Röportaj
GÖRAL GÖZLÜK

GÖRAL GÖZLÜK

GÖRAL GÖZLÜK OLARAK SILMO İSTANBUL’DA TÜM HEDEFLERİMİZE VE AMACIMIZA TAM ANLAMIYLA ULAŞTIĞIMIZI SÖYLEYEBİLİRİM.

Merhaba Nazlı Hanım... Kendinizi kısaca tanıtıp, Göral Gözlük ile yolunuzun nasıl kesiştiğini okurlarımızla paylaşabilir misiniz?
Merhabalar, ben idealleri olan, bu ideallerini gerçekleştirebilmek adına adım atmayı başarabilen ve maksimum başarıyı elde edebilmek için efor düzeyini her zaman en yüksekte tutmayı hedefleyen kadınlardan biriyim. Öncelikle küçük yaşlarımdan beri gözlüğe merakım oldukça fazlaydı. Fabrika ve üretim ağına geçmeden önce bu sektörde en iyisi olmanın yollarını arayarak türlü araştırmalara giriştim. Gözlük çerçevesi üretiminde öncü ülkelerden biri olan Çin’e gittim ve bu doğrultuda çeşitli fabrikalara giderek çeşitli araştırmalar yapmak adına 2 yıl Çin’de kaldım. En sonunda ise bu merakım ve araştırmalarımı harmanlayarak ülkeme döndüm. Türkiye’deki yerli üretime katkıda bulunmak isteği de sektörde uzmanlaşmak adına cesaretimi daha da kuvvetlendirdi.

2003 yılında başladığımız bu serüven benim ve tüm çalışma arkadaşlarımın yeterli azmi ile harika sonuçlar doğurdu. Günümüz toplumunda kadının konumu, istihdam sağlayabilmesi, kendi ayakları üzerinde durabilmesine ufak da olsa katkım olsun istedim her zaman. Bu bağlamda şirketimizin %80 oranında kadın çalışan kapasitesi oluşturmayı başardım. İdeallerimin doğrultusunda ilerleyerek Ankara’da gözlük üretimi konusunda en iyi firma olmayı başardık.

Göral Gözlük’ün sektörel vizyonundan ve temel değerlerinden bahsedebilir misiniz?
Göral Gözlük 2003 yılında kurulan ve sektörel bağlamda, vizyonu her bir müşteriye kendini özel hissettirebilmek olan başarılı bir firmadır. Temel değerlerimizden en önemlisi saygıdır. Çünkü bir müşteriyi özel hissettirebilmek adına gerekli olan yegane unsurun saygı olduğuna inanıp, yolumuza bu unsuru hiçbir zaman aklımızdan çıkarmadan devam ediyoruz. Analiz; bir diğer değerlerimizden biri. Çünkü müşteriyi özel hissettirebilmek için ihtiyaçlarının veya taleplerinin neler olabileceğinin analizini önceden yapıp kendisine özel önerilerde bulunduğumuzda hem işimizi tam anlamıyla yapmış, hem müşteri ile ilişkilerimizi daha da kuvvetlendirmiş hem de kendisini özel hissettirebilmiş oluyoruz.

Ankara’da yer alan firmanızın üretim faaliyetleri, kapasitesi ve tesisinizin özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Firmamızın hali hazırda üretimde bulunduğu metal gözlük çerçevesi bazında aylık ortalama üretim sayımız 65.000 adet, metal gözlük çerçevesi bazında yıllık ortalama üretim sayımız 800.000 adettir. Fakat yeni TR-90 fabrikamız çok yakın zamanda açılacak olmakta olup, öngördüğümüz aylık TR-90 çerçeve üretim sayımız yaklaşık 75.000 adettir. Toplamda tesisimizin yıllık metal ve TR-90 olmak üzere üretim sayısı yaklaşık 1.700.000 adedin üzerindedir.

Firmanızın bünyesindeki markalar hangileridir? Markalarınızın temel özelliklerini paylaşabilir misiniz?
Gözlük sektörü Türkiye ve dünyada trend olmak anlamında üst seviyelerde görüldüğü için ve işimizi tam anlamıyla eksiksiz yapabilmek için her markamıza ayrı özen göstererek çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Firmamız bünyesinde toplam 2 yerli 2 ithal marka mevcuttur. İthal ettiğimiz markalar Avva, Dfarni, Tommy, Situodun, Vivera ve New Castle. Üst grup gözlük olarak nitelendirdiğimiz bu altı marka daha modern ve genç kesime hitap eden markalardandır. Her bir gözlük modelini bizzat kendim ithal ettiğimiz ülkeye giderek, üretim yerini görerek ve en önemlisi her bir modeli bizzat kendim seçerek ülkemize getirtiyorum. Yerli markalarımız Gemmar ve Luciano Gatto. Bu iki markanın üretimi kendi fabrikamızda gerçekleşmektedir. İlk formu tel olarak Çin ve İtalya’dan ithal edilen fakat sonrasında Ankara’daki fabrikamızda şekillendirilip, modaya ve taleplere uygun gözlükler haline getiriliyor. Aynı zamanda yeni açtığım TR90 üretim fabrikamızda imal ettiğimiz West Gate markamızda bulunmakta. Her yaşa hitap eden sayısız modelleriyle ve uygun fiyatlarıyla dikkatleri üzerine çeken markalarımızdandır.

