Röportaj
İŞBİR OPTİK

İŞBİR OPTİK

SILMO İSTANBUL 2019 ÇOK DİNAMİK VE VERİMLİ BİR FUAR OLDU.  BU SENE İLK DEFA VISIONART VE NİKON OLMAK ÜZERE İKİ AYRI STAND İLE KATILIM SAĞLADIK. BU SİLMO İSTANBUL’A VERDİĞİMİZ ÖNEMİ GÖSTERİYOR.

Mustafa Bey yeni göreviniz hayırlı olsun. İşbir Optik ile yollarınız yaklaşık 14 yıl önce kesişmiş ve yükselerek ilerliyorsunuz. Bu süreci bizimle paylaşabilir misiniz?
Teşekkür ederim. Evet, bundan yaklaşık 14 yıl önce, 2005 yılında İş Geliştirme Yöneticisi olarak başladığım İşbir Optik’teki görevime, Satış Yöneticisi, Genel Müdür Yardımcısı ve şimdi de Genel Müdür olarak devam ediyorum. Esasında İşbir Holding’de göreve başladığımda tamamen farklı bir sektör ve görev için düşünülmüştüm. Ancak şirket içindeki bazı tesadüfi gelişmeler beni optiğe sürükledi. İyi ki de öyle olmuş. Bu kadar dinamik, sosyal yönü kuvvetli, her an konsantre kalmanızı gerektiren çok az iş vardır. Bunlar da bizi devamlı zinde tutuyor. Her gün gözlük kullanıcılarının reçetelerine özel binlerce ürünü üretip kendilerine ulaştırmak, hayatlarında bir fark yarattığımızı düşünmek, çalışma isteğimizi ve yaşam sevincimizi artırıyor.

İşbir’in yeni Genel Müdürü olarak firmaya ne gibi katkılarda bulunmayı hedefliyorsunuz?
İşbir Optik, hem yerel hem küresel değerlere sahip bir firma. Bence bizim gücümüz, bu iki yönümüzü de iyi harmanlamamızdan kaynaklanıyor. Bu doğrultuda da gelişmeye devam edeceğiz. Vizyonumuzu ve hayallerimizi daha da genişleteceğiz, sadece Türkiye’de değil; dünyada da  söz edilen, parmakla gösterilen bir firma olmayı hedefliyoruz. Attığımız her adımda tüketicinin ihtiyaçlarını belirlemek ve bunlara yönelik çözümler sunmak önceliğimiz olacak. Bizler sağlık hizmeti veren bir sektörün mensuplarıyız, önceliğimiz halkımıza doğru ürünleri doğru hizmetle buluşturmak olacak.

Birçok segmentte gözlük camı üreticisi ve optikçilerin kullandığı makinelerin distribütörü olan güçlü bir firmadasınız. Markalarınızdan bahsedebilir misiniz?
Çok güçlü markaların üretimini ve satışını yapmaktayız. Türkiye’nin en önemli yerel gözlük camı markası olan VisionArt ve optik denince akla ilk gelen, dünyanın en büyük tüketici markalarından biri olan Nikon, ürün gamımız arasında. Her iki ürün grubunda da daha önce yapılmayan, sektöre öncülük edecek ürünleri müşterilerimize sunuyoruz. Sadece kaplamaları ele alsak; zararlı UV ışınlarından koruyucu UV kaplama, zararlı mavi ışıktan koruyucu Blue kaplama, araç sürerken far parlamalarını engelleyen Drive kaplama, gözlük camlarının buğulanmasını önleyen Optifog kaplama, gözlük camlarında renkseme olmasını istemeyen tüketiciler için minimum yansıma ile üretilen Diamond kaplama ve renk kontrastını artıran, daha canlı renkler görmenizi sağlayan Bright kaplama gibi çok geniş bir ürün yelpazemiz var. Gözlük camının yanı sıra cam kesme, odaklama/ölçüm makinelerinde de Essilor markası altında, en son teknolojileri kendi teknik servis ekibimizle müşterilerimize sunmaktayız. Ayrıca kendimizi sürekli geliştirmeye devam ediyoruz. Bunun en son örneği yazılımlarını bizim yaptığımız ürün sunum masaları. Son olarak, müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerde de kendi yazılımlarımız ile sektöre özel çözümler geliştirmekteyiz. İnternet sipariş sistemi ve internet ödeme sistemi bunlardan sadece bir kaçı.

Tüm dünyaya ulaşabilen bir satış ağınız var. Bu ağı geliştirmek için neler planlıyorsunuz?
Bölgesel bir güç olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. İhracatı artırmak önümüzdeki dönemde öncelikli hedeflerimizden biri olacak. Türkiye, kıtaların birleştiği çok önemli bir kavşak noktası. Kalifiye mühendislik ve işçiliğin dünya normlarına göre, nispeten uygun fiyata bulunabildiği bir ülke. Tüm bunları birleştirdiğinizde, buranın bölgeye açılan bir üretim merkezi olarak kendisini konumlandırması kaçınılmaz.

