Röportaj
EMRE OPTİK

EMRE OPTİK

SILMO İSTANBUL SAYESİNDE SEKTÖREL YENİLİKLERİ ÖĞRENEREK BUNLARI KENDİ MESLEKİ BİRİKİMLERİMİZLE HARMANLAMA FIRSATI BULUYORUZ.

Merhaba İlyas Bey… Öncelikle kendinizi biraz tanıtıp, sektöre giriş hikayenizden bahsedebilir misiniz?
Merhaba. 1979 yılında İzmir’de doğdum. Mesleğe 1996 yılında, Kurucumuz Hüseyin Demirtaş’ın Kuşadası’nda açtığı ilk Emre Optik mağazasında çalışarak başladım. Çıraklık, kalfalık ve ustalık kademelerini başarıyla tamamladıktan sonra sırasıyla Kuşadası, Manisa, Marmaris ve Didim mağazalarında görev aldım. Tüm bu görevlerin sonunda, Hüseyin Demirtaş sayesinde, neredeyse bütün mesleki ömrümü geçirdiğim Emre Optik’e ortak oldum. Halen, aynı zamanda ikamet ettiğim Didim’de yer alan Emre Optik mağazalarında müşterilerime hizmet vermeye devam ediyorum.

Farklı lokasyonlarda çok sayıda optik mağazanız olduğunu biliyoruz. Emre Optik’in bu büyüme sürecini kısaca anlatır mısınız?
Emre Optik, sektörde her zaman koşullara uygun yatırımlarla atılım yapmayı tercih eden bir firma olarak yer aldı. Bu çerçevede mağaza sayımızın zaman zaman 10’u geçtiğini söylemek yerinde olacaktır. Yatırımlarımızı genel olarak turizm bölgelerine yönlendirerek buralarda yapılanmayı tercih ettik. İzmir, Kuşadası, Bodrum, Manisa ve Marmaris’te şubeler açtık.  Halen İzmir, Eski Foça, Didim ve Marmaris’te toplam 5 mağazamız ile müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Ege Bölgesi’nin önemli şehirlerinde optik mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Ege Bölgesi; göz sağlığı farkındalığının yüksek olduğu, hem optik gözlük hem de güneş gözlüğü kullanımının yoğun olduğu, bununla birlikte lokasyon açısından yabancı müşteriye de hizmet vermemize olanak sağlayan bir bölge. Ancak çalışma süresi açısından değerlendirildiğinde yaz sezonu, çok kısa ve işletmeler için yeterli değil.

Mağazalarınız çoğunlukla turistik bölgelerde yer alıyor. Turizm sezonu dışında gerçekleşen satışlarınızdan memnun musunuz?
Her ne kadar turizm beldelerinde faaliyet göstersek de önceliğimiz tabii ki yerli ve sabit müşterilerimizdir. Verdiğimiz bu önceliğin de faydasını görüyor ve yaşıyoruz. Müşterilerimiz ve onların memnuniyetlerine gösterdiğimiz özen sayesinde, yerli müşteri profilimiz katlanarak çoğalıyor. Daha iyisi tabiî ki yapılabilir. Bunun için müşterilerimizin talep ve önerilerini dikkate alarak, sektördeki gelişmeleri takip ederek ve en önemlisi durmadan çalışarak kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz.

Mağazalarınızda konseptler ve satışını yaptığınız markalar benzerlik gösteriyor mu?
Mevcut lokasyonlarımızı ve ihtiyaç duyulan hizmetleri dikkate alarak farklı konseptlerde oluşturduğumuz mağazalarda müşterilerimize hizmet veriyoruz. Tüm mağazalarımızda aynı markaları bulundurmakla birlikte konseptlere uygun olarak mağazalarda farklı markalara ağırlık verebiliyoruz.

Mağazalarınızda bulundurduğunuz markalardan bahsedebilir misiniz? Butik markalara da yer veriyor musunuz?
Marka seçerken tercihimizi öncelikle sektörde güven kazanmış, kaliteli ürün ve satış sonrası hizmet sunan ve bu konuda yetkin firmalardan yana kullanıyoruz. Tüm markalarımızı tek tek telaffuz etmeye gerek görmemekle birlikte ciddi ve sektöre yön veren tedarikçilerle çalıştığımızı söylemem mümkün.

