Röportaj
UĞUR KARDEŞLER BİJUTERİ

UĞUR KARDEŞLER BİJUTERİ

SILMO İSTANBUL; SILMO PARİS VE MIDO OPTİK FUARLARININ HAVASINI YAKALAMIŞ BİR FUAR. BENCE ÜLKEMİZDE OLABİLECEĞİN EN GÜZELİ.

Sayın Mehmet Ali Uğur okurlarımıza biraz kendinizden ve UKB Aksesuar’dan bahsedebilir misiniz?
Öncelikle 4 your eyes ailesiyle bu güzel buluşma için teşekkür ediyorum. Ben, UKB Aksesuar’ın üçüncü kuşak yöneticilerindenim. Firmamızın 1958 senesinde bijuteri imalatıyla başlayan bir serüveni var. Bu serüvenin içinde biz de üç kardeş beraber basamakları çıkmaya çalışıyoruz. Şirketimiz dedemizin öncülüğünde kurulmuş. Babam Mustafa Uğur’un azmi ile sektörümüzün lideri haline geldik. Bizler de global bir firma olma yolunda ilerliyoruz.

UKB Aksesuar’ın optik sektörüne yönelik temel ilkelerini paylaşabilir misiniz?
Her işimizde olduğu gibi, yeniliği takip ederek,  kaliteden ödün vermeden en ucuz fiyatla ürünlerimizi müşterilerimize sunmaya çalışıyoruz. Kısaca üç kelimeyle özetleyebilirim; Güncel-Kaliteli-En iyi Fiyat. 

Aksesuar sektörüne 60 yılı aşkın süredir hizmet veriyorsunuz. Çocuk gözlüklerini tercih etme sebepleriniz nelerdir?
Aksesuar artık olmazsa olmaz bir parça haline geldi. Gereksinimle aksesuarı bir araya getirmeye çalışıyoruz. 62 senelik üretim tecrübesiyle 20 yıllık lisans çalışmasının sonucunda çocuk güneş gözlükleriyle ilerlemenin daha doğru olacağını düşündük.

Lisanslı markalarınızdan ve öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Şu an dünyada ve ülkemizde popüler olan markaların çoğunun Türkiye lisansiyesiyiz. Hatta bazılarında Orta Doğu, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa ülkelerinin satış ve lisans haklarına sahibiz. Disney, Mattel, Hasbro, Nickolodean, Sanrio gibi ana firmaların markalarıyla çalışıyoruz. Kız çocuklarımızın rüyalarını süsleyen; Barbie, Frozen, Minnie Mouse, Prensesler, Hello Kitty, My Little Pony, Niloya ve erkek çocuklarımızın hayal güçlerinin kaynağı olan Hot Wheels, Cars, Mickey Mouse, Transformers, Power Rangers, Nerf, Kral Şakir gibi karakter ve markaların gözlük ve diğer aksesuarlarını üretiyoruz.

Yaklaşık 10 yıl önce üretim tesislerinizde güneş gözlüğü imalatına başladınız. Üretim sürecinizin nasıl işlediğinden bahsedebilir misiniz?
Aslında gözlük üretimimiz 1972 senesine dayanıyor. Babam Mustafa Uğur 25 kişilik üretim ekibiyle 5.000 düzinelik yani 60.000 adetlik metal güneş gözlüğü siparişini çok kısa zamanda teslim edebilen bir tesise sahipti. Bir ara üretim işene ara verdik ancak  lisanslı aksesuarlarda ülkemizin lider konumunda olmamız ve müşterilerimizden gelen talep doğrultusunda üretime yeniden başladık. Plastik enjeksiyon üretim prosesiyle ürünlerimizi kendi bünyemizde imal edip müşterilerimize sunuyoruz. Tabii bazı farklılıklarımız var, üzerinde en çok durduğumuz ve global firmalara ürün üretebilmek için Kurumsal Sosyal Uygunluk Denetimlerini her sene yaptırıyoruz. Bu tip denetimler hem firmamızı geliştiriyor hem de çalışan arkadaşlarımıza iş disiplini öğretiyor. Büyümek istiyorsanız, global bir firma olmak istiyorsanız; hızla değişen dünyaya ayak uydurmak zorundasınız. 

Üretimde ve ihracatta risk faktörünü en aza indirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Üretimde farklı kategorilerde değişik ürünler yapmaya çalışıyoruz. Fiyat politikasını; ürün kalitesi ve kullanılan hammaddeyle doğru orantılı olarak hesaplıyoruz. İhracatta daha önce bahsettiğim gibi bazı lisansların çeşitli ülkelere satış haklarına sahibiz. Tek ülke tek bölge değil, satış alanını genişleterek riski bölüyoruz.

Şirketinizin için belirlediğiniz yakın ve uzak gelecek hedefleriniz nelerdir?
Her zaman olduğu gibi hep en iyisi olma hedefimiz var. 62 senelik tecrübeyi diğer kuşaklara ulaştırma gayemiz var. Bizler üçüncü kuşağız, inşallah gelecek nesilde aynı yolda ilerler.

Çocuk ve yetişkin gözlüklerinde 2020 trendleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?
Çocukta her zaman olduğu gibi canlı renkler bu senede geçerli. Lisans olarak şu anda Kral Şakir önde gidiyor. Bu sene çok göreceksiniz. Yetişkinde de klasik, her zaman kullanılabilecek rahat tarzlar öne çıkıyor.

Sizin de bu yıl da katılımcısı olduğunuz Silmo İstanbul 2019 Optik Fuarı sizin için nasıl geçti, fuar hakkındaki genel izlenimleriniz nelerdir?
Fuarımız beklediğimizden daha da güzel geçti. İnşallah 2020’de daha büyük bir alanla katılacağız. Silmo Paris ve Mido optik fuarlarının havasını yakalamış bir fuar. Bence ülkemizde olabileceğin en güzeli. Sektör olarak birlik ve beraberliği sürdürerek Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı da bütün dünyaya daha da duyurmamız gerekiyor. Organizasyondaki tüm ekibe başarılar diliyorum.

Silmo İstanbul’un ana sponsoru “4 your eyes Optik Magazin Dergisi” ile ilgili yorumlarınızı alabilir miyiz?
Olabildiğince profesyonel çalışılarak, oldukça emek harcanarak çıkan bir dergi. Yapısıyla, haberleriyle bilgi edinilecek sektör için gayet başarılı bir dergi.

Şubat 2020