Röportaj
RAİNBOW OPTİK

RAİNBOW OPTİK

Baba ve Kızının Yolculuğu

HIZIR YıLMAZ, 1995'TEN İTİBAREN İTALYAN TEKNOLOJİLERİNİ ÜRETIMINE EKLEYEREK ''RAINBOW COLOR''U, YANİ KENDI MARKASINI ULUSLARARASı ÇEVREDE BEĞENİLERE SUNUYOR.

Tech Contact Lens’in Kurucusu Hızır Bey, kontakt lens üretiminin yanında, Optisyen olan değerli kızı Yağmur Hanım için Acıbadem Hastanesi’nin karşı caddesinde “Rainbow Optik” ismini verdiği ilk perakende mağazasını açtı. Optik sektöründe bilgi ve deneyimleri açısından önemli bir yere sahip ve özellikle lens konusunda uzman olan Hızır Yılmaz ve kızı Yağmur Hanım ile görüşeceğiz.

Merhaba Hızır Bey ve Yağmur Hanım. Hoş geldiniz… Hızır Bey okurlarımıza optik sektörüne nasıl başladığınızı ve kızınız Yağmur Hanım ile aynı sektörü farklı kollarda nasıl bir araya getirdiğinizden bahseder misiniz?
Merhaba, 1991 yılında kardeşlerim ile beraber girdiğimiz kontaktlens perakende satış işini daha sonrasında, Bir İtalyan firması olan Soleko Spa. ile yaptığımız teknoloji transfer anlaşması yaparak kontaktlens üretimi yapmaya başladık. Markanın önemini bildiğimiz için Rainbow’u tescil ettirerek bir Türk markası olarak pazarda yerimizi aldık.  Kızım Yağmur ise liseyi meslek lisesi olarak Radyo-Tv bölümünde okudu. Üniversiteye gireceği zamanlarda onuda mesleğimize yöneltmek için Optisyenlik okumaya teşvik ettik. Kızım da çocukluğundan beri bizimle beraber firmamızda büyümesinden dolayı sektöre az çok hakimdi. Kendisininde isteği üzerine üniversiteyi Optisyen olarak bitirdi. Mezun olduktan sonra kendi firmamızda değil de kendi mesleğini öğrenmesi açısında sektörde işe başlamasını sağladık. Sektörde kazandığı bilgi, birikim ve tecrübeleri bizimde perakende sektörüne girmemize vesile oldu. Bir mağaza açmamızda da kızım Yağmur’un katkısı oldu.

Yağmur Hanım, yeni mağazanız Rainbow Optik öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Kendinizden ve sektöre girişinizden bahseder misiniz?

Teşekkür ederiz. Bu zamanda bir mağaza açmanın hiç kolay olmadığını bizde herkes gibi farkındaydık. Fakat biz bu mağazayı açmadan önce sektörün tüm tozunu yuttuk. Aldığımız yorum ve takdirler neticesinde müşteri memnuniyetini kazandığımız için mutluyuz. Üniversitemin ilk senesini bitirdikten sonra ikinci senemde işe başladım. Dipten gelme kuralına bende uydum diyebilirim. Şimdi ise kendi mağazamızı açmanın haklı gururunu yaşıyorum.

Rainbow’un açılışı kısa bir dönem önce gerçekleşti. Hızır Bey sizi perakende dünyasına yönelten, sizi motive eden kişilerin başında kızınız mı geliyor? Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz Yağmur Hanım?

Ağustos ayında büyük bir açılış ile mağazamızda tüm dostlarımızı ağırladık. Satışlarımıza başladık. Kesinlikle Yağmur Hanımın perakende açmamızda çok etkisi oldu. Hatta onun sayesinde oldu diyebiliriz. Bu mağazayı bulduğumuzda kendiside çok inançlıydı, konum olarakta çok içimize sinmişti. Yağmur Hanımında hamileliğinin son zamanlarıydı doğacak kızı Elisa’nın bereketiyle geleceğini düşünerek bir adım attık. İç tasarımı için Ezaş Mimarlık firması ile anlaştık. Kafamızda ki tasarımın çok daha güzelini hazırladı ve herkesin şaşırdığı, çok beğendiği bir mağaza tasarımımız oldu. Ürünlerimizi de aynı şekilde mağazamıza uygun olarak özel tasarım, mağazamıza özel ve tüm dünya markalarını bulunduracak şekilde seçtik.

Baba-kız daha önce hiç ortak iş yapmaya yöneldiniz mi?

Yağmur Hanım: Daha öncesinde de firmamız olan Tech Contactlens’te beraber çalışmıştık. Fakat devamlı ve uzun süreli olarak değil. Klasik baba-kız ilişkisi olarak sektörden uzak kalmamam adına yazları ve dönem içlerinde firma ziyaretlerini üstleniyordum. Firma içi işlerimiz ve firma dışı işlerimizde kısa süreli rol alıyordum. Fakat bunu beraber çalışma olarak nitelendirmek ne kadar doğru olur emin değilim. Bu yüzden ortak olarak babamla beraber ilk işimiz olacak diyebiliriz. Tabii üzerimde bunun heyecanı da var. Her ne kadar bu işi bilsekte ortağınız babanız olunca bir kız çocuğu için en önemli şey babasının takdirini almak oluyor.

