Röportaj
JOHN VARVATOS

JOHN VARVATOS

JOHN VARVATO

ROCK STİLİNİN DUAYENİ VE ERKEK GİYİMİN İLK AKLA GELEN İSİMLERİNDEN OLAN JOHN VARVATOS, GÜÇLÜ TASARIM YETENEĞİYLE MÜZİSYENLERLE YAKIN BİR BAĞ KURMAYI DAİMA BAŞARIYOR.

John Varvatos, 1983 yılında Polo Ralph Lauren’e katılarak erkek giyim bölümü için modeller tasarlamaya başladı. 1990 yılında ise erkek giyimin başına geçip Calvin Klein’de koleksiyonlara imza attı. Ck koleksiyonu ve erkek koleksiyonundan sorumlu olan John Varvatos, Calvin Klein’de beş yıl geçirdikten sonra erkek giyiminden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak Ralph Lauren’e geri döndü. Ralph Lauren ile yaptığı ikinci işbirliği boyunca, Polo Jeans Şirketi’ni kurdu. Sahip olduğu deneyimleriyle John Varvatos, erkek giyimi konusunda her zaman öncü olmayı başardı. 2000 yılında kurulan John Varvatos markası erkek giyimin yanı sıra, gözlük, kol saati ve parfüm koleksiyonlarıyla da ön plana çıkıyor. Kurulduğu günden bu yana sürekli büyüme gösteren markanın yıllık geliri 250 milyon dolara ulaşarak uluslararası platformda genişlemeye devam ediyor. Marka, koleksiyonunu beğenilere sunduktan kısa bir süre sonra “Yeni Erkek Giyim Tasarımcısı” kategorisinde American Fashion Ödülü’nün sahibi oldu. Moda sektöründe yeni yetenekler ortaya koymayı başaran marka, ilk mağazasını New York Soho’da açıyor. Bu sayede, bohem şıklığıyla dikkat çeken şehirde yeni mağaza alışverişin merkezi haline geldi. Soho’daki bu mağaza maskülen bir estetiği yansıtırken markanın kıyafetleri ister hippi ister centilmen, her tarza uygun modeller sunuyor. John Varvatos’un müziğe olan ilgisiyle harmanlanan tasarımları rock yıldızlarının favorilerinden olmayı başarıyor. Her zaman müzisyenlerin tarzından ilham aldığını söyleyen John “The Rolling Stones, Jimi Hendrix gibi rock yıldızlarının giyim tarzı beni hep çekmiştir. İnsanlar güzel bir tarza sahip olduklarında her zaman daha güçlü görünürler. Başkalarının seni anlamalarında etkili olan şey moda değil tarzındır” dedi.

John Varvatos, 2001 yılında The Ramones ve Clash gibi dünyaca ünlü rock gruplarının çok sevdiği Converse markasıyla işbirliği yaparak müzik piyasasında popülerliği yakalamayı başardı. Rock stili, markanın Dna’sında o kadar yer etti ki 2008 yılında, New York’un Bowery Live olarak bilinen ve canlı rock müziği konserlerine ev sahipliği yapan CBGB isimli mekanda mağaza açarak bu bağı daha da güçlendirdi. John Varvatos her ne kadar 2004’te kadınlara özel bir koleksiyon çıkarsa da erkek koleksiyonlarından daha başarılı sonuçlar aldığını vurguladı. John Varvatos, erkeklere özel giyim koleksiyonları tasarlayarak bunu bir yaşam tarzına dönüştürdü. Marka, 2004 yılında Shiseido Int. Şirketinin yan kuruluşu olan Zirh International ile ortak oldu. Daha sonra 2005 yılında erkekler için 12 üründen oluşan yüksek kalitedeki cilt bakım ürünü olan “Skin”i beğenilere sundu. Aynı yıl, ilk ayakkabı ve gözlük koleksiyonlarını üreterek geniş ürün yelpazesi oluşturdu. Aerosmith rock grubunun gitaristi Joe Perry, 2005-2006 yıllarında “The Rockin the Joint” turnesi için özel yapım John Varvatos kıyafetlerini giydi. Birçok ödülün sahibi olan John Varvatos 2007 yılında ise GQ’s isimli dergide “Yılın Tasarımcısı” ünvanıyla onurlandırıldı. 2010 yılında, 10. yıl dönümünü kutlayan marka, 39 sanatçının yer aldığı bir kampanya sundu. Bu kampanyadaki sanatçılar, yardım konserlerinde veya markanın önceki reklam kampanyalarında yer alan müzisyenlerden oluşuyordu. John Varvatos “Önceki reklam kampanyalarımızda yer almış veya markamıza her zaman destek vermiş olan sanatçılarla çalıştık. Bütün mesele aile olabilmekte” dedi. 10. yıl kampanyasında Slash, Perry Farrell, Joe Perry gibi isimler yer aldı. John Varvatos aynı zamanda New York’taki Bowery mağazasında ZZ Top, Alice Cooper, Perry Farrell ve daha birçok müzisyenin sahne aldığı göz alıcı konsere ev sahipliği yaptı. 

