Röportaj
GENTLE MONSTER

GENTLE MONSTER

BEKLENTIİNİN ÖTESİNDE

DAHA ÖNCE HİÇ KULLANILMAMIŞ BİR KONSEPTLE KARŞILAŞTIĞIMIZDA, YENİ SENARYOLAR ÜRETİP TAMAMEN YENİ BİR DÜZLEM ORTAYA ÇIKARARAK OYUNLAR OYNUYORUZ.

Gentle Monster 2011 yılında Hankook Kim tarafından ileri teknolojiyi moda anlayışıyla birleştiren bir gözlük markası olarak Kore’de kuruldu. Gentle Monster, Huawei ve Alexander Wang ile yaptığı işbirlikleri yanında son olarak Fendi ile kurduğu ortaklıkla adından söz ettiriyor. İnovatif tasarımları usta işçilikle birleştiren marka, Fendi ile ortaklığı sayesinde Seul’u Roma’yla bir araya getiriyor. Optik gözlükler kadar güneş gözlüklerine de odaklanan Gentle Monster, tasarımları ile sınırları zorluyor. Hem teknolojik, hem sıra dışı hem de estetik anlamda göz dolduran tasarımlar ortaya koyan marka, gözlük dünyasına yepyeni bir bakış açısı getiriyor. Markanın İngiltere ve Avrupa Yönetici Direktörü Gary Bott, Gentle Monster 2019 konsepti ve “13” koleksiyonu ile ilgili sorularımızı yanıtlıyor.

Gentle Monster’ı nasıl tanımlarsınız?

Gentle Monster yaratıcı olmakla beraber farklı şekilde düşünen bir anlayışa dayanıyor. Gentle Monster’ın anlamı bir zıtlıktan oluşuyor çünkü nasıl göründüğümüzün aslında kim olduğumuzu tanımlamadığını düşünüyoruz. Ayırt edici özelliğimiz ise dışlayan değil, kucaklayan bir aile olmamızdır.

Gentle Monster’ın doğuşunda Seul şehrinin etkisi oldu mu?

Markamız, Kore pop kültürünün (hem moda hem müzik) geniş kitlelerce tanınıp, küresel olarak büyük ilgi görmeye başladığı bir dönemde kuruldu. Seul’un genç ve heyecan dolu ruhu, son yıllarda bizim de evrim geçirmemizi sağladı. Hala aynı deneysel ruhu ve markamızın normların ötesindeki çizgisini Güney Kore’deki piyasalarda bile taşıyoruz.

Gentle Monster’ın Dünya gezegeninden olduğuna emin misiniz?

Sıra dışı olan tüm özelliklerimiz yüzünden daha çok paralel evrenden geldiğimizi söyleyebiliriz.

Bir müşteri Gentle Monster mağazasından neler bekleyebilir?

Her şeyi... Beklentinin ötesinde olan her mağazamızın kendine özgü bir konsepti ve özgünlüğü bulunuyor. Mağazalarımızdaki fantastik öğeleri destekleyen unsurlar daima yerini alıyor. Müşterilerimizi görsel bir yolculuğu keşfetmeleri için sıra dışı özelliklerle buluşturuyoruz. Seul’da bulunan yeni açtığımız Gentle Fendi Cafe’nin keyfi ise bir başka oldu.

Seul’daki mağazanızın konsepti hakkında bilgi verebilir misiniz?

Seul mağazamız tamamen Gentle Monster’ın 2019 konseptine ve “13” koleksiyonuna uygun olarak tasarlandı. Totaliter bir devlet ve toplum modelini kapsayan yeni gelecek içerisinde, bu düzeni yıkıp yeniden inşa edecek bir anlayışla, dünyayı yeniden olması gerektiği hale sokmayı amaçlayan bir denge düşüncesinden doğdu.

Gentle Monster’ın işbirliklerine bakış açısı nedir?

Her ortaklığımız son derece organik olarak başlıyor ve karşılıklı saygı çerçevesinde gelişiyor. En önemlisi de güçlü bir şekilde birlikte yeni bir eylem ortaya koyma isteğine dayanıyor. Biz diğer bir gözlük markasıyla sıradan bir gözlük üretimine değil de, karşılıklı yaratıcılığa inanıyoruz. Ortaklarımızda mutlaka ürün tasarım değerleri bulunmasını istiyoruz ki biz de böylece kendi hedef kitlemize yönelik artılarımızı ekleyebilelim.

Marka kimliğinizi kaybetmemek adına ne gibi ölçütler kullanıyorsunuz?

Yaptığımız iş birlikleri sırasında ortak marka değerlerimizden vazgeçmemeye özen gösteriyoruz. Bu süreçte ne bizim marka değerlerimiz ne de onların marka kimliğinin zedelenmesine izin vermiyoruz.  Bu sebeple de son derece hassas ve narin formüller kullanıyoruz. Bu formüllere gereken önemi gösterirsek başarı da kaçılmaz olur.

13. ay konseptinizle ilgili neler söylemek istersiniz?

Daha önce de belirttiğim gibi 13, Gentle Monster’ın hem 2019 koleksiyonunun hem de 2019 konseptinin başlığını oluşturuyor. Ay’ın yörüngesindeki hareketiyle, Dünya ile olan bağını kopardığı ve yıllık takvimi değiştirdiği zaman olduğunu düşünüyoruz.

Bu fikir nasıl gelişti?

Küresel olarak iklimlerde ciddi değişikler olduğu herkesin hemfikir olduğu bir konu. 13 de diğer birçok fikir gibi çevre ve iklim faktörlerinin değişimden ilham alınarak, hayal gücümüzün etkisiyle ortaya çıktı.

Neden “Undecember” (Aralık olmayan ay) kavramını kullanıyorsunuz?

Çünkü Aralık ve Ocak arasında 13. ay olarak gizemli bir şekilde araya yerleştiğini düşünüyoruz. Kulağa ne kadar enteresan gelirse gelsin daha önce kullanılmamış yeni kelimeler ve kavramlar oluşturmayı seviyoruz. Gentle Monster’ın doğasını bu gözle bakarak daha iyi anlayabilirsiniz.

Geleceği tanımlamak adına Gentle Monster başka ne gibi senaryolar oluşturuyor?

Deneysel tasarımdan yoğun bir şekilde etkileniyoruz. Daha önce hiç kullanılmamış bir konseptle karşılaştığımızda, o konsepti doğrudan ürünlerimize aktarmayı seviyoruz. Bu bağlamda, yeni senaryolar üretip tamamen yeni bir düzlem ortaya çıkararak oyunlar oynuyoruz. Piyasa trendlerini de takip ettiğimiz için misyonumuz gelecek trendleri oluşturmak ve sınırları daima sonuna kadar zorlamak oluyor. Örneğin robotlar hiçbir zaman tasarımdan beklentileri sağlayacak unsurlar olmasalar da, biz teknolojimizi geliştirerek Seul’da animatronik bir atölyede çalışmayı tercih ediyoruz.

Ürün yelpazenizi geliştirip farklı türde aksesuarlara geçme planınız var mı?

Evet, biz sadece bir gözlük markasından çok daha fazlasıyız. Temel ürünlerimize şimdiden kullanılabilir diğer aksesuarları entegre etmiş durumdayız. Geliştirdiğimiz işbirlikleri sayesinde diğer ürün kategorilerini de tasarlıyoruz. Xander Zhou ile yaptığımız ortaklık sonucu oluşturduğumuz yağmurlukları örnek olarak verebiliriz.

Kaynak: interview.de

 

Kasım 2019