Marka Hikayesi
“OFF-WHITE”

“OFF-WHITE”

Afrika kökenli Amerikalı mühendis, mimar, ressam, DJ ve tasarımcı Virgil Abloh; çok yönlü oluşunu 2013’te kurduğu yenilikçi markasıyla gözler önüne seriyor.

1980 doğumlu Virgil Abloh, Off-White’yi kurmadan uzun zaman önce Wisconsin-Madison Üniversitesi’nde İnşaat Mühendisliğinden mezun olup, Illinois Teknoloji Enstitüsü’nden Mimarlık alanında yüksek lisans derecesini aldı. Bir mimarlık şirketinde kısa dönem çalıştıktan sonra 2009 yılında Chicago’da bir sanat galerisi ve RSVP galerisinde bir sokak giyim butiği açtı. O dönemde dünyaca ünlü rapçi ve prodüktör Kanye West ile tanıştı ve West’in sağ kolu olarak çok yönlü tasarım ajansı Donda’da çalışmaya başladı. Donda’dayken Kanye West’in turnelerini organize etmenin yanında West için albüm kapakları da tasarladı. Aynı dönemde Kanye West ile dünyaca ünlü pop yıldızı Beyoncé’nin eşi Jay-Z’nin yaptıkları işbirliği sonucu yayınladıkları ‘Watch The Throne’ isimli stüdyo albümünün kapağını kendine özgü sanatsal yaklaşımıyla beğenilere sundu.

2013’e gelindiğinde Virgil Abloh, Off-White’nin altyapısını kuracak olan sokak giyim projesi Pyrex Vision’ı hayata geçirmek amacıyla Donda’dan ayrıldı. Pyrex Vision markasının piyasaya sunduğu ilk ve tek koleksiyonda Abloh’un Ralph Lauren’nin Rugby serisinden esinlerek oluşturdurduğu svetşörtleri ve tişörtleri yer alıyordu. Koleksiyonda kullanılan materyaller “Pyrex 23” yazan gibi grafik baskılarla olduğu kadar 17. yüzyıl barok sanatının öncü İtalyan ressamlarından Caravaggio’nun ‘Entombment of Christ’ tablosundan esinlenilerek de süslenmişti.

PYREX VISION, OFF-WHITE’YE NASIL DÖNÜŞTÜ?
2013 yılında moda alanında çok sükse yapmayan İlkbahar/Yaz koleksiyonunun ardından Pyrex Vision markası Off White c/o Virgil Abloh ismiyle piyasadaki varlığını sürdürmeye başladı. Abloh tarafından resmi bir açıklama yapılmasa da, bu isim değişikliğinin daha geniş bir ürün gamı altında hizmet sunabilmesi için gereken yasal düzenlemeler adına yapıldığı söylentileri hızla duyuldu. Milano ana merkez alınarak yeniden kurduğu, çok yönlü Off-White markası hakkında Virgil Abloh, “Off-White’ye rengini veren, beyaz ve siyah arasındaki tüm gri alanı kapsamadır” diyor.

OFF-WHITE NEDEN “TIRNAK İŞARETİ” KULLANIYOR?
2017 yılında Columbia Üniversitesi'nde verdiği bir konferansta tasarım felsefesini anlatan Virgil Abloh; tasarımlarında estetik unsurlarından biri olarak kelimelerden ve onların gerçek anlamlarına vurgu yapmaktan hoşlandığını dile getirdi. Bir cüzdan tasarladığında ürünün üzerinde tırnak işareti içerisinde büyük harflerle cüzdan yazmasının, tasarımlarının algılanma şeklini fiziksel ve estetik olarak ayrıcalıklı hale dönüştürdüğünü düşünen Abloh, kendine özgü geliştirdiği bu tasarım ilkesini ilk olarak Air Jordan 1 spor ayakkabı tasarımında “AIR” yazısını topuk üzerinde kullanarak gerçekleştirdi. Sonraları tasarımcının imzası niteliği haline gelen bu estetik özellik Off-White kullanıcıları tarafından büyük beğeniyle karşılandı.

EN ÜNLÜ OFF-WHITE İŞBİRLİKLERİ
Virgil Abloh söz konusu işbirlikleri olduğunda son derece aktif ortaklardan biri olarak karşımıza çıkıyor. IKEA mağazalar zinciri ve Nike ile yaptığı anlaşmalar ve bu anlaşmalar sonucu ortaya çıkardığı ürünler büyük ilgi çekti ve tasarımcının daha geniş kitlelerce tanınmasına ön ayak oldu. Abloh, Nike ile işbirliğini ilk olarak 2017 yılında yaptı ve dünyaca ünlü markanın 10 ikonik spor ayakkabısını yeniden yorumladığı ‘The Ten’ isimli koleksiyonu beğenilere sundu. 2019 yılında Abloh, IKEA ile olan işbirliği gereğince spor ayakkabılar için kabinler, ahşap sandalyeler ve kilimler tasarladı. 2013’te kurulmasından günümüze kadar Off-White markasının ortaklık yaptığı marka ve şirketler arasında Levi, Jimmy Choo, Moncler, Browns, Warby Parker, Ssense, Sunglass Hut, Champion, Converse, Dr. Martens, Barneys New York, Umbro, Timberland, Takashi Murakami, Heron Preston, ASAP Rocky, Byredo, Boys Noize ve Le Bon Marché yer alıyor. Afrika kökenli ve çok yönlü bir tasarımcı olan Virgil Abloh, siyah ve beyazın arasında kalan gri alanda renklerin gücünden ilham alarak Off-White markasını büyütmeye devam ediyor.

