Röportaj
BOBBI BROWN

BOBBI BROWN

“MAKYAJ SANATÇISI OLARAK, GÖZLÜKLERİN YÜZÜ NASIL TAMAMEN DEĞİŞTİRDİĞİNİ VE DOĞRU GÖZLÜĞÜN SEÇİLMESİ HALİNDE NASIL ÖZEL BİR GİZEMİN ORTAYA ÇIKTIĞINI BİLİYORUM.”


Bobbi Brown Kozmetik’in Kurucu ve Yöneticisi Bobbi Brown 14 Nisan 1947 yılında Amerika birleşik Devletleri’nde doğdu. Profesyonel makyaj sanatçısı olan Bobbi, makyaj ve güzellik üzerine yazdığı 8 kitapla sektöre eğitici anlamda çok önemli bir katkı sağladı. Bobbie aynı zamanda Sağlık & Güzellik ve Yaşam Stili dergisinde editörlük de yaptı. Bobbi, Boston’daki Emerson Kolejini bitirdikten sonra tiyatral makyaj konusunda yüksek lisans yaptı. 1980’e gelindiğinde profesyonel makyaj sanatçısı olarak New York’a taşındı. Bobbi New York’ta kısa zamanda kendine özgü doğal makyaj yöntemiyle ve kullandığı pastel tonlarla dönemin makyaj anlayışının tam tersi yönde adını piyasalara duyurdu.

Bobbi Brown marka olarak taze, canlı ve modern güzelliğin diğer adı olmadan önce, New York’ta makyaj artistleri için doğal görünümlü makyaj kültürünü yarattı. Bruce Weber, Bridgette Lacombe ve Patrick Demarchelier gibi fotoğraf sanatçılarıyla çalışırken cilt cilt gibi, dudaklar dudak gibi görünmeliydi. NBC Today Show’un yapımcısı ile şans eseri tanışması sonucu, programda 12 yıl sürecek makyaj ve güzellik bölümünde kadınlara makyaj ve güzellik tüyoları, ürün kullanımlarında eğitici yöntemler gibi çeşitli bilgiler verdi. Markasının lansmanından sadece 4 yıl sonra Bobbi Brown Kozmetik, Estée Lauder Şirketleri’ne satıldı ama hala markanın tüm kontrolü Bobbi’deydi. Doğal görünüm tutkusuyla Bobbi çok fazla ve doğal olmayan makyajın hep uzağında durdu. Bobbi “Seksenlerdeydik ve makyaj beyaz cilt, kırmızı dudaklar ve kontürlü yanaklardan oluşuyordu ve bu bana güzel gelmiyordu” dedi. Doğal renk olmamasından sıkılan Bobbi kendi renklerini yaratmaya karar verdi.

Bir kimyagerle çalışarak Brown Lip Color’ı yani dudak gibi görünen hatta dudağı daha da güzelleştiren ruju geliştirdi ve bu ruju dokuz renk daha takip etti. Markanın kuruluşundan 20 yıl sonra Bobbi kadınların makyaj stillerini ve kendilerini nasıl gördüklerini vurgulamaya devam etti. 2010’da Bobbi “Tüm kadınlar makyajsız da güzel görünürler, ama doğru makyajla güzelliklerini güçlendirebilirler” düşüncesinden ilham alarak Pretty Powerful kampanyasını başlattı. Bu kampanyanın reklamlarında hayatın içinden gerçek kadınlar vardı. Bugün, Bobbi Brown Kozmetik bir kadın tarafından yaratılan ilk makyaj sanatı markasıdır.

Marka, 60’dan fazla ülkede varlığını sürdürüyor ve Bergdorf Goodman, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s, QVC, Sephora, Macy’s, Lane Crawford, Harrods, Selfridges, Brown Thomas, Harvey Nichols, Isetan, Takashimaya, Le Bon Marche ve Douglas gibi çok özel katlı mağazalarda ve 75’den fazla markaya ait mağazada satışa sunuluyor. 2016’nın sonuna gelindiğinde Bobbi Brown şirketindeki görevinden temelli ayrılsa da yarattığı marka ve mirası hala milyonları etkilemeye devam ediyor.

