Röportaj
AKAY AKHAN OPTİK

AKAY AKHAN OPTİK
HER YIL SİLMO İSTANBUL’A KATILIRIM. YENİLİKLERE VE İHTİYAÇLARA CEVAP OLABİLMEK İÇİN SEKTÖRDEKI TÜM MESLEKTAŞLARIMIZIN KESİNLİKLE KATILMASI GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.
 
Merhaba Akay Bey... Bizlere kendinizden ve sektöre girişinizden biraz bahsedebilir misiniz?
Merhabalar... 1976 doğumluyum. İşin teknik yönüne olan merakım ve ilgim yoğun olduğundan, çırak olarak başladığım optik sektöründe 25 yıl boyunca aralıksız olarak kendimi geliştirerek çalıştım.

Menemen’deki mağazanızda sadece güneş gözlüğü satışı yapıyordunuz. 8 yıl sonra Akay Akhan Optik’i açmaya nasıl karar verdiniz?
Açıkçası sadece güneş gözlüğü satışı yaptığımız mağazamız aslında Akay Akhan Optik’in temelini oluşturuyordu. Teknik ve teorik olarak işimize olan güvenimizin yanında gözlemlediğimiz ihtiyaçlar ve gelen talepler bize bu kararı aldırdı. Akay Akhan Optik’i açmamız bu ihtiyaçlara cevap olabilmek  amacıyla yaptığımız bir hamle diyebiliriz. Hedefimiz küçük adımlarla bilinçli ilerlemekti. Bu yüzden en doğru olduğunu düşündüğümüz yerden başladık. Cadde üzerinde olmamızın en büyük nedeni; her gün binlerce insanın bizi fark etmesini sağlayıp daha fazla kişiye ulaşmak diyebiliriz. Yani AVM içerisindeki bazı ufak dezavantajları avantaja çevirmek için doğru zamanda ve doğru yerde olmamız gerektiğini düşündüm.

İzmir’in birçok ilçesinde yeni mağaza açma fikriniz olduğunu biliyoruz. Bunu yönetimsel ve ekonomik olarak riskli buluyor musunuz?
Öncelikle risk almadan başarıya ulaşmanın mümkün olunamayacağını hatırlatmak isterim. Yıllardır elde ettiğim deneyimle, karşılaşabileceğimiz yönetimsel ve ekonomik sorunları  profesyonel ve uzman kadrolarımızla aşabileceğimize inanıyoruz. Hedefimiz yenilikleriyle bir çok il ve ilçede sektöre en iyi şekilde katkı sağlamaktır.
Mağazalarınızda hangi segmentte gözlüklere daha fazla yer veriyorsunuz?
Her kesime hitap edebilmek için en alt gruptan tutun en üst gruplara kadar çok geniş seçeneklerle hizmet vermekteyiz. Sonuç olarak belli bir gruba değil de herkese hitap edebilmek lazım.

Müşterilerinizi yaptığınız yenilik ve kampanyalardan nasıl haberdar ediyorsunuz?
SMS’ler yanında sosyal medyadan da faydalanıyoruz. Müşterilerimizin servis sonrası memnuniyeti ile ilgilenen bir ekip kurduk. Bu ekip müşterilerimizin yeniliklerden haberdar olmasını sağlamak dışında sosyal ilişkilerde de bulunuyor. Önceliğimiz memnuniyet olduğu için servis bittikten sonra başlıyor bizim işimiz.

Mağazalarınızda gerçekleştirdiğiniz satış öncesi ve sonrası hizmetlerden bahsedebilir misiniz?
Satış öncesi yapmamız gereken en önemli hamle müşterimizin kendisini evinde gibi hissetmesini sağlamaktır. Güler yüzlü ekibimizle müşterinin göz ile ilgili olan sorunlarını dinleyip doğru analiz etmektir. Reçetesine en uygun cam ve çerçeveyi seçip detaylı bir şekilde ölçümleri alıp en konforlu görüşü sağlamak temel prensibimizdir.

Dizilerle sponsorluk anlaşması yapmak üzeresiniz. Biraz bu süreci anlatabilir misiniz?
Dizi sponsorluklarının iyi bir reklam aracı olduğunu düşünüyoruz. Modaya biraz da sanatçıların yön verdiğini düşündüğümüz için onlara ulaşan gözlüklerin kaynağı olmak bizi bir adım daha ileri taşıyacaktır. Şu anda çok izlenen ‘Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz’ dizisi ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor.

Akay Akhan Optik’i diğer optik mağazalardan farklılaştıran özellikleri nelerdir?
Diğer optik mağazalarından bizi ayıran bir kaç özelliğimiz var. Yeniliklere ve gelişmeye açık yetenekli  bir kadromuzun olması, çok geniş bir çevreye sahip olmamız bizi ayrıştıran başlıca nedenledir. Ayrıca müşterilerimizin ihtiyaçları veya istekleri doğrultusunda, farklı çerçeve, cam, gözlük sapı, menteşe vb. birleştirerek kendilerine özel gözlükleri tasarlıyorum. Bu konuda tasarımlarımızın müşterilerimizden büyük ilgi gördüğünü söyleyebilirim.

Yeni yılda mağazalarınızda ne gibi yenilikler yapmayı hedefliyorsunuz?
İlk olarak yeni yıla iyi bir noktada yeni bir mağaza ile giriş yapmayı düşünüyoruz. Sosyal medya ve reklam konusunda ciddi bir çalışmamız olacaktır.

Uzun yıllar sektörde deneyimi olan biri olarak, Türkiye optik sektörünün bugünü ve geleceğiyle ilgili yorumlarınız nelerdir?
Ülkemizde optik kültürü diğer ülkelere göre maalesef biraz geride. Göz sağlığını en son sıraya almış bir anlayışı kırmak ve bunun önünü açmak için bizim gibi meslektaşlarımızın da hassasiyet göstermesini istiyor ve bu sorunları ortadan kaldıracak çözümleri üretmek istiyoruz. Sonuç olarak ihtiyaç duyulan konu, sektördeki eksikleri ülkemizdeki optikçilerin bir dayanışma içerisinde giderebilmesidir diye düşünüyorum...

Optik ve güneş gözlüklerinde 2020 trendleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?
2020’de optik gözlüklerde daha çok kemik ve detay içeren modeller güncel olacaktır. Güneş gözlüklerinde ise klasik modeller dışına çıkılacağını, daha çok retro ve el yapımı modellerin tercih edileceğini düşünüyoruz.

Geçtiğimiz ay gerçekleştirilen Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı ziyaret ettiniz mi? Fuarın sektöre katkıları hakkında neler düşünüyorsunuz?
En başından itibaren düzenli olarak her yıl Silmo İstanbul’a katılırım. Yeniliklere ve ihtiyaçlara cevap olabilmek için sektördeki tüm meslektaşlarımızın kesinlikle katılması gerektiğini düşünüyorum. Ülkedeki sektörel eksiklikleri tespit edebilmek adına çözüm üretilebilinecek tek ortam diyebiliriz..

13 yıldır optik sektörüne hizmet veren “4 your eyes Optik Magazin Dergisi” ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
Ülkedeki tüm optik mağazalarına olan katkılarınızı görmezden gelemeyiz. Sizin vesilenizle bizlerde duygu ve düşüncelerimizi dile getirebildiğimiz için size ayrıca çok teşekkür ediyorum. Sektördeki tüm yeniliklere sizin sayenizde tüm meslektaşlarımız gibi daha yakınız.

Aralık 2019