Röportaj
DÜNYAGÖZ OPTİK

DÜNYAGÖZ OPTİK

SILMO İSTANBUL; SEKTÖREL YENİLİKLERİ, TEDARİKÇİ FİRMALARI, OPTİK MAĞAZA SAHİPLERİ VE ÇALIŞANLARIYLA AYNI ÇATI ALTINDA ETKİLİ BİR ŞEKİLDE BULUŞTURUYOR.

Sayın Ceren Gökrem, kendinizi biraz tanıtıp Dünyagöz Optik ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?
Merhaba, 1986 yılında Samsun’da doğdum. Üniversiteden mezun olmamla birlikte, mali müşavirlik için ruhsatımı aldım ve böylece farklı 3 firmada muhasebe/finans alanında 8 yıllık deneyim sahibi oldum. 2015 yılından bu yana ise Dünyagöz Optik’de 3 yıl muhasebe, 2 yıldır da Mağazalar Koordinatörü olarak çalışıyorum. Optik sektöründe olmak, insanlara sağlık ve moda hizmeti sunabilmek, bana birçok konuda deneyim edinme fırsatı sağladı.

Dünyagöz Optik’in sektörde uzun süredir hizmet verdiğini biliyoruz. Şubelerinizden birini İstanbul Havalimanı’nda açmaya nasıl karar verdiniz?
2012 yılından 2019 yılına kadar Dünyagöz Optik olarak Ankara, Bursa, Adapazarı, Konya olmak üzere 4 ayrı ilde, toplamda 6 mağaza olarak hizmet vermekteydik. 2019 yılı hedeflerimiz arasında İstanbul’da yeni bir mağaza açmak vardı. Gerekli araştırmaları yaparken, İstanbul Havalimanı’nda mağaza açmaya karar verdik. 5 ayrı ilde 7 mağaza olarak hizmet vermeye devam ediyoruz.

Havalimanlarında optik mağazalara daha çok dış hatlarda rastlıyoruz. Lokasyonunuzun  iç hatlarda yer almasının nedenleri nelerdir?
Dünyagöz Optik olarak iç hatlarda açılmış ilk optik mağaza olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. İç hatlardan uçuşu olan ve dış hatlardan gelen transfer yolcularına da hizmet verebilmekteyiz. İç ve dış hat yolcularının yanısıra, havalimanı çalışanlarına da çeşitli moda markaları ve avantajlı fiyatlarımızla hizmet veriyoruz. Tüm mağazalarımızda kullandığımız son teknoloji ekipmanlarımız havalimanı mağazamızda da yer almaktadır.

Mağazanızda en çok hangi segmentteki ürünlerin satışını gerçekleştiriyorsunuz? Marka çeşitliliği sizin için önemli mi?
Tüm mağazalarımızda olduğu gibi havalimanı mağazamızda da dünyaca ünlü markalar ve özel tasarım el işçiliği olan ürünler mevcut. Marka, model çeşitliliği ve bütçe olarak, hem optik hem güneş gözlüğü anlamında tüm müşterilerimize hizmet verebiliyoruz. Son teknoloji makinelerimizle optik hizmeti verebiliyor olmamız ve satış temsilcisi arkadaşlarımızın yarısından fazlasının optisyenlik ruhsatına sahip olması işimizi ciddiye aldığımızı gösteriyor. Bu hizmet anlayışını benimsemiş olmamız sebebiyle güneş gözlüğü satışlarımızda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum.

Dünyagöz Optik olarak gerçekleştireceğiniz yenilik ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Günümüz teknolojisine ayak uydurup, sosyal medya hesaplarımız üzerinden müşterilerimizle bağ kuruyoruz. Devamlı olan müşterilerimiz için yeni ve çok avantajlı alım sağlayacak çalışmalar içerisindeyiz.

Dünyagöz Optik’den yakın gelecekte ne gibi yenilikler beklemeliyiz?
2020 hedeflerimiz arasında İstanbul’da  en az 1 mağaza daha açmak yer alıyor.  Havalimanı gibi büyük ve uluslararası bir proje olan Galataport’da yer almak için gerekli hazırlıklara başladık, sözleşmemizi imzaladık. Daha fazla kişiye hizmet verebilecek olmamız bizleri heyecanlandırıyor…

Yeni yıldaki optik ve güneş gözlükleri trendleri hakkında neler paylaşmak istersiniz?
Gözlük seçiminde modaya, yeni trendlere uyum sağlamak kadar yüz tipine uygunluğa ve gözlüklerin koruyucu özelliklerine dikkat edilmeli. Bu sezon ise özel tasarımlar, el işçiliği olan retro ürünler, desenli büyük çerçeveler, yuvarlak modeller ve sarı lensler ön plana çıkacak.

Dünyagöz Optik olarak optik perakendeciliğin bugünü ve geleceği ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Gözlük perakende sektörü değişen tüketici taleplerine zamanlı ve doğru bir şekilde cevap verebilmek için hızlı olmak ve farklı ürün çeşidini etkin bir şekilde sunmak durumundadır. Sadece gözlük sektörü olarak değil, tüm perakende sektörleri için gerekli dinamiklerin bunlardan oluştuğunu düşünüyorum.

Uluslararası Silmo İstanbul Optik 2019 Fuarı’nı ziyaret ettiniz mi? Fuar hakkındaki düşünceleriniz ve yorumlarınız nelerdir?
Ekip olarak ziyarette bulunuyoruz ve Silmo İstanbul’un katkılarını olumlu olarak görüyoruz. Sektörümüzle ilgili tüm gelişmeleri, tedarikçi firmaları, optik mağaza sahiplerini ve çalışanlarını aynı çatı altında buluşturan önemli ve etkili bir organizasyon olduğunu düşünüyoruz.

Silmo İstanbul’un ana sponsoru olan 4 your eyes Optik Magazin Dergisi ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz?
Sektörümüzle ilgili gelişmeleri, güncel haberleri alabileceğimiz etkin ve faydalı bulduğum, güzel bir ekip tarafından hazırlanan ve sektöre yön veren bir dergi olduğunu düşünüyorum. Elinize ve emeğinize sağlık...

 

Şubat 2020