Röportaj
ETNIA BARCELONA

ETNIA BARCELONA

COVID-19 KRİZİNİ YAŞADIĞIMIZ BU GÜNLERDE ETNIA BARCELONA; MÜŞTERİLERİ İÇİN FİNANSAL VE DİJİTAL ÇÖZÜMLER SUNUYOR, YEPYENİ PROJELERE İMZA ATIYOR.

Barcelona merkezli gözlük markasının Kurucusu David Pellicer, küresel krizle mücadelesinde; tüm ekibini, müşterilerini ve Etnia Barcelona Vakfı’nı koruyucu bir tutum sergiliyor. Zorlu dönemlerde birleşmeye ve yardımlaşmaya hazırız diyen Pellicer; markasının halihazırda devam eden projelerinden ve gelecek dönem tasarılarından da söz ediyor.

Covid-19 ile mücadelede firmanızın öncelikleri nelerdir?
Önceliğimiz, ne pahasına olursa olsun insanı korumaktır. Değer zincirimizin temelini insanlık oluşturuyor. Akabinde müşterilerimizin ihtiyaç ve taleplerine koşulsuz cevap verebilmek geliyor. Bu sebeple, müşterilerimize yönelik tüm hizmetlerimizi ve desteğimizi sürdürüyoruz. Bu amaçla mali çözümlerimizi daha esnek olacak şekilde genişlettik. Sektörün devamına ihtiyacımız var ve bunu mümkün olduğunca kolaylaştırmak istiyoruz. Zaman, sıra dışı önlemler alma zamanıdır. Etnia Barcelona Vakfı olarak da salgın sonrası yürüteceğimiz projelerimiz üzerinde çalışıyoruz. İhtiyacı olan insanlara her zaman yardım eli uzattık. Bu sebeple, dünya çapındaki optik mağazalarına toplam 150.000 gözlük göndererek, zor durumda olan ailelere yardımcı olmalarını sağlıyoruz. Optik mağazaları sayesinde, bu projemiz çok daha geniş bir kitleye ulaşacaktır.

Kriz Etnia Barcelona’yı nasıl etkiledi? Ne tür önlemler aldınız?
Etnia’da iki arkadaşımızda Covid-19 vakası yaşadık ama şanslıyız ki sorunsuz iyileştiler. Ancak etrafımızda hayatını kaybeden veya acı çeken insanlar olduğunu görmek bizi de olumsuz etkiliyor. Üzüldüğümüz, sinirlendiğimiz ve korktuğumuz günler yaşıyoruz. Öte yandan, hatırladık ki güçlüklerle karşılaştığımızda birleşmeye ve yardımlaşmaya oldukça hazırız. Tüm fabrikalarımız, mağazalarımız ve koleksiyonlarımız düzenli olarak dezenfekte ediliyor. Tüm satış ekibimiz, sürekli dezenfektan ürünleri kullanıyor. Hijyen konusunda son derece katı önlemler aldık. Faaliyetlerimizi en yüksek seviyede dijitalleştirdik. Sıfır gününden beri, ekibimizin yüzde 90’ı akıllı yazılımlarımız sayesinde uzaktan çalışmaktadır. Halihazırda kullandığımız, Intranet ve Extranet sistemlerimiz, bu sıra dışı günlerde optik mağazalarıyla iletişimizin devam etmesini sağladı. Deneyimi optimize etmek adına Extranet’te “Sanal Deneme Odamızı” hayata geçirdik. Müşteri hizmetlerimizin gerçek zamanlı hizmet verebilmesi için canlı destek servisimizi kullanıyoruz. Müşterilerimizle dijital iletişimimiz ani ve yüksek artış gösterdiğinden onlara yeni sunumlar hazırladık. Elbette ki bunun gerçek mağaza deneyiminin yerin tutamayacağını biliyoruz. Ancak bu, kriz ortamında müşterilerimize mümkün olan en iyi deneyimi sunmak bizim görevimiz.

Covid-19 firmanızın önemli projelerine engel oldu mu?
Aslına bakarsanız Covid-19 farklı departmalarımızda devam eden projelerimizi hızlandırdı. Bu süreçte öncelikli hedefimiz optik mağaza kanalını korumak olduğundan ve bu yönde çalıştığımızdan büyüme gösterdik. Oluşturduğumuz “Drive to Store” sistemi sayesinde internet sitemiz ve ana mağazamızdan yapılan satışları, doğrudan optik mağazalara yönlendirebiliyoruz. Böylece mağazalarda satış ve trafik yaratıyoruz. Eylül’den itibaren tüm gözlüklerimiz takip edilebilirliği arttıran kendine özgü bir kod numarası içerecek. Böylece yetkili noktalarımızdaki dağıtımı daha fazla kontrol edebileceğiz. Aynı zamanda bu kod numarasıyla garanti süresi, mağaza gözlüğü sattığı anda başlayacak. Müşterilerimizi, ortaklarımız olarak görüyoruz. Bu yüzden de işbirliği ile bölgelerini korumalarını sağlamak istiyoruz.