2000
John Varvatos markası kuruldu.
Marka, Yeni Erkek Giyim Tasarımcısı kategorisinde American Fashion Ödülü’nün sahibi oldu.

2001
Marka, Converse ile işbirliği yaptı.

2004
John Varvatos ilk erkek parfümü koleksiyonunu beğenilere sundu.

2005
John Varvatos, Erkek Giyim kategorisinde En iyi Tasarımcı Ödülünün sahibi oldu.
Marka, 2005 yılının sonbahar sezonunda ilk gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu.

2006
John Varvatos, Star USA Sonbahar/Kış hazır giyim koleksiyonunu Amerikan kotlar ve trikolarla tamamladı.

2007
Marka, GQ’s isimli dergide “Yılın Tasarımcısı” ünvanıyla onurlandırıldı.

2008
İlk kadın parfümünü beğenilere sundu.

2010
Marka, 10. yıl dönümünü kutladı. Bir dönüm noktası olan reklam kampanyası John Varvatos’un kalbini ve ruhunu yansıtıyor. 39 sanatçının yer aldığı reklam kampanyası dünyada yankı uyandırdı.

2014
John Varvatos, Soho isimli yeni gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu. Hem güneş gözlükleri hem de optik çerçevelerden oluşan yeni koleksiyon, rock tarzından esinlenerek oluşturuldu.

2018
John Varvatos, 2018 İlkbahar/Yaz kampanyası için Amerikalı şarkıcı ve gitarist Nick Jonas ile işbirliği yapıyor. JV x NJ isimli parfüm koleksiyonu için hazırlanan tanıtım kampanyasının fotoğraf çekimleri fotoğraf sanatçısı Danny Clinch tarafından gerçekleştirildi.
John Varvatos’un ortak sunucusu olduğu, ikincisi gerçekleşen Love Rocks New York, The Beacon Theatre sahnesinde düzenlediği yardım konserleriyle 2 milyon dolar kar elde edildi.

2019
Yıllarca John Varvatos’un Marka Elçiliğini yapan Gary Clark Jr., markanın 2019 İlkbahar/Yaz kampanyasının yüzü oldu. Eşi ve çocuklarının da eşlik ettiği fotoğraf çekimleri özel ve sıcak görüntülerden oluşuyor.
“Game of Thrones” hayranı olan John Varvatos, HBO ile işbirliği yaparak dizi için kapsül koleksiyon tasarladı. Dizinin sezon finali için tasarladığı 11 parçadan oluşan kapsül koleksiyon deri dış giyim, pantolon, dokulu postacı çantasından oluşuyor. Dizi boyunca, ceketin iç kısmına basılmış Demir Taht motifli dış giyim parçaları da dikkat çekti.

Kasım 2019