Röportaj
PUNTA OPTİK

PUNTA OPTİK

SILMO İSTANBUL İLK DÜZENLENDİĞİ TARİHTEN BERİ HER YIL BİR ÖNCEKİ YILIN ÜZERİNE KOYARAK DAHA DA İLERİYE GİDİYOR. EMİNİZ Kİ ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA DAHA DA BAŞARILI BİR ŞEKİLDE YOLUNA DEVAM EDEREK SEKTÖRE KATKISINI SÜRDÜRECEKTİR.

Merhaba Okan Bey… Bizlere kendinizi tanıtıp, optik sektörüne giriş hikayenizden bahsedebilir misiniz?
Merhaba. İsmim Okan Akbaylar. Optik sektörüne çok küçük yaşta çıraklıktan girdim. Çalıştığım süre boyunca perakendeden gözlük camı üretimine, çerçeveden optik makinelere uzanacak şekilde sektörün her alanında tecrübeler edindim. Bir yılı aşkın bir süredir de sektördeki çalışmalarıma Antalya’nın Manavgat ilçesinde kurulan Punta Optik bünyesinde devam ediyorum.

Bünyenizde bulunan markalar nelerdir ve markalarınızın öne çıkan özelliklerinden söz edebilir misiniz?
Punta Optik olarak Fujima ve Smart Parabolic markalarımızla gözlükçülere hizmet veriyoruz. Fujima markamız en gelişmiş progresif dizaynları sürekli güncelleme mentalitesiyle en hızlı şekilde son kullanıcının hizmetine sunmayı hedef edinmiş bir marka. Ayrıca özellikle antirefle kaplama konusunda oldukça gelişmiş ve çok sıkı kalite kontrol prosedürleri var. Çok gelişmiş bir progresif konsepti olan Alman menşeili Smart Parabolic ürünlerini de tesisimizde üretiyoruz. Smart Parabolic ürünlerimiz hem değişken baz, hem de çift yüzey progresif dizayn teknolojisine sahip. Bu sayede hem görüş kalitesi, hem de estetik açıdan çok daha optimize bir progresif cam elde edilebiliyor.

Marka veya markalarınıza yenilerini eklemeyi düşünüyor musunuz?
Şu anda öncelikli hedefimiz Fujima ve Smart Parabolic markalarını en iyi şekilde temsil ederek müşterilerimizin ve dolayısıyla da son kullanıcıların hizmetine sunmak. Ancak dünya optik piyasasını da sürekli olarak yakından takip ediyoruz. Bu bağlamda gelecekte farklı markalarla anlaşmalarımız elbette olabilir.

Ürün skalanızı seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Her zaman için ilk önceliğimiz müşterilerimizin ihtiyaçlarına en yüksek ürün ve hizmet kalitesiyle cevap vermek. Bu nedenle perakendeci meslektaşlarımızla sürekli olarak çok sıkı iletişim halindeyiz. Onlardan aldığımız geribildirimleri satın alma ve üretim süreçlerimize dahil ederek en iyiye ulaşma hedefindeyiz. En iyiye giden bu yolculuğun hiçbir zaman bitmeyeceğinin bilincinde olarak kendimizi sürekli geliştiriyor ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre sürekli kendimizi yeniliyoruz.

Uzun süredir içinde bulunduğunuz gözlük camı alanındaki yenilikleri ve ihtiyaçları nasıl belirliyor ve takip ediyorsunuz?
Kendi faaliyet alanımız olan gözlük camı üretimine ilave olarak perakende mağazacılık, gözlük çerçevesi, sanayi ve perakende makineleri gibi optikle ilgili tüm konularda ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri çok yakından takip ediyoruz. Ayrıca distribütörü olduğumuz markalarla da düzenli olarak bir araya gelerek bilgi ve tecrübelerimizi paylaşıyoruz. Tüm bunlara ilave olarak daha önce de belirttiğim gibi müşterilerimizden aldığımız geribildirimler de piyasanın bugünü ve geleceği hakkında bize çok değerli bilgiler veriyor.

Punta Optik’i diğer gözlük camı üreticilerin ayıran temel özellikleri nelerdir?
En temel özelliğimizin tedarikçi-müşteri ilişkisinden çok çözüm ortağı olmak felsefesiyle faaliyet göstermemiz olduğunu söyleyebilirim. Mümkün olan en yüksek hizmet ve ürün kalitesini optisyen meslektaşlarımız ve son kullanıcılarla sunmaya çalışıyor ve bu konuda kendimizi sürekli geliştiriyoruz.

2019 Sonbahar döneminde Punta Optik ile ilgili bizi sürprizler bekliyor mu?
Yalnızca bu sezonda değil, her zaman çeşitli yenilik ve ilerlemelerle hizmet kalitemizi artırıyoruz. Öncelikli olarak yakın gelecekte ürün gamımızı daha da genişletmeyi planlıyoruz.

Optik sektörünün bugününü ve geleceğini nasıl yorumlarsınız?
Bu soruyu ülkemiz ve global açıdan değerlendirmek daha doğru olur. Ülkemizdeki optik sektörü, demografik yapımızdaki genç nüfusumuz ve yer yer oluşan durgunlukları saymazsak gelişen ekonomimizle paralel olarak oldukça büyük bir potansiyel vadediyor. Bu da tüm dünya devlerinin sektörün her aşamasında gözünün ülkemizin üzerinde olmasına neden oluyor.

Marka bilinirliliğinizi yerli ve uluslararası platformda arttırmak amacıyla neler yapmayı planlıyorsunuz?
Önümüzdeki dönemlerde başta Silmo İstanbul olmak üzere çeşitli fuarlara katılım ve meslektaşlarımızla bir araya geleceğimiz etkinlikler programlıyoruz.

2013’ten beri gerçekleştirilen Silmo İstanbul 2019 Optik Fuarı hakkındaki görüş ve düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul ilk düzenlendiği tarihten beri her yıl bir önceki yılın üzerine koyarak daha da ileriye gidiyor. Eminiz ki önümüzdeki yıllarda daha da başarılı bir şekilde yoluna devam ederek sektöre katkısını sürdürecektir.

Silmo İstanbul’un ana sponsoru olan “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi’yle ilgili neler söylemek istersiniz?
Sektörün en köklü ve yaygın mecrası olan 4 your eyes’ı senelerdir yakından takip ediyoruz. Başarılarının devamını dileriz.

Ekim 2019