Röportaj
ESSILOR GROUP

ESSILOR GROUP

ESSILOR GROUP, COVID-19 PANDEMİSİYLE MÜCADELEDE ULUSLARARASI ÇAPTA BİR DAYANIŞMA VE YARDIMLAŞMA DESTEĞİ SAĞLIYOR.

Essilor Group, Covid-19’un yayılmasını engellemek amacıyla ön saflarda mücadele eden kişileri desteklemek için dünya çapında bir takım adımlar atıyor. Essilor Group adına, Essilor Italia Genel Müdürü Luca Strigiotti ile bu konu üzerinde yaptığımız söyleşiyi siz okurlarımıza sunuyoruz. Essilor Group 170 yıldır iyi bir görüş sunabilmek için göz sağlığı uzmanlarına oftalmik cam ve ekipmanlar tasarlamakta, geliştirmekte ve dağıtmaktadır. Bugün Essilor Group alanında uzman olup, göz sağlığı sorunlarına çözümler üretmektedir. Uzmanlar ile tüketiciler tarafından görme kalitesinin korunması ve görme bozukluklarının önlenmesi konularındaki öncülüğüyle tercih edilmektedir. Varilux®, Crizal®, Eyezen™, Xperio®, Transitions®, Bolon® ve Foster Grant® gibi markaları ile Essilor; numaralı gözlükler, güneş gözlükleri, okuma gözlükleri ve oftalmik optik ekipmanları alanında faaliyet göstermektedir. Araştırma ve inovasyona her yıl 200 milyon Euro’dan fazla yatırım yapan Essilor’un büyümesinin arkasında yenilikçilikteki liderliği yatıyor.

Nitekim şirket, kuruluşundan beri inovasyona stratejik bir önem vermiştir. Essilor Group, göz sağlığı alanındaki gelişmelere ayak uydurmak için araştırmalarını; müşterilerinin ve göz sağlığı uzmanlarının yöneldiği göz hastalıklarının tedavisi, engellenmesi ve gözlerin korunması gibi temel konulara odaklıyor. Essilor Group, dünya çapındaki müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için üretimden hizmete, pazarlamadan dağıtıma kadar faaliyetlerini her açıdan yenilemeye devam ediyor. Essilor’un gücünün bir diğer kaynağı da, her bölgenin kendine özel yapılanmasına uyum göstererek dünya genelinde büyümesini sağlayan ortaklıklar kurması ve yardımlaşma kampanyaları düzenleyerek ihtiyaç sahiplerine olan desteğini sürdürmesidir. Essilor Group; miyopun yaygınlaşması, görsel yaşlanmayla mücadele edilmesi ve çağımızın dijital alışkanlıklarından kaynaklanan göz yorgunluğunun engellenmesi gibi bugünün ve yarının meseleleri için yeni çözümler de üretmektedir. Essilor Group şimdi de, tüm dünyayı çepeçevre kuşatan Covid-19’un yayılmasını engellemek amacıyla ön saflarda mücadele eden kişileri desteklemek için dünya çapında bir takım adımlar atıyor. Essilor Group adına, Essilor Italia Genel Müdürü Luca Strigiotti ile bu konu üzerinde yaptığımız söyleşiyi siz okurlarımıza sunuyoruz.

