Röportaj
ETNIA BARCELONA

ETNIA BARCELONA

AİLEMDEN ÖĞRENDİKLERİMİ, DÜNYAYA BAKIŞIMLA VE GÖZLÜKLERE OLAN TUTKUMLA BİRLEŞTİRİNCE; KOLEKSİYONLARIMIZ DA CESUR TASARIMLAR VE KULLANICILARININ KİŞİLİĞİNİ YANSITAN ORİJİNAL RENK PALETLERİYLE TANINDI, SEVİLDİ.

2001 yılında İspanya’da kurulan ve hızlı bir büyümeyle adını dünya optik sektöründe duyurmayı başaran Etnia Barcelona, yakın zamanda yönetiminde önemli yapısal değişikliklere gideceğini duyurmuştu. Sanata ve sanatçılara yakın duruşuyla ve sıra dışı koleksiyonlarıyla ön plana çıkan Etnia Barcelona’nun Kurucu ve CEO’su David Pellicer ile samimi bir sohbet gerçekleştirdik.

Kuruluşundan bu yana Etnia Barcelona’yı diğerlerinden ayıran farklar nelerdir? Bu hızlı büyüme hikayesinden bahsedebilir misiniz?
O dönemlerde var olan gözlük tasarımlarındaki yalınlık ve sadelik alışkanlığını bozup, Ibiza ve Pop Collection’da olduğu gibi floresan renkli ve transparan modeller ürettik. 2004 yılında Etnia, ABD’de kendi distribütörlük ağını kurdu ve ilk defa New York’ta gerçekleştirilen Vision Expo East fuarına katıldı; bu da firmanın Kanada, Fransa ve İtalya pazarlarına açılmasını sağladı. Yıllarca süren büyümesinden sonra 2010’da şirket üretim süreci üzerindeki kontrolünü geliştirme kararı alıp ilk fabrikasını kurdu. Ardından Barcelona’daki merkez ofiste ilk prototip atölyemizde tasarım ve üretim sürecini iyileştirdik. Aynı zamanda sanatçılarla iş birlikleri sağladık; ilk olarak fotoğrafçı Nabuyoshi Araki, ardından Yves Klein Blue ve daha sonra Wild Africa koleksiyonunu çeken Steve McCurry ile çalıştık. Sanatçı Michael Basquiat onuruna bir koleksiyon hazırlayıp onuruna Brooklyn’de büyük bir etkinlik düzenledik. 2017 yılında Barcelona’da Lázaro Rosa-Violán tarafından tasarlanan ilk büyük mağazamızı açtık. Mağazanın modernist yapısı bizim Akdeniz karakterimizi ve Barcelona’nın benzersiz mimarisini yansıtıyor.

Genç yaşlarınızda gözlük üretimi yapan babanızla çalışmanız Etnia Barcelona markasına nasıl yansıdı?
17 yaşındayken babamın yanında gözlük satarak çalışmaya başladım. Çok heyecan verici bir zamandı çünkü optik dünyası ile olan ilk deneyimlerimi burada edindim. Şuanda Etnia’yı fabrikamızın tasarım departmanından yönetiyorum. Cesur ve etkili kararlar alıp tüm detaylara gereken dikkati verebilmek için ailemin sektördeki deneyimlerini her zaman kullandım. Özgürlük, insan olmak, çok kültürlülük gibi kavramlar daima hayat felsefemin odağı olmuşlardır. Ailemden öğrendiklerimi, dünyaya bakışımla ve gözlüklere olan tutkumla birleştirince; koleksiyonlarımız da cesur tasarımlar ve kullanıcılarının kişiliğini yansıtan orijinal renk paletleriyle tanındı, sevildi.

2004 yılında dağıtımınızı ABD’de yapmaya karar verdiniz ve bu markanıza büyük bir başarı getirdi. Bu süreçten bahsedebilir misiniz?
Etnia’nın istikrarlı büyüyüşünün arkasında birçok faktörün birleşimi var. 2004’den bu yana ABD’de çift haneli yıllık büyümeler görüyoruz. Çünkü Etnia’nın ABD’deki ürünleri, vatandaşlarının gereksinimlerine göre eşsiz renkler, yüksek kalite ve sağlam bir ürün garantisi hizmetiyle sunuluyor. Fakat koleksiyonlarımızın devamlı olarak gelişmesi gerekiyor ve bu da aslında bu yılki hedeflerimizden birisi. Müşterilerimizin mevcut gereksinimi karşılayacak Amerika’ya özgü koleksiyonlar üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca karakterimizin sanat ve kültürle olan bağı bize optik mağazalarda özel bir yer sağladı. Dahası,  en başından bu yana her gün yüzlerce kilometre yol kat eden gayretli ve kararlı bir Amerikalı satış ekibine sahibiz. Onlar çabaları ve kararlılıkları ile Etnia’nın ABD’deki başarısını sürdürüyorlar. Ayrıca Miami’de kendi deposu olan bir yerel ofisimiz bulunuyor ve böylece bu geniş bölgede dağıtımı kaliteli yapabiliyoruz. Neticede, bütün bu faktörler Amerika’da sağlam bir pozisyona sahip olarak 2018 yılında 8 milyon Euro’dan fazla satış yapmamızı sağladı ve gelecek yıllarda da bu büyümenin artmasını bekliyoruz.

