Röportaj
LUXE OPTİK LENS

LUXE OPTİK LENS

SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI’NIN KATILIMCISI VE BİR PARÇASI OLMAKTAN DOLAYI GURUR DUYDUM. SEKTÖRE BAKIŞ AÇIMIZI GENİŞLETMESİ İLE BİZİM İÇİN ÇOK FAYDALI BİR ORGANİZASYON OLDU.

Merhaba Erdoğan Bey. Kendinizi okurlarımıza tanıtıp, optik sektörüne nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
Merhabalar, 1987 Gaziantep doğumluyum. Evliyim ve 2 çocuk babasıyım. Lise bittikten sonra çevremdeki büyüklerim ve yakınlarımın optik sektöründe çalışması vesilesi ile optik sektörüne adım attım. 2001-2002 yılları arasında cam firmasında çıraklıkla işe başladım. Çalıştığım firma sahibi benim işe olan sevgimi ve yatkınlığımı farkedince direk atölyeye aldı. Elmaslarla, yan keskilerle ve kalıplarla iç içe büyüdüm, atölyeyi çok iyi bilirim. Sektörle ilgili daha fazla şey öğrenme merakım ve sadece atölyede kalmak istemeyişim sebebiyle Laleli’de küçük bir optik mağazada satış personeli olarak işe başladım. Yaklaşık 1.5 yıl orada çalıştıktan sonra 5 mağazası olan bir firmada satış personeli ve atölye ustası olarak çalışmaya devam ettim. 2009 yılında şu anda Türkiye’de bulunan kurumsal firmalardan birinde mağaza müdürlüğü yaptım. Hayallerimi gerçekleştirebilmek için daha ileri gitmem gerektiğini düşündüm ve kendi işimi kurmaya karar verdim. Ağabeyim dediğim ve çok sevdiğim ortağımla yola çıktım.

Şirketiniz kuruluş aşamasından, temel vizyon ve değerlerinden söz edebilir misiniz?
2017 Ocak ayında Luxe Optik Lens’i kurduk ve kontakt lens sektöründe markamızı geliştirerek yolumuza devam ediyoruz. En büyük hedefimiz, dünyadaki kadın ve erkek müşterilerimize renkli kontakt lensin en iyisini, kaliteyi ve güveni %100 müşteri memnuniyeti ile sunmaktır. Türkiye ve dünyada lenste kaliteyi, doğallığı aynı zamanda dikkat çekiciliği, en güzel hali ile müşterilerimize yaşatmak istiyoruz. Birçok insan için kendini daha iyi hissetme ve mutluluk yolu olan renkli kontakt lensin bir numaralı adresi olabilmeyi amaçlıyoruz. Labella markasıyla müşterilerimize uygun olan mevcut en iyi seçimi, yüksek kaliteyi ve rahatlığı, doğal renk görünümünü sunabilmek bizim için önemli. Uygun fiyat garantisi, geniş renk skalası, en doğalı yakalamak, kaliteye ulaşmada kolaylık, farkın gözlerde olduğunu hissettirmek, zarafet ve incelik sunmak en temel değerlerimiz arasında yer alıyor.

Şirket bünyenizdeki Labella markasının temel özelliklerini okurlarımızla paylaşabilir misiniz?
Labella renkli kontakt lensler; hareli ve haresiz aylık ve yıllık kullanım süreli lensler ve el boyaması tasarımında üretilen aylık kullanım süreli exclusive serisi lensler olarak, rahatlığı ve doğallığı ile stillerinde farklılık yaratmak isteyen müşterilerimizin beğenisine ve memnuniyetine sunulmaktadır. Labella kontakt lensler, ince ve yumuşak dokusu ve %40 su içeriğine sahip yapısıyla, gözde kuruluğa neden olmayıp, rahat ve konforlu bir kullanım sağlayan renkli kontakt lensimizdir. Markamızın renk seçeneği diğer kontakt lens markalarının renklerine göre daha geniş bir yelpazeye sahip. Doğala en yakın renk alternatifleriyle ve yüksek kalitesiyle, görünümündeki değişimi gözleriyle vurgulamak isteyen herkes için ideal bir seçim olduğuna inanıyorum.

