI’NDA KATILIMCI SAYISININ ARTMASININ, İHTİYAÇLARIMIZIN KARŞILANMASI AÇISINDAN OLUMLU OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

Merhaba Cemil Bey... Biraz kendinizden bahsedip, optik sektörüne nasıl başladığınızı okurlarımızla paylaşabilir misiniz?
Sağlık sektörüne Bayer İlaç firmasında başladım. Global firmalarda çalıştıktan sonra 2008 yılında mağazamı açtım. Daha önce çalıştığım sektörden dolayı pek çok satış ve pazarlama eğitimi almıştım. 2015 yılında İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesinden Optisyenlik eğitimimi Yüksek Onur Derecesiyle tamamladım. Mağazamda mesleğimi, severek ve yenilikçi bir anlayışla devam ettirmekteyim.

Milano Outlet Optik’in lokasyonunu belirlerken nelere dikkat ettiniz?
Pek çok ilin bağlantı noktası olan Afyonkarahisar da bir Alışveriş Merkezi projesi vardı. Bende bu AVM’de farklı bir konseptle yer almak istedim. Böylelikle AFİUM Alışveriş Merkezinde Türkiye nin ilk outlet güneş gözlüğü mağazasını açtım. Mağazam birçok büyük ilin bağlantı noktası olan bir kavşakta yer aldığı için müşteri portföyüm oldukça genişledi.

Bildiğimiz kadarıyla tek mağazanız bulunuyor. Yeni şubeler açmayı düşünüyor musunuz?
Şu an şube olarak değil fakat eşim de Optisyen olduğu için şehir merkezinde Beril Optik adında bir mağazamız daha var. Covid-19 Pandemi süreci olumsuzluklarını yaşamamış olsaydık, turizm sektörünün yoğun olduğu Anyalya ilinde mağaza açmayı planlıyordum. Bu projemizi ilerleyen döneme bıraktık. Yine farklı illerde şubeleşme planlarım bulunmaktadır.

Mağazanızda her segmentten ürün bulunduruyor musunuz? Marka çeşitliliği sizin için ne kadar önemli?
Optik ve güneş gözlüğü olarak her segmentte ürün bulunduruyorum. Mağazamın kurulmasıyla birlikte düşüncem, dünya markalarını ulaşılabilir bir fiyatla müşterilerime sunmaktı. Böylelikle her geçen yıl marka çeşitliliğini artırarak şu an 5.000 civarında ürün sergileyen bir optik mağazası haline geldik. Çok fazla markayı bir arada bulundurduğumuzdan dolayı özellikle bayan müşterilerimizden “Hangisini seçeceğime karar veremiyorum” gibi gurur verici tepkiler alıyoruz.

Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Evet son zamanlarda özellikle genç kullanıcıların bu tür istekleriyle sıkça karşılaşıyoruz. Bu talebi karşılamak için farklı tasarımlara da mağazamızda elimizden geldiğince yer vermeye çalışıyoruz.

Covid-19 pandemi sürecini Milano Outlet Optik olarak nasıl geçirdiniz? Açık olduğunuz dönemde mağazanızda yaptığınız yenilikler var mı?
Mağazam AVM içerisinde olduğu için pandemi sürecinde 50 gün kapalı kaldık. Kapalıyken özellikle optik cam firmalarının yeniliklerini takip etmek ve bilgilenmek amaçlı düzenledikleri canlı video konferanslarla değerlendirmelerde bulunduk. Bunların en verimlilerinden bir tanesi de Anti Fog özellikli camlar konusunda oldu. Pek çok üretici, camların dış yüzeyinde Anti Fog özelliğini yapabilmekteydi. Fakat pandemi sürecinde maske kullanımı zorunlu hale gelince gözlük camlarının iç yüzeyinde oluşan buharlanma kullanıcıları çok zor durumda bıraktı. Shamir firmasının düzenlediği video konferansta bu sorunun yaşanmadığı ve özel bir sprey ya da özellikli bir bez kullanmaksızın sadece nemli bir bez ile temizliği yapılabilen yeni nesil Anti Fog camların geniş bir yelpazede üretilerek optik sektörüne sunulması ihtiyacımızı tam olarak karşıladı. Bu sorunu yaşayan müşterilerimi bilgilendirdiğimde çok olumlu sonuçlar elde ettim.

