Röportaj
CAZAL

CAZAL

CAZAL GİBİ BİR MARKAYI GELECEĞE TAŞIMAK AYNI ANDA SINIRSIZ FIRSAT VE SORUMLULUĞU BERABERİNDE GETİRİYOR.

Lüks gözlük tasarımında çığır açan tasarımcılardan Cari Zalloni tarafından kurulan Almanya merkezli Cazal Eyewear, Katharina Schlager’i yeni Kreatif Direktörü olarak belirledi. Kökleri Avusturya’nın Graz kentine dayanan Katharina Schlager, uzun yıllar Andy Wolf’un marka DNA’sından sorumlu kişi olmasıyla biliniyor. Katharina Schlager’in Cazal’a geçişi sektörün içinden bazı kesimleri şaşırtsa da, başarılı tasarımcı markayla bütünleşeceği ve Cari Zalloni’nin mirasını devam ettireceğinden emin.

Merhaba Katharina, Cazal Eyewear’daki yeni görevinizden bahdesebilir misiniz?
Ocak ayı itibarıyla Cazal Eyewear’de CEO ve Kreatif Direktör olarak göreve başladım. Şirketin finans ve işlemlerinden sorumlu olan Klaus Lippert ile birlikte çalışıyoruz. Görevim başka birçok faktörü kapsasa da, Cazal’da gözlük tasarımı temel odak noktam olacak. Cazal gibi bir markayı geleceğe taşımak aynı anda sınırsız fırsat ve sorumluluğu beraberinde getiriyor. Marka çok köklü ve güçlü bir mirasa sahip olduğu için özenle haraket etmem gerektiğini düşünüyorum.

Cazal ile yollarınız nasıl kesişti?
Bizimki gibi bir sektörde insanlar birbirlerini iyi tanırlar. Karşılıklı saygı bu birlikteliğin temelini attı ve Cazal’ın sıra dışı tasarımlara olan tutkusu da kararımı vermede tamamlayıcı oldu.

Andy Wolf markasıyla özdeşleşmiş bir isimdiniz. Böylesi bir bağlılığı Cazal ile de yaşayacağınıza inanıyor musunuz?
Bu bir nevi ikinci kez aşık olmaya benziyor. Tutku ilk aşk gibi, ilk aşkta yaşadığın deneyim ise artık çok daha olgun ve bilinçli bir yola girmeni sağlıyor. Bağlanmaya bütünüyle hazır hissediyorsun. Ayrıca hayat devamlı gelişmeyi ve ilerlemeyi gerektiriyor. Bu sebeple Cazal’ın bana sunduğu fırsattan ötürü kendimi çok şanslı hissediyorum ve büyük mutluluk duyuyorum. Ekibimizle birlikte güzel işlere imza atacağımıza inanıyorum.

Zamansız gözlük tasarımına ismini yazdıran Cari Zalloni’yi hayattayken tanıma fırsatınız olmuş muydu?
Tasarım dünyası için gerçek efsanelerden biriydi. Benim doğup büyüdüğüm Steiermark bölgesinde yaşadığı dönemde kendisiyle yüzyüze tanışma fırsatı yakalamıştım. Tamamen şans eseri bir karşılaşmaydı ve Andy Wolf’daki ilk yıllarımdı. Beni mesleki tutarlılığım ve cesaretim sebebiyle övdüğünde çok gururlanmıştım. Mesleğinde duayen olan birinden bu sözleri duymak benim için çok anlamlıydı.

Peki, tasarım felsefesinizi Cari Zalloni’ninkiyle yakın buluyor musunuz?
Cari Zalloni, tasarımlarının sokağın öbür ucundan bakıldığında bile tanınıyor olmalarını sağlayan bir sanatçıydı. Cazal’ı hiçbir şeyden ödün vermeden, cesaretle ilerleyerek Cazal yaptı. Tasarım felsefem keskin hatlara ağırlık vermem ve köşeleri sevmem sebebiyle, Cari Zalloni’nin tasarım diliyle benzerlik gösteriyor. Ben de Cari Zalloni gibi gözlüklerin işlevsel özelliklerini arka plana atmaksızın onları bir ifade biçimi, insanları güzel yapan birer mücevher olarak görüyorum. Bu sebeple sevgi ve tutku olmadan ikonik tasarımların ortaya çıkabileceğine inanmıyorum.