 

Bobbi Brown Eyewear

Bobbi Brown kendi imzasıyla gözlüklerini beğenilere sunan ilk güzellik uzmanı ve makyaj sanatçısı olarak tarihteki yerini koruyor. Bobbi Brown “Makyaj sanatçısı olarak, gözlüklerin yüzü nasıl tamamen değiştirdiğini ve doğru gözlüğün seçilmesi halinde nasıl özel bir gizemin ortaya çıktığını biliyorum” dedi. Onun gözlüklerle ilgili en büyük hedefi, kadınların doğal güzelliklerine katkı sağlayacak, cilt tonlarına ve kişisel stillerine uyumlu duracak gözlük koleksiyonları tasarlamaktı. Beğenilere sunduğu gözlük koleksiyonlarıyla daima doğal, zarif ve şık tasarımları tercih eden Bobbi, gözlükleriyle de kozmetikte yakaladığı başarıyı sürdürdü.

1980
Emerson Koleji’nde tiyatral makyaj eğitimi alan Bobbi, profesyonel makyaj sanatçısı olarak Londra’ya taşındı.

1981
Bobbi, Glamour Dergisi ile ilk editöryal çekimini yaptı.

1987
Bobbi dünyaca ünlü fotoğraf sanatçısı Demarchelier ve süper model Naomi Campbell ile ilk Vogue kapağı için işbirliği yaptı.

1990
Bobbi bir kimyager ile çalışarak 10 süper ruj rengi yarattı. Bu renkler arasında somon, bej, kuru üzüm, kahverengi, pembe, turuncu, böğürtlen, ateş kızılı ve kırmızı bulunuyor.

1991
New York’daki Bergdorf Goodman’da Bobbi Brown Essentials isimli ruj koleksiyonu beğenilere sunuldu. Bobbi ayda 100 adet ruj satmayı umarken, bu satışı 1 gün içerisinde yaptı.

1992
Bobbi, eşsiz sarı tonlu fondöten rujuyla makyajın yüzünü değiştirdi.

1993
Bobbi’nin ortaya koyduğu güzellik anlayışı büyürken, Bobbi Brown Essentials, Dallas Teksas’taki Neiman Marcus’ta ilk mağazasını açtı.

1994
Bobbi Oprah ve Today Show’da göründükten sonra satışları inanılmaz arttı. Bobbi Brown Essentials, Harrods İngiltere’de satışa çıkarak uluslararası hale geldi.

1995
Bobbi, cildi kusursuz makyaj uygulamasına hazırlamak için tasarlanan cilt bakım serisini tanıtıyor. Bobbi, güzellik imparatorluğunu Estee Lauder Şirketlerine satıyor.

1996
Bobbi ilk kitabını yazar, Bobbi Brown Beauty 100.000’den fazla kopya satar ve New York Times’ın en çok satanlar listesine girer.
Bobbi, bobbibrown.com adresini beğenilere sundu.
Bobbi, NBC’nin Today Show’unda misafir güzellik editörü olarak ayda bir yer alıyor. Bobbi, Glamour’un “Yılın Kadınları Ödülleri”ndeki makyaj endüstrisindeki başarılarıyla onurlandırıldı.

1997
Bobbi, ikinci kitabı Bobbi Brown Teenage Beauty’yi yazdı ve New York Times’ın En Çok Satanlar Listesinde yer edindi.

2001
Bobbi, Bobbi Brown Kozmetik’in 10. yılını kutladı. Bobbi Brown, Dress for Sucess ve Jane Addams Lisesi ile yıl boyunca ortaklıklar kurdu.
Bobbi’nin yenilikçi Long-Wear Gel Eyeliner’ı Allure’un “Güzelliğin En İyisi” ödülünü ve InStyle’nin “En Çok Satan Güzellik Ürünleri” ödülünü aldı.

2002
Bobbi Brown Kozmetik, Soho’daki yerini 575 Broadway’de açtı.
Bobbi, kitabı Bobbi Brown Beauty Evolution’ı yayınlar; New York Times Best Seller Listesinde beğenilere sunuluyor.