Pandemi süreci firmanızın çevre dostu atılımlarını nasıl etkiledi?
Pandemi sürecinde neler yaşandığını gözlerimizle görüyoruz ve elimizden gelenin en iyisiyle sürece katkıda bulunmak istiyoruz. Etnia Barcelona, plastikten kurtulup sürdürülebilirliği arttırmayı amaçlayan çevre dostu bir marka. Bu sebeple çerçevelerimiz doğal asetattan, camlarımız ise mineral camdan üretiliyor. Paketleme sürecimizdeki tüm plastikleri, sürdürülebilir malzemeler ile değiştirdik. Pandemi dönemiyle birlikte bu yöndeki çalışmalarımızı, değiştirebileceğimiz alanlar üzerinde yoğunlaşarak geliştiriyoruz. Uzun ömürlü ürünler üreterek, çevre dostu bir marka olmanın ne kadar isabetli olduğunu bu dönemde bir kez daha gördük. Warriors 2020 kampanyamız da bu bilinçle ilerliyor. Mevcut koşulların da etkisiyle hazlihazırdaki kampanyamız daha da anlam kazandı.

Etnia Barcelona Vakfı’nın kuruluş amacı ve çalışmalarından bahsedebilir misiniz?
Etnia Barcelona Vakfı’nı 4 yıl önce Sosyal Sorumluluk Projemiz kapsamında ihtiyac sahibi insanlara ulaşabilmek amacıyla kurduk. Kuruluşumuzdan bugüne kadar da sahip olduğumuz vizyon ve değerlerle, üzerimize düşeni ara vermeden yapmaya devam ediyoruz. Yakın zaman içerisinde Senegal’de gönüllüler ve diğer vakıflarla işbirliği içerisinde olarak; imkanı olmayan çocuklara numaralı gözlük temin etmek için açtığımız, kâr amacı gütmeyen mağazanın önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Etnia ekibinin vakfımız çalışmalarında rol alarak iyilik yolunda devasa bir kapasitesi olduğunu göstermesi beni gururlandırıyor. Vakfımızın çalışmalarını müşterilerimizle paylaşmaktan da ayrıca onur duyuyorum.

Gelecek dönem proje ve koleksiyonlarınızdan ipuçları verebilir misiniz?
Barcelona’daki üretim tesisimizi, merkez binamız ile aynı yere, 6 kat olarak 6.000 m2’lik bir alana yerleştirmek, yeni projelerimiz arasındaki yerini aldı. Böylece üretim ve tasarım da dahil olmak üzere tüm birimlerimizin aynı alanda faaliyet göstermesini sağlayacağız. Böylece inovasyonu hızlandıracak, tüm tasarım ve üretim süreçlerimizi kolaylaştıracağız. İçerisinde bulunduğumuz dönemden, önümüzdeki Ocak ayına kadar DNA’mızı başarıyla ortaya koyacağını düşündüğümüz 3’ü kapsül olmak üzere toplam 8 koleksiyonu beğenilere sunacağız. Özellikle 2021 koleksiyonumuzun şimdiye kadar ki en iyi Etnia Barcelona koleksiyonu olduğu iddiasında bulunabilirim. Dolayısıyla “Renk, Sanat ve İnovasyon” gelecek koleksiyonlarımızın temelini oluşturmaya devam edecek. Bu ay ise neon modelimizden ilham alan, Ibiza Vol.2 koleksiyonunun tanıtımını gerçekleştireceğiz. Yeni Ibiza Vol. 2’nin bizi renkli ve ışıklı ada ruhuna götüreceğine inanıyorum.

Son olarak içinde bulunduğumuz süreçle ilgili düşüncelerinizden bahsedebilir misiniz?
Pandemi dönemi hem bir değişim süreci hem de büyük umutlara ihtiyaç duyulan bir süreç. Bugünlerde yaz aylarının bize getirdiği özgürlük hissine her zamankinden daha çok ihtiyacımız var. İnsanlar, yaşam biçimlerine yönelik bakış açılarını mevcut yeni koşullara göre değiştirdiğinde, hayatı algılama biçimimizin de değişeceğine inanıyorum. Belki de artık deri değiştirme zamanıdır. Çok fazla mağdurun ve kahramanın olduğu, değişik bir savaş içerisindeyiz. Sağlık çalışanlarına ne kadar minnet duysak azdır. Deneyimleyip, öğrendiklerimizle harekete geçerek ilerlememiz gerekiyor. Yoğun gayretimizle, gelecekte bizleri farkındalık ve mutluluğun beklediğine inanıyorum.

Mayıs 2020