Markanız Labella’nın dağıtım ağından, ülkemizde nerelere ulaştığından bahsedebilir misiniz?
Ürünlerimizi, kontakt lens kullanıcılarımız anlaşmalı olduğumuz bir çok optik mağazada stoklu olarak bulabiliyor. Aynı zamanda kargo ile gönderim talep eden tüm optik mağazalara İstanbul içinde kuryeyle; İstanbul dışında ise aynı gün kargo ile hızlı bir şekilde ulaştırıyoruz. Kargo takip birimimiz ile gönderilerin ulaşımını sürecin başından sonuna kadar takip ediyoruz.

Labella koleksiyonlarını seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Labella koleksiyonlarını seçerkenki ilk önceliğimiz her zaman müşteri memnuniyetidir. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda adım atmamız, kısa sürede en çok tercih edilen renkli kontakt lens markası olmamızı sağladı. Renk koleksiyonumuzu oluştururken yapmış olduğumuz piyasa analizi doğrultusunda, müşterilerimizin en çok tercih ettiği renk tonlarını, doğal renklerden esinlenerek belirledik. Koleksiyonumuzu müşterilerimize sunduğumuzda başarılı ve güzel geri dönüşlere ulaştık. Müşterilerimizin fikri ve talepleri doğrultusunda renk yelpazemizi genişlettik. Müşteri memnuniyeti ve taleplerine verdiğimiz önemin en güzel göstergesinin de bu olduğunu düşünüyoruz. Müşterilerimizin standart lens alternatifinden çıkıp doğal ve farklı görünümü yakalayabilmeleri adına; kaliteli, uygun fiyatlı, ulaşımı kolay bir kontakt lens markası ve koleksiyonları ile yolumuza devam ediyoruz.

Farklı kontakt lens markalarının Türkiye dağıtımını üstlenmeyi düşünüyor musunuz?
Labella markasının üretici firması olarak ilk hedefimiz, kendi ülkemizde bir üretici firma olarak var olup, sadece kendi markalarımızın lenslerini yurtdışına pazarlamaktır. Labella markamızı oluştururken amaçlarımızdan bir tanesi buydu, ayrıca iki farklı marka çalışmasının da içindeyiz. Bunun dışında farklı bir marka için satış ağı düşünmüyoruz. Luxe Optik Lens olarak Ortadoğu’da 18 ülkede bayilik ve distribütörlüklerimiz mevcut. Labella markamızda 3 aylık, 1 yıllık ve günlük olmak üzere toplamda 55-60 rengin dışında, özel olarak tasarladığımız renkleri, kutuları ile birlikte müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Bayilerimize, Türkiye ve distribütör firmalarımıza sunacağımız yeni markaların üretimi ise şu anda yapım aşamasındadır.

Kontakt lens satışı dışında farklı girişimlerde bulunmayı düşünüyor musunuz?
Şu anda lens dışında farklı bir segmentte bulunmayı düşünmüyoruz. 20 yılı aşkın bir süredir bu sektörde olmamız bu işe olan sevgimizin, emeğimizin ve bu işe ne kadar gönül verdiğimizin kanıtıdır. Yıllardır biriken tecrübemizle, emeğimizle, gelişmekte olan bilgi birikimimizle ve ekip arkadaşlarımızla çalışarak markamızı daha iyi yerlere getirmeyi hedefliyoruz. Kendi alanımızda nasıl daha ileri seviyeye ulaşabiliriz, daha iyi hizmet verebiliriz noktasında çalışmalar yapıyoruz. Bunun dışında, renkli lenslerle birlikte müşterilerimize sunmamız gereken lens solisyonu ve aksesuarlarının üretimini sağlamak da projelerimiz arasında yer alıyor.

Luxe Optik Lens olarak markanızın reklam ve tanıtım çalışmaları için ne gibi yöntemler kullanıyorsunuz?
Öncelikle derginiz aracılığı ile reklam çalışmaları yaparken; Türkiye’nin bütün il ve mümkünse ilçelerinde seçkin mağazalar ile çalışıyoruz. Katalog, broşür, stant ve sticker ile çalıştığımız mağazaları destekliyoruz. Aynı zamanda, dijital alanlardaki reklam çalışmalarımız ile müşterilerimizi satış yapan mağazalara yönlendiriyoruz.

