Marka Hikayesi
DUNHILL

DUNHILL

SIRA DIŞI DURUŞUYLA 120 YILLIK MARKANIN MİRASINI OLUŞTURAN ALFRED DUNHILL, ZEKASI VE DİNAMİKLİĞİ İLE BAŞARILI BİR İŞ ADAMI OLARAK HEP “İYİ ÇALIŞAN KÜÇÜK FİKİRLER, SERVET GETİRİR” DÜŞÜNCESİNİ BENİMSEDİ.

Alfred Dunhill, babasına yardımcı olmak için çırak olarak işe başladığında on beş yaşındaydı. Alfred, at ekipmanlarına gereken yedek parçalar konusu da dahil olmak üzere birçok konuda babasının işi konusunda kısa sürede bilgi sahibi olarak yaratıcı fikirler gerçekleştirdi. At taşımacılığı onun baba mesleğiydi. Otomobiller, yolcu otobüsleri rekabetçi ve karlı yeni bir sektör olarak yer edinmeye başlasa da baba Dunhill için atlar halen birincil taşıma aracıydı. Ancak Alfred yenilikçi yapısıyla otomobillerin geleceğinin ne kadar parlak olduğunu görüp, İngiltere’de bu konuda önde gelen insanlardan biri olma hayalini kurmaya başladı. Babasının işini henüz yirmi bir yaşındayken devraldığında ilk işi otomobil sahipleri için aksesuarlar temin ederek Dunhill’s Motorities şirketini “Motorlar Hakkında Her şey” mottosuyla kurmak oldu. 1905 gibi erken bir zamanda işlerini yürütmesi için başkalarına bırakmıştı. 1912’de de Dunhill’s Motorities’den emekli olarak tüm hisselerini sattı. Çünkü 1907 yılının sonunda tüm zamanını alacak bir pipo ve tütün mağazası açmıştı.

Duke Caddesi’ndeki yeni mağazasının tanıtımı ve gelişmesi için bizzat uğraştı ve kısa sürede de birçok müşteri sahibi oldu. Bir yandan da tütün dünyası ile ilgili araştırmalar yapmaya devam etti. Alfred her tütün içenle muhabbet edip, onlar için kişisel tütün karışımları hazırlardı. Patentini aldığı tütünler dışında, pazarlama ve satış konusunda da oldukça yetenekliydi. İşi konusunda hiçbir zaman yeterince tatmin olmayan Alfred, ayrıntılara özellikle dikkat ederek tütün söz konusu olduğunda hep mükemmellik arayışı içinde oldu. Her ürünü için en iyi teklifi verip, fiyatı da bu teklife yansıtıyordu. Alfred, her müşterisinin sevdiği tütün karışımının listesini “My Mixture Book” (Karışım Kitabım) içerisinde bulunduruyordu. Birinci Dünya Savaşı dönemi geldiğinde Alfred’in çoğu müşterisi cepheye çağrıldı ve şartlar ödemeyi de zorlaştırdığından Alfred müşterilerine özel sempatisiyle özel fiyatlandırmalar gerçekleştirdi. Alfred’in pipolarını ve tütünlerini cepheye giden müşterileri, siperlerde sattıklarından, Alfred daha fazla pipo ve tütün üreterek onları savaş alanına gönderdi. Böylece savaştan dahi kar elde edebilmeyi başardı. Sadece savaş alanına pipo ve tütün gitmesi yasak olduğundan, Alfred fazla dikkat çekmeyen paketler hazırlayıp, üzerlerine “Hint Yağı!” uyarısı yazarak bu konuya da çözüm buldu. Alfred’in pipo ve tütünleri Birinci Dünya Savaşı sayesinde ün kazandı. Artık sadece İngiliz değil, Fransız, Belçikalı, Amerikalı ve Kanadalı müşterileri de oldu. Savaşın bitiminde Alfred Dunhill uluslararası ünvana sahip olmuştu. Motor işinden olduğundan çok daha büyük bir başarıya kavuşan tütün ve pipo işi sayesinde patentler biriktirmişti.  Ayrıca yazdığı kitaplar dünyanın dört bir yanından ilgi gördü ve Alfred müthiş bir kişisel pipo koleksiyonu sahibi oldu.

