Marka Hikayesi
NAUTICA

NAUTICA

DENİZDEN İLHAM ALAN İKONİK BİR AMERİKAN SPOR GİYİM MARKASI OLAN NAUTICA, 1983’DEN BERİ İNSANLARIN SUYUN TADINA VARMALARINI AMAÇLIYOR.

Nautica önde gelen hazır giyim toptancısı ve perakendecisi olarak özellikle Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da faaliyet gösteriyor. Markanın toptan satış işletmeleri spor giyim, hazır giyim, Nautica Jeans koleksiyonu, özel giyim, mayo ve pijama ürünlerini kapsıyor. Ürünlerinin tasarımından, üretiminden ve dağıtımından sorumlu olan Nautica, 2000 yılında 100’üncü perakende satış mağazasını açmasının ardından Nisan 2001’de Rockefeller Plaza in New York’ta konsept bir mağaza daha açtı. Nautica, golf giysileri, parfüm, boyunluk, ayakkabı, saat, çorap, gözlük, yağmurluk, deri kemer, cüzdan, eldiven, eşarp, ev eşyası gibi ürünler de olmak üzere 65’ten fazla ülkede 35’den fazla kategoride 72’den fazla Amerika Birleşik Devletleri Nautica mağazasında, 291 uluslararası mağazasında ve dünya genelinde 1.400’den fazla Nautica markalı mağazada satılıyor.

Nautica’nın Doğuşu
1966-75

Nautica, 1966 yılında Kaliforniya’daki Vernon’da çift örgü doğal ve sentetik kumaş üretimi ve dağıtımı yapan bir şirket olarak Pacific Coast Knitting Mills ismiyle kuruldu. Şirket 1972 mali yılını 4.1 milyon dolar satışla, sadece 44.340 dolar net gelirle kapattı. Yine 1972 yılında Pacific Coast Knitting Mills; 850.000 dolara, erkek spor giyim, yüzücü giyimi imalatı ve dağıtımı yapan State-O-Maine ticari isimli Van Baalen Heilburn firmasının tüm hisselerini satın aldı. 1921’de New York’ta kurulan Van Baalen, 1930’ların sonunda maliyetleri düşürmek için Maine’e taşınmıştı. Satın alındığı sırada, Christian Dior adı altında bornozlar yapıyordu ve tasarımcıları John Weitz aracılığıyla Pierre Cardin ile uzun vadeli anlaşmalar yapmıştı. Pasifik Coast Knitting Mills, Van Baalen ile satışlarını artırdı, ancak kazancı mütevazı kaldı. 1974 mali yılında 5.3 milyon dolarlık rekor satışa sahip olan firma, örme fabrikasından kaynaklanan zararlardan ötürü yalnızca 22.000 dolarlık net gelir elde etti.

1975-1983
1975 yılının Haziran ayında örme fabrikası işletmesi, Pacific Coast Knitting Mills’in Başkanı olan Stanley Flaster’e satıldı. Flaster, şirketin ismini Flastex olarak değiştirdi ve Pacific Coast’un çoğunluk hissesine sahip Yardımcı Başkan eşi, büyük bir yatırımcı olarak hisselerini Harvey Sanders’e sattı. Harvey Sanders, şirketin Başkanı olarak göreve gelirken, Milton Weinick ise Direktör olarak rol aldı. Sanders ve Weinick, New York muhasebe firmasında ortak olarak çalışıyorlardı. Sanders, hisselerinin yüzde 41’ini, Weinick’in yüzde 31 hissesiyle birleştirdi. Sanders, Weinick’i de Başkan Yardımcısı ve Muhasabe Müdürü olarak göreve getirdi. State-O-Maine olarak adını değiştiren şirket, merkezini New York’a taşıdı. Sanders’ın şirketteki rolü 1992’de Ceo’luğa geçmesiyle yükseldi. Şirket spor giyimde önemli başarılara imza attı. Sanders, genç Tayvan asıllı giysi tasarımcısı David Chu ile tanıştı. State-O Maine 1983 yılında resmi olarak Nautica adını aldı. Chu’nun şirket ile ortaklığı Nautica için erkek ceketleri koleksiyonu hazırlamasıyla başladı.