Essilor Group, Covid-19’un yayılmasını engellemek için ne gibi adımlar attı?
Essilor olarak tüm eylemlerimizin ortak paydası olan temel bir özelliğimiz var: misyonumuzun bir parçası olarak, insanların daha iyi yaşamaları için daha iyi görmelerine yardımcı olmak. Dolayısıyla vizyonumuz uyarınca dünya çapında bir takım dayanışma girişimlerinde bulunduk. Tüm ülkelerde bulunan takımlarımız, Essilor Vision Derneği ve Vision for Life’den aldığımız destek sayesinde Essilor Group, dünyanın her yerinde ön saflarda çalışan kişilere gözlük ve yüz maskesi de dahil yaklaşık 1 milyon koruyucu ekipman bağışladı. Çin, İtalya, Fransa, Almanya, İspanya, Portekiz, ABD, Brezilya, Kolombiya, İsrail, Avustralya, Hindistan, Bangladeş ve daha birçok ülkede bulunan yerel hastaneler ve sağlık çalışanları, itfaiyeciler, yardım personeli ve güvenlik güçleri gibi ön saflarda bulunan kişiler bağışlarımızdan yararlandı. Ayrıca koruyucu eldivenler, dezenfektanlar ve numarasız, gözleri hava damlacıklarından koruyan gözlükler de bağışlandı.

Covid-19’dan etkilenen ilk ülke olan Çin’e de yardımlarda bulundunuz?
Sahada bulunan organizasyonlarımızla birlikte 200.000’den fazla yüz maskesi, koruyucu gözlükler ve buğu önleyici mendiller bağışladık. Bu bağışlarımızdan yararlananlar arasında şehre giriş-çıkış yapanların sağlığını kontrol etmekle sorumlu olan Şangay Trafik Polisi, Şangay Gümrük Dairesi, Wuhan’daki Tongji Pediyatrik Hastanesi ile Hubei eyaleti Xiaogan kentindeki Aier Hastanesi çalışanları bulunuyor. Bununla birlikte, salgınlardan korunmak ve salgını engellemek amacıyla Essilor ve ortakları tarafından Wuhan Yardımseverler Derneği’ne 198.000 Euro değerinde bir meblağ bağışlandı. Bu bağışlar maske, gözlük ve koruyucu ekipmanlar almak için kullanıldı. Halihazırda dünyanın dört bir yanındaki hastanelere 500.000 maske dağıtmaktayız.

Essilor’un Fransa’daki stratejisi nasıl işledi?
Essilor Group alt kuruluşları Fransa’da 20.000 maske bağışladı. Essilor merkezlerinin yakınında bulunan yerel hastanelere, eczanelere ve sağlık çalışanları, itfaiyeciler, yardım personeli ve güvenlik güçleri gibi ön saflarda çalışan kişilere koruyucu ekipmanlar bağışlandı. Ek olarak, Essilor France, Fransa Sağlık Bakanlığına 10.000 adet koruyucu gözlük gönderdi. Essilor Group’un sosyal bağış kuruluşu olan Vision for Life’nin finansmanıyla Fransa’nın en ihtiyacı olan hastanelerine de çeşitli ekipmanlar bağışladık. La Rochelle Hastanesi, Versailles Hastanesi ve Mantes Hastanesi bunlar arasındadır. Fransa’da bağışladığımız diğer ürünler arasında dezenfektan jeller, laboratuvar önlükleri, galoşlar, eldivenler ve koruyucu şapkalar bulunuyor.

Pandemiden ağır etkilenen ülkelerden bir diğeri de Amerika Birleşik Devletleri... Orada ne gibi adımlar attınız?
Essilor of America şu anda Dallas, Texas, ve Ohio’daki Columbus ve Youngstown’da ön safta Covid-19’la mücadele eden hastane ve kuruluşlara, bunun yanı sıra ABD genelinde acil servis hizmeti sunan optometri ve oftalmoloji uzmanlarına 100.000 adet ameliyat maskesi, N95 türü maske ve koruyucu gözlükler bağışlıyor. Online iş platformumuz olan EyeBuyDirect de karantinadan dolayı ekran başında çok zaman geçiren ve bu yüzden gözlerine her zamankinden çok özen göstermesi gereken çocuklara Blue Protect gözlüklerinden bağışlıyor. Satisloh North America ise Wisconsin, Milwaukee’deki bir bağış merkezine 12.500 çift tıbbi eldiven bağışladı. Classic Optical, partnerlerinden olan FitzFrames’e işletmelerini koruyucu gözlük üretimine yönlendirme sürecinde yardımcı olmakta. Classic Optical ayrıca sağlık sektöründeki ortaklarına ve hastalarına numaralı ve numarasız gözlükler, laboratuvar ürünleri de sağlıyor. Öte yandan Ohio, Youngstown’daki laboratuvarında yerel çalışanları ve ilk yardım ekipleri için el dezenfektanları üretiyor. Essilor Vision Foundation US, Covid-19 krizinde öğretmenler ve oftalmologlar gibi ulusa öncülük eden çeşitli gruplara teşekkür etmek amacıyla “Sevgini Göster” kampanyası başlattı. Öte yandan çeşitli bilinçlendirme programları ile eğitim sağlayarak kar amacı gütmeyen kuruluşlara pandemiden toparlanma sürecinde karşılaşacakları zorlukları aşmalarında yardımcı olmayı amaçlıyoruz.

