Marka Hikayesi
ALEXANDER WANG

ALEXANDER WANG

BENİ TÜKETİCİ OLARAK HEYECANLANDIRABİLECEK, DAHA ÖNCE HİÇ YAPILMAMIŞ, FARKLI VE OTANTİK BİR ŞEYLER SUNMAYI AMAÇLIYORUM.

Bazen küçük şeyler dünyada büyük etkiler yaratabiliyor. Bu durum, moda dünyası ve trendler ile yakından ilgilenen bir öğrenci için de geçerliydi. İki cinsiyete de uygun giyim ve aksesuar tasarımları ile ünlü Amerikalı tasarımcı Alexander Wang, 26 Aralık 1983 yılında San Francisco kentinde Tayvan kökenli bir ailede doğdu. Henüz üç yaşındayken peçeteler üzerinde ayakkabı çizimleri yapmaya başlayan Wang, ilk öğrenimini Harker School’da, lise eğitimini Stevens High School’da tamamladı. Moda sektörünün tadını ilk kez 15 yaşındayken Londra’daki Central Saint Martins sanat okulunda bir yaz programına katılarak alan Alexander Wang, bu süreçte 33 gece elbisesi tasarımı yaparak dikkatleri üzerine çekti.

Wang, on sekiz yaşına geldiğinde New York’da bulunan ünlü Parsons Sanat ve Tasarım Enstitüsü’nde eğitim almaya hak kazandı. Vogue ve Teen Vogue gibi moda dergilerinde stajyerlik yapan Wang, Marc Jacobs ve Derek Lam gibi ünlü tasarımcıların yanında da moda deneyimini güçlendirdi. Eğitiminden ve çalışma hayatından geriye kalan zamanlarında kendi koleksiyonları üzerinde çalışan Wang, yeteri kadar deneyim kazandığına inandığında ise kendi markasını kurma hayalini kardeşi Dennis ile gerçekleştirmek üzere Parsons’daki eğitimine son verdi. İlk başta kaşmir kazak koleksiyonu çıkaran Alexander Wang, 2005 yılına gelindiğinde ağırlıklı olarak örgü işi koleksiyonlarından oluşan bir moda markası kurdu. Ardından 2007 yılında New York Moda Haftasında kadınlara özel tasarladığı hazır giyim koleksiyonunu görücüye çıkardı.

Kent havasını taşıyan banliyölü kadınlar konsepti üzerine kurulan koleksiyon, büyük beğeni topladı ve bu koleksiyon Wang’ın başarı hikayesinin başlangıcı oldu. Üç yıl gibi kısa bir süre içerisinde çabalarından ötürü iyice tanınmaya başlayan Wang, 2008 yılında Fashion Designers of America tarafından ödüle layık görüldü. Bu dönemde markasını büyüten Wang, el çantalarından oluşan bir koleksiyon çıkardı. 2009 yılında “women’s T by Alexander Wang” isimli koleksiyonunun lansmanını yaptı ve aynı yıl Swiss Textiles ödülünü kazandı. Bir sonraki yıl ise “men’s T by Alexander Wang” beğenilere sunuldu. Takip eden yıllar içerisinde “Swarovski Yılın Tasarımcısı” ve GQ dergisi tarafından verilen “Yılın En İyi Erkek Giyim Tasarımcısı” ödülü de dahil olmak üzere birçok ödülü evine götürdü. 2011 yılında merkez butik mağazasını Manhattan’daki SoHo’da açan Wang, modayı seven gençler arasında önemli ölçüde popülerlik elde etti ve yine aynı yıl içerisinde Linda Farrow ile yaptığı işbirliği neticesinde ilk güneş gözlüğü koleksiyonunu çıkartarak optik sektörüne adımını attı.

2012 yılında Wang, Balenciaga’nın erkek ve kadın giyim ve aksesuarlarından sorumlu Kreatif Direktörü olarak göreve başladı. Bir sonraki yıl, Balenciaga ile yaptığı işbirliği sonucu oluşturduğu koleksiyonunu Balenciaga’nın Paris mağazalarında beğenilere sundu. Alexander Wang, kadınlara yönelik, sportif unsurlar taşıyan hazır giyim koleksiyonu Resort 2012’yi şehirli moda severlere sunarken “Mücadeleci yüzücüler, bisikletçiler ve maratona hazırlık yapan kadın sporculardan ilham aldım. Ben büyürken hiç spor yapmadım. Belki de bu yüzden sportif elementler bana ilgi çekici geliyorlardır. Spor kıyafetlerin üretiminde kullanılan teknoloji hep bir adım daha ötede olmuştur, bu yüzden bu alan ilgimi çekiyor” dedi.

2013 Ekiminde Fashion Group International tarafından “Moda Yıldızı” seçilen Wang’a, ödülünü Vogue US Avrupa Editörü Hamish Bowles takdim etti. 13 Nisan 2014’te moda perakende markası H&M, Alexander Wang’ın İsveç merkezli marka için koleksiyon tasarlayacak olan yeni isim olduğunu duyurdu. Kadınlar ve erkeklere özel modeller içeren koleksiyon, 2014 Kasımında H&M mağazalarında ve online satış websitelerinde moda severlerle buluştu. 31 Temmuz 2015’te ise Kering, aldıkları karşılıklı karar sonucunda Balenciaga ile Wang’in yollarını ayıracağını duyurdu. 2016 yılında Alexander Wang, aile ismini taşıyan Wang markasının CEO’su ve Başkanı oldu. Yine aynı yıl New York Moda Haftası’nın sunucusu olan Wang, 2017 yılında ise ünlü moda haber organı HypeBeast tarafından sektördeki en etkili 100 isim arasında kendine yer buldu. Markasındaki modellerin özellikle catwalk defilelerinde görücüye çıkmasına büyük önem veren Alexander Wang “Mesele her zaman üründen çok daha fazlasını içerir. Defilelerde müzikten ışıklandırmaya ve sunulan ortama kadar her şey önemlidir.