Türkiye’deki diğer kontakt lens toptan satışı gerçekleştiren şirketlerden sizi ayıran temel farklılıklarınız nelerdir?
Bizi diğer kontakt lens satışı gerçekleştiren şirketlerden ayıran en temel farklılık, markamız olan Labella lenstir. Labella lens doğal görüntüsü, renk çeşitliliği, zarafeti ile özel ve ayrıcalıklı bir lenstir. Kullanılan materyaller ve boyama teknolojisi açısından diğer markalardan çok öndedir. En çok tercih edilen marka olması bu farklılığımızın en güzel göstergesidir.

Türkiye optik sektörünün bugünü ve yakın geleceği hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
İnsan vücudunun penceresi olan göz ve göz sağlığına verilen önemin bugünden yarınlara hızla artışı ile birlikte optik sektörü üretim ve kalite alanında hızlı bir şekilde büyüme gösteriyor. Renkli kontakt lens konusunda birçok ülkeden daha gerideyiz. Renkli lenste, markamız sayesinde bu açığı kapatacağımızı düşünüyoruz. Türkiye’nin yakın zamanda optik sektöründe gözlük ve lens üretim merkezi haline geleceğine inancım tamdır.

2020 sezonunda kontakt lens trendleri ile ilgili okurlarımızla neler paylaşmak istersiniz?
2020’de kontakt renkli lenste ülkemizdeki müşterilerimizin talepleri her markada olduğu gibi mavi, yeşil, ela tonları üzerine. Aynı zamanda müşterilerimiz mavi rengin, bir ton açık veya daha koyusunu görmek istiyor. Dolayısıyla bu hedefler doğrultusunda seçeneklerin çok olmasını istiyorlar. Hareli ve haresiz seçeneklerimiz içinde ise ülkemizde en çok haresizin tercih edildiğini görüyoruz. Ortadoğu pazarında ise daha çok hareli, makyajla gözü iri gösteren, dikkat çeken lensler tercih ediliyor. Dolayısıyla 2020 ve daha sonraki yıllarda Türkiye, Ortadoğu ve Avrupa ülkelerinde distribütörlüklerimizin ve bayilerimizin gün geçtikçe artmasından dolayı tek bir segmentte kalmıyoruz. Hareli ve haresiz seçeneklerin bol olduğu, her müşterinin aradığını bulabildiği, herkesin zevkine hitap eden renklerin olmasını istiyoruz.

Silmo İstanbul 2019 Optik Fuarı katılımcıları arasındaydınız. Fuar sizin için nasıl geçti ve fuar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın katılımcısı ve organizasyonun bir parçası olmaktan dolayı gurur duydum. Fuarlar mesleki gelişim, iletişim ve etkileşim yaratan alanlardır. Sektöre bakış açımızı genişletmesi ile bizim için çok faydalı bir organizasyon oldu. Yabancı ziyaretçi sayısının fazlalığı ve her yıl artış göstermesini göz önünde bulundurduğumuzda Türkiye optik ve lens pazarını dünya ile buluşturma yolunda önemli ve başarılı bir adım olduğunu düşünüyorum. Sektörümüzle ilgili tüm gelişmeleri, tedarikçi firmaları, optik mağaza sahipleri ve çalışanlarını, farklı fikirleri aynı çatı altında buluşturan yenilikçi ve etkili bir organizasyona imza atıldığı için emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Optik sektörünün lokomotifi sayılan dergimiz “4 your eyes” ile ilgili yorumlarınızı alabilir miyiz?
Sektörümüzle ilgili gelişmeleri, yenilikleri, güncel haberleri alabildiğimiz, faydalı bilgilere ulaşabildiğimiz; büyük bir emekle, sağlam bir ekiple hazırlanan tüm sektöre ışık tutan bir dergimiz. Şahsım adına takip ediyorum ve böyle bir imkanı bize sunduğunuz için teşekkür ediyorum.”

Nisan 2020