Markalarınıza ait koleksiyonları belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Daha önce de belirttiğim üzere, bizim için her zaman en önemli olan şeyler kalite ve müşteridir. Ürünleri uygun kalitede üretip müşterilerimizin öngörülen ihtiyacına göre sunmak markalarımıza ait koleksiyonları belirlerken önem verdiğimiz en değerli şeylerdir. Çünkü birinden biri aksadığı takdirde işimizi tam anlamıyla doğru yapamamış oluruz ve inanın bu durum sadece sektörümde değil özel hayatımda da kırmızı çizgilerimden biridir.

Satış ve dağıtım ağınızın yapısından ve işleyişinizden bahsedebilir misiniz?
Firmamız bünyesinde Türkiye’nin her bölgesinde aktif hizmet veren satış temsilcilerimiz bulunmaktadır. Ürünlerin üretimi aktif olarak her gün devam etmektedir. Satış temsilcilerimiz müşterimizin ihtiyaçları doğrultusunda siparişleri hali hazırda bulunduğu bölgeden firmamız sistemine gerekli girişi yaptıktan sonra siparişler iletildiğinden sonraki takip eden 3 iş günü içerisinde kargo yolu ile müşterilerimize iletilmektedir. Aynı zamanda www.goralgozluk.com isimli web sitemizden de siparişler alınıp gerekli işlemler sürdürülebilmektedir.

Türkiye’deki diğer üretici firmalardan sizi ayıran temel farklılıklarınız nelerdir?
Türkiye’deki üretici gözlük firmalarından bizi ayıran temel özelliklerimizden bazıları samimiyet ve şeffaflıktır. Her daim her müşteriye eşit şekilde davranıp herkese şeffaf davranmanın temel unsurlar olduğuna inanan bir firmayız. Evet sanırım şeffaflık en büyük farkımız.

Göral Gözlük olarak yaptığınız yeniliklerle ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Müşterilerimizi yeni modeller, yeni cihazlar ve diğer tüm yenilikler konusunda mail yolu ile bilgilendiriyoruz. Fakat yine en önemli olan unsur gerekli takibi sağlamamız diyebilirim. Çünkü müşterilerimizin bu yeniliklerden haberdar olması bizim misyonumuzu genel anlamda ve vizyonumuzu daha da genişleterek müşterilerimize de aynı imkanı sağlamaktadır. Bunun bilincinde olan bir firma olduğumuz için her zaman bu sektörde “en iyi” unvanını koruyacağımızın altını çizebilirim.

Firmanız Covid-19 pandemisinden nasıl etkilendi? Yeni normalleşme süreciyle birlikte 2020’nin son yarısıyla ilgili beklentileriniz nelerdir?
Firmamız Covid-19 pandemisinden olumsuz etkilenmedi çünkü üretime ve hizmete hiçbir zaman ara vermedik. Siparişlerimiz geldikçe gönderimimiz ve fabrika ayağımızda üretimimiz hiçbir zaman durmadı. Aslında bize zaman tanıdı bile diyebilirim çünkü yeni normalleşme sürecinde aldığımız siparişlerin oldukça fazla olmasından dolayı gerekli üretim desteğinin pandemi sürecinde ara vermeyerek sağlandığını belirtmek isterim.

Göral Gözlük olarak pandeminin Türkiye’deki yerli üretime yansımalarının nasıl olacağını ön görüyorsunuz?
Göral Gözlük olarak yerli üretimin daha da önem kazandığını ve kazanmakta olduğunu söyleyebilirim. İthal edilen veya edilmekte olan çoğu ürünün pandemi sürecinde ülke ekonomisine destek vermenin ne denli önemli olduğunun bilincinde olan vatandaşlarımızın bu husustaki hassasiyetlerini herkes gibi gözlemleyebildim.

Silmo İstanbul 2019’un katılımcı firmaları arasındaydınız. Fuar sizin için nasıl geçti ve fuar hakkındaki genel yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?
Silmo İstanbul’un bizim için en büyük önemi, mevcut sistemde tanınabilirliği yüksek olan firmamızın ulaşamadığı kitlelerle bir araya gelip, sektörde en büyük firma olduğu gerçeğini aktarabilmek ve gösterebilmekti. Bu doğrultuda amacımıza tam anlamıyla ulaştığımızı söyleyebilirim.

Optik sektörünün nabzını tutan ‘4 your eyes Optik Magazin’ dergisi ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
‘4 Your Eyes Optik Magazin’ dergisi sektörde Türkiye ve dünyada güncel haberlerin takibini sağlayabilmek adına başarılı bir kuruluş olduğunu düşünüyorum. Aynı zaman da dergi okuyucularını yine sektörde tanınan veya tanınmakta olan çoğu firmaların gelişimi ve yenilikleri konusunda bilgilendirdiğinin farkındayım.

 

Haziran 2020