Benim için mesajı, izleyicilerin bütünüyle anlayabileceği bir şekilde ifade etmek ve sunmak çok büyük önem taşıyor. Benim için mesele, insanlara ‘işte burada 30 model var, bak ve sipariş ver’ demekten ibaret değil. Onlara sadece 10 veya 15 dakikalığına bile olsa moda dünyası içerisinde kaybolma imkanı sunmak istiyorum” diyor. 36 yaşındaki tasarımcının birkaç sezondur devam eden büyük defileleri ve ardından gelen kutlama etkinlikleri New York Moda Haftasında efsane olarak adlandırılmaktadır. Tasarımcının, Adidas Originals işbirliğinde lansmanı yapılan 2017 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, defilenin hemen ardından yapılan kutlama sayesinde moda severlere devamlılık hissini en ideal şekilde yaşatarak büyük ilgi çekti.

2018 yılında Wang, Gentle Monster ile güçlerini birleştirerek tasarladığı “CEO” gözlüklerini, Sonbahar/Kış 2018 defilesinde sergileyerek Kore merkezli gözlük markası ile olan yakın işbirliğini başlatmış oldu. 2019 yılında ise “MR. PRISS” isimli gözlük koleksiyonlarını çıkarmaları neticesinde bu işbirliği iyice sağlamlaştırılmış oldu. 2019 yılı içerisinde Wang’ın ses getiren başka bir işbirliği ise Bvlgari markası ile ortak çıkardıkları çanta koleksiyonu oldu. Reklam yüzü olarak Hailey Bieber’ın rol aldığı koleksiyon için Wang “Günlük hayatta görmezden gelinen ürünleri alıp, onları küresel çapta her yaş grubundan tüketicinin kullanmak isteyeceği şaheserlere dönüştürmek istedim” diyor. Tarzını her zaman sokaktan aldığını söyleyen Wang “Her zaman Japon moda dergilerine bakmışımdır; bence o dergiler sokak modasında öncü konumdalar. Değişik formları birleştirip ortaya sıra dışı bir model çıkarmak bana her zaman ilham kaynağı olmuştur.

Son zamanlarda moda markalarının ve tasarımcıların sık sık işbirliği yapıp özellikle bu alana odaklanması, sektör için biraz kafa karıştırıcı gibi görünse de bence iyi bir gelişme; böylece tasarımcılar artık farklı düşünüp, sıra dışı ürünler ortaya koymak durumunda kalıyorlar” diyor. Daha önce Samsung ile akıllı telefon, Beats by Dre ile de kulaklık üzerine işbirliği yapmış olan Wang “İşbirliği partneri seçimimde her zaman kendi alanında uzman olan veya bizim yapamayacağımız şeyleri yapabilen insanları ön planda tutuyorum” diyor. Genç ve başarılı tasarımcı Alexander Wang tasarımlarında herhangi bir tüketici olarak kendisini heyecanlandırabilecek, daha önce hiç yapılmamış, farklı ve otantik bir şeyler sunmayı amaçladığını ve moda yolculuğuna bu amaçla devam edeceğinin garantisini veriyor.

1983
Alexander Wang doğdu.

2007
Alexander Wang, kadınlar için tasarladığı ilk koleksiyonu beğenilere sundu.

2008
Alexander Wang, el çantası koleksiyonu çıkardı ve 2007 koleksiyonuna aksesuar eklemesi yaptı.
Wang, Fashion Designers of America tarafından ödüle layık görüldü.

2009
Wang, Swiss Textiles Award ödülüne hak kazandı.
“Women’s T by Alexander Wang” koleksiyonu büyük beğeni topladı.

2011
Wang, ilk merkez butik mağazasınının kapılarını Manhattan, SoHo’da açtı.
Linda Farrow ile yaptığı işbirliği neticesinde Wang, ilk gözlük koleksiyonunu görücüye çıkardı.
Wang, GQ dergisinin düzenlediği “Yılın En İyi Erkek Tasarımcısı” ödülünü kazandı.

2012
Alexander Wang, Balenciaga’nın Kreatif Direktörü olarak atandı.
Wang, içindeki sportif elementleri ile büyük ilgi toplayan Resort 2012’nin lansmanını yaptı.

2013
Alexander Wang, Fashion Group International tarafından “Moda Yıldızı” ödülüne layık görüldü.
Balenciaga dahilinde, markanın Paris mağazalarında satışa sunulmak üzere ilk koleksiyonunu çıkardı.

2014
Wang ve İsveçli moda markası H&M işbirliğine gitti.

2016
Wang, aile ismini taşıyan kendi markasının CEO’su ve Başkanı oldu.
Alexander Wang, New York Moda Haftası’nın sunucusu oldu.

2018
Alexander Wang, Gentle Monster ile “CEO” isimli gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu.

2019
Wang, Gentle Monster ile ikinci işbirliği sonucu “MR. PRISS” güneş gözlüğünü müşterileriyle buluşturdu.
Alexander Wang ve Bvlgari’nin ortak çıkardığı, Hailey Bieber’in reklam yüzü olduğu el çantası koleksiyonu büyük beğeni ve ilgi topladı.

 

Mart 2020