Barcelona’daki merkez mağazanın açılışı şirket için önemli bir adım oldu. Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?
Merkez mağazamızın açılışı bizim için son yıllardaki en önemli dönüm noktalarından birisi oldu. Her ne kadar optisyenlerin en iyi partneri olma konusunda kararlıysak da, Barcelona’nın kalbindeki kendi mağazamız yoluyla nihai tüketicilerden de dönüş almamız gerekiyor. Benzersiz konsepti ve tasarımı ile bu mağaza Etnia’nın değerlerini ve mirasını keşfetmek için mükemmel bir yer. Buradan aldığımız sonuçlar ise harika. Hem müşteriler hem de optisyenlerden aldığımız ilgi çekici etkileşimlerden çok memnunuz. Tabii ki gelecekte de dünyanın çeşitli kilit bölgelerinde yeni perakende mağazalar açmayı hedefliyoruz.

Koleksiyon oluştururken hangi stratejileri kullanıyorsunuz? Etnia’dan sınırlı sayıda üretilen koleksiyonlar ve yeni sanat projeleri beklemeli miyiz?
Kesinlikle. Farklı konseptler, sınırlı sayıda üretimler ve sanatçılar ile çalışmalarımız devam edecek. Çünkü bu durum piyasadaki trend belirleyici rolümüzü devam ettirme stratejimizin ana noktalarından biri. Hatta şu anda önümüzdeki sezona damgasını vuracak bir kapsül koleksiyon üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca ‘Architecture’ isimli koleksiyonumuzda bir adım ileriye gidip onu müşterilerimizin gereksinimlerine daha da uygun hale getirme aşamasındayız.

Bu yıl ilk kez titanyumu kullandığınız bir koleksiyonu beğenilere sundunuz...
Evet, Etnia Barcelona olarak her zaman müşterilerimizi şaşırtmanın ve onlara en iyi kalitede ürünler sunmanın yollarını arıyoruz. Etnia, kalite demektir bu yüzden en iyi titanyum tasarımı üretmeye çalışıyoruz, nitekim bu materyal hem dayanıklılığı hem de esnekliği ve hafifliğiyle biliniyor. ‘Titanium Collection’ bizleri Japonya’nın en ücra köşelerine götüren, çağlarca öncesine giden kültürü, geleneği ve işçiliği ile bizi bir araya getiren bir seyahattir. %100 Japon titanyumundan oluşan bu koleksiyondaki her model, Japonya’nın geleneksel renklerini, Japon felsefesi ile uyumlu minimal yuvarlak hatları ve Samuraylar’ın zırhını andıran işlemeleri taşıyor.

Genel olarak 2020 yılındaki hedefleriniz nelerdir?
Etnia Barcelona beş yıllık stratejik planını 2019 itibarıyla başlattık. Bu bağlamda 2019 yılında iki temel noktaya odaklanmayı seçtik. İlk olarak optisyenler ile olan ilişkilerimizi güçlendirip ortaklıklar kurarak en iyi hizmeti sunmayı hedefliyoruz. Diğer yandan, önümüzdeki yıllarda üretimimizi artırmak istiyoruz. Bu nedenle yeni fabrikalar kurup, süreci hızlandırıp yeni araç gereçler kullanarak üretim kabiliyetimizi artırmak için yatırımlar yapıyoruz.

Dünyadaki satış ağınız hakkında ne düşünüyorsunuz, yeni pazarlara açılmayı düşünüyor musunuz?
Etnia Barcelona halihazırda 60’dan fazla ülkede bulunuyor. Ne var ki, bu varlığın önemi her bölgede aynı değil ve hepsinde de büyüme potansiyeli var. Daha önce de bahsettiğim gibi bulunduğumuz pazarların gereksinimlerini gözden geçirdik ve onlara özgü koleksiyonlar geliştirme yanlısıyız. Bu durum, satış ekiplerimizin kararlılığıyla da birleşince, gelecek yıllarda daha büyüyüp güçleneceğimize inanıyorum. Ana bölgelerimizin dışında, Asya ve Latin Amerika’da da gelecekte varlığımızın daha görünür olacağını söyleyebilirim.

Kaynak: www.2020europe.com

Ocak 2020