Bize İşbir Optik’in özelliklerinden bahsedermisiniz?
Süreklilik, güven, etik çalışma anlayışı ve kurumsallık çok önemli. Dile kolay, çizgisini bozmadan süregelmiş yaklaşık 40 yıllık bir geçmişimiz var. Türkiye’de sektörümüzde ISO 9001 kalite yönetim sistemi, ISO 14001 çevre yönetim sistemi, OHSAS 18001 işçi sağlığı ve çalışma güvenliği belgelerini alan ilk firmayız. Yani, işin sadece ticari tarafına odaklanmıyor; çocuklarımıza daha sağlıklı bir gelecek bırakmak için üstümüze düşen görevleri yerine getirmeye çalışıyoruz. Biz burada bir aileyiz. İşbir Optik’deki çalışma süresi ortalaması, Türkiye ortalamasının neredeyse 10 katı. Bu, maddiyattan önce manevi tatmin ile sağlanabilir ve biz bunu başarmak için yıllardır çalışıyoruz. Çünkü herhangi bir işte başarı ancak tüm ekibin aynı hedef ve ideallere inanması ile mümkün. Demokratik bir yönetim anlayışımız var, farklı fikirlere saygılıyız, aramızda istişare ederek, kolektif biçimde kararlar alıyoruz. Ayrıca kendimizi sürekli geliştirmek için duyularımız daima açık. Biz müşterilerimizden gelen müspet veya menfi geri bildirimleri birer kazanç olarak görüyoruz.

Göreve gelmenizle birlikte İşbir Optik’te bizi yeni sürprizler bekleyecek mi?
Şirketimize yeni marka ve ürünler kazandırmak istiyoruz. Ayrıca faaliyette bulunduğumuz dalları çeşitlendirmeye devam edeceğiz, tabii yine sektör içinde kalarak. Sadece şirketimizi değil, sektörümüzü geliştirmek için çalışmalarımız daha da artarak devam edecek. Sektörün tüm bileşenlerine, göz doktorlarından optikçilere, optisyenlik öğrencilerinden kanun koyuculara kadar, sektörümüzü etik kurallar içinde doğru anlatmakla yükümlüyüz.

Dünya fuarlarını takip etmenin faydaları nelerdir? Bu konudaki görüşlerinizi alabilir miyiz?
Sektördeki gelişmeler ve trendler, en hızlı fuarlar aracılığı ile takip edilebiliyor. Ayrıca müşterilerimiz ile olan ilişkilerimizi geliştirmek, fikir alışverişlerinde bulunmak için de kaçırılmaz bir fırsat yaratıyor. Bu yılki Silmo İstanbul’da optisyenlik okullarına yönelik küçük eğitimler vererek öğrenci arkadaşlarımıza da ulaştık. Sektörümüzün geleceği olan arkadaşlarımızın doğru bilgilerle mesleğe atılmaları çok önemli. Fuarların daha da gelişerek devam etmesini umuyorum. Sağlıklı gelişen sektörlerde fuarlar mutlaka olmalı.

Türkiye optik sektörünün bugünü ve geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Bence Türkiye’de optik sektörünün geleceği çok açık ve alınacak çok yol var. Hukuksal boyuttaki bazı eksiklikler de her geçen gün gideriliyor. Odanın kurulması bu konudaki adımların daha da hızlı atılmasını sağlayacaktır. Gelişen akıllı telefon ve tablet teknolojileri sebebiyle, ne yazık ki göz rahatsızlıklarının artması kaçınılmaz. Burada görev bizlere düşüyor, tüketiciyi önceliğine alan, işinin sağlık olduğunu unutmayan, sürekli kendini geliştiren firma ve optisyenler için geniş bir çalışma sahası olacak.

İşbir Optik olarak da yıllardır katılımcı firma olduğunuz Silmo İstanbul Optik Fuarı, sizce 2019’da nasıl geçti? Görüş ve değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Silmo İstanbul 2019 çok dinamik ve verimli bir fuar oldu. Bu sene ilk defa VisionArt ve Nikon olmak üzere iki ayrı stand ile katılım sağladık. Bu fuara verdiğimiz önemi göstermekte. Gözlük camlarının yanı sıra, optik makineler ve henüz yeni piyasaya sunduğumuz Nikon çerçeveler ile, Bolle marka koruyucu gözlüklerimizi de sergileme fırsatı bulduk. Ayrıca sadece müşterilerimizle değil, sektörün içindeki diğer üretici/toptancı firmalardaki sevgili dostlarımızla da görüşme, bilgi alışverişinde bulunma fırsatı yaratıyor fuarlar.

Optik sektörünün vazgeçilmezi haline gelen “4 your eyes Optik Magazin Dergisi” hakkında neler söylemek istersiniz?
Sadece Türkiye’den değil, tüm dünyadan en son trend ve haberleri ‘4 your eyes’  optik magazin dergisinden takip ediyoruz. Dergicilik Türkiye’de sürdürülmesi çok zor bir iş, hele de sektörel bir dergi ise. Ancak bunu ekibiniz çok iyi şekilde yürütüyor. Başarılarınızın devamını diliyorum.

Aralık 2019