1980
Virgil Abloh Chicago’da dünyaya geliyor. Terzi olan annesinden nasıl dikiş dikileceğini öğreniyor.

2002
Wisconsin-Madison Üniversitesi’nden İnşaat Mühendisliği diplomasını alıyor.

2006
Illinois Teknoloji Enstitüsü’nde Mimarlık alanında yüksek lisansını tamamlıyor.

2009
Virgil Abloh Roma’da Fendi’de stajyer olarak çalışıyor.

2010
Virgil Abloh, Kanye West’e ait Donda tasarım ajansında Kreatif Direktör olarak çalışmaya başlıyor.

2011
Kanye West ve Jay-Z’nin Grammy ödüllü Watch The Throne albümünün kapağını hazırlıyor.

2012
Pyrex Vision markasını New York’ta piyasaya sunuyor. İlk ürünleri sadece 40 Dolardan satılırken, Michael Jordan’a itafen hazırladığı “Pyrex 23” baskılı tişört ve svetşörtleri 550 Dolardan alıcısını buluyor.

2013
Pyrex Vision yeniden isimlenerek Off-White’ye dönüşüyor.

2014
Abloh ilk kadın giyim koleksiyonunu hazırlıyor ve Paris Moda Haftası’nda beğenilere sunuyor.

2015
LVMH Ödülleri’nde Off-White finale kalıyor ancak özel ödülü kazanamıyor. Aynı gece Jacquemus ve Marques’Almeida ödüllerini evine götürüyor.

2016
• Off-White’nin ilk konsept mağazası Tokyo şehrinde Aoyama Bölgesi’nde açılıyor.
• Aynı yıl Virgil Abloh ‘Grey Area’ (Gri Alan) ismini verdiği ilk mobilya koleksiyonunu beğenilere sunuyor.

2017
• Off-White, Şehirli Lüks Marka kategorisinde İngiliz Moda Ödülü’nün sahibi oluyor.
• Off-White, Warby Parker Eyewear ile Temmuz ayında işbirliği yaparak ilk gözlük koleksiyonunu görücüye çıkarıyor. Koleksiyonun uniseks, trendlerin üzerinde ve modern çizgilere sahip olması dikkat çekiyor.

2018
• Virgil Abloh, Louis Vuitton markasının erkek giyim bölümünde akıl hocam dediği Kim Jones’ten Kreatif Direktörlüğü devralarak göreve başlıyor.
• Off-White, Sunglass Hut ile yaptığı işbirliği sonucu güneş gözlüğü piyasasına daha dikkat çekici bir şekilde tekrar giriyor. Sunglass Hut ve Luxottica aracılığıyla hazırladığı kapsül koleksiyon ulaştığı alan ve başarı açısından takdir topluyor. Off-White güneş gözlükleri küresel anlamda Asya, Meksika, Avusturalya ve İngiltere başta olmak üzere pazardaki yerini alıyor.

2019
• Virgil Abloh ve IKEA işbirliği gerçekleşiyor.
• Abloh’un tabloları Chicago’daki Modern Sanat Müzesi’nde sergileniyor.
• Virgil Abloh, Louis Vuitton için tasarladığı 2019 İlkbahar/Yaz erkek giyim koleksiyonuyla içlerinde Rihanna gibi ünlü isimlerin de bulunduğu 3.000 kişinin izlediği defilesiyle moda dünyasında büyük ses getirmeyi başarıyor. Defiledeki kıyafetler kadar Abloh’un farklı etnik kökenlerden gelen modellere yer vermesi de ilgi kaynağı olmasını sağlıyor.

2020
• Off-White 2020 İlkbahar/Yaz kadın ve erkeklere özel mücevher ve gözlük koleksiyonunu Paris Moda Haftası kapsamında sergilemek üzere pop-up bir mağaza açıyor.
• Virgil Abloh, Şubat ayında Juergen Teller ile kurduğu ortaklık sonucunda “Eyewear & Bag” isimli kampanyayı beğenilere sunuyor. Bu kampanya Off-White’nin 2020 İlkbahar/Yaz kadın giyim ve aksesuar koleksiyonundan seçilmiş çantalara ve güneş gözlüklerine yer veriyor. Özellikle kırmızı, siyah ve beyaz  renk seçenekleriyle sunulan “Meteor” ve “Mask” isimli kadınlara özel çanta ve güneş gözlükleri büyük ilgi görüyor.

 

Nisan 2020