Peki son olarak Essilor’un İtalya’daki yardım faaliyetlerinden bahsedebilir misiniz?
Essilor Italia olarak sağlık krizinin doruk noktasına çıktığı dönemde stoğumuzda bulunan tüm koruyucu ekipmanları Lombardiya, Veneto ve Milano’daki çeşitli hastanelere sunduk. Ardından yeni gelen stoklar sayesinde daha fazla hastane ve kuruluşa ekipmanlar gönderdik. Bunlar arasında Milano’da Ospedale Sacco, Ospedale Niguarda, Ospedale San Raffaele, Presidio Ospedaliero San Carlo, Cerro Maggione’de bulunan ve yaşlılar ile Alzheimer hastalarına bakan Piccola Casa della Divina Provvidenza “Cottolengo”; Manzo’da Ospedale San Gerardo; Bergamo’da Ospedale “Treviglio-Caravaggio”, Ospedale Papa Giovanni XXIII, İtalyan Kızıl Haçı ve salgından en çok etkilenen şehirlerden birisi olan Lombardiya’da yer alan bağımsız yardım kuruluşu Cesvi bulunuyor.

Hekimlere ve paramediklere 5.700 adet koruyucu gözlük bağışladık. Buna ek olarak İtalya’daki Essilor Group’un tüm üst düzey Yönetim Kurulunun, Genel Müdür Marco Caccini önderliğinde aldığı inisiyatifler oldu. Salgına karşı ortak sorumluluğumuzu ve dayanışmamızı göstermek amacıyla maaşımızın bir kısmını Milano’daki Ospedale Sacco hastanesinin Viroloji Bölümüne bağışladık. Göz önünde bulundurduğumuz ve “sosyal” bir yaklaşım türünü içeren başka bir konu daha var. Halihazırda bir değişim sürecinden geçiyoruz: Uzaktan eğitimin “yeni normal” olmasıyla da birlikte çocuklar ve ergenler artık her zaman bilgisayar başındalar. Bu yüzden hem çocuklar hem de yetişkinler elektronik cihazlara, dolayısıyla da zararlı mavi ışığa fazlasıyla maruz kalıyorlar. Genetik bir sorun olan miyop birçok aileyi etkilediği için bizler de onlara bu konuda yardımcı olmaya karar verdik. Bu bağlamda optisyenler, müşterilerine bir “aile kartı” verecek. Bu kart ile kişiler özel bir indirimden yararlanarak ailelerinde bulunan birden fazla kişiye gözlük alabilecek. İlk ürün tam ücretiyle satılacak, kişinin aile üyeleri için alacağı ikinci ve üçüncü gözlükler ise indirime tabi olacak. Buradaki amaç, optisyen için avantajlı olan basit bir indirim sağlamak değil, nitekim onlar zaten indirimden yararlanıyorlar. Ancak ailenin finansal ihtiyaçlarını karşılayacak bir kart yaratmak ve toparlanma aşamasında onların yanında durduğumuz mesajını verme amacındayız.

Kaynak: www.wmido.com

Haziran 2020