Nautica’nın Yükşelişi
1984-91

Sanders ve Chu, Nautica’nın ürünlerini ve denizciliğe dayanan imajını, State-O-Maine’in üretim ve dağıtım ağı ile birleştiren bir genişleme planı hazırladı. Bu plan sadece özenle seçilmiş üst düzey mağazalara (New York City dışındaki her pazarda sadece bir veya iki mağazaya) satmayı ve Nautica’nın ürünlerini kategorilere ayırmak yerine koleksiyonlar olarak hazırlamayı gerektiriyordu. Bu ürünler; erkek gömlekleri, kravat, çorap, kemer, jartiyer, küçük deri ürünleri, mücevher, saat, eldiven, şapka, güneş gözlüğü, parfüm ve cilt bakımını içerecek şekilde büyüdü. Nautica hızlı ve önemli bir yükselişe geçti. Chu alanında önemli işlere imza atıyordu. Hem erkek hem de kadın giyim koleksiyonlarındaki her stilin tasarım kontrolünü elinde bulunduruyordu. Şu an yaklaşık 500 parçaya sahip ve ayrıca saat ve koku gibi lisanslı ürünleri de barındıran Nautica imajı üzerinde tam hakimiyeti sağladı. Nautica’nın birçok kumaşını tasarlayan Chu, verdiği bir röportajda Nautica imgesinin insanların doğa ile olan ilişkisini temsil ettiğini söyledi. Chu ”Yapmaya çalıştığımız şey, her türlü hava koşulunda giyilebilecek şık ve fonksiyonel kıyafetler oluşturmaktır. Çeşit çeşit ve doğa koşullarına uygun. Bugün tekstil endüstrisinin güzelliği, son ürünü daha işlevsel hale getiren yeni, su geçirmez kumaşlar ve mikro elyaflar içeren yeni teknolojilerdir” dedi. 1991 İlkbaharında Nautica, yaklaşık 100 mağaza kurdu; mağazaların ayırt edici görüntüsü ile Sanders birebir ilgileniyordu. Nautica’nın özenle hazırlanmış pazarlama planı; GQ, Esquire, Sports Illustrated, Vanity Fair ve Vogue gibi dergilere verdikleri reklamları ve ayrıca Amerika Birleşik Devletleri ve Uluslararası Gençler Yelken Şampiyonaları dahil, yelken yarışmalarına sponsorluk içeriyordu. 1992 için Portekiz’de Nautica Kupası diye adlandırılan kendi şampiyonluğunu bile oluşturdu. O yıl State-O-Maine, Manhattan’ın zarif 57. Caddesinde pahalı ve yeni bir galeri açtı ve 10 ek tasarımcı ile yeni bir satış koordinatörünü göreve getirdi.

Nautica Yatırımları
90’ların Ortası

State-O-Maine, ilk olarak 1993 yılında tasarladığı Bayou Sports etiketi altında Nautica markalı bornozlar, spor kıyafetleri ve mayolar sunuyordu. Charles Goodnight tarafından hazırlanmış bornozlar ve ev giysileri de Nautica’nın ürünleri arasındaki yerini aldı. Nautica markalı mobilyalar şirketin diğer sunduklarından daha rekabetçi bir şekilde fiyatlandırılıyor ve daha geniş bir şekilde dağıtılıyordu. 1996 mali yılında, Nautica, öncelikle 25-54 yaş grubunu hedef alan erkek spor giyim ve dış giyim koleksiyonlarını beğenilere sundu. Koleksiyonlar aynı zamanda kazak, dokuma ve örme gömlek, rugby gömlek, pantolon, şort, Fransız havlu üstleri, Fransız havlu pantolon, tişört ve mayo içeriyordu. Nautica ürünleri öncelikle önde gelen departman ve özel mağazalara satılıyordu. Başlıca müşterileri arasında Dillard, May Company, Dayton-Hudson, Marshall Field, Bloomingdale, Lazarus/Rich’s ve Nordstrom bulunuyordu.

Nautica, ürün çeşitliliğine yönelik yatırımlarına optik ve güneş gözlüklerini de ekledi. Marka, denizden aldığı ilhamla konforu ve rahatlığı vadeden, zarif optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarını Marchon Eyewear ile imzaladığı lisans anlaşması sonucunda beğenilere sunuyor. Nautica, ulusal ve uluslararası dergilerdeki ilanlarla ve perakende müşterileriyle işbirliği yaparak ortak bir pazarlama programı aracılığıyla ürünleri için yüksek profilini korumayı başarıyor. Nautica 1996 yılında, ABD Yelken Takımının resmi giyim sponsoru ve Senior Professional Golfçüler Birliği turunda iki etkinlik için resmi giyim sponsoru oldu. Nautica’nın ürünleri kendisi tarafından tasarlanırken, Hong Kong, Filipinler, Çin, Malezya, Singapur, Hindistan ve Türkiye gibi ülkelerde üretimi yapılıyor. Nautica 1997’de kadın spor giyim koleksiyonunu beğenilere sunuyor.

Erkek giyiminde uzmanlaşmış olan Nautica, kadınlara özel koleksiyonlardan da kar elde etmeye devam etti. 1999’da ev aksesuarları için Dinnerware ve Stemwareproduct ile lisans anlaşması imzaladı. 16-35 yaş grubunu hedefleyen kot pantolon serisine, erkeklerden sonra kadın kot pantolonları koleksiyonları da ekleniyor. Nautica’nın erkek parfüm koleksiyonu olan Latitude/Longitude modern tasarımcı John Varvatos’un koleksiyonu ile birlikte görücüye çıkardı. 2018 yılının Mayıs ayında Authentic Brands Group, Nautica’yı VF Corporation’dan satın alacağını duyurdu. Markanın satışı 30 Nisan 2018 tarihinde tamamlandı.

Şubat 2020