Mağazalarınızda yaptığınız kampanya ve yeniliklerden müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Sosyal medyadan yararlanıyor musunuz?
Sosyal medyaya ciddi bir önem veriyoruz. Sosyal medya hesaplarımızdan kampanyalarımızı, yeni trendleri ve son teknolojileri paylaşarak müşterilerimizin sektörden haberdar olmalarını sağlıyoruz.

Emre Optik’i bulunduğunuz bölgelerdeki diğer optik mağazalardan ayıran özellikleriniz nelerdir?
Bu konuda bizi meslektaşlarımızdan ayıran en önemli özellik; butik markalar ile çalışmamız, trendler konusunda seçeneklerimizi ve alternatiflerimizi güncel tutmamızdır. Bu sektörün benim için en güzel tarafı da bu zaten. Yaşayan, canlı, ruhu ve ritmi olan bir sektörün içindeyiz. “Moda ile sağlığın hiç bitmeyen dansı”, diyorum ben buna.

Optik sektöründeki tecrübenize dayanarak optik perakendecilik hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyiz?
Tüm meslektaşlarımızın ve meslek odalarımızın; dış kaynaklı zincir mağazalarla uğraşmak yerine mesleğimizi yeniden ayağa kaldıracak, bizi basit bir perakendeci statüsünden kurtararak bize tekrar gerçek bir sağlık müessesesi statüsü kazandıracak ve mesleğimizi tekrar olması gereken saygınlığa kavuşturacak olan optometri ile ilgilenmeleri gerektiğini düşünüyorum. Mevcut ekonomik şartlar ve alım gücünün düşmüş olması asıl sorunumuzun görülmesini engelliyor, asıl sorun birçok bölgede reçeteye ulaşmanın çok zor olması. Optometriyi getirebilirsek aynı ekonomik şartlarda dahi işlerimiz, %30 oranında artacaktır. Bu nedenle; çerçeve firmaları, cam firmaları ve tüm meslektaşlarımız ile birlikte bu konu üzerinde yoğunlaşmalıyız.

2019-2020 sezonu gözlük trendleriyle ilgili ne gibi ipuçları verebilirsiniz?
Zamansız, özellikle asetat çerçeveli ve keskin hatlı modellerin egemenlik kurduğunu göreceğiz. Ancak minimal ve geometrik formlardaki gözlüklerin de trendinin devam edeceği kanaatindeyim.

Göz Sağlığı konusunda daha bilinçli bir toplum olabilmek için sizce neler yapılmalı?
Yurt dışında birçok ülkede olduğu gibi bizde de optometri olursa mağazaya giren her müşterinin göz ölçümlerini yaparak bu konuda ciddi bir farkındalık yaratabiliriz. Çünkü birçok kişi doktora gidene kadar görme problemi yaşadığının farkına varamıyor. Bu yüzdendir ki görme problemi en çok sağlık raporu alırken tespit ediliyor. Yani optometri şart.

Bu yıl yedincisi gerçekleşecek olan Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı hiç ziyaret ettiniz mi? Fuar hakkında genel yorumlarınız nelerdir?
Her yıl düzenli olarak fuarımıza katılıyorum. Fuarın, mesleğimiz için hayati önem taşıdığını düşünüyorum. Fuar vesilesiyle hem katılımcı firmalarla, hem de meslektaşlarımızla buluşup bu sayede sektörel yenilikleri öğrenerek bunları kendi mesleki birikimlerimizle harmanlama fırsatı buluyoruz. Meslektaşlarla istişare ayrı bir keyif tabiî ki.

Optik sektörü içerisinde önemli bir role sahip olan “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi hakkında neler söylemek istersiniz?
Yıllardır mesleğimize katmış olduğunuz değer için size çok teşekkür ediyorum. Mağazalarımızda her zaman derginizin son sayısı mevcuttur. Sektörümüze dair okumanın bana her zaman yeni bir perspektif açtığını düşünüyorum. Uzun yıllar mesleğimize renk ve güç katmaya devam etmenizi diliyorum. Bu sayınızda bize de yer verip kendimizi ifade etmemize olanak sağladığınız için ayrıca teşekkürler.

Ekim 2019