Cazal sizin için ne ifade ediyor?
Bulunduğum noktada Cazal’a yapabildiğim kadarıyla dışarıdan bir gözle bakmaya çalışıyorum. Bu bağlamda büyük geçmişi ve bir o kadar da büyük geleceği olan bir marka görüyorum. Cazal güçlü kişilikler için cesur tasarımlar ortaya koyan efsanelerden biri. Bu sebeple yaptığımız tasarımlarda, yönetimsel kararlarımızda içe dönük bir bakış açısı kullanmak yerine Cazal’a daha geniş bir açıdan bakmayı tercih ediyorum. Köklü tarihimizi ve DNA’mızı oluşturan parçaların korunması gerektiğini düşünüyorum. Cari Zalloni’nin cesur ve kendine güvenen kullanıcılarına hazırladığı ikonik stilleri devam ettireceğim için şanslı hissediyorum.

Cazal’ın marka konumu ile ilgili hedefleriniz nelerdir?
Dediğim gibi Cazal güçlü kişilikler için güçlü tasarımlar üreten zamansız bir marka. Sıfırdan oluşturulacak bir değer değil. Benim için öncelikli olan konu köklerimizin bizi götürdüğü yerleri yücelterek yola devam etmektir. Bu sebeple trendlere yön veren bir marka olmayı sürdürmek öncelikli hedefim. Bunu da tasarımları aynı anda hem işlevsel unsurlar hem de yaratıcılık ürünü parçalar olarak görerek ve zamanın ruhuna açık olarak başarabileceğimizi düşünüyorum.

Cazal’ın “Iconic Styles” isimli özel koleksiyonu büyük yankı uyandırdı. Koleksiyon ile ilgili farklı çalışmalarınız da olacak mı?
Kesinlikle. Çünkü Iconic Styles gözlük tasarım sektörünün ikonları haline gelmiş zamansız parçalardan oluşuyor. Cari’nin zamanın ötesinde olan kişisel zevk anlayışının ürünü olan bu stiller gözlük tasarım dünyasının ışıltısı. Şu anda Münih’deki Pinakothek tasarım müzesinde sergileniyorlar ve koleksiyonerler tarafından da büyük rağbet görüyorlar. Yakın zamanda New York’da da sergilenmelerini planlıyoruz.

Cazal’daki ilk koleksiyonunuz için hazırlanmaya başladınız mı?
Evet, daha şimdiden netleşmiş bazı fikirlerim var. Ancak tecrübeme ve tasarımsal içgüdülerime ne kadar güvenirsem güveniyim, hızlı ve ani haraket etmek istemiyorum. Öncelikle Cazal gözlüklerini seven kullanıcılarımızın, butik mağazalarımızın ve ekip arkadaşlarımızın buluştukları ortak paydayı belirlemek istiyorum. Cazal her zaman yakından takip ettiğim bir marka olarak, başlı başına güçlü bir ilham kaynağı olacak gibi görünüyor.

Kreatif Direktör olarak tasarım ekibinizden neler bekliyorsunuz?
Yanımda olduklarını bilmeyi ve bu yaratım sürecinin vazgeçilmez birer parçası olmalarını istiyorum. Sonuçta yaptığımız iş ekip olarak güçlü bir iletişim gerektiriyor. Güçlü iletişim için tarafların birbirini gerçekten dinlemesi, empati kurabilmesi  gerekiyor. Ben de çalışma arkadaşlarımın yaratıcılıklarının sınırlarını zorlayabilmeleri için gerekli demokratik ortamı kurmaya özen gösteriyorum. Tasarım, incelikli ve hassas bir yaratım süreci. Kaliteli ve cesur stiller oluşturmak için bu süreci de kaliteli geçirmek önceliğim. Bu sebeple sıkıcı olmayan ve zamanın mevcut trendlerinin peşinden koşmayan tasarımlar ortaya koyacağımızdan eminim.

Kaynak: Spectr

Nisan 2020