Mağazanızı diğer optik mağazalar arasında öne çıkaran özellikleriniz nelerdir?
Biraz önce bahsettiğim gibi mağazamda marka çeşitliliğinin çok olması ve müşterilerimin ürünleri serbestçe alıp deneme imkanının olmasının, mağazımı farklılaştıran en önemli özellikler olduğunu düşünüyorum.

Satış sırası ve sonrası müşteri memnuniyetini sağlamak için nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz?
Müşterilerime satış sırasında detaylı bilgi vererek, tercih ettikleri ürünün avantaj ve dezjavantajlarını sunarak en doğru seçimi yapmalarını sağlıyorum. Satış sonrasında müşterilerilerimle sürekli iletişim halinde olarak bir sorunla karşılaştıklarında çözüm odaklı hizmet sunuyorum.

Mağazanızda yaptığınız kampanya ve yeniliklerle ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Sosyal medya kullanımı sizce etkili bir yöntem mi?
Dijital dönüşümün mesleğimizi sürdürmek açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sosyal medyada yer almak özellikle genç neslin tercihlerinde belirleyici oluyor. Biz de bu yönde gelişmeye çalışıyoruz. Kampanya ve yeniliklerimizi sosyal medyadan duyuruyoruz. Ama en iyi reklamın müşteri memnuniyetinde gizli olduğunu düşünüyorum.

Yurtdışı fuarlarını takip ediyor musunuz? Ziyaret ettiğiniz fuarlar işinizin gelişimine ne gibi katkılar sağlıyor?
Yurt dışı fuarlarını takip ediyorum. Amerika, Avrupa ve Asya’da bulunan bireysel ve zincir mağazaları gezerek gözlemler yapıyorum. Buralarda tespit ettiğim yenilikleri ve farklılıkları mağazama uyarlayarak daha iyi hizmet sunmaya çalışıyorum.

Bir optisyen olarak, Türkiye’deki optik sektörünün bugünü ve yakın geleceğiyle ilgili yorumlarınız nelerdir?
Sağlık zincirinin bir halkası olan optisyenlik müesseseleri kendilerinin güçlü oldukları ve zayıf oldukları olguları çok iyi tespit etmelidir. Mesleki birliğimizin resmi olarak yeni oluştuğu bu dönemi çok iyi değerlendirmeliyiz. Geçmişi değil de, gelecekteki günlerde sektörümüzün daha donanımlı ve bilinçli olması için çaba sarf etmeliyiz. Bu noktada Charles Darwin’in şu sözü unutmamalı ki; “Hayatta kalanlar, türlerinin ne en güçlüsü ne de en zekisidir. Hayatta kalanlar kendini değişime en çok uydurabilenlerdir”.

Optik ve güneş gözlükleri için 2020 yaz sezonu trendlerinden bahsedebilir misiniz?
Optik çerçevelerinde metal, yuvarlak modeller ve faset çerçeveler ön plana çıkmaktadır. Güneş gözlüğünde ise  standart dışı tasarımlar öne çıkıyor. Geometrik şekiller, oldukça büyük modeller, neon renkli camlar, tek camlı geniş modeller 2020 yazında tercih sebebi olacak.

Optik sektörünü tek çatı altında toplayan Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Her yıl Silmo İstanbul Optik fuarını büyük bir zevkle ziyaret ediyorum. Sektörümüzüm tüm paydaşlarını bir araya getirmesi açısından etkili bir organizasyon. Son yıllarda katılımcı sayısının artması, ihtiyaçlarımızın karşılanması açısından olumlu olduğunu düşünüyorum.  

Sektöre yön veren ‘4 your eyes Optik Magazin’ dergimiz hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Derginizin çizgisini ilk günden beri çok beğeniyorum. Yenilik ve gelişmeleri takip edebilmemiz için sunduğunuz fırsatlar için teşekkür ederim.

 

Haziran 2020