Yağmur Hanım, mağazanızda özellikle yer verdiğiniz gözlük markaları var mı? Babanızın ürettiği lens ürünlere de yer veriyor musunuz?

Mağazamızda özellikle bulundurduğumuz bir marka yok. Fakat tüm dünya markaları mevcut. Özellikle belli bir markadan ziyade müşteri isteğini karşılayacak tüm marka ve modelleri tercih ettik. Bir müşteri mağazamıza girdiği zaman  en klasik modelden en avangart modele kadar aradığını bulabiliyor. Zengin renk ve model seçeneklerimiz ile memnuniyeti arttırıyoruz. Mağazamızda herşeyden önce kaliteye yer verdik. Mağaza ismimizden de anlaşıldığı gibi tabi ki de lens bayisi olarak Rainbow’uz. Rainbow marka lenslerin tüm renk ve numara stoğu mağazamızda müşterilerimiz için hazır.

Rainbow Optik olarak yeni mağazalar açmak gibi bir hedefiniz hayaliniz bulunuyor mu?

Yağmur Hanım: Rainbow Optik bizim ilk mağazamız ve haliyle ilk göz bebeğimiz. Eksiklerimizi bu mağazamız ile tamamlayacağız. Biliyorsunuz ki sektörde teknolojide çok hızlı ilerliyor ve her gün yeni şeyler öğreniyoruz. Teknolojinin her alanını mağazamızda kullanıyoruz. Rainbow Teknoloji diye bir bölüm bile oluşturduk. Buradan öğrendiklerimizi tecrübe edinip ilerde tabiki ikinci bir mağazayı açmayı düşünebiliriz.

“Gökkuşağı” anlamına gelen Rainbow Optik vizyonu ve misyonu gereği müşterilerine satış süresince ve satış sonrası hangi hizmetleri sunuyor?

Yağmur Hanım: Sizinde söylediğiniz gibi ismimizin anlamı “gökkuşağı”. Çünkü her kesime her ırka her millete hizmet eden bir markayız. Mağazamızda bu şekilde ilerleyeceği için aynı ismimizi kullanmaya karar verdik. Gelen her müşterimiz bizim başımızın tacıdır. Müşterilerimize sunduğumuz garanti süreleri mevcut. Garanti dışı problemlerimizde de elimizden gelen tüm desteği sağlıyoruz. Müşterilerimizin satın aldığı ürünlerin takibini sağlayıp belirli periyotlarla ücretsiz çerçeve temizliği yapıyoruz. Hastalarımızın lens süresini, muayene sürelerini takip edip doğru bir şekilde yönlendirmeye çalışıyoruz.

Yağmur Hanım, bir optisyen olarak optik sektörünün bugünü ve geleceği hakkındaki yorumlarınız nelerdir?

Optik sektörünü öncelikle çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Meslektaşlarımda çok kıymetli insanlar. Sektör olarak geride kaldığımız, eksik kaldığımız konular ne yazık ki var ama zamanla sektör olarak el birliği ile bu sorunları çözeceğimize eminim. Temennilerim arasında ise en büyüğü optisyen arkadaşlarımızın, optik sahibi arkadaşlarımızın birbirlerine sahip çıkmasıdır.

Hızır Bey, Türkiye optik sektörünü genel anlamda nasıl değerlendirirsiniz?

Optik sektörünün Türkiye’de hak ettiği yerde olmadığı düşüncesindeyim. Odamızı daha bu sene kurabildik ve şuan seçim sürecindeyiz. Öncelikle oda kurulumunda emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Bizde bu sürecin içerisindeyiz ve takipteyiz. Fakat yapılan yorumları okuduğumuzda çok üzülüyoruz. Kişilerin birbirlerini karalamaktan ziyade sektöre yapacakları yenilikleri ve katkıları konuşmalarını bekliyor ve istiyoruz. Umarım seçim sonunda hak eden kazanır ve sektörümüzü daha ilerlere taşırız.

21-24 Kasım 2019 tarihlerinde gerçekleşecek olan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkında ayrı ayrı görüş ve düşüncelerinizi alabilir miyiz?

Hızır Bey-Yağmur Hanım; Silmo İstanbul Optik Fuarı sektörümüzün geleceğine yön veren bir fuar ve zamanla tüm dünyadan katılımcılar almaya başladı. Bu sayede vatandaşlarımız daha fazla kitleye ulaşmaya başladı.  Biz Tech Contactlens olarak da daha önceki senelerimizde Dubai fuarlarında yer alıp, kendimizi tanıtırken orada bulunan tüm meslektaşlarımıza ve ilgili müşterilerimizi de kendi ülkemizdeki fuara gelmeleri ve görmeleri için teşvik çalışmaları yaptık. Tüm çalıştığımız farklı ülkelerdeki müşterilerimizi de Silmo İstanbul fuarına davet ediyoruz.

12 senedir optik sektörünün nabzını tutan 4 your eyes Optik Magazin Dergisi ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?

4 your eyes içeriği ve konularıyla sektörü bir arada tuttuğunu söylemek isterim. Yapılan yenilikler, açılan mağazalar, yeni gelen model ve ürünleri tanıtmak çok zordur fakat biz sektör olarak bunu düzenli olarak derginizden takip ediyoruz. Bu bizim için bir ayrıcalık ve avantajdır.
 

Kasım 2019