Üstelik aile bireylerini de yavaş yavaş işine yerleştirmeye başlamıştı. Alfred, hem son derecede zengin olmuş hem de 1929’da işini oğluna devrettiğinde hayatını yeniden değiştirmiştir. Bir daha yeni bir sektöre adım atmasa da orijinal ve dinamik ruhuna ihanet etmeden 1959 yılına kadar huzurla uzun bir yaşam sürdürdü. Önce Alfred Henry, ardından ailenin diğer üyeleri ve önemli ortaklar tarafından yönetilen Dunhill Group, 2. Dünya Savaşı’ndan biraz fazla yara aldı. Duke Street’teki orijinal mağazanın ağır bir şekilde bombalanarak zarar görmesi işlerin gidişini ve sistemi oldukça hırpaladı. Ancak oğlu Alfred’in temel isteklerini ve kriterlerini sürdürmeye devam ederken, döneme uygun bazı gerekli değişiklikler de yaptı.

Parisli bürokratlar aracılığıyla yeni ticari girişimler ortaya çıktı ve sonuçta tütün ve tütün ürünlerinin satış işi yeni bir boyut kazandı. Ailenin destansı bir tarihi haline gelen bu girişim serüveni, 1960’lı yıllardan itibaren lüks ürünler üreten çok uluslu şirketlerin markayı yönetmesiyle devam etti. Ancak, Dunhill hala Dunhill’di. Meraklı, orijinal, zeki ve yaratıcı bir erkeğin sihirli dokunuşunda çakmaklarda, saatlerde, kokularda, kalemlerde, deri eşyalarda, kıyafetlerde, tuvalet malzemelerinde, içeceklerde, tütün karışımlarında ve elbette, üstün kaliteli pipolarda Alfred Dunhill imzasını görüyoruz. Alfred Dunhill için fikirler önemliydi. “İyi çalışan küçük fikirler, servet getirir” derdi. 120 yıldır, Dunhill zarif ve seçkin olan İngiliz estetiğiyle eş anlamlıdır.

ALFRED DUNHILL HAYRANLARI
Dunhill, dünyanın en büyük şehirlerindeki varlığı ile dünyanın en çok tanınan lüks markalarından biri haline geldi. Marka, saatler, gözlükler, deri ürünler ve yazı gereçleri içeren ürünlerinin yanı sıra, erkek giyiminde ve aksesuarlarında her zaman yüksek kaliteli ve uygun İngiliz stiliyle tanınıyor. Geçen zaman içerisinde Dunhill’e sadık önemli bir kitle oluştu. Örneğin, İngiliz Kraliyet Ailesi uzun zamandan beri lüks markanın hayranı olmuştur ve aynı zamanda Avrupa’nın yüksek sosyetesi ve bir dizi Hollywood yıldızı tarafından da hayranlıkla takip edilmektedir. Dunhill giyen ünlü yüzler arasında Frank Sinatra, Elvis Presley ve Heath Ledger’ı sayabiliriz. Bugün marka, Tom Jones, Colin Farrell, Orlando Bloom, Daniel Craig ve Jude Law gibi ünlü isimler arasında da popülerliğini koruyor.

1893
Alfred babasının işini devralıyor, Dunhill’s Motorities şirketini kuruyor.

1905
Erkeklere özel lüks ürünler pazarının yaratıcısı olarak, Alfred Windshield piposunun patentini alıyor. Bu pipo araba kullanırken ve bisiklete binerken rahatça içmeyi sağlamak üzere tasarlanmıştı.

1907
Alfred Dunhill, Motorities işinden ayılıp, pipo, sigara ve tütün mağazasını Londra’daki Duke Caddesi’nde açıyor. Bu mağaza erkekler kulübü olarak oldukça popüler oluyor.