2003
Bobbi’nin ikonik Shimmer Brick çizgisinin kalıcı bir parçası haline geldi. Bugün, bir Shimmer Brick her dakika dünyanın bir yerinde satılıyor.
Bobbi, Cosmopolitan ve Seventeen’den editoryal ödüller kazanan, hemen tercih edilen Pot Rouge’yi oluşturdu.

2005
Bobbi, QVC’de ilk kez sahneye çıktı ve ev alışveriş kanalının 20 yıllık tarihindeki en büyük bir saatlik güzellik lansmanı rekorunu kırdı.
Bobbi’nin dördüncü kitabı Bobbi Brown Living Beauty, New York Best Times En Çok Satanlar Listesinde yer aldı.
Bobbi, 50. yaş gününü 1 milyon doların üstüne çıkan Dress For Success kampanyasının 10. Yıldönümü Gala’sını kutluyor.

2007
Bobbi, markanın ilk bağlantısız mağazasını, eğitim alanını ve editoryal çekimler için stüdyoyu içeren N.I Montclair’deki stüdyosunu tanıtıyor.
Bobbi’nin beşinci kitabı, Bobbi Brown Makeup Manual, hemen en çok satanlar arasına girdi. Makyajının basit, gerçek ve ulaşılabilir olması gerektiği felsefesinden esinlenen Bobbi, Özelleştirilebilir Güzellik’i beğenilere sundu.
Bobbi, Fashion Group International’ın “Güzellik Yıldızı Ödülü” ile ödüllendirildi.
Bobbi Brown Cosmetics, ikinci bağımsız mağazasını Raleigh, Kuzey Carolina’da ve Orta Doğu’da ilk yurtdışı mağazasını Bahreyn Şehir Merkezinde açtı.

 

2008
Bobbi, Başkan Obama ve Başkan Yardımcısı Biden’in katıldığı açılışta Biden’e makyaj yaptı.
Bobbi Brown Kozmetik, ilk sosyal medya kampanyasını Facebook, Twitter ve YouTube’da başlattı.
BobbiBrown.com 1996’daki kuruluşundan bu yana ilk kez yeniden tasarlanır.
Bobbi Brown Üniversitesi Emerson College ve Montclair State Üniversitesi’nde beğenilere sunuldu.
Bobbi Brown Cosmetics Japonya, Aoyarna’da bağlantısız butikler açtı; Fransa ION Orchard, Singapurve Orta Doğu’da iki mağaza daha açtı.

2009
Bobbi Brown Cosmetics, Pretty Powerful’u lanse etti. “Gerçek kadınların” fotoğraflarından önce ve sonra yer alan bu reklam kampanyası, güzellik endüstrisinde yeni bir çığır açtı.
Bobbi, altıncı kitabı Beauty Rules’u yazıyor. Bobbi, “Beauty Rehab”ın Beauty & Lifestyle editörünün Health dergisinde aylık bir sütununa katkıda bulundu.
Bobbi, Başkan Obama tarafından ABD Hükümeti’nin kıdemli ticaret danışma paneli olan Ticaret Politikası ve Müzakereler Danışma Komitesi’nde (ACTPN) göreve getirildi.
Bobbi, 9. ve 10. bağımsız mağazalarını Şangay ve Arjantin’de açarak Bobbi Brown Kozmetik’i 980’den fazla mağazada ve 56 ülkede hizmete sundu.

2011
Bobbi Brown Kozmetik, ilk defa bir kadın makyaj sanatçısı tarafından kurulan bir marka olarak 20. yıldönümünü kutladı.

2012
Bobbi yedinci kitabını Pretty Powerful’da yazıyor.
Bobbi Brown Kozmetik, New York’taki Broome Street Academy ile işbirliği yapıyor.

2013
Bobbi Brown Kozmetik, kadınlar ve kızlar için yeni küresel yardım girişimi olan Pretty Powerful Kampanyası’nı başlattı.

2014
Bobbi, Safilo ile yaptığı işbirliği sonucu, güneş gözlüğü ve optik çerçevelerden oluşan koleksiyonlar oluşturan Bobbi Brown Eyewear’ı beğenilere sundu. Bobbi, sekizinci kitabı Her Şey Gözü’ndeyi yazıyor. Bobbi, Yahoo Güzellik Genel Müdürü olarak göreve başladı.

Aralık 2019