1910
Pipo, sigara ve tütün mağazasının yanında pipo fabrikası kuruyor.

1915
• Alfred Dunhill’in imzası haline gelen “White Spot” isimli pipo markaya dönüşüyor.
• New York’ta ilk mağazanın açılışı yapılıyor.

1924
Marka, Paris’te de bir mağaza açıyor.

1927
Alfred Dunhill’in devrimsel nitelikte tek elle yanan benzersiz çakmağının lansmanı yapılıyor.

1928
Namiki kalem firmasıyla işbirliği yaparak Japon dolma kalemlerinin dağıtımını üstleniyor.

1936
Markanın ikonik Facet saati beğenilere sunuluyor.

1941
Duke Caddesi’ndeki mağaza 2. Dünya Savaşı sırasında bombalanıyor. Mağazanın tadilatı ve yeniden inşası 1950’lere kadar sürüyor.

1940-1960
Dunhill markası New York, Hong Kong, Sydney ve Tokyo’ya kadar başarılı bir şekilde genişleyerek, küresellik yolundaki ilk adımlarını atıyor.

1959
Alfred Dunhill hayata gözlerini yumuyor.

1963
Dunhill markası adı altında yapılan sigara beğenilere sunuluyor.

1977
Dunhill senede iki kere olmak üzere erkek giyim koleksiyonlarını beğenilere sunuyor.

1985
Senede bir defa düzenlenen ilk Alfred Dunhill Cup isimli golf turnuvası gerçekleştiriliyor.

1993
Cartier, Piaget ve James Purdey gibi markaların sahibi, İsviçre merkezli Güney Afrikalı lüks ürünler devi Richemont, Dunhill markasını satın alıyor. Alfred Dunhill markası, dünyanın önde gelen lüks şirketlerinden Richemont’un bir parçası haline geldi.

1995
Alfred Dunhill parfümleri için Wella Corporation’ı satın alan Procter & Gamble Prestige Products bölümü ile lisans anlaşması yapılarak, parfümlerin üretimi ve dağıtımı yapılıyor.

2000
Alfred Dunhill Links Golf Şampiyonası, Dunhill’in 1995-1999 yılları arasında Güney Afrika PGA Şampiyonası sponsorluk yapmasından sonra Dunhill Kupası’nın yerini aldı.

2001
Eski Cartier Başkanı Simon Critchell ve Richemont’un Kuzey Amerika’daki Ceo’su, Dunhill markasının ürün yelpazesindeki ve pazarlardaki genişlemesini izleyerek marka kimliğinin daha görünür hale gelmesini sağladı.

2005
Saville Row’un tasarımcısı Richard James, saat tasarımcısı Tom Bolt, erkek giyim tasarımcısı Nick Ashley ve deri fabrikası Bill Amberg ile markanın canlandırılması için çalışmalara başlandı. Ayrıca marka, imajını yenilemeye yardımcı olmak için aktör Jude Law’ı, Dunhill erkek giyiminin yüzü yaptı.

2008

 
Marka, erkek giyim tasarımcısı Kim Jones’u Kreatif Yönetmen olarak göreve getirdi. Ayrıca Dunhill’in James Bond’un yaklaşmakta olan filmi için İtalyan moda evi Brioni’nin yerini alacağı açıklandı.

2010
Kim Jones, Dunhill’in Kreatif Direktörlüğünden ayrılacağını açıkladı.

 

2011
Dunhill ilk defa Londra Moda Haftası’nda defile düzenledi.

2015
De Rigo Vision, Dunhill gözlüklerinin tasarımı, üretimi ve dağıtımı üzerine, Dunhill ile lisans anlaşması imzaladı.

2019
Dunhill 2019 İlkbahar/Yaz güneş gözlüğü ve optik gözlük koleksiyonlarını beğenilere sundu. Son derece çağdaş çizgilere sahip, maskülen koleksiyonlar, zamansız ve benzersiz tasarımlarıyla göz dolduruyor.

Ekim 2019